numer alternatora

Data: 2011-02-11 22:30:52
Autor: Rafał \"SP\" Gil
numer alternatora

Potrzebuje dowiedzieć sie ile rodzajów alternatorów bylo w
Megane MK1 ph1 1,6 8V 1996 (silnik k7m jeśli dobrze kojarze).
Ew. inne potrzebne dane podam, jesli trzeba będzie.

Na szybko - sprawdź sobie w katalogach IC/FOTY/ELITA/etc.

Chodzi mi o to, ze chce kupić używke i zastanawiam sie na co
zwrócić uwage, czy wystarczy, ze np. sprawdze jakiś numer na nim
czy cos..

Numery w zależności od producenta bywają "zamienne". Najbardziej przydałoby się "sczytać" OEMowy numer z tego, którego posiadasz i w w/w katalogach obadać jakie numery tej części mają inni producenci.

KPW ?

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-02-12 11:28:52
Autor: Kuba \(aka cita\)
numer alternatora

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:ij49qb$6it$1node2.news.atman.pl...
Numery w zależności od producenta bywają "zamienne". Najbardziej przydałoby się "sczytać" OEMowy numer z tego, którego posiadasz i w w/w katalogach obadać jakie numery tej części mają inni producenci.

gdyby dało sie oglądnąć altek to bym tak zrobił, ale niestety producent dość skutecznie go schował za silnikiem i dopóki nie bede miał drugiego nie chce mi sie tam nurkować ;-)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Sprzedam P309 1992 1,4 ważne OC+przegląd
Jeżdzący, w ciągłekj eksploatacji
Cena 1300zł !!!
http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255

Data: 2011-02-12 15:14:00
Autor: J.F.
numer alternatora
On Sat, 12 Feb 2011 11:28:52 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
gdyby da³o sie ogl±dn±æ altek to bym tak zrobi³, ale niestety producent do¶æ skutecznie go schowa³ za silnikiem i dopóki nie bede mia³ drugiego nie chce mi sie tam nurkowaæ ;-)

Radze jednak zanurkowac. Lepiej teraz niz pozniej.

J.

Data: 2011-02-12 16:35:21
Autor: Kuba \(aka cita\)
numer alternatora

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:7c5dl61k2evk4brfq2h0f0uisqfpa5i5ue4ax.com...
[...]

wiesz, zapyta³em tu, bo mo¿e kto¶ ma dostêp do katalogu/programu, w któym po danych auta (np VINie) jest w stanie powiedzieæ jaki powinien byæ altek.
Jak sie taki kto¶ znajdzie to sprawa jasna, jak sie nie znajdzie .. to wtedy bêdê musia³ zrobiæ to sam wyci±gaj±c alternator i szukaj±c organoleptycznie takiego samego.
Póki co autko je¼dzi, bo pada tylko ³o¿ysko wiec nie chce go ruszaæ. Je¶li jednak ca³kiem padnie, albo je¶li ju¿ naprawde bede musia³ wtedy zrobie jak bozia przykaza³a.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-02-12 11:19:30
Autor: michal
numer alternatora

Póki co autko je¼dzi, bo pada tylko ³o¿ysko wiec nie chce go ruszaæ.

To co za problem wymieniæ same ³o¿yska ?

Data: 2011-02-12 20:44:23
Autor: Kuba \(aka cita\)
numer alternatora

U¿ytkownik "michal" <stonalodz@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:f131520f-e47b-4a75-b5b3-ddfe7ff193ddx1g2000yqb.googlegroups.com...

Póki co autko je¼dzi, bo pada tylko ³o¿ysko wiec nie chce go ruszaæ.
To co za problem wymieniæ same ³o¿yska ?

£o¿yska s± dwa czy trzy, do tego komutator i jakie¶ tulejki. Sam tego nie zrobie, wiec wyjêcie, zawiezienie, robota, w³o¿enie.
Ca³o¶æ zajmie troche czasu. Koszt u kogo¶, kto zajmuje sie alternatorami to ok 150 z³ jesli przywioze mu wyjêty.

Teraz - u¿ywka 80-100z³, a u¿ywany po regeneracji (czyli taki z nowymi ³o¿yskami, tulejkami, komutatorami, szczotkami, regulatorem i co tam jeszcze w kotku siedzi) to 250 z³ z pisemn± gwarancj±. Po¶wiêce popo³udnie i wyci±gne stary, wsadze "nowy" i auto nie musi staæ na podwórku, zwlaszcza, ze codziennie jest potrzebne.

IMO nie op³aca mi sie robiæ ³o¿ysk, a jeszcze moze opêdzluje stary alternator na allegro za piêæ dych.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-02-12 21:28:11
Autor: J.F.
numer alternatora
On Sat, 12 Feb 2011 20:44:23 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Zrobisz sam. Najbardziej upierdliwe jest wlasnie wyjecie i wsadzenie -
jesli to tylko lozyska warto pojechac do elektryka czy mechanika z
kanalem i niech to on zrobi.

Gdyby nie dzialal nie wiadomo dlaczego to przychylam sie do wniosku
zeby kupic dobry i zlecic tylko wymiane, po pol godziny odjedziesz
zadowolony, zamiast meczyc sie i "fachowca" dwa dni. No chyba ze
prawdziwy Fachowiec.

[...]

lozyska 20zl, wymien, wyczysc, zmien szczotki/regulator i mozesz
sprzedawac na allegro regenerowany z gwarancja 6 miesiecy :-)

Wymiana lozysk to naprawde nie jest rocket science, tylko nie kupuj
wloskich, chocby sie nazywaly SKF :-)

J.

Data: 2011-02-13 20:00:59
Autor: Kuba \(aka cita\)
numer alternatora

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:fdqdl6tsc7f6d63bo1iuc4uonpiipo0rv74ax.com...
Wymiana lozysk to naprawde nie jest rocket science, tylko nie kupuj
wloskich, chocby sie nazywaly SKF :-)

wiem, wiem.
Moj ojcieæ mial warsztat i swego czasu sie w nim praktycznie wychowaywa³em.

Po prostu mi sie nie chce grzebaæ, nie lubie, nie mam gdzie i jako¶ tak ogólnie jestem na nie ;)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-02-13 22:22:54
Autor: J.F.
numer alternatora
On Sun, 13 Feb 2011 20:00:59 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Doskonale rozumiem, tylko dziwie sie ze chce ci sie nurkowac pod auto
i wyciagac, wymiana lozysk to juz sama przyjemnosc pozniej :-)

Zajrzec raz, zobaczyc typ i szczegoly, kupic taki sam i pojechac do
mechanika. Albo odwiezc rano, po poludniu odebrac z nowymi lozyskami.

J.

Data: 2011-02-15 10:01:05
Autor: Kuba \(aka cita\)
numer alternatora

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lnigl6d888356qdh7rrj5jq322746juqku4ax.com...
[...]

ci±gle mam nadzieje, ze wyszarpie go góra ;-)

Póki co auto je¼dzi, za ze krêci sie tylko "wokó³ komina" to jak padnie, wtedy sie bêdê martwi³ pilnie.
Póki co tak se trolluje na pms bo czasem nudno ;-)

ps. od czasu do czasu mam taki napad i co¶ tam w samochodzie zrobie, wczoraj na ten przyk³ad wymieni³em dolot w Omedze z oryginalnego na power puszke mantzla (swoj± drog± wlasnej roboty ;-) )
Jako, ze multiram w omedze i tak byl w op³akanym stanie i w zasadzie trzeba przyj±æ ze nie dzia³a³, to nadejsz³± wiekopomna chwila, zeby zredukowac ilo¶æ elementów ruchomych w dolocie do minimum (czyli do zera).
No i teraz mam ju¿ do¶æ grzebania w aucie na jaki¶ czas ;-)

Jak sie zrobi cieplej to mam jeszcze w kolejce wycigniêcie sprzêg³± w motocyklu... no i ten nieszczêsny alternator ;-)
Plany na przysz³¶æ s± ;)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl