numeracja faktur

Data: 2009-12-30 00:57:05
Autor: Sonny
numeracja faktur
Mam dwa pytania dotyczace numeracji faktur VAT wg polskiego prawa:

1. Czy numeracja musi byc ciagla? Czy moge wystawic np. FV 10/2009 a pozniej np. 15/2009?

2. Czy jesli  w tym roku ostatni numer faktury to np 100/2009, to czy moge "kontynuowac" te numeracje od nowego roku i dac w styczniu pierwszej fakturze numer 101/2010 czy musi byc od poczatku - 1/2010?

Prosilbym o informacje - podstawy prawne, ewentualne wyroki SN, wlasne doswiadczenia.

Data: 2009-12-30 09:25:44
Autor: tp
numeracja faktur
Użytkownik "Sonny" <sonny@testtest.tp> napisał

Prosilbym o informacje - podstawy prawne, ewentualne wyroki SN, wlasne doswiadczenia.

powiem tylko na podstawie doświadczenia: numeracja ma być taka, żeby nie pojawiły się 2 lub więcej różnych faktur o takim samym numerze.

Pozdrawiam
tp

Data: 2009-12-30 12:29:45
Autor: Liwiusz
numeracja faktur
tp pisze:
[...]

   A co się dzieje - w praktyce - jak jednego numeru brakuje? Zakładając, że nie został wystawiony, a nie że faktura nie jest zaksięgowana.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-30 12:46:49
Autor: tp
numeracja faktur

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał

 A co się dzieje - w praktyce - jak jednego numeru brakuje? Zakładając, że nie został wystawiony, a nie że faktura nie jest zaksięgowana.

nie rozumiem, o co pytasz. Chodzi o brakujący numer w ciągu?

Pozdrawiam
tp

Data: 2009-12-30 13:06:53
Autor: Liwiusz
numeracja faktur
tp pisze:

[...]

   Tak.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-30 13:19:34
Autor: tp
numeracja faktur

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał

  Tak.

wg mnie bez znaczenia, choć przyznam, że zawsze wystawiam kolejno i jeszcze się nie zdarzyło pomylić numeracji czy pominąć kolejnego numeru porządkowego.

Pozdrawiam
tp

Data: 2009-12-30 14:04:07
Autor: Liwiusz
numeracja faktur
tp pisze:

[...]

   To powinno mieć znaczenie, bo numeracja faktur powinna być ciągła. Samo niedublowanie się numerów to jeszcze za mało.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-30 14:06:33
Autor: Tomek
numeracja faktur
Dnia 30-12-2009 o 14:04:07 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  napisał(a):

tp pisze:
[...]

Pewnie za pierwszym razem co najwyżej mandat,
a jak znajdą tego więcej to zaczną próbować podważać rzetelność papierów.

--
Tomek

Data: 2009-12-30 14:36:41
Autor: Gotfryd Smolik news
numeracja faktur
On Wed, 30 Dec 2009, Liwiusz wrote:

 A co się dzieje - w praktyce - jak jednego numeru brakuje? Zakładając, że nie został wystawiony

....to ja bym (w praktyce) jednak wystawił f-rę z takim numerem, zachował
w dokumentach i twardo twierdził że "nie weszła do obiegu prawnego"
  :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-30 14:45:21
Autor: Liwiusz
numeracja faktur
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

   Czyli jak - jakaś faktura na 10gr dla Jana Kowalskiego, czy w ogóle faktura bez wszystkich danych?

--
Liwiusz

Data: 2009-12-30 15:21:24
Autor: Piotrek
numeracja faktur
On 2009-12-30 14:45, Liwiusz wrote:

Czyli jak - jakaś faktura na 10gr dla Jana Kowalskiego, czy w ogóle
faktura bez wszystkich danych?

Faktura, która sprawia wrażenie jakby została wystawiona przez pomyłke i daje pewność, że nie została wprowadzona do obrotu (tylko Ty masz oryginał).

Piotrek

Data: 2009-12-30 15:26:51
Autor: Tomek
numeracja faktur

On 2009-12-30 14:45, Liwiusz wrote:

[...]

I poświadczająca nieprawdę co do daty wystawienia ;)

--
Tomek

Data: 2009-12-30 15:47:34
Autor: Piotrek
numeracja faktur
On 2009-12-30 15:26, Tomek wrote:

I poświadczająca nieprawdę co do daty wystawienia ;)

No przecież tak naprawdę to faktura wystawiona w celu "zasypania dziury" w numeracji nie poświadcza zazwyczaj jakiegokolwiek rzeczywistego zdarzenia gospodarczego.

Tak więc w tym kontekście poświadczenie nieprawdy co do daty wystawienie to mały pikuś.

Piotrek

Data: 2009-12-30 16:04:11
Autor: Tomek
numeracja faktur

On 2009-12-30 15:26, Tomek wrote:

[...]

Najprawdopodobniej jednorazowy wybryk tego typu jest nie do udowodnienia..
Chyba że masz drukarkę która dodaje sekretne kropki, wtedy okaże
się że kropki nie grają z datą wystawienia i prycza czeka :-)

--
Tomek

Data: 2009-12-30 16:10:09
Autor: cef
numeracja faktur
Tomek wrote:

Chyba że masz drukarkę która dodaje sekretne kropki,
wtedy okaże się że kropki nie grają z datą wystawienia i prycza czeka :-)

Nie szukaj tak daleko. Znakowany jest już papier, a w atramencie/tonerze
są zawarte tzw wolne piksele podsłuchowe.

Data: 2009-12-30 16:13:47
Autor: Tomek
numeracja faktur
Dnia 30-12-2009 o 16:10:09 cef <cezfar@interia.pl> napisał(a):

Tomek wrote:

[...]

Tzn chodzi Ci o to że tumoki ze skarbówki tak nie węszą
czy że drukarki nie znakują wydruków?

--
Tomek

Data: 2009-12-30 16:23:27
Autor: cef
numeracja faktur
Tomek wrote:

Nie szukaj tak daleko. Znakowany jest już papier, a w
atramencie/tonerze są zawarte tzw wolne piksele podsłuchowe.

Tzn chodzi Ci o to że tumoki ze skarbówki tak nie węszą
czy że drukarki nie znakują wydruków?

Chodzi mi raczej o nie wpadanie w paranoję.
Czy to w związku ze sposobami sprawdzania ze strony urzędu
czy też technik znakowania/drukowania - to juz bez znaczenia.

Data: 2009-12-30 17:27:56
Autor: Tomek
numeracja faktur
Dnia 30-12-2009 o 16:23:27 cef <cezfar@interia.pl> napisał(a):

Tomek wrote:

[...]

To trzeba by zacząć od niewpadania w paranoję z powodu
tego że wytworzyła się luka w numeracji faktur

--
Tomek

Data: 2009-12-30 18:17:21
Autor: Piotrek
numeracja faktur
On 2009-12-30 17:27, Tomek wrote:

To trzeba by zacząć od niewpadania w paranoję z powodu
tego że wytworzyła się luka w numeracji faktur

W sytuacji kiedy w rozporządzeniu nie jest zdefiniowane pojęcie "kolejny" to w przypadku ogólnym trudno mówić o jakichkolwiek lukach w numeracji.

Jeśli użyjemy słownikowej definicji słowa "kolejny" to mamy  "kolejny = występujący w porządku następczym" (click -- > http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=kolejny).

No i teraz konia z rzędem temu, który udowodni (podając podstawę prawną), że faktury o numerach 1/2009, 2/2009, 3/2009, 10/2009, 11/2009, 12/2009, 13/2009, ... nie są fakturami o *kolejnych* numerach.

Piotrek

Data: 2009-12-30 19:04:25
Autor: Gotfryd Smolik news
numeracja faktur
On Wed, 30 Dec 2009, cef wrote:

Chodzi mi raczej o nie wpadanie w paranoję.
Czy to w związku ze sposobami sprawdzania ze strony urzędu

....tu się nie wtykam...

czy też technik znakowania/drukowania - to juz bez znaczenia.

....ale technika znakowania zółtymi kropkami jest już przestarzała.
  Została ujawniona chyba 2003/2004. Co oczywiście nie spowodowało
że przestała działać (jedynie przestała być tajemnicą).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-30 14:31:43
Autor:
numeracja faktur
1. Czy numeracja musi byc ciagla? Czy moge wystawic np. FV 10/2009 a pozniej np. 15/2009?

Tak, musi być ciągła, więc to, co proponujesz nie za bardzo do tego pasuje.

2. Czy jesli  w tym roku ostatni numer faktury to np 100/2009, to czy moge "kontynuowac" te numeracje od nowego roku i dac w styczniu pierwszej fakturze numer 101/2010 czy musi byc od poczatku - 1/2010?

A co to znaczy od początu? Przyjęte jest, że od 1 się zazwyczaj numeruje. Jak zaczniesz od 101 też nic się nie stanie i będzie poprawnie. Sam w tym roku zrobiłem podobnie, bo zapomniałem numery wyzerować 1 stycznia, a potem już się nie chciało prostować.

Data: 2009-12-30 17:18:07
Autor: wspolna-flaszka.pl
numeracja faktur

Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:hhfko3$kip$1news.onet.pl...
[...]

no i zawsze to lepiej wyglada jak jest setna faktura a nie 1 czy druga :)

numeracja faktur