nurkowanie - calkowite wylaczenie odpowiedzialnosci

Data: 2012-04-15 07:20:49
Autor: fct159
nurkowanie - calkowite wylaczenie odpowiedzialnosci
Znalazlem na gruponie oferte kursu nurkowania. Tak z ciekawosci zerknalem... i teraz bedzie przejscie do kwestii prawnych... czy calkowite wylaczenie odpowiedzialnosci  jednej ze stron (i to pewnie mowimy glownie o umowie z konsumentem, bo chyba niewiele osob kupuje kurs nurkowania na dzialalnosci, jesli w ogole ktos) jest skuteczne?

http://www.dive-team.pl/upload/form_owd.pdf (proponuje zaczac lekture od drugiej strony, co ciekawe jak przypuszczam to jakis wzor rekomendowany przez ta organizacje PADI).

Dodatkowo az sie prosi o uznanie takich postanowien za klauzule niedozwolone i jakas kare z UOKiK....

Data: 2012-04-15 10:05:46
Autor: maruda
W dniu 2012-04-15 07:20, fct159 pisze:
[...]

Nie przesadzasz z tym żądaniem regulacji?
Czy nurkowanie jest każdemu potrzebne do życia?
Chcesz nurkować, to zgódź się na podjęcie ryzyka i zgódź się na to, że nikt nie będzie wypłacał renty wdowie po Tobie, jeśli zapomnisz czegoś odkręcić albo wetknąć.

--
DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-04-15 10:14:13
Autor: cef
maruda wrote:

[...]

No ale jeśli instruktor mi źle odkręci i mnie udusi,
to jest niewinny?

Data: 2012-04-15 10:22:51
Autor: maruda
W dniu 2012-04-15 10:14, cef pisze:
maruda wrote:

[...]

Masz wybór. Możesz iść na kurs za 1500zł do instruktora, który wykupił OC, albo na kurs za 1000zł z wyłączeniem wszelkiej odpowiedzialności. Albo samemu sobie wykupić za 500zł ekstra ubezpieczenie od nieodkręcenie albo niewetknięcia.

Tylko durnie siÄ™ ubezpieczajÄ….

--
DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-04-15 16:01:54
Autor: fct159
[...]

moim zdaniem trzeba rozwazyc dwa obszary:

- nurkowanie jako sporty podwyzszonego ryzyka i tutaj ok, ze klient jest informowany i trudno, by pozniej instruktor ponosil odpowiedzialnosc za wszystko
- blad instruktora podczas szkolenia, pewnie spece od nurkowania wymysla jakis dobry przyklad (np. dostarczenie kursantom prawie pustych butel i zejscie na duza glebokosc, by nie mozna sie bylo szybko wynurzyc bez dekompresji) - trudno, by za takie cos instruktor nie odpowiadal na zdrowy chlopski rozum, a wg zalaczonego dokumentu probuje sie wylaczyc ta odpowiedzialnosc

Data: 2012-04-15 11:59:10
Autor: Marek Dyjor
cef wrote:
maruda wrote:

[...]

imho w umowie sobie moga pisac co chca...

instruktor i tak jest odpowiedzialny za uszczerbek na zdrowiu wynikajÄ…cy z jego zaniedbania.

Data: 2012-04-15 17:42:01
Autor: .B:artek.
W dniu 15-04-2012 07:20, fct159 pisze:
[...]

Piękny przykład niedozwolonego postanowienia umownego, art. 385(3) pkt 1 i pkt 2 Kodeksu cywilnego. Nawet w podpisanej umowie jest to nieważne. Dodatkowo można zawiadomić UOKiK, a oni już sobie z tym poradzą.

--
..B:artek.

nurkowanie - calkowite wylaczenie odpowiedzialnosci