nurkowanie w Egiptowie

Data: 2010-01-26 18:08:25
Autor: pancolar
nurkowanie w Egiptowie
Wiem ze tego typu pytan na pl.rec.nurkowanie jest sporo ale chcialem
zadac pytanie w miare na swiezo :)

Chce wybrac sie do Egiptu w najblizszym czasie.
zalezy mi na podgladaniu zycia pod woda wiec pewnie shharm...

Co polecacie, jak ugryzc temat ? Wydaje mi sie ze lepiej od
organizowanych wyjazdow przez CN
jest pojechac na wycieczke za 1000 PLN i kupic pakiet nurkowy w
jakiejs bazie... ?
Da sie tak zrobic czy to logistycznie nie do ugryzienia, albo bazy
wspolpracuja tylko z jakimis hotelami ?

Jaka baze polecacie ? Chce zeby bylo nie drogo, ale i chce sie tez
sporo nauczyc od jakiegos fachury wiec warto gdyby poziom kady byl
nalezyty :)

Jechac gdzies i szukac bazy ? czy bazy mmaja jakis uklad z hotelami że
da sie zalatwic taki wyjazd nie topiac za wiele pieniedzy :)

prosze  o opinie i porady
pozdrawiam

Data: 2010-01-26 18:11:29
Autor: pancolar
nurkowanie w Egiptowie
On 27 Sty, 03:08, pancolar <panco...@gmail.com> wrote:
[...]

Aaaa....

I od razu pytanie czy wielkosc grupy to jakis standard ? czasem jak
sie patrzy na podwodne zdjecia z Sharm czy Dahab to nic nie widac bo
tlum nurkow zaslania :)

Chodzi mi oprocz samego nurkowania o podgladanie przyrody wiec
wolalbym nie wpakowac sie w autokar nurkow na jednej rafie - chyyba ze
to nie uniknione i tam tak po prostu jest

Data: 2010-01-27 07:07:36
Autor: amBrose
nurkowanie w Egiptowie
prosze o opinie i porady

jeśli chcesz komfortowo, a niedrogo to polecam Janka Dudzińskiego który mieszka w Szarm i organizuje takie.
Wato wspomn. że został wybrany najlepszym Polskim instruktorem

jk

Data: 2010-01-27 08:56:13
Autor: SHARMDIVER.PL
nurkowanie w Egiptowie
On 2010-01-27 03:11, pancolar wrote:
[...]

Witaj,

Twój wybór Sharm el Sheikh jeśli chodzi o wyjazd na rafy pierwszy raz jest bardzo dobry. Są tu jedne z najpiękniejszych raf na świecie (wg. międzynarodowych przewodników nurkowych)

Polecam Ci samodzielne wykupienie hotelu zgodnego z Twoimi upodobaniami i następnie (w niektórych bazach najlepiej zarezerwować wcześniej przed przyjazdem - bardzo duże zniżki)wykupienie pakietu. Bazy różnią się bardzo jakością między sobą i dotyczy to wszystkiego - zaczynając od punktualności, jakości sprzętu do wypożyczenia, wielkością grup, doświadczeniem przewodników, raf na które pływają a na jakości statków z których goście nurkują kończąc. Ważne też są porty z których wypływa się na nurkowania , ze względu na czas płynięcia na poszczególne rafy. Zobacz na stronie www.sharmdiver.pl w dziale "Plan dnia" mapę raf i portów w Sharm el Sheikh z objaśnieniem. Zorientujesz się czym się kierować. Jest to temat "rzeka".

Bolączką "zorganizowanych" grup Polaków jest to iż bardzo duża cześć z nich składa się z nałogowych alkoholików oraz to iż ich "organizatorzy" wybierają nie najlepsze bazy cena/jakość a te które zapłacą im najwięcej za przyprowadzenie grupy. Widać to już w samolocie (picie " w trupa").
Czyli jeśli nie znasz osób z którymi jedziesz to sobie odpuść.
Idąc z grupą nie masz wyboru - baza wybrana i zapłacona, oraz ludzie z którymi MUSISZ nurkować. Jadąc samodzielnie, jeśli baza Ci się nie podoba z jakiegokolwiek powodu, po prostu następnego czy też tego samego dnia zmieniasz ją na inną. Baz jest w Sharm bezliku i możesz wybierać bez ograniczeń. Niektóre bazy są tak pewne swojej wyśmienitej jakości, że przyjmują rezerwacje nie pobierając wcześniej przedpłat czy zaliczek.

Wielkość grupy nurkowej jest nieodłącznie związana z jakością bazy w której będziesz nurkował. W jednych grupy na jednego przewodnika liczą 4-6 osób w innych 12-14.
Również ilość osób na danej rafie zależy pośrednio od bazy z którą nurkujesz - np. jeśli łódź wypłynie wcześnie rano i z portu który jest blisko danej rafy możecie być tylko Wy i ryby pod wodą... A jak wyjdziecie po nurkowaniach zobaczycie kosmiczne tłumy właśnie przygotowujące się do nurkowania. Dużo też zależy od przewodników - właściwe zaplanowanie raf i kolejności nurkowania na nich.

Data: 2010-01-27 08:47:37
Autor: SHARMDIVER.PL
nurkowanie w Egiptowie
On 2010-01-27 03:08, pancolar wrote:
[...]

Idąc z grupą nie masz wyboru - baza wybrana i zapłacona, oraz ludzie z którymi MUSISZ nurkować. Jadąc samodzielnie, jeśli baza Ci się nie podoba z jakiegokolwiek powodu, po prostu następnego czy też tego samego dnia zmieniasz ją na inną. Baz jest w Sharm bez Kiku i możesz wybierać bez ograniczeń. Niektóre bazy są tak pewne swojej wyśmienitej jakości, że przyjmują rezerwacje nie pobierając wcześniej przedpłat czy zaliczek.

Data: 2010-01-27 13:51:14
Autor: Zboj
nurkowanie w Egiptowie
Temat wałkowany jest na sekcie non stop. Wystarczy troszkę poszukać w archiwum z ostatnich miesięcy, to nie jest trudne.

Znajdziesz w archiwum bardzo dużo wskazówek dot. nurkowań w Egipcie i rekomendacji dot. baz. Znajdziesz też bardzo dużo postów wyjaśniających, dlaczego nie warto planować nurkowań z Dudzińskim, aka Sharmdiverem. Wreszcie jeśli będzie to miało dla Ciebie znaczenie potwierdzisz fakt, iż osoba występująca tym razem pod nickiem amBrose wysyłająca swoją wątpliwą rekomendację z adresu: NNTP-Posting-Host: 208-pra-8.acn.waw.pl bazgrze na tej grupie pod dziesiątkami nicków tworząc fałszywe wrażenie szerokiego poparcia dla Dudzińskiego w sytuacji, gdy bez względu na różne nicki - autor jest jeden.

By było merytorycznie. Dudziński ma w kilu miejscach rację. Morze Czerwone to piękny akwen, a w miejscowościach turystycznych na wybrzeżu jest duży wybór baz - od takich, które są dobre, po takie, które trzeba omijać. W praktyce większośc baz kusi lepszymi opłatami za pakiety nurkowe, a nie pojedyncze nurkowania, więc często decydujesz się na pakiet. Dobre bazy rzeczywiście nie wymagają zaliczek i zapłacisz stawkę za komplet nurkowań, a ich ilość przełoży się na cenę per nurkowanie. Warto więc wybrać drugi wariant. Jednak miejscowości turystyczne ciągną się czasem całymi kilometrami i ciężko chodzić od bazy do bazy. A i wszystko wychodzi dopiero w czasie nurkowań. Warto więc poszukać w archiwum listy rekomendacji miejsc i baz, by oszczędzić sobie na miejscu wyborów na oko i tracenia czasu na szukanie i porównywanie baz po... wyglądzie biura? Warto też z góry odpuścić sobie planowanie z Dudzińskim. Najpewniej mimo ustaleń go wcale nie spotkasz na miejscu lub Cię wystawi. Kilka osób na sekcie próbowało samodzielnie zweryfikować negatywne opinie o Dudzińskim. Ich relacje z ostatniego roku również znajdziesz na sekcie. Wybó jest Twój.

Co do nurkowań. SSH oferuje dużo nurkowań z łodzi. Podobnie Hurghada, ale tam rafy są troszkę bardziej zniszczone. CIekawe możliwości oferują jednak mniej znane miejscowości. Zarówno te położone na południe od HRG (mniej zniszczone rafy i nurkowania z Łodzi), jak i położony na północny wschód od SSH Dahab (tutaj głównie nurkowania z brzegu). Duże kurorty mają duże zaplecze rozrywkowo handlowe, ale i duże odległości do pokonania z dalej położonych hoteli np. do centrum (warto na to zwrócić uwagę dobierając hotel w danej miejscowości - czyli odległość od portów i centrum). Jeśli ma to dla Ciebie znaczenie - weź to pod uwagę.

Na pierwszą przygodę z nurkwoaniem każda z miejscówek wydaje się dobra. Dobór miejscowości zależy więc w dużym stopniu od preferencji dot. wielkości miejsocwości i oferty dodatkowej (lądowej). I od tego zacznij. :-)

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2010-01-27 14:30:35
Autor: amBrose
nurkowanie w Egiptowie
szukanie i porównywanie baz po... wyglądzie biura? Warto też z góry odpuścić

cieakwe czemu nie napiszesz zę jestes intruktrorem i konkurencją dla Janka, który został wybrany najlepszym polskim Instruktorem, tylko nie lubie się chwalić

jk

Data: 2010-01-27 15:25:02
Autor: Zboj
nurkowanie w Egiptowie
[...]

A na jakiej podstawie Kolina piszesz, że jestem instruktorem, a tym bardziej konkurencją dla kogokolwiek?

Data: 2010-01-27 17:21:26
Autor: amBrose
nurkowanie w Egiptowie
A na jakiej podstawie Kolina piszesz, że jestem instruktorem, a tym bardziej konkurencją dla kogokolwiek?

analiża twoich postów to potwierdza. Zero merytoryki tylko reklama

jk

Data: 2010-01-28 12:29:36
Autor: Zboj
nurkowanie w Egiptowie

A na jakiej podstawie Kolina piszesz, że jestem instruktorem, a tym
bardziej konkurencją dla kogokolwiek?

analiża twoich postów to potwierdza. Zero merytoryki tylko reklama

Tylko 5 faktów są w tej dyskusji potwierdzone:

1. nic nie wnosisz merytorycznego do dyskusji;
2. mylisz się co do mojej osoby;
3. nie masz pojęcia o analizie;
4. nadal unikasz podpisywania się imieniem i nazwiskiem oraz zmieniasz nicki (wstydzisz się siebie, czy swoich "opinii"?);
5. nadal masz problemy z językiem polskim.

Piotr

Data: 2010-02-01 09:26:23
Autor: SHARMDIVER.PL
nurkowanie w Egiptowie Kłamca Marciniak
On 2010-01-27 13:51, Zboj wrote:
[...]

Tak, to prawda. Warto przeczytać informacje np. o Marciniaku. (np. posty "kłamca Marciniak")
Warto zainteresować się np. kłamcą Marciniakiem i jego postami przy każdej okazji na mój temat. To kłamca - zostało mu to udowodnione na tej liście przez inną osobą oraz mały człowieczek pomimo 2m wzrostu.
Przeczytaj sobie czego zażądał gdy zgłosił się do mnie na nurkowania będąc osobą niesprawną a ja z dobrego serca chciałem mu pomóc.
Przeczytaj przekleństwa, którymi hojnie szafuje..

Data: 2010-01-27 19:00:49
Autor: Gabrieljacek
nurkowanie w Egiptowie
pancolar <pancolar@gmail.com> napisał(a):
[...]

Jechac gdzies i szukac bazy ? czy bazy mmaja jakis uklad z hotelami =BFe
da sie zalatwic taki wyjazd nie topiac za wiele pieniedzy :)

prosze  o opinie i porady
pozdrawiam

Rady podane przez moich poprzedników są OK, tylko staraj się odrzuć te błoto którym się obrzucają.
Moja uwaga co do miejsca: wczesny pierwszy nur może być przed tłumem a co z drugim. Ja lubię spokój i luz. Dlatego ofery Sharmu, Hurgady są raczej nie dla mnie. Jestem za spokojem, małą grupką, nie lubię być tratowanym przez innych zarówno w wodzie jak i na lądzie. I dlatego mój wybór to Marsa Alam.
Z dowolnego hotelu dowiozą do wybranej przez Ciebie bazy. Zwróć tylko uwagę, że niektóre bazy mogą coś za tę usługę doliczyć. Trochę poczytaj forum. Pozdrawiam Jacek

Data: 2010-01-27 11:27:59
Autor: pancolar
nurkowanie w Egiptowie
No własnie widze ze tu jakas walka o klienta,
trwa a ciężko mi się odnieść do tego kto ma rację z obrzucających się
błotem

Z jednej strony sharmdiver wygląda na zachęcającą ofertę i przekonuje
tym co napisane na stronie
z drugiej widze że trwa tu ciągła przepychanka między Tym
uzytkownikiem a innymi
i wzajemnie się wszyscy napier***ją. To co jest na stronie
przytoczonej w pierwszej odpowiedzi jakos kusi - o ile wszystko to
prawda, jednak nie znając tematu nie mam zielonego pojęcia czy warto
uderzać do "sharmdiver" czy "nie warto planować nurkowań z Dudzińskim,
aka Sharmdiverem."

Nie mam pojecia czy opinie są rzetelne czy to PR / Czarny PR

w zasadzie nie chce chyba o to pytać na usenecie bo zaraz wywiąże się
jakaś napierd****ka między zwolennikami  a przeciwnikami. Na jakie
natrafiłem już dość licznie zgłębiając temat z kim nurkować :)

W zasadzie zakładajac ze nie bedzie sytuacji że pojadę i na miejscu
komus zapłacę i nic nie zanurkuję bo ktoś mnie wystawi do wiatru, albo
ze caly pobyt spedze na szukaniu gdzie i z kim zanurkowac to będzie
dobrze :)
choc nie ukrywam ze chciałbym jak najwiecej sie nauczyć ot tak żeby
mozna bylo sie roziwjac i rozwijac swą karierę - im wiecej wiedzy tym
lepiej :)

Pewnie znaczenie ma tez federacja chociaz mimo ze zaczalem w CMAS chce
rownolegle pociagnac PADI ale nie przypuszczam zeby byl z tym jakis
problem

Marsa tak, chyba ma jedna wadę - na pewno ladniej - generalnie z tego
co czytałem o nurkowiskach im dalej na S tym ładniej bo mniej ludu,
ale i drozej... A na początek chcialem tak lightowo Stąd tyle pytań i
wątpliwosci jak to zrobić

Zawsze lepiej 50 % nurkowan miec w wiekszym luzie niz 100 % w tlumie :)

Data: 2010-01-27 21:10:02
Autor: Lot
nurkowanie w Egiptowie
On 2010-01-27 20:27:59 +0100, pancolar <pancolar@gmail.com> said:

Nie mam pojecia czy opinie są rzetelne czy to PR / Czarny PR

Po prostu sprawdź w archeo grupy opinie dotyczące rzetelności Dudzińskiego.

[...]

Dudziński miał okazję - delikatnie mówiąc - zepsuć paru osobom z pl.rec.nur.. urlop nie wywiązując się z przedwyjazdowych ustaleń. Nierzadko zapadał się pod ziemię, nie odpowiadając na jakiekolwiek próby kontaktu. Dopiero po poworcie klientów do polski ujawniał się i zaczynał ofensywę oszczerstw i pomówień.
Do klasyki można zaliczyć numer z pozostawieniem ludzi w wodzie i odpłynięciem z miejsca nurkowania. Powoływanie się na rzekomo otrzymany tytuł najlepszego instruktora w Egipcie to również żart, gdyż Dudzinski nigdy owego lauru nie zdobył.

Większość autoreklamy w jego wykonaniu to stek bzdur przyprawiony żółcią.
Z resztą w archiwum grupy znajdziesz relacje z pierwszej ręki.

Ciekawej lektury i udanego urlopu.
Lot

Data: 2010-01-27 21:47:29
Autor: _Slnt_
nurkowanie w Egiptowie
Lot pisze:

Dudziński miał okazję - delikatnie mówiąc - zepsuć paru osobom z pl.rec.nur.. urlop nie wywiązując się z przedwyjazdowych ustaleń.

To fakt, niestety :(

Nierzadko zapadał się pod ziemię, nie odpowiadając na jakiekolwiek próby kontaktu. Dopiero po poworcie klientów do polski ujawniał się i zaczynał ofensywę oszczerstw i pomówień.

Spoko! Przeważnie się tłumaczył, że dostał sraczki i dlatego nie mógł się pojawić ;)

Do klasyki można zaliczyć numer z pozostawieniem ludzi w wodzie i odpłynięciem z miejsca nurkowania.

Wg. Dudzińskiego, to klienci sie na łódź spóźnili...

Powoływanie się na rzekomo otrzymany tytuł najlepszego instruktora w Egipcie to również żart, gdyż Dudzinski nigdy owego lauru nie zdobył.

Znowu spoko! Przecież sam go sobie nadał, czyli ma rację! ;)

Większość autoreklamy w jego wykonaniu to stek bzdur przyprawiony żółcią.
Z resztą w archiwum grupy znajdziesz relacje z pierwszej ręki.
Ciekawej lektury i udanego urlopu.

Oj tak!!!

Data: 2010-01-27 13:17:49
Autor: pancolar
nurkowanie w Egiptowie
a http://www.sinaicollege.pl/

jakies opinie mniej lub bardziej negatywne ?
też sie trzymac z daleka czy nie koniecznie ?

sorki że tak pytam ale jak pisałem wczesniej nie mam doświadczneia i
nie wiem czego unikac a czego nie

pozdrawiam

Data: 2010-01-28 12:40:16
Autor: amBrose
nurkowanie w Egiptowie
a http://www.sinaicollege.pl/

typowa baza arbska.
Byłem 2 raz po 1tyg z nimi.
Grupa 20 osób z 1 przedwodikim, brak liczenia ludzi na lodzi to standardy.
Przy mnie divemaster wziół sobie buddego z grupy i dokońca nurka nie zuważył że budy stracił balast i wypłynoł w 5 min nurka
poza tym miło.

Tak jak pisałem Janek Dzudziński ci doradzi. Możesz to pozdnać, że jest dobry po tym jakie emocje budzi wśród konkurencji (wienkszość z nich ukrywa że jest konkurencją)
Typowa polska uczciwość

jk

Data: 2010-01-28 15:06:45
Autor: jacekplacek
nurkowanie w Egiptowie

http://tinyurl.com/yk6n6tc

Data: 2010-01-28 21:57:26
Autor: deepdiver
nurkowanie w Egiptowie

Użytkownik "pancolar" <pancolar@gmail.com> napisał w wiadomości news:2d07074a-b268-4b71-8a19-b243e435a80cl11g2000yqb.googlegroups.com...
a http://www.sinaicollege.pl/

jakies opinie mniej lub bardziej negatywne ?
też sie trzymac z daleka czy nie koniecznie ?

Cześć,
z tą bazą nurkowałem wielokrotnie.
Ceny przyzwoite, Dorota mówiąca po polsku, co przydaje się w sprawach organizacyjnych i różnych nieprzewidzianych sytuacjach.
Punktualni, czym bardzo ostatnimi czasy nas zaskoczyczyli.
Łodzie średnie, bez przepychu ale w porządku.
jedzenie na łodziach całkiem smaczne.
Przewodnicy sympatyczni

trudno zrobić dłuższego i głębszego nurka.
Trzymają się dość sztywno określonych wcześniej limitów czasowych i głębokości.
Wpadnięcie w dekompresję to już było niemal przestępstwo : )
Kończyło się oczywiście jedynie na w sumie sympatycznej pogawędce.

Pływają w standardowe miejsca, co dzień inne.
Niektórzy z przewodników potrafią całkiem ciekawie prowadzić i pokazywać to i owo. Inni ograniczają się do biernego towarzyszenia grupie.

Można bez problemu zorganizować z nimi wypad na Thistlegorma czy do Dahab.

Warto zamówić wcześniej pakiet, dostanie się lepszą cenę.

Wybór należy do Ciebie.

Pozdrawiam

Artur

Data: 2010-01-28 06:57:52
Autor: SHARMDIVER.PL
Miły offtop będzie gdybyśmy zobaczy li twoją klepsydrę, zejdziesz - pisze p rzyjaciel J. Kurzątkowskiego z Crazy Shark
Lot wrote:
> Miły offtop będzie gdybyśmy zobaczyli twoją klepsydrę.
>
> Stawiam orzeszki przeciwko browarowi, że zejdziesz.

Hmm, jak to rozumieć? Co planujecie z J.Kurzątkowskim z Crazy Shark?

Coś nie wyszła działalność w Sharm el Sheikh?

Poprawnie wytypujcie w którym ujęciu występuje Lot - kumpel szefa bazy Crazy Shark

http://www.youtube.com/watch?v=fRR2N7kE-BM&feature=related

Data: 2010-01-28 18:45:40
Autor: Gabrieljacek
Miły offtop będzie gdybyśmy zobaczyli twoją klepsydrę, zejdziesz - pisze przyjaciel J. Kurzątkowskiego z Crazy Shark
Moje wyrazy współczucia. Jak się w tych postach połapać.
Pozdrawiam Jacek

Data: 2010-01-28 11:33:21
Autor: pancolar
Miły offtop będzie gdybyśmy zobaczyli twoją klepsydrę, zejdziesz - pisze przyjaciel J. Kurzątkowskiego z Crazy Shark
no nieeeeee no powiem że takich emocji na tym pl.rec'u to jeszcze nie
widziałem jak tutaj

Generalnie nie mam pojecia z tych postow o co tu chodzi kto komu
podkłada swinie bo sie napierdziela o potencjalnego klienta z Egiptu

nie mam zielonego pojecia o co chodzi w
"Miły offtop będzie gdybyśmy zobaczyli twoją klepsydrę, zejdziesz -
pisze przyjaciel J. Kurzątkowskiego z Crazy Shark"" Gabrieljacek"

chyba nie za dobrze trafilem jesli chodzi o zasiegniecie rzetelnej
opinii :/

bo odcedzenie oszczerstw od prawdy w moim przypadku jest nie mozliwe

tak wiec zrozumialem chyba jedynie ze Janek Dzudziński to sharmdiver i
budzi wielkie emocje
i czest twierdzi ze dlatego ze jest dobry i drazni konkurencje a czesc
dlatego ze nie jest dobry i oszukuje ludzi

wiele mi to nie pomoglo choc staralem sie przeanalizowac pod tym
wzgledem  historie grupy :/

BTW jak sie ma wymieniony wczesniej Jacek Kurzatkowski do tego
watku??  jk z podpisu ambroose to on/.

O co tu Ku****a chodzi ? :)

nie zachęcają takie przepychanki do korzystania z tego useneta

ech.....

Data: 2010-01-28 20:34:08
Autor:
Miły offtop będzie gdybyśmy zobaczyli twoją klepsydrę, zejdziesz - pisze przyjaciel J. Kurzątkowskiego z Crazy Shark
pancolar <pancolar@gmail.com> napisał(a):
O co tu Ku****a chodzi ? :)

Na początek pytanie czy ten pancolar to NRDowski obiektyw ?

Poważnie sekta to słup ogłoszeniowy, każdy azor czy fafik znaczy swoją
obecność tak jak umie, inni naklejają ogłoszenia "kupta tylko u mnie".

Ma też zaletę, to nie cenzurowane przez stronniczych zasrańców moderatorów
miejsce (dla chętnych, sprawdź "pscrdiver").

Miejsca powszechnej szczęśliwości to FN, DiW, CCR HD, występują też pod
nazwami: lizus, super lizus, lizydup, cukrownia. Tam moderatorzy strzygą posty
wedle kolejności dziobania. Czasem sam administrator wchodzi w dupę jakiemuś
użytkownikowi, kabaret przedni.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-29 04:16:39
Autor: Looiee
On 28 Sty, 21:34, " " <demol...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
pancolar <panco...@gmail.com> napisa (a):

> O co tu Ku****a chodzi ? :)

Na poczatek pytanie czy ten pancolar to NRDowski obiektyw ?

Powaznie sekta to slup ogloszeniowy, kazdy azor czy fafik znaczy swoja
obecnosc tak jak umie, inni naklejaj ogloszenia "kupta tylko u mnie".

pozdrawiam rc

Smoku, to zaskakujące stwierdzenie w ustach kogoś kto "zaznaczył swoim
moczem" (metafora) na oko z 80% wątków na tym forum, nawet
marketowych :D

Data: 2010-01-29 13:06:07
Autor:
Looiee <looiee.et@gmail.com> napisał(a):
> [...]
>
> Powaznie sekta to slup ogloszeniowy, kazdy azor czy fafik znaczy swoja
> obecnosc tak jak umie, inni naklejaj ogloszenia "kupta tylko u mnie".

Smoku, to zaskakuj=B1ce stwierdzenie w ustach kogo=B6 kto "zaznaczy=B3 swoi=
moczem" (metafora) na oko z 80% w=B1tk=F3w na tym forum, nawet
marketowych :D

Jeżeli temat o wapnie sodowanym spowodował zmianę dostawcy dla TP. To uważasz że to złe postępowanie ?

Pokazanie że lokalne guru jest nie zrównoważone emocjonalnie również jest złe ?

Skrobnąłem 2 zagadki, odpowiedzi poprawnych ze strony "super nurów" nie było,
czy to też źle ?

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-29 05:53:38
Autor: Looiee
On 29 Sty, 14:06, " " <demol...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
Looiee <looiee...@gmail.com> napisał(a):

> [...]

Skrobnąłem 2 zagadki, odpowiedzi poprawnych ze strony "super nurów" nie było,

Nie badz taki spiety panie kolego. Ja cos stwierdzam, a ty sie od razu
ustawiasz w pozycji gardy - ale wyrobili w Tobie ludziska odruch :)
Wyloozuj chłopie
(PS. uprzedzajac Twoje standardowe pytanie: nie mam zgloszen hahaha)

Data: 2010-01-29 16:43:12
Autor:
[...]
Wyloozuj ch=B3opie
(PS. uprzedzajac Twoje standardowe pytanie: nie mam zgloszen hahaha)

To była dosyć miękka odpowiedź, jak wiesz bez trudu odpowiadam dużo ostrzej.

Oceniając sektę nie popełniłem dużej przesady, tematy merytoryczne wieszam
gdzie indziej, tu zawieszam odsyłacze, mam też podgląd ile osób to czyta.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-29 11:43:07
Autor: maran
On 29 Sty, 17:43, " " <demol...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Oceniając sektę nie popełniłem dużej przesady, tematy merytoryczne wieszam
gdzie indziej, tu zawieszam odsyłacze, mam też podgląd ile osób to czyta.

Dlaczego tematy merytoryczne umieszczasz gdzie indziej?
Czy dlatego że gdzie indziej po zmianie zdania, można poprosić admina/
moderatora o edycję bądź usunięcie?

Data: 2010-01-29 21:23:54
Autor:
Miły offtop
maran <slawek@real.int.pl> napisał(a):
On 29 Sty, 17:43, " " <demol...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

> Oceniaj=B1c sekt=EA nie pope=B3ni=B3em du=BFej przesady, tematy merytoryc=
zne wieszam
> gdzie indziej, tu zawieszam odsy=B3acze, mam te=BF podgl=B1d ile os=F3b t=
o czyta.

Dlaczego tematy merytoryczne umieszczasz gdzie indziej?
Czy dlatego =BFe gdzie indziej po zmianie zdania, mo=BFna poprosi=E6 admina=
/
moderatora o edycj=EA b=B1d=BC usuni=EAcie?

http://www.portalnurkowy.pl/forum/viewtopic.php?f=52&t=91

W tym temacie prosiłem o usunięcie fragmentu, było to przed zgłoszeniem.
Napisałem że można zbudować SCR z chemicznie zgromadzonym tlenem. Pokaż tematy w których gwałtownie zmieniałem zdanie.
Ze swej strony mogę pokazać jak wielu "lokalnych guru" edytowało swoje
wypowiedzi w dyskusjach ze mną, często po kilku krokach dyskusji.

pozdrawiam rc --

Data: 2010-01-29 22:13:39
Autor: maran
Miły offtop
On 29 Sty, 22:23, " " <demol...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

[...]

Nie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego gdzie indziej.
Napiszę to inaczej, np. taki portalnurkowy dziś istnieje a za
powiedzmy 5 lat może zniknąć z internetu,
i już nie będziesz miał możliwości podać linka że to i tamto pisałem
już 5 lat temu.
pl.rec.nurkowanie jest bardzo mało prawdopodobne żeby znikło, tyle że
tam jest ktoś kto tym zarządza a tu nie.

Data: 2010-01-29 23:29:35
Autor: demolant
Miły offtop
On 30 Sty, 07:13, maran <sla...@real.int.pl> wrote:

> [...]

pl.rec.nurkowanie jest bardzo mało prawdopodobne żeby znikło, tyle że
tam jest ktoś kto tym zarządza a tu nie.

Kiedyś rozmawiając z wodzem NAUI powiedział że: "Ważne rzeczy pisze
się do periodyku naukowego, nie na forum".
To co uważam za ważne piszę i zgłaszam Al.Niepodległości 188.
Odpryski można znaleźć tu
http://www.shark.net.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=111
http://www.shark.net.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=12
http://www.shark.net.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=114

Zrozumiesz jak działają SCR.
Okazało się że rodzina CMR nie jest znana w europie, mimo że jest
europejska,
to obraz zadupia jakim jest "polski grajdołek".

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-30 09:13:55
Autor:
[...]

Przypomniałeś że "Waldo" Waldemar Kociumbas często wysługiwał się moderatorami
w strzyżeniu i kasowaniu postów rozmówcy. "Mania" Maria Bnińska była bardzo
usłużna w tym zamiataniu. Sam Administrator FN "DarekS" Dariusz Smosarski
edytował mój profil, żeby usunąć skrajnie głupawe zdanie "Waldo".

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-31 22:19:41
Autor: info
Miły offtop będziegdybyśmy zobaczyli twojąklepsydrę, zejdziesz - pisze przyjaciel J. Kurzątkowskiego z Crazy Shark
mam wrażenie że wiesz doskonale o co chodzi tylko udajesz frajera. wszzyscy ci tu mówią jak masz robić, podają ci na tacy że dudziński to frajer i trzeba sie trzymać z daleka, radzą ci abyś poszukał w necie bazy se z nimi pogadał. podoba ci dudziński mimo osób które pisza ci ze gośc jest niesłowny i nie ma czasu dla nurków z polski to se napisz do niego umów sie z nim i jedx do niego. człowieku zrobisz jak bedziesz chciał i tyle, jest nautica (wg mnie najlepsza baza polska w sharm) jest sinai colege i pare jeszcze innych. mariusz

Data: 2010-02-01 09:15:51
Autor: SHARMDIVER.PL
On 2010-01-31 22:19, info@ida-octopus.pl wrote:

mariusz

Drogi INSTRUKTORZE NURKOWANIA panie Mariuszu Wydro.. A może napiszesz koledze, że chciałeś organizować safari u mnie ale nie przepadasz za mną od momentu jak napisałem Ci, że nie ma możliwości abyś u mnie na łodzi chlał i nurkował ze swoją grupą..? Ja preferuję BEZPIECZEŃSTWO - Ty ze swoją grupą - wódeczkę..

Data: 2010-02-01 09:41:58
Autor: SHARMDIVER.PL
On 2010-01-31 22:19, info@ida-octopus.pl wrote:

mariusz

[...]

temat picia wódeczki przez instruktorów ze swoimi podopiecznymi podczas nurkowań był poruszany wielokrotnie. Między innymi przy omawianiu wypadku  - śmierci kompletnie pijanej dziewczyny ( sekcja 2,2 promila alkoholu we krwi). Ani pan instruktor ani partnerzy "nie zauważyli" jej stanu i nie zabronili jej nurkować. Jak łatwo się domyślić sami byli w tak samo "napompowani" ale im się udało wrócić żywymi.

Jak będziesz leciał do Egiptu już w samolocie zobaczysz z pewnością grupy "nurków" wesoło rozpijających wódeczkę od momentu wejścia do samolotu. Zapytaj przedstawiciela biura podróżny (dowolnego polskiego) na lotnisku w Egipcie do jakich baz nurkowych wyjeżdżają polscy amatorzy "chlania i nurkowania"

Data: 2010-02-01 19:18:38
Autor: info
Miły offtop będziegdybyśmy zobaczyli twojąklepsydrę, zejdziesz - pisze przyjaciel J. Kurzątkowskiego z Crazy Shark
z frajerami i takimi co zostawiaja ludzi na morzu nie gadam.
ciao
mariusz.
ps. w pakiecie zabrakło panienek i za mało "łyski"
m.
ps.2 nie trudź sie więcej nie odpowiem na twoje inwektywy a jak bedziesz bardzo skakał to załatwimy to inaczej - nie siłowo. uwazaj co piszesz. pamietaj wszystko zostaje w necie.
m.

Data: 2010-02-01 13:45:33
Autor: Zboj
[...]

To już kwestia czytania ze zrozumieniem. Jeśli kilka/-naście opinii o organizacji nurkowań, w tym część sugestii unikania Dudzińskiego przeciwko opinii samego zainteresowanego i jego jednego klakiera budzi u Ciebie wątpliwości, to pozostaje mi już życzyć Ci tylko udanego wypoczynku i własnych decyzji w SSH.

Widać wskazówki nieosobowe giną pod zwykłym ostrzeżeniem, przed jednym, jedynym "instruktorem", jeśli ten jest obecny na grupie i wystarczająco głośno nawrzeszczy i obrzuci błotem kogo popadnie. Cóż - czy jego reakcja na ostrzeżenia przed nim też nie skłania Cię do refleksji?

Wreszcie w SSH masz dziesiątki baz. Masz je w każdym hotelu i całe stadka w porcie oraz w centrum - tzwn. Naama Bay. Wybór masz duży. Część z nich zapewnia polskojęzyczną obsługę. Kilka nazw padło. Przykre, że te wszystkie podpowiedzi oceniasz jako nic nie warte, wobec jednej jedynej negatywnej. Widać to taka polska natura, że jak gdzieś pojawi się, nawet na dalekim marginesie awantura z jakimś chamem, to cała sensowna część dyskusji przestaje mieć znaczenie.

Jeśli szukasz informacji - masz je w tym wątku.

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2010-02-01 10:28:55
Autor: SHARMDIVER.PL
nurkowanie w Egiptowie
On 2010-01-27 20:27, pancolar wrote:
[...]

Witaj, opinię o nurkowaniach ze mną możesz zasięgnąć u organizatora wyjazdów mn. do Egiptu i impotrera sprzetu nurkowego http://www.hopdivers.pl/. Byli u mnie niedawno na nurkowanich z grupą (mn. osoby z telewizji). Co specjalnego? Otóż większość osób z tej grupy nurkowała w Sharm el Sheikh po 4 a nawet 7 razy (tyle pobytów) ale z innymi bazami więc mają przekrój jakośći. Ponieważ byli aż tak wiele razy miałem ciężki orzech do zgryzienia - jak zorganizować im nurkowania aby zobaczyli coś specjalnego (bo jak myślałem wszystko już widzieli a te rafy znają na wylot). Koniec końców oprowadzałem ich tak jak robię to zwykle -bo nurkując tu z pasją LATAMI mam swoje wybrane trasy. Co się okazało? Odkryłem przed nimi zupełnie nieznany dla nich świat przepięknych raf Sharm el Sheikh. Byli tak zachwyceni tym co widzieli pod wodą każdego dnia a i najwyższej klasy organizacją i komfortem łodzi, że zostawili (każdy z nich) "Królewski" napiwek. Mimo, że byli w Sahrm wiele razy zamówili specjalny film z swoich nurkowań aby miło sobie wspominać gdy będą w domu.
Oczywiście była też wspaniała impreza ale PO ZAKOŃCZENIU (zupełnym-koniec pakietu) nurkowań. Oni wracali do kraju a ja miałem przerwę w nurkowanich 2 dni (brak prywatnych zleceń na nurkowania).

Zapytaj o grupę Dive Constrol Specialist SSI Pana P. Szuchtę
Przemili ludzie z pasją do nurkowania.

Pozdrawia i zaprasza

www.sharmdiver.pl
Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami.

Aktualnie w bazie SSI w Sharm pracują:
2 Anglików - Instruktorzy PADI
3 Niemców - w tym INSTRUCTOR TRAINER SSI i nurek techniczny
Francuzka INSTRUCTOR TRAINER SSI nurkowania rekreacyjnego i TECHNICZNEGO.
2 Hiszpanów  instruktorzy SSI I PADI - obsługa safari dla hiszpańskich grup (luksusowe safafi odbywają się co tydzień)
Brazylijka  Instruktor SSI (safari dla grup niemieckich i hiszpańskich)
Polak Master Instructor SSI - organizacja nurkowań w specjalnych cenach dla Polaków.

Czyli masz z kim nurkować w centrum...:-)

Data: 2010-01-31 09:08:24
Autor: Zakrzówek Kraken
nurkowanie w Egiptowie
Cześć

Po pierwsze możesz nurkować z bazą w hotelu w którym będziesz mieszkał. Tak jest wygodnie i to załatwia wiele problemów. Oczywiście szansa że będzie tam pracował jakiś polak jest nikła ale to nie koniecznie musi być dla ciebie ważne
Kup sobie w Alfa Starze lub u innego operatora wycieczkę do Egiptu.
Potem na miejscu idź do bazy w twoim hotelu lub zara obok i zapytaj co oferują.
Możesz też uderzyć do którejś z baz gdzie są polacy np. Sinaicollege czy Nautica
Godni polecenia są też Sinai Divers
Generalnie jeżeli jedziesz pierwszy raz to i tak będzie super.
Na nurkowaniach turystycznych za dużo się nie nauczysz, po prostu najczęsciej nie ma na to czasu i warunków.
Za to zdobędziesz dużo doświadczenia i oplywania.

Raczej wyjazd do Egiptu załatwia się metodą biuro podróży samolot i hotel - baza nurkowania.

MSC

nurkowanie w Egiptowie