o 19 zaczynamy jeździć lewą stroną dro gi ...

Data: 2009-09-07 17:55:22
Autor: Pepek
o 19 zaczynamy jeździć lewą stroną dro gi ...
masti pisze:

takie wiekopomne zdarzenie a tu cisza

mnie się zdaje, że spory odsetek aut w PL i tak jeździ lewą stroną, nieustannie.
a poważnie. coś i się przypomina, że po zmianie ruchu w Szwecji istotnie spadłą liczba wypadków.
ale podkreślam, że ZDAJE MI SIĘ, chyab dawno temu w Motorze to wyczytałem

--
Pepek
-amator francuszczyzny i innych wynalazkĂłw-

Data: 2009-09-07 18:02:39
Autor: Alex81
o 19 zaczynamy jeździć lewą stroną drogi ...
In article <h83ade$9nh$1@achot.icm.edu.pl>, piopio1104@wp.pl says...
a poważnie. coś i się przypomina, że po zmianie ruchu w Szwecji istotnie spadłą liczba wypadków.
Po prostu przez kilka tygodni po "Dagen H" wszyscy jeździli powoli i bardzo ostrożnie. Potem wypadkowość szybko powróciła do normy.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-09-07 18:04:54
Autor: Pepek
Alex81 pisze:

Po prostu przez kilka tygodni po "Dagen H" wszyscy jeździli powoli i bardzo ostrożnie. Potem wypadkowość szybko powróciła do normy.

zważywszy, że tygodniowo ginie w PL około 100 osób (przyjmuję 5.000 rocznie) to kilka tygodni daje ładną liczbę

--
Pepek
-amator francuszczyzny i innych wynalazków-

Data: 2009-09-07 18:14:05
Autor: Alex81
o 19 zaczynamy jeździć lewą stroną drogi ...
In article <h83av8$afq$1@achot.icm.edu.pl>, piopio1104@wp.pl says...

Alex81 pisze:

> [...]
> zważywszy, że tygodniowo ginie w PL około 100 osób (przyjmuję 5.000 rocznie) to kilka tygodni daje ładną liczbę

Z drugiej strony, wypada zauważyć że w Szwecji nawet teraz jest _dużo_ mniejszy ruch niż w Polsce - co dopiero w 1967. Dużo trudniej było z czymś się zderzyć, no może poza centrami miast. Ponadto, spadek nie był z drugiej strony aż taki duży - w poniedziałek po Dagen H było 125 wypadków, przy czym zwykle bywało ich 130 do 198, i to bliżej 130.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-09-07 18:17:20
Autor: Pepek
Alex81 pisze:

[...]

znaczy - tutaj w PL szans na mniejszą liczbę zdarzeń nie ma :(
oprócz wariantu łódzkiego: rozkopujesz 75% ulic w mieście i wszyscy stają w korku! szansy na wypadek praktycznie nie ma :)

Data: 2009-09-07 18:18:47
Autor: Alex81
o 19 zaczynamy jeździć lewą stroną drogi ...
In article <h83bmh$bi0$1@achot.icm.edu.pl>, piopio1104@wp.pl says...
oprócz wariantu łódzkiego: rozkopujesz 75% ulic w mieście i wszyscy stają w korku! szansy na wypadek praktycznie nie ma :)
Nawet mi o tym nie mów, znam to z pierwszej ręki ...

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-09-07 18:20:16
Autor: Pepek
Alex81 pisze:
[...]

a ja to z której niby?
z trzeciej?

Data: 2009-09-08 22:43:19
Autor: Alex81
o 19 zaczynamy jeździć lewą stroną drogi ...
In article <h83bs1$bs4$1@achot.icm.edu.pl>, piopio1104@wp.pl says...

Alex81 pisze:
> In article <h83bmh$bi0$1@achot.icm.edu.pl>, piopio1104@wp.pl says...
> Nawet mi o tym nie mów, znam to z pierwszej ręki ...
> a ja to z której niby?
z trzeciej?

A skąd miałem wiedzieć że "ziomek z ośki"? :P ;)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-09-07 19:23:10
Autor: R2r
Alex81 pisze:
[...]

Hmm... mam wrażenie jakbym w innej Łodzi bywał (ostatnio w piątek). Gdzież to te 75% rozkopanych ulic jest?

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-09-07 19:53:13
Autor: Pepek
R2r pisze:
Alex81 pisze:
[...]

coś taki dokładny?
zapraszam na chojny. geniusze wysypali po wywrotce piasku na sternfelda, na szumnej, postawili barierki i koniec roboty :)
i tym sposobem korki na rzgowskiej są już co najmniej uciążliwe
na pryncypalnej i tuszyńskiej juz skończyli?
a na kosynierów gdyńskich chyba ciąglr rozkopane i objazd via parking??
bo 3 maja pięknie zamknięta a objazd łukową nieco kłopotliwy i dziurawy
pabianicka przy "jutro otwieramy" IKEA juz otwarta?
nawet jeśli to kilińskiego zamkniete, skrzyżowanie politechniki/wróblewskiego zawężone do 1/2.
za chwilę znowu rozkopią włókniarzy
więcej mi do głowy nie przychodzi...staram się używać auta po 22

Data: 2009-09-08 08:59:14
Autor: R2r
Pepek pisze:
R2r pisze:
Alex81 pisze:
[...]

Nie tyle dokładny, co uważam, że mijasz się z prawdą i grubo przesadzasz. Po Łodzi jednak daje się jeździć nie gorzej niż po innych miastach, a nawet często dużo sprawniej.

[...]
I to jest te 75% rozkopanych ulic? Wymieniłeś ich kilkanaście i więcej nic Ci do głowy nie przychodzi. Jak na prawie milionowe miasto to naprawdę niewiele. No ale 3/4 ulic rozkopanych to brzmi mocno, choć nie ma nic z prawdą wspólnego. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-09-08 22:42:19
Autor: Alex81
o 19 zaczynamy jeździć lewą stroną drogi ...
In article <h84vgb$4ne$1@atlantis.news.neostrada.pl>, bezspamux@marsoft.net.pl says...
[...]
A ja tam go rozumiem, też mieszkam na Chojnach a pracuję niedaleko fabrycznego - skutkiem czego powoli kończą mi się opcje wyboru trasy. A przejazd tych 8 km potrafi spokojnie zająć godzinę.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-09-08 22:41:19
Autor: Alex81
o 19 zaczynamy jeździć lewą stroną drogi ...
In article <h83had$j4t$1@achot.icm.edu.pl>, piopio1104@wp.pl says...
zapraszam na chojny. geniusze wysypali po wywrotce piasku na sternfelda, na szumnej, postawili barierki i koniec roboty :)
O, na Szternfelda i Szumnej sprawa ma tak jakby drugie dno :) Teren na którym znajdują się te ulice jest własnością spółdzielni mieszkaniowej, która już dość długo - i bezskutecznie - oferowała miastu wykup tego terenu (utrzymanie dróg kosztuje). Najwyraźniej się tym znudzili i postanowili oddzielić swoje od miastowego :)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-09-09 15:52:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 7 Sep 2009, Pepek wrote:

Alex81 pisze:

[...]

  Wniosek: od czasu do czasu zmieniać organizację ruchu :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-08 12:38:44
Autor: Cyneq
Pepek pisze:
masti pisze:

takie wiekopomne zdarzenie a tu cisza

mnie się zdaje, że spory odsetek aut w PL i tak jeździ lewą stroną, nieustannie.
a poważnie. coś i się przypomina, że po zmianie ruchu w Szwecji istotnie spadłą liczba wypadków.

Spadła z prostego powodu: ruch był wprawdzie lewostronny, lecz samochody w większości "kontynentalne".

--
Cyneq

Data: 2009-09-08 17:57:32
Autor: Haraki
o 19 zaczynamy jeździć lewą stroną drogi...

to jest niesamowite!!!!!!!!!!!!!!! :):):)

--
Haraki

o 19 zaczynamy jeździć lewą stroną dro gi ...