o_O

Data: 2013-02-18 15:29:52
Autor: Marek Czaplicki
o_O
glob pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek 18 luty 2013 14:01:

Zachowania altruistyczne są coraz mniej cenione we współczesnym
 społeczeństwie- alarmują psychologowie, psycholodzy oraz psycholożki
 zgromadzeni na 25 Sympozjum Psychologicznym w Poznaniu.
  Większość ankietowanych osób kojarzyła altruizm ze śpiewaniem
 truizmów altem- wyjaśnia ze smutkiem dr Anna Krawędź z Uniwersytetu w
 Pułtusku. - Spora część uważała, że altruista to muzyk grający na
 altrui, a niektórym wydawało się, że altruizm to anglicyzm
oznaczający
 mówienie samej prawdy ( od ang. all true is...).
  Na wielkopolskiej wsi jest jeszcze gorzej. 85 proc. respondentów
 odpowiedziało, że nie chciałaby mieć syna altuisty i aż 96 proc.
 zadeklarowało, że nie wpuściłoby altruisty do domu.
  Najgorszą opinię mają altruiści w powiecie gostyńskim, gdzie aż 75
 proc. ankietowanych uznało, że altruiści są przyczyną corocznej plagi
 stonki.

Zachowania altruistyczne to są, a że ludzie nie słyszą słowa altruizm co niedziela w Kościele i pozytywnych odniesień nie mają to już wina lokalnych elit. Spada czytelnictwo książek, podnosi się średnia z wyższym wykształceniem humanistycznym w społeczeństwie, to i są efekty. :)

Data: 2013-02-18 06:40:39
Autor: glob
o_O
On 18 Lut, 15:29, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

elit. Spada czytelnictwo książek, podnosi się średnia z wyższym
wykształceniem humanistycznym w społeczeństwie, to i są efekty. :)

Gdy spadają zachowania altruistyczne spada też znajomość tego słowa.
Słowa tracą sens jeśli brakuje rzeczy, które one znaczą.
 Mam wrażenie że dobroć w PL jest pojmowana jako słabość i głupota,
ktoś kto jest dobry to nie pasuje do ludzi, którzy rozpychają się
łokciami.
 Na wsi zawsze szuka się celu pomocy, bo ktoś jak pomaga to napewno
chce zarobić, a jak ktoś bezinteresowny  to głupi po prostu i takie
postawy coraz częściej są ogólnie spotykane.
 Dużą rolę odgrywa też kościół, który non stop od lat szerzy nienawiść
w społeczeństwie i ludzie tylko kipią jeden na drugiego.
   Osoby wrażliwe boją się wychodzić z domu bo -szczęki w telewizji i
szczęki wśród ludzi, mnóstwo osób zapada na choroby psychiczne, gdyż
atmosfera jest nie do zniesienia.

Data: 2013-02-18 15:52:15
Autor: Marek Czaplicki
o_O
glob pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek 18 luty 2013 15:40:

[...]

Nie zgadzam się co do znajomości odpowiedniego słowa na to, żeby wykazywać się pozytywnymi cechami. Ludzie jak życie spędzali w jaskiniach nie znając tych wszystkich mądrych słów które my znamy, do opisania świata, zachowań itd... to w swym wspólnotowym życiu kierowali się czymś takim jak właśnie altruizm, czasami byli bohaterami, znali uczucia, miłości, przywiązania, przyjaźni. Dzięki bowiem zachowaniom, a nie opisom zachowań stali się tym czym jesteśmy my teraz.
Czasami jak piszesz na grupie to masz pretensje to tzw szarej masy, że jest taka jaka jest, że łatwo daje się wodzić na sznurku przez ludzi dla których największym pragnieniem jest władanie innymi. Ty masz pretensje do społeczeństwa, że elity są jakie są. Ja mam pretensje do elit, że jedyne co potrafią to wymądrzać się w tv. :)

Data: 2013-02-18 06:56:53
Autor: glob
o_O
On 18 Lut, 15:52, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

największym pragnieniem jest władanie innymi. Ty masz pretensje do
społeczeństwa, że elity są jakie są. Ja mam pretensje do elit, że jedyne co

Tu nie chodzi o nieznajomość słowa, psycholodzy nie wyją dlatego że
ludzie nie znają jakiegoś słowa ze słownika, bo to byłby margines..
Postawy są obecnie takie, że będąc dobry będziesz głupi.

Data: 2013-02-18 16:06:07
Autor: Marek Czaplicki
o_O
glob pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek 18 luty 2013 15:56:

Tu nie chodzi o nieznajomość słowa, psycholodzy nie wyją dlatego że
ludzie nie znają jakiegoś słowa ze słownika, bo to byłby margines.
Postawy są obecnie takie, że będąc dobry będziesz głupi.

Więc możesz być spokojny. Jak chodzi Ci o zachowania to ludzie w dużej części w Polsce kierują się dobrem. Sukcesy takich organizacji pozarządowych jak: WOŚP, PAH, Caritas i innych, o tym świadczą.

Data: 2013-02-18 07:23:06
Autor: glob
o_O
On 18 Lut, 16:06, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

części w Polsce kierują się dobrem. Sukcesy takich organizacji pozarządowych
jak: WOŚP, PAH, Caritas i innych, o tym świadczą.

No właśnie nie bardzo, bo to jest ceremoniał masy, rzucenie monety
bezdomnemu itd.. to nie jest jednocznaczne- z pomóc bezdomnemu, to
osobiste umywanie rąk, by wypełnić ceremoniał, a większość tych ludzi
nigdy nic osobiście nie zrobiła aby pomóc, w życiu liczy się
zajadłość.
.. Bezdomni są oznaczni w polsce przy pomocy złamenego nosa, łamią nos
aby wykazać że jest śmieciem , prawie każdy bezdomny ma złamany nos,
tak jak bydło się kiedyś oznaczało, bo słaby nikt i można się wyrzyć.
 Nie pomoc jest ważna , ale na nieszczęsciu wykazać swoją lepszość.
  Jak jeden drugiego zjada, jeden drugiemi nie ufa, tak jaki altruizm
tu może być i te cech plebsu gruboskórnego przeważają, pomaga
naiwniak, idiota, który daje się wykorzystywać.
 Już nawet ceremoniał Owsiaka jest zagrożony i coraz skandaliczniej
atakowany, bo kogo jakieś dzieci obchodzą i ta tendencja przeważa.

Data: 2013-02-18 16:39:09
Autor: Marek Czaplicki
o_O
glob pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek 18 luty 2013 16:23:

[...]

Piszesz "ceremoniał" masy? To pomyśl chwilę czym Ty kierujesz się w opisywaniu innych. Czy starasz się dostrzec w ludziach dobro? Masy, cała masa mas to była w pewnym systemiku, słusznie minionym.

[...]

Więc ludzie pomagają tak, żeby nie dać się "wykorzystać". Przeznaczają pieniądze na organizacje, a nie osobiście do ręki. A że nie mają czasu na to żeby schylić się nad każdym potrzebującym. Cóż muszą mieć czas na to, żeby zapracować na pieniądze, którymi faktycznie, dzieląc się, mogą pomóc.

 Już nawet ceremoniał Owsiaka jest zagrożony i coraz skandaliczniej
atakowany, bo kogo jakieś dzieci obchodzą i ta tendencja przeważa.

Nie dostrzegam zagrożeń. Chyba że chodzi Tobie o to że jak jedna strona tzw sceny politycznej wypowiada się pozytywnie o czymś, to druga wiesza na tym psy. To jest właśnie odzwierciedlenie tego co piszę. Tzw elity mamy ch.....owe. :)

Data: 2013-02-18 08:04:39
Autor: glob
o_O
On 18 Lut, 16:39, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

sceny politycznej wypowiada się pozytywnie o czymś, to druga wiesza na tym
psy. To jest właśnie odzwierciedlenie tego co piszę. Tzw elity mamy

Nie, linia idzie w kierunku -słaby, upadł, dokopać, jestem lepszy, bo
on leży, altruizm a co to?
 Każdy boi się pokazać słabość i się nadyma na silnego, bo się boi-
pokaże słabość to mnie zjedzą- .
 Wrzuć wątek gdzie wykażesz słabość to ciebie tu zakopią a nie pomogą,
chociaż część z nich wrzuci monetę do puszeczki , bo inni wrzucają, to
już jest mechanizm jak ze spowiedzią.
  Czyli w życiu jestem kurwa ale pójdę do spowiedzi i co kogoś
spowiedź zmieniła?
   Wrzucenie monety do puszczeczki nie przekłada się na to jaki jestem
w życiu, nawet mafia wrzuca miliony do puszczeszki ,chociaż bez
mrugnięcia ciebie zabiją.
 Patrz co było w Bytomiu, z babą z bytomia, jak internet wyzwał babę
od obrzydliwych złodziejek, a mało głosów było/ to elita się odezwała/
że ci ludzie są po prostu głodni, głodny nie patrzy na konwenase.
Gdzie empatia, gdzie altruizm?
 Tak samo Owsiak , on robi dobrze, jest altruistą, a non stop jest
oskarżany o złodziejstwo, bo burak nie rozumie co to jest
bezinteresowna pomoc,- to musi być napewno cwaniak, bo głupi nie jest
więc musi mieć z tego tantiemy- mentalność plebsu. Przecież Owsiak
jest osobiście prześladowany za właśnie ALTRUIZM.

Data: 2013-02-18 17:36:11
Autor: Marek Czaplicki
o_O
glob pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek 18 luty 2013 17:04:

[...]

Już nasz narodowy wieszcz Mickiewicz powiedział: "nasz naród jak lawa, z wierzchu, sucha, zimna i plugawa,  a wewnętrznego ognia sto lat nie wyziębi. plwajmy na tą skorupę i zstąpmy do głębi". "Wierzchem" są elity. Celem wytłumaczenia: ja za elity nie uznaję tylko polityków, ale i artystów, ludzi nauki, a w lokalnych środowiskach, nauczycieli, lekarzy, księży. Ludzie są dobrzy, a z Polakami jest na dodatek tak, że jak się chce aby coś zrobili, to wystarczy aby im tego czegoś zabronić. Dlatego nie boję się o Owsiaka i inne OPP. Do tej pory dopóki będzie wśród elit niezgoda na to kto jest bardziej dobry wśród elit, to będzie  po polsku. :)

Data: 2013-02-18 10:12:08
Autor: glob
o_O
On 18 Lut, 17:36, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

inne OPP. Do tej pory dopóki będzie wśród elit niezgoda na to kto jest
bardziej dobry wśród elit, to będzie  po polsku. :)

Ten statek tonie, a niektórzy się uśmiechają. Wyobraź siebie gdyby
ktoś kołki na głowie ci ciosał bo pomagasz, dużo ludzi to zniechęci i
no właśnie altruizm będzie-niewiadomą.
 Mickiewicz to pleyboy, stworzył mit który nie ma konsekwencji w
rzeczywistości, naród ciemny, głupi, rasistowski, skretyniały,
buractwo nienormalne i wynaturzone , nawet człowiekim to nazwać
trudno.
 Uciekamy od przykrej rzeczywistości w mity, ty ratujesz żyda reszta
ryczy i morduje, a następnie powiesz- co wy robicie to ciebie zaplują.
Do mnie we Francji jak ktoś mówił polak, to udawałem że nie
słyszę....ze wstydu.

Data: 2013-02-19 00:45:08
Autor: jr
o_O

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:kftla6$ra7$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nawet jesli mial racje, to o zupelnie innym narodzie pisal. Pol wieku sowietyzacji, osmieszania wartosci gloszonych zarowno przez czerwonych i kler. Spoleczenstwo okaleczone z elit zobojetnialo na wszelkie hasla (czemu trudno sie dziwic). Kazdy kto ma dobre intencje jest od razu podejrzany, albo wrecz oskarzany o falsz.
W politycznych preferencjach odruchy niewolnika. Wybiera sie ludzi z jowialnych z wizerunkiem, ktorzy nie wydaja sie byc grozni jako przyszli panowie i wladcy (niech tam kradna, byle by i na mnie przymykali oko). Uczciwosc wladzy nikomu nie potrzebna (niewolnika nie da sie okrasc - nie jego jest sprawa zagladac do sumienia swojego pana). Powszechna apatia wyniesiona wprost z PRL - "a co zrobisz?", "To nic nie da" i tak dalej. A niech no ktos uczciwy dojdzie do wladzy, wtedy te bezzebne robaczki stana w pierwszym szeregu gotowe do wymarszu.

o_O