o co chodzi³o z tym chlebem?

Data: 2010-03-25 11:44:09
Autor: identifikator: 20040501
o co chodzi³o z tym chlebem?
czy Kto¶ pamiêta za co i jak udupili tego piekarza który rozdawa³ chleb bezdomnym?
ja chcia³bym postawiæ darmowego hotspota (darmowy internet) - ciekawi mnie tylko czy mo¿na za to i¶æ za kratki (w tym powalonym kraju)?

Data: 2010-03-25 03:48:23
Autor: Matt
o co chodzi³o z tym chlebem?
On 25 Mar, 11:44, "identifikator: 20040501" <NOSPAMtestowan...@go2.pl>
wrote:
czy Kto¶ pamiêta za co i jak udupili tego piekarza który rozdawa³ chleb
bezdomnym?

Za to, ¿e nie rozdawa³ tylko robi³ przekrêty na podatkach. A
rozdawaniem siê próbowa³ wyt³umaczyæ.

--
Regards
Matt

Data: 2010-03-25 11:47:40
Autor: szerszen
o co chodzi³o z tym chlebem?

U¿ytkownik "identifikator: 20040501" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hofffl$fhc$1nemesis.news.neostrada.pl...

ja chcia³bym postawiæ darmowego hotspota (darmowy internet) - ciekawi mnie tylko czy mo¿na za to i¶æ za kratki (w tym powalonym kraju)?

w skrajnym przypadku to i za kratki trafic, ale bynajmniej nie z powodu podatkow ;)
w kazdym razie problemow mozna miec sporo
ale to akurat temat bardziej na jakies pl.comp.sieci czy cos podobnego

Data: 2010-03-25 11:49:30
Autor: spp
o co chodzi³o z tym chlebem?

czy Kto¶ pamiêta za co i jak udupili tego piekarza który rozdawa³ chleb
bezdomnym?

Je¿eli my¶lisz o przypadku z Legnicy to tam nie by³o ¿adnego piekarza którego udupiono za rozdawanie chleba lecz za oszustwa skarbowe i sprzeda¿ z pominiêciem kasy fiskalnej. :(

"> - Legnicki piekarz nies³usznie sta³ siê symbolem osoby pokrzywdzonej przez administracjê podatkow±, poniewa¿ w tym przypadku dzia³alno¶æ charytatywna by³a jedynie listkiem figowym dla nieuczciwych dzia³añ wobec bud¿etu pañstwa - broni siê fiskus"

tu co¶ znajdziesz:
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,36743,4888512.html

--
spp

Data: 2010-03-25 12:53:29
Autor: Maciek
o co chodzi³o z tym chlebem?
identifikator: 20040501 napisa³(a) w
<hofffl$fhc$1@nemesis.news.neostrada.pl> :

czy Kto¶ pamiêta za co i jak udupili tego piekarza który rozdawa³ chleb
bezdomnym?
Ju¿ ci odpoiwedzieli inni, gdzie jest pies pogrzebany.
ja chcia³bym postawiæ darmowego hotspota (darmowy internet) - ciekawi mnie
tylko czy mo¿na za to i¶æ za kratki (w tym powalonym kraju)?
1. Twój provider musi dopuszczaæ takie wykorzystanie ³±cza. Nie mo¿e to byæ
np. neostrada.
2. Mo¿esz udostêpniaæ internet za darmo, ale jako dostawca mo¿esz ponosiæ
przynajmniej czê¶ciowo odpowiedzialno¶æ za poczynania u¿ytkowników.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2010-03-25 15:25:27
Autor: Gotfryd Smolik news
o co chodzi³o z tym chlebem?
On Thu, 25 Mar 2010, identifikator: 20040501 wrote:

czy Kto¶ pamiêta za co i jak udupili tego piekarza który rozdawa³ chleb bezdomnym?

  O to, ¿e przepisy w .pl *naprawdê* przewiduj± opodatkowanie "darmochy".
  Darmochy bior±cej udzia³ w "obrocie gospodarczym", czyli PRZED
opodatkowaniem.
  I skoro piekarz postanowi³ siê broniæ "rozdawaniem biednym", to US
nie mia³ wyj¶cia - musia³ go *równie¿* za to ukaraæ; nie wiem na ile
piekarz liczy³ na "medialn±" czê¶æ akcji, ale siê powiod³a.

  I wbrew wszystkim g³osom ¿e "nie poszed³ siedzieæ za ten chleb"
przypomnê, ¿e *ZOSTA£ ZA TEN CHLEB OB£O¯ONY PODATKIEM Z NAWI¡ZK¡*.
  A kara by³a *£¡CZNA*, za "ca³okszta³t", wiêc i *za chleb*
(nic to, ¿e w naprawdê drobnej czê¶ci, i jakby chleb traktowaæ
odrêbnie, to byæ mo¿e by³oby to umiarkowane wykroczenie,
przepisy nie przewiduj± "wyodrêbnienia" czynów o tym samym
charakterze - nie odprowadza³ VAT, niewa¿ne który z jakiej
przyczyny, dosta³ "za VAT", wiêc *równie¿* "za chleb").

  Fakt, ¿e nawet mocno naci±gniêty "darowany chleb" stanowi³ drobn±
czê¶æ przekrêtów, w niczym nie umniejsza tego, i¿ za to *równie¿*
oberwa³.

ja chcia³bym postawiæ darmowego hotspota (darmowy internet) - ciekawi mnie tylko czy mo¿na za to i¶æ za kratki (w tym powalonym kraju)?

  Ale podatki trzeba odprowadzaæ tak, jakby¶ "osobi¶cie
zu¿y³", nie mo¿na robiæ tak, ¿e rozlicza siê "jak na cele
gospodarcze" (czyli np. odliczaj±c VAT od w³asnych wydatków)
a rozdaje za darmo :D
  Kupujesz us³ugê za 1220 z³ brutto, odliczasz 220 z³ VAT,
nastêpnie *doliczasz* 220 z³ VAT... urzêdnicy s± szczê¶liwi,
bo mamy 440 z³ obrotu VAT :P (mimo, ¿e zap³acone 220 z³).

  Osobna sprawa, to jak rozwi±zaæ problemy *poza*podatkowe.
IMVHO - wyjdzie, ¿e wypadnie za³o¿yæ stowarzyszenie, które
w zakresie wykonywania dzia³alno¶ci statutowej wyka¿e, ¿e
100% przychodów przeznacza na cele statutowe.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-03-30 11:54:51
Autor: Another
o co chodzi³o z tym chlebem?
Dnia Thu, 25 Mar 2010 11:44:09 +0100, identifikator: 20040501 napisa³(a):

[...]

Tu masz oficjaln± informacjê Ministerstwa Finansów, gdzie dok³adnie
wyczytasz, jaki to 'wspania³y darczyñca'.
--
Another

o co chodzi³o z tym chlebem?