o kupowaniu i sprzedawaniu złota

Data: 2011-12-20 06:00:19
Autor: sqlwiel
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Czołem.
Wczoraj w jakimś TV4 był program, chyba z serii Galileo o tym, jak autorzy próbowali sprzedać złoto.
Słuchałem "jednym uchem" sporadycznie zerkając na ekran.
W paczce była sztabka 100%, obrączka i dwie koronki (babci złote zęby). Wg wyceny typu waga * % * "kurs" było to warte ok. 750 €
Tylko bank dawał w miarę uczciwą cenę, niższą o kilka % od tej wyceny, ale chciał kupić TYLKO sztabkę. Inni kupujący proponowali zawsze ceny na poziomie 50%, a w jednym wypadku zaproponowano 4€ !
Kupowanie złota, to złoty interes, ale dla tych, którzy je (zawodowo) sprzedają. Wyłącznie.

Podobnie, jak znaczki pocztowe.

Niech się tu ktoś ze "złotych inwestorów" pochwali za ile i gdzie sprzedał coś ze złota? Oczywiście nie liczą się pojedyncze akty sprzedaży znajomemu, ale możliwość sprzedaży "z marszu". Tak, jak sprzedaje się akcje, czy obligacje, czy likwiduje lokaty.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-20 06:31:38
Autor: azot

http://www.nbp.pl/Kursy/Zloto.html

Data: 2011-12-20 07:24:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-20 06:31, azot pisze:

[...]
sprzedaje siÄ™ akcje, czy obligacje, czy likwiduje lokaty.

http://www.nbp.pl/Kursy/Zloto.html

Krugerrandy o 1000zł tańsze niż na allegro.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-20 07:37:00
Autor: azot

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jcp9m4$8a3$2inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-12-20 06:31, azot pisze:

http://www.nbp.pl/Kursy/Zloto.html

Krugerrandy o 1000zł tańsze niż na allegro.

 A na allegro o 400 zĹ‚otych droĹĽsze niĹĽ w bulionerze czy mennicy. Paranoja.

Data: 2011-12-20 08:01:29
Autor: witek
On 12/19/2011 11:00 PM, sqlwiel wrote:
Kupowanie złota, to złoty interes, ale dla tych, którzy je (zawodowo)
sprzedają. Wyłącznie.

Dokładnie na tym to polega.
Naciągnąć jak najwięcej frajerów.

Data: 2011-12-20 15:12:38
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Tue, 20 Dec 2011 08:01:29 -0600, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

On 12/19/2011 11:00 PM, sqlwiel wrote:
Kupowanie złota, to złoty interes, ale dla tych, którzy je (zawodowo)
sprzedaj±. Wył±cznie.

Dokładnie na tym to polega.
Naci±gn±ć jak najwięcej frajerów.

No cóż, nie mam najlepszego zdania o "rynkach finansowych" i prezesach
banków centralnych, ale chyba nazywanie ich "frajerami" jest pewn±
przesad±...
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-20 15:32:59
Autor: Zofia
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Pozwolę sobie mój news doł±czyć do tego w±tku, bo tutaj o wiele
bardziej pasuje.

Dziękuj±c za wszystkie wyja¶nienia i rady chciałabym jeszcze
zapytać na jakiej stronie mogłabym ¶ledzić zmiany kursu złota
w PLN?
Znalazłam stronę http://zloto.bullionvault.pl/wykres-cen-zlota.do,
ale ona podaje te dane w USD. Mam oszczędno¶ci w PLN,
a domy¶lam się, że ostateczny kurs złota w PLN jest wypadkow±
zmian w kursie złota w USD i kursu USD/PLN.
Ponadto zmiany na w/w stronie s± podawane co 60 sek. Mnie
to nie jest potrzebne, wystarczyłyby zmiany codzienne.

A propos sklepu, znalazłam Warszawskie Centrum Numizmatyczne,
(http://wcn.pl/gold), które również handluje monetami inwestycyjnymi.
Czy kto¶ ma jaka¶ opinię o tym Centrum?

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-20 17:59:28
Autor: MarekZ
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Użytkownik "Zofia" <abc@def.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4ef09c98$0$1203$65785112@news.neostrada.pl...

http://stooq.pl/q/?s=xaupln

Data: 2011-12-20 18:40:28
Autor: Zofia
[...]

Dziękuję i pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-20 18:47:50
Autor: mx
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Dziękuję i pozdrawiam
Zofia

Kobiety grupę przejmuj±!
Anka - najlepsza informatorka
Zo¶ka - czołowa inwestorka

Data: 2011-12-20 19:08:35
Autor: azot
o kupowaniu i sprzedawaniu złota

Użytkownik "Zofia" <abc@def.com> napisał w wiadomo¶ci news:4ef09c98$0$1203$65785112news.neostrada.pl...
A propos sklepu, znalazłam Warszawskie Centrum Numizmatyczne,
(http://wcn.pl/gold), które również handluje monetami inwestycyjnymi.
Czy kto¶ ma jaka¶ opinię o tym Centrum?

Popatrz na stronę Mennicy Wrocławskiej. Skoro kupuje od nich Alior, to chyba można mieć  jakie¶ zaufanie. Oczywi¶cie nie polecam kuopowac w Aliorze. Alior towar dostarcza prawie "od ręki", ale ¶rednio 300 złotych drozej na uncji niż w Mennicy. No i Alior sprzedaje tylko sztabki, nie sprzedaje monet.

http://www.mennicawroclawska.pl/product-pol-5-1-uncja-zlota-Krugerrand.html

http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/centrum_informacyjne/aktualnosci/wiadomosc?newsId=666,Sztabki-zlota-do-kupienia-w-oddzialach-Alior-Banku

Data: 2011-12-20 12:12:22
Autor: witek
On 12/20/2011 12:08 PM, azot wrote:

[...]

A ja sie pytam za ile można sprzedać, bo za ile można kupić to mało istotne.

Data: 2011-12-20 19:15:37
Autor: azot
o kupowaniu i sprzedawaniu złota

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:jcqj66$p3q$1inews.gazeta.pl...

A ja sie pytam za ile można sprzedać, bo za ile można kupić to mało istotne.

Przecież nie kupujesz po to , zeby sprzedawać teraz. Inwestycja na lata. Popatrz na wykres w skali 5-ciu lat.
http://stooq.pl/q/?s=xaupln&c=5y&t=l&a=lg&b=0

Data: 2011-12-20 14:13:38
Autor: witek
On 12/20/2011 12:15 PM, azot wrote:

[...]

no i najwyzszy czas na spadek

tylko przed tym trzeba jak najwiecej sprzedac.

Data: 2011-12-20 21:47:00
Autor: xbartx
Dnia Tue, 20 Dec 2011 14:13:38 -0600, witek napisał(a):

tylko przed tym trzeba jak najwiecej sprzedac.

Też mam takie wrażenie, że jest coraz większy nacisk na to aby, jak to mówią fachowcy, ubrać ulicę w złoto na górce. No ale zobaczymy jak to się dalej potoczy.

Data: 2011-12-21 12:20:41
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Tue, 20 Dec 2011 21:47:00 +0000 (UTC), xbartx <bart@hashzero.net>
wrote:

Też mam takie wrażenie, że jest coraz większy nacisk na to aby, jak to mówi± fachowcy, ubrać ulicę w złoto na górce. No ale zobaczymy jak to się dalej potoczy.

A nie s±dzisz, że z takiej opinii przeczy fakt zwiększania zakupów
przez banki centralne (chyba, że to też "ulica")?

http://blogs.wsj.com/marketbeat/2011/11/17/central-banks-in-scramble-to-buy-gold/
http://www.ft.com/cms/s/0/c0025500-10ef-11e1-a95c-00144feabdc0.html#axzz1hAPcFDMQ
http://online.wsj.com/article/SB10001424053111903520204576483223952488748.html
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-21 13:07:46
Autor: xbartx
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Dnia Wed, 21 Dec 2011 12:20:41 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

A nie sądzisz, że z takiej opinii przeczy fakt zwiększania zakupów przez
banki centralne (chyba, ĹĽe to teĹĽ "ulica")?

Ja tam się nie znam ale pamiętam jak w 2008 roku, postów o kredyty mieszkaniowe, głównie we frankach, było na grupie jak wiem - 3-5 dziennie i waluty już nie miały najmniejszych szans i opcji aby wzrosnąć - jak było to wszyscy dobrze wiemy.

--
xbartx

Data: 2011-12-21 14:19:47
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Wed, 21 Dec 2011 13:07:46 +0000 (UTC), xbartx <bart@hashzero.net>
wrote:

Dnia Wed, 21 Dec 2011 12:20:41 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

A nie s±dzisz, że z takiej opinii przeczy fakt zwiększania zakupów przez
banki centralne (chyba, że to też "ulica")?

Ja tam się nie znam ale pamiętam jak w 2008 roku, postów o kredyty mieszkaniowe, głównie we frankach, było na grupie jak wiem - 3-5 dziennie i waluty już nie miały najmniejszych szans i opcji aby wzrosn±ć - jak było to wszyscy dobrze wiemy.

A czego to ma dowodzić poza tym, że "ulica" to nie wyrocznia, a
większo¶ć ludzi kieruje się "obiegowymi opiniami"?

Data: 2011-12-23 08:21:27
Autor: xbartx
Dnia Wed, 21 Dec 2011 14:19:47 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

A czego to ma dowodzić poza tym, że "ulica" to nie wyrocznia, a
większość ludzi kieruje się "obiegowymi opiniami"?

No właśnie dokładnie tego. Skoro na tej grupie, na której o złocie ktoś gdzieś tam kiedyś od święta wspomniał przy okazji jakiejś swojej wypowiedzi, nagle zaczynają się pojawiać posty "w co inwestować i dlaczego w złoto" a Panie typu Zosia, chcą w 3 tygodnie przeczytać pół "interneta" aby wiedzieć tyle co "fachowcy" z TVN biznes ;) - to znaczy, że coś może być na rzeczy i raczej należałoby to brać pod uwagę.

--
xbartx

Data: 2011-12-23 13:03:57
Autor: Zofia
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
a Panie typu Zosia, chcą w 3 tygodnie przeczytać pół
"interneta" aby wiedzieć tyle co "fachowcy" z TVN biznes ;)
Ja chcę??? Naprawdę tak przeczytałeś?

To witrak() twierdził: (cytuję):
"(1) zainwestuj w siebie i zapoznaj siÄ™ z tÄ… dziedzinÄ… (wystarczy
dwa-trzy tygodnie netto)", a george mu wtórował.
Skoro fachowcy tak twierdzą, to zapytałam jak to zrobić i tyle.

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-23 20:29:11
Autor: sqlwiel
W dniu 2011-12-23 09:21, xbartx pisze:
[...]

.... prosta zasada - jeĹ›li panie typu "Zofia" chcÄ… kupowac zĹ‚oto, to jest to ostatni dzwonek, ĹĽeby posiadane zĹ‚oto sprzedać PKCem i zainwestować, nie wiem...  w puszki po piwie?

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-27 09:34:55
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Fri, 23 Dec 2011 20:29:11 +0100, sqlwiel <jak-login@gmail.com>
wrote:

... prosta zasada - je¶li panie typu "Zofia" chc± kupowac złoto, to jest to ostatni dzwonek, żeby posiadane złoto sprzedać PKCem i zainwestować, nie wiem...  w puszki po piwie?

stosuj, Twoja kasa, Twoje decyzje. Ja z wyprzedaż± poczekam na wybór Rona Paula na prezydenta :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-21 19:02:38
Autor: george

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:jcsln2$20o$5inews.gazeta.pl...
[...]

wiesz, wtedy wszyscy mieli juz kredyty na mieszkanka.
Osobiście znam naprawdę mało osób którzy mają jakiekolwiek metal w celach inwestycyjnych.
Sporo osĂłb o tym rozmawia ale sÄ… skutecznie wystraszeni tymi "zjazdami" i sÄ… daleko od wiÄ…ĹĽÄ…cych decyzji.

george

Data: 2011-12-21 19:03:38
Autor: xbartx
Dnia Wed, 21 Dec 2011 19:02:38 +0100, george napisał(a):

[...]

No ale na fundusze akcyjne się ich już na pewno drugi raz naciągnąć nie da - na to raczej nikt nie liczy, więc może teraz na złoto. Oczywiście ja nie twierdzę, że to taki sam garnitur mniej więcej szyją - tak po prostu mi się ten mechanizm kojarzy.

Data: 2011-12-21 20:15:35
Autor: george

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:jctaia$i2m$1inews.gazeta.pl...
[...]

mi siÄ™ ten mechanizm kojarzy.

W sumie trudno sie z toba niezgodzić, ryzyko zawsze jest wiec nie należy przesadzać :)

george

Data: 2011-12-22 11:33:29
Autor: Solar
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
A jestes pewien ze RZECZYWISCIE kupuja  ?  ;-)   ...wlascicielami serwisow informacyjnych przewaznie sa conajniej milonerzy.

Z analizy tech. wkresu miesiecznego wynika na 97% GORKA po czym trend spadkow przez min 1.5-2.5 roku....

Data: 2011-12-27 09:42:24
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Thu, 22 Dec 2011 11:33:29 -0800 (PST), Solar <ialleks@gmail.com>
wrote:

[...]

a tak po ludzku: od teraz będzie w dół przez 1,5-2,5 roku?
A uwzględniłe¶ w tej analizie QE, QE2, TARP i "pomoc Grecji"?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-20 19:43:14
Autor: sqlwiel
W dniu 2011-12-20 19:15, azot pisze:

Przecież nie kupujesz po to , zeby sprzedawać teraz. Inwestycja na lata.
Popatrz na wykres w skali 5-ciu lat.
http://stooq.pl/q/?s=xaupln&c=5y&t=l&a=lg&b=0

A masz gdzie¶ taki wykres na następne 5 lat?

:D

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-20 19:46:52
Autor: azot
o kupowaniu i sprzedawaniu złota

Użytkownik "sqlwiel" <jak-login@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jcql06$n74$1inews.gazeta.pl...
A masz gdzie¶ taki wykres na następne 5 lat?

:D

Szklana kula?

Data: 2011-12-21 14:05:35
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Tue, 20 Dec 2011 12:12:22 -0600, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

A ja sie pytam za ile można sprzedać, bo za ile można kupić to mało istotne.

Akurat ostatnio z ciekawo¶ci zaznaczyłem sobie do obserwacji 5 aukcji
"orła bielika" 1/10 uncji na alledrogo: ceny końcowe były od 781 do
796 zł (cena sprzedaży NBP w ostatnich 3 dniach to ok. 851 zł).
NBP skupiłby je po ok. 549 zł.

Tu s± np. notowania jednego kantorów:
http://kantorapollo.com.pl/index.php
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-21 13:11:53
Autor: xbartx
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Dnia Wed, 21 Dec 2011 14:05:35 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

Akurat ostatnio z ciekawości zaznaczyłem sobie do obserwacji 5 aukcji
"orła bielika" 1/10 uncji na alledrogo: ceny końcowe były od 781 do 796
zł (cena sprzedaży NBP w ostatnich 3 dniach to ok. 851 zł). NBP skupiłby
je po ok. 549 zł.

Ok tylko teraz jest stabilnie i nawet można się w aukcję bawić. Możesz zapewnić, że będzie tak samo łatwo jak nastanie "No i w pizdu i wylądował"?

--
xbartx

Data: 2011-12-21 14:21:53
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Wed, 21 Dec 2011 13:11:53 +0000 (UTC), xbartx <bart@hashzero.net>
wrote:

[...]

Ok tylko teraz jest stabilnie i nawet można się w aukcję bawić. Możesz zapewnić, że będzie tak samo łatwo jak nastanie "No i w pizdu i wyl±dował"?

Ja tylko podałem przykładowe ceny w odpowiedzi na pytanie "za ile
można sprzedać złoto".

Nie jest dla mnie jasne, co rozumiesz przez "No i w pizdu i
wyl±dował", ale je¶li krach pieni±dza fiducjarnego, to raczej ceny
niczego nie będ± stabilne w tym czasie.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-21 19:03:10
Autor: george

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:jcslup$20o$6inews.gazeta.pl...
[...]

hmm, ile wtedy bedzie wart papier ?

george

Data: 2011-12-21 19:06:57
Autor: xbartx
Dnia Wed, 21 Dec 2011 19:03:10 +0100, george napisał(a):

hmm, ile wtedy bedzie wart papier ?

Zawsze będzie można użyć jako podpałkę albo toaletowy - ze sztabką złota to nie przejdzie ;)

Data: 2011-12-21 20:15:46
Autor: sqlwiel
W dniu 2011-12-21 20:06, xbartx pisze:
Dnia Wed, 21 Dec 2011 19:03:10 +0100, george napisał(a):

hmm, ile wtedy bedzie wart papier ?

Zawsze będzie można użyć jako podpałkę albo toaletowy - ze sztabką złota
to nie przejdzie ;)

Swego czasu po grupach giełdowych chodziła taka anegdota o porównaniu zainwestowania we wczesnych latach '90 w jakieś "dobrze rokujące" akcje (nie pamiętam jakie, ale "tłuste", typu Apple, albo coś z tego rzędu) i piwo w puszkach. Piwo można było wypić, a ok. 2005r puszki sprzedać. Zysk na uwtórnionym aluminium był większy, niż na wspomnianych akcjach. Pomijając wypite piwo.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-21 20:17:56
Autor: george

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:jctaoh$i2m$2inews.gazeta.pl...
Dnia Wed, 21 Dec 2011 19:03:10 +0100, george napisał(a):

hmm, ile wtedy bedzie wart papier ?

Zawsze będzie można użyć jako podpałkę albo toaletowy - ze sztabką złota
to nie przejdzie ;)

fakt :).

ale mam nadzieje że naszym Paniom dalej sie te ozdóbki będą podobać.

george

Data: 2011-12-21 20:27:23
Autor: sqlwiel
W dniu 2011-12-21 20:17, george pisze:

[...]

.... ale jak sobie tę sztabkę tam-czy-siam wetkną, to będzie nieco niewygodnie.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-20 14:21:39
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Tue, 20 Dec 2011 06:00:19 +0100, sqlwiel <jak-login@gmail.com>
wrote:

Niech się tu kto¶ ze "złotych inwestorów" pochwali za ile i gdzie sprzedał co¶ ze złota? Oczywi¶cie nie licz± się pojedyncze akty sprzedaży znajomemu, ale możliwo¶ć sprzedaży "z marszu". Tak, jak sprzedaje się akcje, czy obligacje, czy likwiduje lokaty.

Nie sprzedawałem (nie miałem potrzeby), ale NBP skupuje swoje "orły
bieliki", a Mennica - sztabki (jest informacja o tym na ich stronach).
Niestety marża około 15%.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-21 10:51:37
Autor: Arek
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski napisał(a) w wiadomo¶ci: <2r21f7h1pn8f92qjpe4uqghgvnr2n96r18@4ax.com>...
wrote:

Nie sprzedawałem (nie miałem potrzeby), ale NBP skupuje swoje "orły
bieliki", a Mennica - sztabki (jest informacja o tym na ich stronach).
Niestety marża około 15%.

Przy zakupie złota "inwestycyjnego" był VAT?

Arek

Data: 2011-12-21 11:55:57
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota

wrote:

[...]

nie. Złoto nie podlega temu podatkowi (za to jest nałożony na sprzedaż
srebra, niestety).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-22 13:46:18
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
W temacie:
http://www.rp.pl/artykul/56705,776602-PIT-- podatek-od-inwestycji-w-zloto.html

Swoj± drog± ciekawe: czy je¶li powodem zakupu złota jest kompletny
brak zaufania co do słuszno¶ci intencji i fachowo¶ci najlepszego w
Euriopie ministra finansów oraz szefa FED (i paru jeszcze innych
osób), to jest to "cel inwestycyjny"? :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-22 18:10:32
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-22_13:46
W temacie:
http://www.rp.pl/artykul/56705,776602-PIT-- podatek-od-inwestycji-w-zloto.html

Swoją drogą ciekawe: czy jeśli powodem zakupu złota jest kompletny
brak zaufania co do słuszności intencji i fachowości najlepszego w
Euriopie ministra finansĂłw oraz szefa FED (i paru jeszcze innych
osĂłb), to jest to "cel inwestycyjny"? :-)

A nie czytałeś tego, do czego odsyłasz ?

"Ministerstwo Finansów przestrzega jednak, że jeśli zakup złota
dokonywany jest w celach inwestycyjnych *(ma przynieść określone
korzyści ekonomiczne)*, przysporzenie będzie obciążone 19-proc.
zryczałtowaną daniną (tzw. podatkiem Belki). Tak jak odsetki z
klasycznej bankowej lokaty."

i potem jeszcze dalej...

Pozdr. (z zaleceniem jek z tego kawału: "Czytać, czytać, czytać")

witrak()

Data: 2011-12-27 09:45:28
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Thu, 22 Dec 2011 18:10:32 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

[...]

A nie czytałe¶ tego, do czego odsyłasz ?

"Ministerstwo Finansów przestrzega jednak, że je¶li zakup złota
dokonywany jest w celach inwestycyjnych *(ma przynie¶ć okre¶lone
korzy¶ci ekonomiczne)*, przysporzenie będzie obci±żone 19-proc.
zryczałtowan± danin± (tzw. podatkiem Belki). Tak jak odsetki z
klasycznej bankowej lokaty."

i potem jeszcze dalej...

Pozdr. (z zaleceniem jek z tego kawału: "Czytać, czytać, czytać")

Ależ czytałem i wła¶nie pytam: czy pewne działanie powodowane brakiem
zaufania do rz±dz±cych pieni±dzem to działanie "maj±ce przynie¶ć
okre¶lone korzy¶ci ekonomiczne"?
Specjalnie dla Ciebie wersja uproszczona: czy je¶li wyjadę z miasta w
góry na wie¶ć o nadchodz±cej fali powodziowej to oznacza, że zrobiłem
sobie wakacje?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-27 10:35:05
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-27_9:45
wrote:

[...]

Ależ czytałem i właśnie pytam: czy pewne działanie powodowane brakiem
zaufania do rządzących pieniądzem to działanie "mające przynieść
określone korzyści ekonomiczne"?

To ja Cię zapytam wprost: czy jest to działanie *mające* przynieść
straty ? Albo (w wersji odwrĂłconej logiki, ktĂłrÄ… tak lubisz): Czy
jeśli *zadeklaruję*, że gram na giełdzie, aby zniwelować
dotychczasowe, aktualne i przyszłe straty z tytułu inflacji, to z
tego powodu podatek od zysków kapitałowych nie będzie się należał ?

Idź się "prześpij", bo ostatnie Twoje spekulacje filozoficzne są
już całkiem diabła warte (nie żeby uważał, że wcześniej były
genialne, ale przynajmniej mniej więcej trzymały się realiów...) :-)

witrak()

Data: 2011-12-27 10:47:08
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Tue, 27 Dec 2011 10:35:05 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

To ja Cię zapytam wprost: czy jest to działanie *mające* przynieść
straty ? Albo (w wersji odwrĂłconej logiki, ktĂłrÄ… tak lubisz): Czy

jest jeszcze punkt "0". Ja nie chcę stracić, ale i nie mam pewności,
czy zyskałem - bo jak tu ustalić, czy waga się zmienia, jeśli
odwaĹĽniki ciÄ…gle ktoĹ› zmienia...?
jeśli *zadeklaruję*, że gram na giełdzie, aby zniwelować
dotychczasowe, aktualne i przyszłe straty z tytułu inflacji, to z
tego powodu podatek od zysków kapitałowych nie będzie się należał ?

tu paragraf jest chyba jednoznaczny.
W przypadku złota też (cytat z artykułu "Złoto jest rzeczą, więc
przychody z jego sprzedaży należy rozliczyć na ogólnych zasadach,
podobnie jak ze zbycia innych rzeczy – tak wynika z odpowiedzi
Ministerstwa Finansów na pytanie „Rz".").

Ale jednak, mimo zasady clara non sunt interpretanda MinFin straszy:
[...]

IMHO to kolejny przykład chorego dążenia do gorączkowego łatania
dziur, ktĂłre samemu siÄ™ robi.

Idź się "prześpij", bo ostatnie Twoje spekulacje filozoficzne są
już całkiem diabła warte (nie żeby uważał, że wcześniej były
genialne, ale przynajmniej mniej więcej trzymały się realiów...) :-)

daruj sobie te durne oceny, jeśli możesz.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-27 11:23:55
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-27_10:47
wrote:

[...]

Żadnego punktu zero nie ma: zmiana odważników - o ile w ogóle
można mówić, że ma miejsce - nie ma żadnego znaczenia, bo cel jest
jednoznaczny (chyba, że zadeklarujesz, że jeśli zarobisz, to cały
zarobek oddasz państwu w charakterze daniny ;-) ).
A deklaracja nie zmienia kwalifikacji.

[...]

No, ewentualnie można sobie wyobrazić, że ktoś kupuje większą
ilość złotych numizmatów i wywozi z banku, oferuje - w detalu, po
1. sztuce - na rynku itd. Wtedy nie ma wątpliwości, że zakup miał
taki sam sens, jak hurtowy zakup nawozów sztucznych, czy węgla...
Ale jeśli złoto leży sobie w zagranicznym banku, a jedynym śladem
zakupu jest odnotowanie odpowiedniej liczby jednostek na rachunku
kupujÄ…cego ?

Dlatego jeśli "pani Zofia" zakupi trochę monet, a potem je sprzeda
(np. na Allegro), to pewnie nie zapłaci Belki. Ale "inwestor" (np.
Ty) nie będzie się "bawić w drobne", a transport i przechowanie
większej ilości sztabek będzie kosztowne, więc zadowoli się
certyfikatami - i Belkę pewnie zapłaci.

IMHO to kolejny przykład chorego dążenia do gorączkowego łatania
dziur, ktĂłre samemu siÄ™ robi.

To rzeczywiście jest niesłychanie "odkrywcze" - od miesięcy
wszyscy to piszÄ…. Tylko co to ma wspĂłlnego z interpretacjÄ…
*istniejÄ…cych* przepisĂłw?

[...]

Od wielu tygodni powtarzasz w kółko swoje argumenty (nie będę ich
oceniał - robili to inni). Darujesz to sobie ? Na zasadzie
wzajemności ?

witrak()
PS. Nie jestem za nadinterpretacjÄ… przepisĂłw przez MinFin czy
USkarbowe, a sposĂłb traktowania strat inwestorĂłw indywidualnych
(nie dg) uważam za skandaliczny. Ale przecież wybraliśmy sobie
takich reprezentantów - cała Opozycja i większość Koalicji jest za
tak rozumianą "sprawiedliwością społeczną". No to mamy takie prawo...

Data: 2011-12-27 11:45:19
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Tue, 27 Dec 2011 11:23:55 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

można mówić, że ma miejsce - nie ma żadnego znaczenia, bo cel jest
jednoznaczny (chyba, że zadeklarujesz, że je¶li zarobisz, to cały
zarobek oddasz państwu w charakterze daniny ;-) ).

Ależ ja twierdzę, że nie zarobiłem ani grama. Tyle uncji, ile kupiłem
- mam. I tyle co najwyżej mogę sprzedać.
Gdzie tu zarobek?

Ale je¶li złoto leży sobie w zagranicznym banku, a jedynym ¶ladem
zakupu jest odnotowanie odpowiedniej liczby jednostek na rachunku
kupuj±cego ?

a co się zmienia w zależno¶ci od tego, czy miałem swoje własne złoto w
ręce czy pozostawiłem je w magazynie?

Dlatego je¶li "pani Zofia" zakupi trochę monet, a potem je sprzeda
(np. na Allegro), to pewnie nie zapłaci Belki. Ale "inwestor" (np.
Ty) nie będzie się "bawić w drobne", a transport i przechowanie
większej ilo¶ci sztabek będzie kosztowne, więc zadowoli się
certyfikatami - i Belkę pewnie zapłaci.

powtarzasz (w skrócie) "strachy na lachy" MinFina.
IMHO próby dyskryminacji osób kupuj±cych "trochę monet" i nie
"bawi±cych się w drobne" to kazuistyka i próba łatania budżetu przy
pomocy niejasnych interpretacji.
BTW: ja kupowałem kruszec, a nie certyfikaty, ale IMHO nie powinno
mieć znaczenia, czy się je przenosiło po transakcji z miejsca na
miejsce czy zdecydowało na jego przechowanie w skarbcu sprzdawcy.

IMHO to kolejny przykład chorego d±żenia do gor±czkowego łatania
dziur, które samemu się robi.

To rzeczywi¶cie jest niesłychanie "odkrywcze" - od miesięcy
wszyscy to pisz±. Tylko co to ma wspólnego z interpretacj±
*istniej±cych* przepisów?

OK, skoro to takie jasne: to dlaczego MinFin pisze "złoto jest rzecz±,
ale..."? Tego się czepiam.

IdĽ się "prze¶pij", bo ostatnie Twoje spekulacje filozoficzne s±
już całkiem diabła warte (nie żeby uważał, że wcze¶niej były
genialne, ale przynajmniej mniej więcej trzymały się realiów...) :-)

daruj sobie te durne oceny, je¶li możesz.

Od wielu tygodni powtarzasz w kółko swoje argumenty (nie będę ich
oceniał - robili to inni). Darujesz to sobie ? Na zasadzie
wzajemno¶ci ?

a widzisz różnicę między moim "uważam, że złoto to pieni±dz, a dolar i
euro to zepsute substytuty", a Twoim "[Twoje] spekulacje filozoficzne
s± diabła warte"?
Je¶li nie masz ochoty czytać moich "spekulacji filozoficznych" (wg
mnie jednak to raczej ekonomia praktyczna, a nie filozofia), to ich
nie czytaj. Po co się masz stresować czytaniem czego¶, czego nie
rozumiesz lub z czym się nie zgadzasz (a ja uparcie nie daję się
przekonać czy nabrać na Twoje pseudonaukowe wywody lingwistyczne)?

witrak()
PS. Nie jestem za nadinterpretacj± przepisów przez MinFin czy
USkarbowe, a sposób traktowania strat inwestorów indywidualnych
(nie dg) uważam za skandaliczny. Ale przecież wybrali¶my sobie
takich reprezentantów - cała Opozycja i większo¶ć Koalicji jest za
tak rozumian± "sprawiedliwo¶ci± społeczn±". No to mamy takie prawo...
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-27 14:20:11
Autor: Zbynek Ltd.
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Elo

Jarek Andrzejewski napisał(a) :
OK, skoro to takie jasne: to dlaczego MinFin pisze "złoto jest rzecz±,
ale..."? Tego się czepiam.

Takie jest wła¶nie polskie prawo. Z możliwo¶ci± obej¶cia każdego
przepisu. Zawsze s± jakie¶ "ale". Gdzie¶ co¶ nakazane, ale...
Interpretacja tego jest chyba jednoznaczna, jak wskazuje tzw.
do¶wiadczenie życiowe - pani Zosia zapłaci podatek, pan Krauze,
maj±cy dobrych prawników, nie zapłaci ani grosza.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się
wszystkie możliwo¶ci.]

Data: 2011-12-28 09:13:32
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-27_11:45
wrote:

[...]

Czy faktycznie nie rozumiesz, czy rżniesz głupa ?

Zarobek będzie/nie będzie *po* sprzedaży.

witrak()

Data: 2011-12-28 09:55:17
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Wed, 28 Dec 2011 09:13:32 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

[...]

Zwiększenie ceny złota w złotówkach oznacza albo wzrost warto¶ci złota
albo spadek warto¶ci złotówki (IMHO raczej to drugie).

Ale na szczę¶cie MinFin powiedział, że złoto jest rzecz±, a ja swoje
już dawno temu kupiłem (dawno temu, czyli więcej niż 6 miesięcy).

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-28 11:51:48
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-28_9:55
wrote:

[...]

Zwiększenie ceny złota w złotówkach oznacza albo wzrost wartości złota
albo spadek wartości złotówki (IMHO raczej to drugie).

Ale na szczęście MinFin powiedział, że złoto jest rzeczą, a ja swoje
już dawno temu kupiłem (dawno temu, czyli więcej niż 6 miesięcy).

Data: 2011-12-28 12:25:21
Autor: witrak()
wrote:

[...]

Wytłumaczę Ci po raz ostatni (tak, pamiętam, że już raz się
zarzekałem, ale...), bo chyba jednak nie rżniesz głupa...

Podatek Belki jest od zrealizowanego zysku albo inaczej dochodu -
*podatek Belki płaci się od dochodu*.
Dochód na jakimś produkcie można określić, gdy znasz
*obie* kwoty - zatem musisz znać też przychód ze sprzedaży.
Wartość nie ma tu nic do rzeczy. Jeżeli kupiłeś a nie sprzedałeś,
nie ma dochodu, ergo nie ma podatku. W konsekwencji nie ma co
rozważać, jaki podatek by obowiązywał i czy miałby być liczony
w taki czy inny sposĂłb.
Jak już sprzedasz, to wtedy (a) wiadomo za ile sprzedałeś, (b)
można przeanalizować sposób potraktowania przez ciebie tego co
kupiłeś/sprzedałeś, (c) można rozważać, czy w związku z (b)
powinieneś zgodnie z przepisami zostać obciążony podatkiem i
jakim, (d) czy sposĂłb przeprowadzenia punktu (c) jest
zgodny/niezgodny z obowiÄ…zujÄ…cym prawem i/albo wymaga/nie wymaga
jego naciÄ…gania/falandyzacji itp.

witrak()
PS. Jeśli przyjdzie Ci do głowy odpisać (a obawiam się, że nie
jesteś w stanie się powstrzymać), proszę nie pisz o niczym
innym... Dla ułatwienia przypominam Ci - dyskutowaliśmy i
dyskutujemy o możliwości rozstrzygnięcia, czy operacje
kupna/sprzedaży złota w ilościach inwestycyjnych mogą być zgodnie
z prawem uwaĹĽane za przedmiot opodatkowania podatkiem Belki.

Data: 2011-12-28 12:37:59
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Wed, 28 Dec 2011 12:25:21 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

[...]

podatek belki nie dotyczy sprzedaży rzeczy. Kropka.

PS. Je¶li przyjdzie Ci do głowy odpisać (a obawiam się, że nie
jeste¶ w stanie się powstrzymać), proszę nie pisz o niczym
innym... Dla ułatwienia przypominam Ci - dyskutowali¶my i

służę uprzejmie

Data: 2011-12-28 12:54:35
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-28_12:37
wrote:

[...]

podatek belki nie dotyczy sprzedaĹĽy rzeczy. Kropka.

To, czy transakcja, ktĂłrÄ… przeprowadzasz, jest transakcjÄ…
sprzedaży rzeczy, czy nie, może zależeć od tego, jak i z kim tę
transakcję przeprowadzono. Jeśli tego nie wiesz (nie wpadłeś na
taki przykład - poza rozważanym tutaj), to już Twój problem.
Ergo: Twoje powyĹĽsze, arbitralne stwierdzenie moĹĽe, ale nie musi
być prawdziwe.
Zatem niczego nie udowodniłeś (oprócz tego, że rzeczywiście nie
rżniesz głupa). Teraz kropka.

witrak()

Data: 2011-12-28 13:13:07
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota

wrote:

[...]

To, czy transakcja, któr± przeprowadzasz, jest transakcj±
sprzedaży rzeczy, czy nie, może zależeć od tego, jak i z kim tę
transakcję przeprowadzono. Je¶li tego nie wiesz (nie wpadłe¶ na

zależy od "z kim"? W jaki sposób?

taki przykład - poza rozważanym tutaj), to już Twój problem.
Ergo: Twoje powyższe, arbitralne stwierdzenie może, ale nie musi
być prawdziwe.
Zatem niczego nie udowodniłe¶ (oprócz tego, że rzeczywi¶cie nie
rżniesz głupa). Teraz kropka.

PrzygwoĽdĽ mnie: pokaż przepis "podarku Belki" dotycz±cy sprzedaży
rzeczy.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-28 13:33:04
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-28_13:13

wrote:

[...]

zaleĹĽy od "z kim"? W jaki sposĂłb?

Poruszaj głową :-)

[...]

PrzygwoĹşdĹş mnie: pokaĹĽ przepis "podarku Belki" dotyczÄ…cy sprzedaĹĽy
rzeczy.

Staraj się czytać to, co inni piszą. Gdzie ja napisałem, że taki
przepis istnieje ? Napisałem:
(1) "Jeżeli kupiłeś a nie sprzedałeś, nie ma dochodu, ergo nie ma
podatku. W konsekwencji nie ma co rozważać, jaki podatek by
obowiązywał i czy miałby być liczony w taki czy inny sposób."
(2) "To, czy transakcja, ktĂłrÄ… przeprowadzasz, jest transakcjÄ…
sprzedaży rzeczy, czy nie, może zależeć od tego, jak i z kim tę
transakcjÄ™ przeprowadzono."

O (1) napisałem dlatego, że mieszałeś dochód ze zmianą wartości.
O (2) napisałem, bo popełniasz elementarny błąd logiczny wywodząc
prawdziwość twierdzenia z istnienia spełniającego twierdzenie
przykładu, a w rozważanym przypadku istnieje(ą)
kontrprzykład(y)(którego(ych) nie znasz, ale jak powiedziałem, to
TwĂłj problem).

witrak()

Data: 2011-12-28 13:46:44
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Wed, 28 Dec 2011 13:33:04 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

PrzygwoĽdĽ mnie: pokaż przepis "podarku Belki" dotycz±cy sprzedaży
rzeczy.

Staraj się czytać to, co inni pisz±. Gdzie ja napisałem, że taki
przepis istnieje ? Napisałem:
(1) "Jeżeli kupiłe¶ a nie sprzedałe¶, nie ma dochodu, ergo nie ma
podatku. W konsekwencji nie ma co rozważać, jaki podatek by
obowi±zywał i czy miałby być liczony w taki czy inny sposób."
(2) "To, czy transakcja, któr± przeprowadzasz, jest transakcj±
sprzedaży rzeczy, czy nie, może zależeć od tego, jak i z kim tę
transakcję przeprowadzono."

więc pokaż mi przepis opodatkowuj±cy "belk±" sprzedaż rzeczy
komukolwiek.
Potrafisz czy będziesz się zasłaniał moim rzekomym brakiem
umiejętno¶ci czytania?

kontrprzykład(y)(którego(ych) nie znasz, ale jak powiedziałem, to
Twój problem).

i tego się trzymajmy: wiesz, ale nie powiesz. Albo nie wiesz i nie
potrafisz wybrn±ć :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-28 09:59:13
Autor: Clegan
On 28 Gru, 13:46, Jarek Andrzejewski <ptja...@gmail.com> wrote:

więc pokaż mi przepis opodatkowuj±cy "belk±" sprzedaż rzeczy
komukolwiek.
Nie ma takowego.

Cytowanym artykułem by się specjalnie nie podniecał - dziennikarz
napisał po łebkach i wyszły bzdety. MF chodziło raczej o obelkowanie
sprzedaży certyfikatów na złoto (czyli papierów warto¶ciowych), a nie
sprzedaż złota fizycznego, które podlega ogólnym regułom.

Data: 2011-12-28 19:18:56
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Clegan <cleghan@gmail.com> wrote on 2011-12-28_18:59
On 28 Gru, 13:46, Jarek Andrzejewski <ptja...@gmail.com> wrote:

więc pokaż mi przepis opodatkowujący "belką" sprzedaż rzeczy
komukolwiek.
Nie ma takowego.

I nikt przy zdrowych zmysłach czegoś takiego by nie twierdził - to
miało być w zamierzeniu J.A. pytanie retoryczne ;-)

Cytowanym artykułem by się specjalnie nie podniecał - dziennikarz
napisał po łebkach i wyszły bzdety. MF chodziło raczej o obelkowanie
sprzedaży certyfikatów na złoto (czyli papierów wartościowych), a nie
sprzedaż złota fizycznego, które podlega ogólnym regułom.

Problem w tym, że J.A. nie chce rozróżniać jednego od drugiego...

witrak()

Data: 2011-12-28 19:37:54
Autor: george

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:jdfmh5$hpd$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Obawiam że sie to raczej Ty nie potrafisz odróżnić handlu fizycznym kruszcem od handlu np RCGLDAOPEN na gpw.

george

Data: 2011-12-29 14:37:27
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
george <george___@vp.pl> wrote on 2011-12-28_19:37

[...]

Żartujesz ?

Handel certyfikatami nie ma wiele wspĂłlnego z handlem surowcami. W
ogóle handel certyfikatami indeksowymi nie był tu przedmiotem
dyskusji. Fakt, iĹĽ takie transakcje z natury rzeczy podlegajÄ…
podatkowi Belki wyklucza je z rozpoczętego przez J.A. podwątku. Po
co to mieszasz ?

witrak()

Data: 2011-12-29 18:29:43
Autor: george

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:jdhqd9$ai0$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

ehh, to  wĹ‚aĹ›nie Panu z MF "prawdopodobnie" o to chodziĹ‚o, a dziennikarz zamieszaĹ‚ i rozciÄ…gnaĹ‚ na kupno monet od NPB...

Ustalmy:  dla Ciebie handel monetÄ… OrzeĹ‚ Bielik z NBP podlega belce ?

george

Data: 2011-12-29 23:41:08
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
george <george___@vp.pl> wrote on 2011-12-29_18:29
Ustalmy:  dla Ciebie handel monetÄ… OrzeĹ‚ Bielik z NBP podlega belce ?
W ilościach "nieinwestycyjnych" - na pewno nie podlega.

witrak()

Data: 2011-12-30 00:54:59
Autor: Clegan
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On 29 Gru, 23:41, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:
george <george...@vp.pl> wrote on 2011-12-29_18:29> Ustalmy:  dla Ciebie handel monet± Orzeł Bielik z NBP podlega belce ?

W ilo¶ciach "nieinwestycyjnych" - na pewno nie podlega.

W ilo¶ciach inwestycyjnych również nie podlega, bo to jest rzecz.

Data: 2011-12-30 11:14:37
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Clegan <cleghan@gmail.com> wrote on 2011-12-30_9:54
On 29 Gru, 23:41, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:
george <george...@vp.pl> wrote on 2011-12-29_18:29> Ustalmy:  dla Ciebie handel monetÄ… OrzeĹ‚ Bielik z NBP podlega belce ?

W ilościach "nieinwestycyjnych" - na pewno nie podlega.

W ilościach inwestycyjnych również nie podlega, bo to jest rzecz.

To jest Twoja opinia, dla ktĂłrej zapewne masz uzasadnienie, jako
prawnik, specjalista od prawa podatkowego :-)

Ja na ten temat się nie wypowiadałem.

witrak()

Data: 2011-12-30 05:47:36
Autor: Clegan
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On 30 Gru, 11:14, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:

To jest Twoja opinia, dla której zapewne masz uzasadnienie, jako
prawnik, specjalista od prawa podatkowego :-)

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych w art. 30a-30b okre¶la
co jest objęte podatkiem od zysków kapitałowych.

Data: 2011-12-30 09:54:56
Autor: george

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:jdiq8k$ju2$1srv.cyf-kr.edu.pl...
george <george___@vp.pl> wrote on 2011-12-29_18:29
Ustalmy:  dla Ciebie handel monetÄ… OrzeĹ‚ Bielik z NBP podlega belce ?
W ilościach "nieinwestycyjnych" - na pewno nie podlega.

witrak()

hmm, tzn ?
nie znalazłem w ustawie definicji "ilosci nieinwestycyjnej".

george

Data: 2011-12-30 11:21:59
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
george <george___@vp.pl> wrote on 2011-12-30_9:54

[...]

Hm, istotnie. I co z tego ? Tam w ogĂłle nie ma mowy o wielu
rzeczach, których w związku z tym być nie powinno, a są ;-)

witrak()
PS. Po to dałem cudzysłów - żeby przypominał, że to nawiązanie,
podobno do stanowiska MinFin-u.

Data: 2011-12-30 13:04:39
Autor: george

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:jdk3ak$26m$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Czyli tak sobie gdybasz, ehh myslałem że poważnie rozmawiamy, a ty tu jakies insynuacje posuwasz. Bez sensu wiatrak...

george

Data: 2011-12-30 13:58:36
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
george <george___@vp.pl> wrote on 2011-12-30_13:04

[...]

Bierzesz mnie "pod włos" ? :-)

No dobra. Jestem przekonany, że jeśli ktoś kupi a w pół roku
później sprzeda z kilkuprocentowym zyskiem pół tony złota w
sztabach, to zostanie to uznane przez US za operacjÄ™ inwestycyjnÄ…,
i przed ĹĽadnym sÄ…dem siÄ™ nie wybroni.

Zakwestionujesz to ?

witrak()
PS. Zwróć proszę uwagę na brzmienie mojego nicka... To już chyba
drugi raz...

Data: 2011-12-30 14:52:48
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Fri, 30 Dec 2011 13:58:36 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

No dobra. Jestem przekonany, że je¶li kto¶ kupi a w pół roku
póĽniej sprzeda z kilkuprocentowym zyskiem pół tony złota w
sztabach, to zostanie to uznane przez US za operację inwestycyjn±,
i przed żadnym s±dem się nie wybroni.

Zakwestionujesz to ?

Tak. Sk±d masz pewno¶ć, że _każdy_ s±d tak orzeknie w _każdym_
przypadku?
Dlaczego s±dzisz, że pominie przytoczone tu artykuły ustawy o PIT
(wył±czaj±ce z opodatkowania sprzedaż rzeczy po pół roku od ich
nabycia)?
Wiesz, że s±dy s± niezawisłe i wcale nie musz± orzekać pod dyktando
MinFina?

500 kg złota zreszt± to raczej spora ilo¶ć "prywatnie" (na dzi¶ około
100 mln złotych), ale gdyby¶ zgodził się np. na zmniejszenie tej
przykładowej ilo¶ci do kilku kg (sam zreszt± podawałe¶ tak± ilo¶ć jako
istotnie różni±c± się od kilku(nastu) uncji), to wydaje mi się, że
jestem w stanie podać sensowny kontrprzykład: nagła choroba w rodzinie
wymagaj±ca drogiego leczenia. Czy rzeczywi¶cie masz pewno¶ć, że _żaden_ s±d nie orzeknie, że
wymuszona tym sprzedaż nie była realizacj± celów inwestycyjnych?

P.S. Uwaga na nisko przelatuj±ce kwantyfikatory - zwłaszcza, gdy mowa
o orzeczeniach s±dów...
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-30 18:28:32
Autor: george

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:jdkcg9$65e$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Oczywiście. Tak samo jak Ty straszysz, tak samo ja kwestionuje.
Zeszliśmy wiec na pole wiary...

george

Data: 2011-12-30 10:28:05
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Thu, 29 Dec 2011 23:41:08 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

george <george___@vp.pl> wrote on 2011-12-29_18:29
Ustalmy:  dla Ciebie handel monet± Orzeł Bielik z NBP podlega belce ?
W ilo¶ciach "nieinwestycyjnych" - na pewno nie podlega.

Zatem teraz powiedz: od jakiej masy złota czy ilo¶ci sztuk zaczyna
podlegać?

Data: 2011-12-30 11:02:41
Autor: Kamil Jońca

wrote:

[...]

I to jest wła¶nie kwestia do uznania urzędnika. KJ

Data: 2011-12-30 11:04:46
Autor: Kamil Jońca

wrote:

[...]

Wró podpi±łem się nie pod t± gał±Ľ co trzeba. Pod belkę nie będzie
podlegać, natomiast przy regularnym/intensywnym/dużym obrocie może być
uznane za np. działalno¶ć gospodarcz± metalami szlachetnymi.

NIe pytaj mnie ile to jest bo nie wiem. KJ

--
Gdyby kto¶ miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
-- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-12-30 11:24:40
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-30_10:28
wrote:

george <george___@vp.pl> wrote on 2011-12-29_18:29
Ustalmy:  dla Ciebie handel monetÄ… OrzeĹ‚ Bielik z NBP podlega belce ?
W ilościach "nieinwestycyjnych" - na pewno nie podlega.

Zatem teraz powiedz: od jakiej masy złota czy ilości sztuk zaczyna
podlegać?

A dlaczego miałbym? Spodziewasz się ode mnie wykładni? może
jeszcze wiÄ…ĹĽÄ…cej ? :-)
Zwróć się do MF. Gwarantuję, że się Tobą zainteresują ;-)

witrak()

Data: 2011-12-30 12:05:34
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota

wrote:

[...]

jeszcze wi±ż±cej ? :-)
Zwróć się do MF. Gwarantuję, że się Tob± zainteresuj± ;-)

Czyli jest tak, jak my¶lałem: gdybasz. OK, to w końcu grupa
dyskusyjna.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-30 13:49:26
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-30_12:05

wrote:

[...]

Czyli jest tak, jak myślałem: gdybasz. OK, to w końcu grupa
dyskusyjna.

Odpowiedz na pytanie: Dlaczego miałbym udzielić Ci wykładni prawnej ?

Zważ, że wystarczy jeden przykład negujący Twoje stanowisko i już
nie masz racji... Przemyślałeś to?

witrak()

Data: 2011-12-30 14:56:55
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Fri, 30 Dec 2011 13:49:26 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

[...]

ależ ja zdaję sobie sprawę z tego, że nie masz do tego ani kompetencji
ani wiedzy. Wcale tego nie oczekiwałem, w zupełno¶cii wystarcz± mi
jakiekolwiek argumenty maj±ce, nawet luĽne, oparcie w obowi±zuj±cym
prawie.

Zważ, że wystarczy jeden przykład neguj±cy Twoje stanowisko i już
nie masz racji... Przemy¶lałe¶ to?

Po pierwsze: nie ma prawa precedensowego w PL i nawet jeden przykład
orzeczenia opodatkowuj±cego sprzedaż złota "belk±" nie oznacza, że w
_każdym_ innym przypadku sytuacja jest identyczna i zostanie wydany
identyczny wyrok.
Po drugie: nie podałe¶ nawet tego jednego przykładu (Twoje
"Gwarantuję, że się Tob± [MinFin] zainteresuj±" to za mało).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-30 17:25:40
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-30_14:56
wrote:

[...]

aleĹĽ ja zdajÄ™ sobie sprawÄ™ z tego, ĹĽe nie masz do tego ani kompetencji
ani wiedzy. Wcale tego nie oczekiwałem, w zupełnościi wystarczą mi
jakiekolwiek argumenty majÄ…ce, nawet luĹşne, oparcie w obowiÄ…zujÄ…cym
prawie.

Zważ, że wystarczy jeden przykład negujący Twoje stanowisko i już
nie masz racji... Przemyślałeś to?

Po pierwsze: nie ma prawa precedensowego w PL i nawet jeden przykład
orzeczenia opodatkowującego sprzedaż złota "belką" nie oznacza, że w
_kaĹĽdym_ innym przypadku sytuacja jest identyczna i zostanie wydany
identyczny wyrok.

A co to ma do rzeczy ?
Użyłeś kwantyfikatora ogólnego w przesłance ? Użyłeś.
Zatem do falsyfikacji twierdzenia wystarczy jeden jedyny przykład.

Reszta twoich rozważań nie ma sensu.
Po drugie: nie podałeś nawet tego jednego przykładu (Twoje
"Gwarantuję, że się Tobą [MinFin] zainteresują" to za mało).

Nie bądź naiwny - jeśli kupujesz i sprzedajesz z zyskiem złoto za
parę milionów to albo prowadzisz niezarejestrowaną działalność
gosp., albo osiągasz zyski z działalności inwestycyjnej.

witrak()

Data: 2011-12-30 09:25:09
Autor: Clegan
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On 30 Gru, 17:25, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:

Nie b±dĽ naiwny - je¶li kupujesz i sprzedajesz z zyskiem złoto za
parę milionów to albo prowadzisz niezarejestrowan± działalno¶ć
gosp., albo osi±gasz zyski z działalno¶ci inwestycyjnej.

I to niby jest podstawa do obelkowania ?
Podaj może jaki¶ konkretny przepis, a nie że co¶ się tam komu wydaje.

Data: 2011-12-30 20:36:09
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Fri, 30 Dec 2011 17:25:40 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

Użyłe¶ kwantyfikatora ogólnego w przesłance ? Użyłe¶.
Zatem do falsyfikacji twierdzenia wystarczy jeden jedyny przykład.

podaj choć ten jeden.
Podaj choć jeden przykład, gdy postępowanie podatkowe "obelkowuj±ce"
sprzedaż złota zakończyło się prawomocnie.
I nawet ten jeden wyrok dowiedzie, że sprzedaż złota podlega "belce",
bo niemało jest przykładów sprzecznych wyroków w sprawach podatkowych,
ale na razie nie dr±żmy: przekonaj mnie choć jednym przykładem.
Wiesz co, ułatwię Ci sprawę: możesz podać przykład "obelkowania" zysku
na sprzedaży jakiejkolwiek rzeczy.

[...]

znów mieszasz my¶lowo rózne systemy walutowe: DG ze sprzedaż± rzeczy.
I znów gdybasz: czy jeste¶ w stanie podać od jakiej kwoty zaczyna się
"działalno¶ć inwestycyjna" - najlepiej w oparciu o co¶ innego niż "nie
b±dĽ naiwny". Co prawda tracę powoli nadzieję na konkret z Twojej
strony, ale jeszcze się ona we mnie tli.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-30 18:30:31
Autor: george

wrote:

[...]

Ja chyba udzieliłem Ci wykładni prawnej :) (cytując fragment ustawy o PIT)
Oczekiwałbym podobnego "dowodu" z Twojej strony poza "tak mi sie wydaje".

george

Data: 2011-12-29 23:43:18
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-28_13:46
wrote:

[...]

Na jakiej zasadzie domagasz się, abym to zrobił, skoro nigdy tego
nie twierdziłem ? Robisz to już drugi raz, więc nie jest to przypadek.

witrak()

Data: 2011-12-30 10:33:11
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Thu, 29 Dec 2011 23:43:18 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

[...]

Dobrze, więc zadam pytanie inaczej: w jaki sposób przeniesienie
własno¶ci złotych monet czy sztabek (bo o tym dyskutujemy) miałoby być
lub nie być sprzedaż± rzeczy w zależno¶ci od tego, kto jest stron±
umowy?

Tak, nie napisałe¶, że "sprzedaż rzeczy podlega belce", ale napisałe¶
"[handel monet± Orzeł Bielik z NBP] w ilo¶ciach "nieinwestycyjnych" -
na pewno nie podlega [belce]". Je¶li zatem _nie_ twierdzisz, że sprzedaż rzeczy podlega belce, to
dlaczego dodałe¶ to "w ilo¶ciach nieinwestyctyjnych"?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-28 17:22:36
Autor: george

wrote:

[...]

czy opodatkowane podatkiem belki jest kupno 1kg ziemniaków po 1zł w hurtowni a następnie sprzedaż tegoż 1 kg ziemniaków po 2 zł Kowalskiemu w lokalnym sklepiku osiedlowym ?

george

Data: 2011-12-28 17:33:26
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
george <george___@vp.pl> wrote on 2011-12-28_17:22
czy opodatkowane podatkiem belki jest kupno 1kg ziemniaków po 1zł
w hurtowni a następnie sprzedaż tegoż 1 kg ziemniaków po 2 zł
Kowalskiemu w lokalnym sklepiku osiedlowym ?

W którym miejscu powstaje różnica pomiędzy handlem walutą, którą
kupujesz i sprzedajesz w kantorze na sÄ…siedniej ulicy i handlem
walutÄ… na foreksie ?

witrak()

Data: 2011-12-28 17:38:45
Autor: george

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:jdfgbc$fum$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

czyżby złoto było jednak pieniądzem ?
george

Data: 2011-12-28 17:48:28
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
george <george___@vp.pl> wrote on 2011-12-28_17:38

[...]

Czy złote dwudziestodolarówki zostałe wycofane z obiegu, czy też
są nadal prawnym środkiem płatniczym USA ?

witrak()

Data: 2011-12-28 17:59:28
Autor: george

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:jdfh7i$g8e$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

a w Polsce ?

a po drugie, czyżby 20-dolarówka nagle zyskała jedno zero na rewersie ?

george

Data: 2011-12-28 19:13:13
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
george <george___@vp.pl> wrote on 2011-12-28_17:59

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message
george <george___@vp.pl> wrote on 2011-12-28_17:38

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message
george <george___@vp.pl> wrote on 2011-12-28_17:22
czy opodatkowane podatkiem belki jest kupno 1kg ziemniakĂłw po
[...]

Niemniej jednak ktoś może wymienić w banku 20 dolarów na 20 dolarów ?

Albo pamiątkową monetę srebrną o nominale bodajże 200 zł na 200 zł ?

Albo banknot zagramaniczny o wartości kolekcjonerskiej sprzedać w
banku, w kantorze, albo w sklepie kolekcjonerskim ?

witrak()

Data: 2011-12-28 19:36:37
Autor: george

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:jdfm6e$hkh$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Wiec ustalmy:

Według Ciebie złoto jest pieniądzem tylko wtedy gdy ma nadrukowane cyferki i wtedy nie różni sie od handlu na forexie. Z tego wniosek że handel monetami z nadrukiem jest handlem jak na Forexie wiec dlatego jest objęte podatkiem Belki.
Dobrze rozumiem ?

george

Data: 2011-12-29 14:14:52
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
george <george___@vp.pl> wrote on 2011-12-28_19:36

[...]

ktĂłrÄ…
[...]

dolarĂłw ?

[...]

ĹĽe handel monetami z nadrukiem jest handlem jak na Forexie wiec
dlatego jest objęte podatkiem Belki.
Dobrze rozumiem ?

Nie, Ĺşle mnie rozumiesz :-)

Ja w ogóle nie wchodzę w dyskusję o tym, czy i kiedy złoto jest, i
czym jest (gdybym to robił, zszedłbym na tok rozważań J.A., a
kręcić się jak g... w przerębli nie mam ochoty).

Interesowało mnie wyłącznie to, czy można stwierdzić że *dana
transakcja złożona* (*czymś*, w szczególności np. złotem),
rozumiana jako zakup a potem sprzedaż, może prowadzić do zysku,
który może być - zgodnie z naszym (koślawym, ale jednak) prawem -
uznany za podlegajÄ…cy podatkowi Belki.
I mój wniosek jest taki, że nie można tego wykluczyć w przypadku,
gdy to *coś* jest złotem (w powszechnej interpretacji tego słowa),
czemu zdecydowanie J.A. przeczy (choć nie potrafi podać składnych
argumentĂłw dlaczego).

Comprende ? :-)

witrak()

Data: 2011-12-29 14:28:03
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Thu, 29 Dec 2011 14:14:52 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

Interesowało mnie wył±cznie to, czy można stwierdzić że *dana
transakcja złożona* (*czym¶*, w szczególno¶ci np. złotem),
rozumiana jako zakup a potem sprzedaż, może prowadzić do zysku,
który może być - zgodnie z naszym (ko¶lawym, ale jednak) prawem -
uznany za podlegaj±cy podatkowi Belki.
I mój wniosek jest taki, że nie można tego wykluczyć w przypadku,
gdy to *co¶* jest złotem (w powszechnej interpretacji tego słowa),
czemu zdecydowanie J.A. przeczy (choć nie potrafi podać składnych
argumentów dlaczego).

je¶li dla Ciebie argument, że zysk ze sprzedaży _rzeczy_ (przy
twierdzeniu MinFIna, że _złoto_ jest _rzecz±_) nie podlega podatkowi
"belki" nie jest składny, to chyba pozostanie mi tylko pogodzić się z
tym, że Twój umysł "działa inaczej".

Twoja uwaga o gównie w przerębli też raczej moja diagnozę
potwierdza...
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-29 14:45:15
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-29_14:28
wrote:

[...]

jeśli dla Ciebie argument, że zysk ze sprzedaży _rzeczy_ (przy
twierdzeniu MinFIna, że _złoto_ jest _rzeczą_) nie podlega podatkowi
"belki" nie jest składny, to chyba pozostanie mi tylko pogodzić się z
tym, że Twój umysł "działa inaczej".

Argument jest składny, jeno w danym przypadku fałszywy :-)
Bo to jak mĂłwiÄ… "dziad o niebie, a baba o chlebie".
Ale wiesz co ? Przeczytaj *cały* ten akapit, a najlepiej, bez
zawartości ostatniego nawiasu i spróbuj jeszcze raz.

Twoja uwaga o gównie w przerębli też raczej moja diagnozę
potwierdza...

A jak jeszcze dziesięć razy napiszesz, że masz rację, a ja - że
nie masz, to nie będzie Ci to przypominało takiego kręcenia się ?

Ja już więcej nie chcę. Zwłaszcza, że odpisywałem Georege'owi... :-P

witrak()

Data: 2011-12-29 14:56:15
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota

wrote:

[...]

Bo to jak mówi± "dziad o niebie, a baba o chlebie".
Ale wiesz co ? Przeczytaj *cały* ten akapit, a najlepiej, bez
zawarto¶ci ostatniego nawiasu i spróbuj jeszcze raz.

Widzisz, Ty niepotrzebnie komplikujesz pewne rzeczy. Zgadzam się:
można wymy¶lić tak± umowę, która będzie dotyczyła różnych czynno¶ci
prawnych (będzie "złożona"). I być może nie będzie to umowa sprzedaży
rzeczy.
Być może Ty takie umowy zawierasz i Ci to odpowiada. Ja w kupowaniu
złota mam jedynie proste do¶wiadczenia: daję kasę, dostaję kruszec. I
nie s±dzę, żebym naruszał prawo podatkowe, gdy zechcę sprzedać złoto,
a informacj± o takiej transakcji nie podzielę się z fiskusem.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-29 15:33:46
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-29_14:56
On Thu, 29 Dec 2011 14:45:15 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:
Widzisz, Ty niepotrzebnie komplikujesz pewne rzeczy. Zgadzam siÄ™:

Niestety, Ty (obawiam się, że świadomie) upraszczasz wiele rzeczy,
stawiasz w oparciu o te uproszczenia dość karkołomne tezy, *bardzo
ogólne*, a potem bronisz ich jak niepodległości :-)

A że masz taki sposób pisania, że "objaśniając" czy "uzasadniając"
swój tok rozumowania (czy dowodzenia), zmieniasz go, a często
przeinaczasz same tezy, więc nic dziwnego, że każdy spór z tobą
zamienia się w pasmo powtórzeń (prawie) tych samych argumentów -
coĹ› ala walka z cieniem :-) - bo zamiast odpowiedzi dostaje siÄ™ od
Ciebie "quasi-odpowiedź", czyli coś zwykle co zbyt słabo nawiązuje
do wypowiedzi poprzednika.
No i masz nieelegancki zwyczaj nieprzyznawania racji nawet, gdy
zostajesz "przyszpilony" :-) [ale to nie jest nic nadzwyczajnego -
wielu siÄ™ to zdarza :-))) ]

można wymyślić taką umowę, która będzie dotyczyła różnych czynności
prawnych (będzie "złożona"). I być może nie będzie to umowa sprzedaży
rzeczy.

No właśnie. Można taki przypadek znaleźć, nie twierdzę, że to co
ja wymyśliłem, to najlepsza ilustracja, ale nie można wykluczyć
*potencjalnej* zasadności stanowiska MinFin-u również w
powaĹĽniejszych sytuacjach. *) Dlatego (i dlatego, ĹĽe z natury nie
jestem skłonny do stosowania fuzzy-logic) nie akceptuję
naciąganych tez a już zwłaszcza, gdy wydają mi sie "robione pod
rozgłos".

Być może Ty takie umowy zawierasz i Ci to odpowiada. Ja w kupowaniu
Nie, bo jestem ostrożny, a MinFin ma wszystkie atuty w ręce :-)

złota mam jedynie proste doświadczenia: daję kasę, dostaję kruszec. I
nie sądzę, żebym naruszał prawo podatkowe, gdy zechcę sprzedać złoto,
a informacjÄ… o takiej transakcji nie podzielÄ™ siÄ™ z fiskusem.

I pĂłki Ci siÄ™ to udaje - jest OK. Nie wiem, w jakiej skali
operujesz, ale jeśli pamiętasz o limicie kwot transakcji
niepodlegających rejestracji ze względu na "pranie", to tych
myszołowów za wiele nie zbierzesz, więc niewiele zarobisz (?) ale
i niewiele ryzykujesz.

To tyle,

witrak()

*) W ogĂłle w naszym prawie jest zbyt wiele (i obawiam siÄ™, ĹĽe
coraz więcej) "uznaniowości implikowanej" - to właśnie to "ale",
które doprowadza człowieka do pasji, gdy czyta sie o
np."depozytach nieprawidłowych", z których MinFin chce ściągać
podatki itp.

Data: 2011-12-29 15:51:53
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota

wrote:
Widzisz, Ty niepotrzebnie komplikujesz pewne rzeczy. Zgadzam się:

Niestety, Ty (obawiam się, że ¶wiadomie) upraszczasz wiele rzeczy,
stawiasz w oparciu o te uproszczenia do¶ć karkołomne tezy, *bardzo
ogólne*, a potem bronisz ich jak niepodległo¶ci :-)

Wyja¶nij więc mi, prostemu człowiekowi, co jest skomplikowanego w
zakupie złotej monety czy sztabki i póĽniejszej jej sprzedaży?

No i masz nieelegancki zwyczaj nieprzyznawania racji nawet, gdy
zostajesz "przyszpilony" :-) [ale to nie jest nic nadzwyczajnego -
wielu się to zdarza :-))) ]

całkowicie się mylisz. Nie raz przyznałem się do błędu. Ale oczywi¶cie
jeste¶ usprawiedliwiony: Ty mnie jeszcze nie "przyszpiliłe¶", choć
parokrotnie Cię zachęcałem do tego.

można wymy¶lić tak± umowę, która będzie dotyczyła różnych czynno¶ci
prawnych (będzie "złożona"). I być może nie będzie to umowa sprzedaży
rzeczy.

No wła¶nie. Można taki przypadek znaleĽć, nie twierdzę, że to co
ja wymy¶liłem, to najlepsza ilustracja, ale nie można wykluczyć
*potencjalnej* zasadno¶ci stanowiska MinFin-u również w
poważniejszych sytuacjach. *) Dlatego (i dlatego, że z natury nie
jestem skłonny do stosowania fuzzy-logic) nie akceptuję
naci±ganych tez a już zwłaszcza, gdy wydaj± mi sie "robione pod
rozgłos".

IMHO sprawa jest prosta: złoto jest rzecz±, można je zakupić i
sprzedać z (nominalnym zyskiem), a je¶li te dwie transakcje będzie
dzieliło nie mniej niż pół roku, to żaden podatek się nie należy.
Artykuł jest tu jasny i naprawdę niepotrzebnie starasz się
komplikować.
Ja się "czepiłem" jednego z końcowych akapitów:

[...]

Powyższe "ostrzeżenie" to IMHO "strachy na lachy".
I tyle.
Ty próbujesz wymy¶lać jakie¶ dziwne umowy, ale przecież nie tego
dotyczy artykuł.

Być może Ty takie umowy zawierasz i Ci to odpowiada. Ja w kupowaniu
Nie, bo jestem ostrożny, a MinFin ma wszystkie atuty w ręce :-)

no wła¶nie, dałe¶ się "zrobić na szaro"...

złota mam jedynie proste do¶wiadczenia: daję kasę, dostaję kruszec. I
nie s±dzę, żebym naruszał prawo podatkowe, gdy zechcę sprzedać złoto,
a informacj± o takiej transakcji nie podzielę się z fiskusem.

I póki Ci się to udaje - jest OK. Nie wiem, w jakiej skali
operujesz, ale je¶li pamiętasz o limicie kwot transakcji
niepodlegaj±cych rejestracji ze względu na "pranie", to tych
myszołowów za wiele nie zbierzesz, więc niewiele zarobisz (?) ale
i niewiele ryzykujesz.

zakup kilku uncji w NBP nie wi±że się z weryfikacj± tożsamo¶ci
kupuj±cego. Być może gdyby przychodzić do banku codziennie, to po
jakim¶ czasie GIIF dowiedziałby się o tym.
O ile wiem, to przy sprzedaży złota również nie mam (nie jestem
instytucj± finansowi±) obowi±zku weryfikować tożsamo¶ci nabywcy.
Popraw mnie je¶li się mylę.

BTW: NBP przyjmuje chyba tylko gotówkę i (przynajmniej na moim
skrmonym poziomie) nie mam możliwo¶ci zapłaty przelewem za "orły
bieliki" (wiem, "myszołowy bieliki" :-)

*) W ogóle w naszym prawie jest zbyt wiele (i obawiam się, że
coraz więcej) "uznaniowo¶ci implikowanej" - to wła¶nie to "ale",
które doprowadza człowieka do pasji, gdy czyta sie o
np."depozytach nieprawidłowych", z których MinFin chce ¶ci±gać
podatki itp.

no cóż, ja już dawno przestałem mieć nadzieję, że to tylko z głupoty.
I nie raz przypominałem o 21 tysi±cach stron dzienników ustaw w 2003
roku czy 17 tysi±cach w 2010 (AFAIR).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-29 23:42:41
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-29_15:51

wrote:
[...]

Wyjaśnij więc mi, prostemu człowiekowi, co jest skomplikowanego w
zakupie złotej monety czy sztabki i późniejszej jej sprzedaży?

Nic. Ale dlaczego mnie o to pytasz, skoro ja nic takiego nie
twierdziłem ? Sądzisz, że ktoś trzeci da się zasugerować ? Wątpię...
Natomiast uproszczenie, ktĂłre wprowadzasz polega na tym, ĹĽe zakup
kilku(nastu) uncji to niekoniecznie to samo co zakup kilku(nastu)
kilogramów, a dla ciebie to "zakup złota" i tyle. I z tego, że to
zakup/sprzedaż złota wyprowadzasz dalsze wnioski, które uważasz za
bezwzględnie słuszne, bo przecież "zakup złota to zakup złota".

No i masz nieelegancki zwyczaj nieprzyznawania racji nawet, gdy
zostajesz "przyszpilony" :-) [ale to nie jest nic nadzwyczajnego -
wielu siÄ™ to zdarza :-))) ]

całkowicie się mylisz. Nie raz przyznałem się do błędu. Ale oczywiście

I sądzisz, że to pozostaje w sprzeczności z moją opinią? że ją
podważa? Doprawdy, wygodnie byłoby, gdyby można było żyć
posługując się tak skrajnie uproszczonym podejściem... Ale
niestety. Czy jak o kimś nie można powiedzieć, że jest złodziejem,
to znaczy, ĹĽe jest uczciwy? Jak ktoĹ› nie jest blondynem to musi
być brunetem?

witrak()

Data: 2011-12-30 10:40:20
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Thu, 29 Dec 2011 23:42:41 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

[...]

twierdziłem ? S±dzisz, że kto¶ trzeci da się zasugerować ? W±tpię...

stwierdziłe¶, że upraszczam, więc staram się dociec gdzie (zbytnio)
upro¶ciłem kwestię nabycia i sprzedaży złota.

Natomiast uproszczenie, które wprowadzasz polega na tym, że zakup
kilku(nastu) uncji to niekoniecznie to samo co zakup kilku(nastu)
kilogramów, a dla ciebie to "zakup złota" i tyle. I z tego, że to

ależ oczywi¶cie, że to to samo.
A Ty jeste¶ wykazać - najlepiej na podstawie przepisów podatkowych, bo
o tym ten (pod)w±tek - że inne przepisy s± dla uncji, a inne dla
kilogramów?

zakup/sprzedaż złota wyprowadzasz dalsze wnioski, które uważasz za
bezwzględnie słuszne, bo przecież "zakup złota to zakup złota".

no cóż, skoro dla Ciebie zakup zota, to nie zakup złota, to chyba
jednak pomęczę Cię o dalsze wyja¶nienia Twojego - dla mnie niepojętego
- toku rozumowania.

niestety. Czy jak o kim¶ nie można powiedzieć, że jest złodziejem,
to znaczy, że jest uczciwy? Jak kto¶ nie jest blondynem to musi
być brunetem?

może jednak pozostańmy przy złocie, chyba, że widzisz tu gdzie¶
analogię (może tylko - dla bezpieczeństwa - pomińmy podobieństwo
złodziejstwa do działań ministerstwa finansów :-)?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-30 11:46:31
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-30_10:40
wrote:

[...]

stwierdziłeś, że upraszczam, więc staram się dociec gdzie (zbytnio)
uprościłem kwestię nabycia i sprzedaży złota.

Nie. Nie starasz się dociec. Usiłujesz wymusić ode mnie odpowiedź
na pytanie wyraĹĽone w kategoriach, uĹĽywanych przez Ciebie w Twoich
rozwaĹĽaniach, gdy ja na stosownie takich w ogĂłle siÄ™ nie godzÄ™.

Natomiast uproszczenie, ktĂłre wprowadzasz polega na tym, ĹĽe zakup
kilku(nastu) uncji to niekoniecznie to samo co zakup kilku(nastu)
kilogramów, a dla ciebie to "zakup złota" i tyle. I z tego, że to

ależ oczywiście, że to to samo.
A Ty jesteś wykazać - najlepiej na podstawie przepisów podatkowych, bo
o tym ten (pod)wÄ…tek - ĹĽe inne przepisy sÄ… dla uncji, a inne dla
kilogramĂłw?

Człowieku małej wiary! Chcesz powiedzieć, że w prawie nie stosuje
się nieostrych rozróżnień ? A weźże sobie poczytaj trochę...
Choćby definicja działalności gospodarczej - jak często, w jakich
ilościach i na ile regularnie trzeba... żeby to była działalność
gospodarcza ? Masz tam napisane "ile" - w Hz, PLN itd. ?

zakup/sprzedaż złota wyprowadzasz dalsze wnioski, które uważasz za
bezwzględnie słuszne, bo przecież "zakup złota to zakup złota".

no cóż, skoro dla Ciebie zakup zota, to nie zakup złota, to chyba

Bardzo proszÄ™, bez faulowania. JeĹĽeli pokaĹĽesz mi miejsce, gdzie
to napisałem - możemy dalej dyskutować. A jeżeli nie to proszę
napisz, że się omyliłeś, skłamałeś, włożyłeś w *moją* klawiaturę
*swojÄ… opiniÄ™* na temat tego, co ja naprawdÄ™ uwaĹĽam i piszÄ™.
(Podobno potrafisz przyznać się...)

niestety. Czy jak o kimś nie można powiedzieć, że jest złodziejem,
to znaczy, ĹĽe jest uczciwy? Jak ktoĹ› nie jest blondynem to musi
być brunetem?

może jednak pozostańmy przy złocie, chyba, że widzisz tu gdzieś
analogię (może tylko - dla bezpieczeństwa - pomińmy podobieństwo
złodziejstwa do działań ministerstwa finansów :-)?

Usiłowałem podrzucić Ci myśl, skądinąd niezbyt odkrywczą (ale Ci
nieznaną?), że wiele jest rzeczy na świecie, których nie można
oceniać dwustanowo, tj. z konstatacji, że coś nie ma wartości A
pewnej cechy, nie wynika, że ma wartość B (bo może mieć wartość C,
albo w ogóle nieskończony zbior wartości owej cechy). Liczyłem, że
wyciÄ…gniesz z tego wnioski, odnoszÄ…ce siÄ™ do kwalifikacji obrotu
(zakupu/sprzedaży) złotem. Było za trudne, czy nie chciałeś tego
zauważyć ? ;-)
W każdym razie dość na tym - na użytek przyszłych dyskusji (oby
jak najrzadziej!), będę pamiętał, żeby "nie spodziewać się" i
unikać takich odwołań :-P

witrak()

Data: 2011-12-30 12:21:23
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Fri, 30 Dec 2011 11:46:31 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

[...]

się nieostrych rozróżnień ? A weĽże sobie poczytaj trochę...

stosuje się. Może przyjmijmy tak± sytuację: a) w 2009 roku X kupuje 10 uncji złota za (przykładowo) 32000 zł.
b) w tym samym dniu Y kupuje 10 kg złota za (przykładowo) 1 mln
złotych
c) obaj w 2011 roku sprzedaj± czę¶ć posiadanego złota (albo i cało¶ć)
po (przykładowo) 6000 zł za uncję

Co różni X od Y z punktu widzenia opodatkowania zysków kapitałowych?

Skoro więc uparcie twierdzisz, że jest różnica między uncjami a
kilogramami - proszę Cię by¶ wskazał, na czym ta różnica polega.
Możesz "gdybać", ale uprawdopodobnij jako¶, choćby luĽno, swoje
stanowisko.

Choćby definicja działalno¶ci gospodarczej - jak często, w jakich
ilo¶ciach i na ile regularnie trzeba... żeby to była działalno¶ć
gospodarcza ? Masz tam napisane "ile" - w Hz, PLN itd. ?

ale mowa o "belce", a nie o DG. Ta ostatnia opodatkowana jest zupełnie
inaczej (i tu nie polemizuję).

zakup/sprzedaż złota wyprowadzasz dalsze wnioski, które uważasz za
bezwzględnie słuszne, bo przecież "zakup złota to zakup złota".

no cóż, skoro dla Ciebie zakup zota, to nie zakup złota, to chyba

Bardzo proszę, bez faulowania. Jeżeli pokażesz mi miejsce, gdzie
to napisałem - możemy dalej dyskutować. A jeżeli nie to proszę
napisz, że się omyliłe¶, skłamałe¶, włożyłe¶ w *moj±* klawiaturę
*swoj± opinię* na temat tego, co ja naprawdę uważam i piszę.
(Podobno potrafisz przyznać się...)

Napisałe¶ "zakup kilku(nastu) uncji to niekoniecznie to samo co zakup
kilku(nastu) kilogramów". Napisz mi więc, gdzie jest różnica i
dlaczego jedna transakcja miałaby być zakupem złota, a druga - nie.

[...]

Usiłowałem podrzucić Ci my¶l, sk±din±d niezbyt odkrywcz± (ale Ci
nieznan±?), że wiele jest rzeczy na ¶wiecie, których nie można
oceniać dwustanowo, tj. z konstatacji, że co¶ nie ma warto¶ci A
pewnej cechy, nie wynika, że ma warto¶ć B (bo może mieć warto¶ć C,
albo w ogóle nieskończony zbior warto¶ci owej cechy). Liczyłem, że
wyci±gniesz z tego wnioski, odnosz±ce się do kwalifikacji obrotu
(zakupu/sprzedaży) złotem. Było za trudne, czy nie chciałe¶ tego
zauważyć ? ;-)

a ja usiłowałem zawrócić Cię z meandrów filozofowania do przedmiotu
naszych rozważań: czy opodatkowanie "belk±" sprzedaży złota może
zależeć od kwoty transakcji (ilo¶ci kruszcu) - przy niezmienno¶ci
innych czynników.
O ile wiem, to kwieciste analogie rzadko s± używane podczas
rozpatrywania obowi±zków podatkowych, więc wydaje mi się, że jednak
"uproszczenie" będzie w tej sytuacji lepsze.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-30 17:41:04
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-30_12:21
wrote:

[...]

inaczej (i tu nie polemizujÄ™).

Nie. Tu mowa o tym, ĹĽe sÄ… takie regulacje w prawie gospodarczym, w
których stosuje się nieostre (nie wyrażone przez określenie
liczbowe) kryteria.
Jako *przykład* dałem ustawę o działalności gospodarczej.

[...]

Napisałeś "zakup kilku(nastu) uncji to niekoniecznie to samo co zakup
kilku(nastu) kilogramów". Napisz mi więc, gdzie jest różnica i
dlaczego jedna transakcja miałaby być zakupem złota, a druga - nie.

Napisałem w odpowiedzi na post George'a. (Nawiasem mówiąc tam w
swojej odpowiedzi też usiłujesz faulować.)

[...]

naszych rozważań: czy opodatkowanie "belką" sprzedaży złota może
zależeć od kwoty transakcji (ilości kruszcu) - przy niezmienności
innych czynnikĂłw.
O ile wiem, to kwieciste analogie rzadko sÄ… uĹĽywane podczas
rozpatrywania obowiązków podatkowych, więc wydaje mi się, że jednak
"uproszczenie" będzie w tej sytuacji lepsze.

Uproszczenie jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy istota sporu nie
zmienia wskutek tego swojego charakteru.
Twoja teza wskutek uproszczenia sprowadza siÄ™ do stwierdzenia:
"niezależnie na jak dużą kwotę zawarłbym transakcje zakupu a potem
sprzedaży partii złota, to jeśliby pomiędzy nimi upłynęło 6
miesięcy, podatku od tego nie zapłacę."

I ja w to wÄ…tpiÄ™. A ty jesteĹ› pewien.

witrak()

Data: 2011-12-30 20:45:18
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Fri, 30 Dec 2011 17:41:04 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

Nie. Tu mowa o tym, że s± takie regulacje w prawie gospodarczym, w
których stosuje się nieostre (nie wyrażone przez okre¶lenie
liczbowe) kryteria.
Jako *przykład* dałem ustawę o działalno¶ci gospodarczej.

Tak, bywaj± w prawie niejasno¶ci.
Czy to ma być Twój koronny dowód, że zysk ze sprzedaży złota podlega
podatkowi od zysków kapitałowych?

Twoja teza wskutek uproszczenia sprowadza się do stwierdzenia:
"niezależnie na jak duż± kwotę zawarłbym transakcje zakupu a potem
sprzedaży partii złota, to je¶liby pomiędzy nimi upłynęło 6
miesięcy, podatku od tego nie zapłacę."

dokładnie tak (czyli jednak nie jest tak Ľle z moim przekazywaniem
my¶li :-)

I ja w to w±tpię. A ty jeste¶ pewien.

Ty twierdzisz "jestem przekonany, że je¶li kto¶ kupi a w pół roku
póĽniej sprzeda z kilkuprocentowym zyskiem pół tony złota w sztabach,
to zostanie to uznane przez US za operację inwestycyjn±,
i przed żadnym s±dem się nie wybroni."

W toku naszej dyskusji okazało się jednak, że prze¶wiadczenie to
jedyny argument, jaki masz.
Z drugiej strony padły konkretne artykuły ustawy.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-30 20:51:22
Autor: Kamil Jońca
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> writes:

[..]
[...]

Nie wiem co to jest operacja inwestycyjna. Ale *ryzyko* że zostanie to
uznane za co¶ innego niż za kupowanie/sprzedaż "konsumenck±" (np. za DG)
to jednak wliczyłbym w koszty.
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Zuzanka najwyraĽniej pełni obowi±zki Albina Siwaka w tej ekipie...

Data: 2011-12-30 21:04:04
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Fri, 30 Dec 2011 20:51:22 +0100, kjonca@poczta.onet.pl (Kamil
Jońca) wrote:

[...]

teraz można się zastanowić: co w przypadku, je¶li prowadzę DG (odpada
zarzut prowadzenia niezgłoszonej DG) i w jej zakresie nie mam handlu
złotem (więc poniek±d sprzedaż nie jest w ramach DG)? Można jeszcze
dodać warunek: pieni±dze na zakup były z innego Ľródła niż DG.

Uwaga dla witraka: to już inny podw±tek, nie o "belce".
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-30 21:16:38
Autor: Kamil Jońca

Jońca) wrote:

[...]

Nie wiem. Może się okazać, że nie masz zgłoszenia/zezwolenia na handel
złotem dewizowym? Może US będzie chciał wykazać, ze np obrotu złotem
nie wykazywałe¶ w księgach/składach ZUS/itp? NIe wiem. W każdym razie,
ja nie odważyłbym się powiedziec, że nic nie będzie.
KJ

Data: 2011-12-29 18:33:50
Autor: george
[...]

W tej chwili znam 2 takie rzeczy:
- mieszkanie
- samochĂłd

Ty zdajesz sie twierdzić ĹĽe MF wĹ‚Ä…czyĹ‚o rĂłwnieĹĽ do tej grupy "zĹ‚oto" wydajÄ…c jakieĹ› rozporzÄ…dzenie lub ustawÄ™  Z istnienia powyĹĽszych raczysz wyciÄ…gÄ…c wniosek ze BYĆ MOZE zĹ‚oto teĹĽ do tych rzeczy naleĹĽy. Czy tak ?

george

Data: 2011-12-29 19:26:34
Autor: george

"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:4efca47f$0$1211$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Dalsza dyskusja jest bezprzedmiotowa, potrzebny nam specjalista podatkowy.
Jest ktos taki na grupie ?

Poczytałem nieco ustawę o PIT (dochodowy od osób fizycznych).
Wedlug mnie kupno - sprzedaĹĽ fizycznego kruszcu podlega pod PIT zgodnie z

http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-26-lipca-1991-r-o-podatku-dochodowym-od-osob-fizycznych/

Rozdział 2. Art 10.1, pkt 8) d

Art 10.1  ĹąrĂłdĹ‚ami przychodĂłw sÄ…:

pkt 8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

d) innych rzeczy,

- jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c -przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy — przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany;

koniec końców, przetrzymanie wiec bielika przez 1/2 roku wyłącza to z opodatkowania.

george

Data: 2011-12-29 19:35:12
Autor: marfi
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:4efcb0dc$0$1221$65785112news.neostrada.pl...

Dalsza dyskusja jest bezprzedmiotowa, potrzebny nam specjalista podatkowy.
Jest ktos taki na grupie ?

  I miaĹ‚by bić pianÄ™ za darmo?

--
marfi

Data: 2011-12-29 19:36:50
Autor: george

"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:4efcb2e3$0$1458$65785112news.neostrada.pl...
[...]

w jakim sensie ?

george

Data: 2011-12-29 09:20:19
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Wed, 28 Dec 2011 17:48:28 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

Czy złote dwudziestodolarówki zostałe wycofane z obiegu, czy też
s± nadal prawnym ¶rodkiem płatniczym USA ?

Hmmm, ja kupiłem m.in. polskiego orła bielika.
Jak więc mam traktować fakt, że za monetę 200 zł NBP mnie skasował na
ponad 3000 zł?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-29 10:32:58
Autor: news.home.net.pl
wrote:

[...]

bielik nie jest orłem należy do podrodziny myszołowów

Data: 2011-12-29 11:24:09
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Thu, 29 Dec 2011 10:32:58 +0100, "news.home.net.pl"
<liliputek@gazeta.pl> wrote:

Hmmm, ja kupiłem m.in. polskiego orła bielika.

bielik nie jest orłem należy do podrodziny myszołowów

Ł±czę się z Tob± w "bulu", ale to NBP dał ciała
http://nbp.pl/home.aspx?f=/statystyka/kursy_zloto.html

"Statystyka i sprawozdawczo¶ć
Ceny złota w NBP
Ceny sprzedaży monet uncjowych "Orzeł Bielik"
"

Data: 2011-12-29 11:44:20
Autor: news.home.net.pl
<liliputek@gazeta.pl>  wrote:

[...]

czyli jak kto¶ popełnia bł±d a my go powielamy to jeste¶my usprawiedliwieni - ciekawy tok rozumowania

Data: 2011-12-29 12:26:02
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Thu, 29 Dec 2011 11:44:20 +0100, "news.home.net.pl"
<liliputek@gazeta.pl> wrote:

czyli jak kto¶ popełnia bł±d a my go powielamy to jeste¶my usprawiedliwieni - ciekawy tok rozumowania

Tok - nie mój. Odt±d będę pamiętał, że bielik to nie orzeł. Choć
oczywi¶cie monety nie zmieni± nazwy wskutek tego poszerzenia mojej
wiedzy.

BTW: a co odpowiedzieli w NBP, gdy im zwróciłe¶ uwagę?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-29 12:39:33
Autor: news.home.net.pl
<liliputek@gazeta.pl>  wrote:

[...]

Żeby napisać oficjalne pismo do prezesa, bo bez pisma nic nie zrobi±.

Z ciekawostek - w tej instytucji nie obowi±zuje ustawa o VAT - bo prezes tak zarz±dził - firma nie dostanie faktury na monety kupione w kasie przy płatno¶ci gotówk±. Przećwiczone w grudniu 2010, może do tej pory co¶ się zmieniło.

Data: 2011-12-29 13:38:29
Autor: Peter
news.home.net.pl napisał:

[...]

I prawidłowa decyzja, bo firmy maja płacić przelewem a nie jakim¶ lewymi pieniędzmi ;)

peter

Data: 2011-12-29 17:31:54
Autor: sqlwiel
o kupowaniu i sprzedawaniu złota

Hmmm, ja kupiłem m.in. polskiego orła bielika.
Jak więc mam traktować fakt, że za monetę 200 zł NBP mnie skasował na
ponad 3000 zł?

Kluczowe pytanie: czy bank zapłacił Belkę?

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-30 10:41:52
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Thu, 29 Dec 2011 17:31:54 +0100, sqlwiel <jak-login@gmail.com>
wrote:

Hmmm, ja kupiłem m.in. polskiego orła bielika.
Jak więc mam traktować fakt, że za monetę 200 zł NBP mnie skasował na
ponad 3000 zł?

Kluczowe pytanie: czy bank zapłacił Belkę?

to do¶ć ciekawie postawione pytanie bior±c pod uwagę, kto jest szefem
NBP :-)

Data: 2011-12-30 21:31:58
Autor: mx
[...]

Ależ tak, zapłacił BELCE (opłacił BELKĘ) i to nie te marne 3000.

Data: 2011-12-30 18:40:16
Autor: xbartx
o kupowaniu i sprzedawaniu złota

Trochę chłopaki na chwilę Was odciągnę od słownej szermierki. Popatrzcie na to co żem właśnie uwidział:

http://imageshack.us/photo/my-images/706/zloto.png/

IMO szykuje się zwała na złocie jak ament w pacierzu he he :)

Data: 2011-12-30 19:44:30
Autor: sqlwiel
W dniu 2011-12-30 19:40, xbartx pisze:

[...]

.... a to będzie wyłączną winą Zofii :)

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-30 19:46:14
Autor: Kamil Jońca
sqlwiel <jak-login@gmail.com> writes:

W dniu 2011-12-30 19:40, xbartx pisze:
[...]

IMO szykuje się zwała na złocie jak ament w pacierzu he he :)

... a to będzie wył±czn± win± Zofii :)
Czy¶cisz mi monitor. :D

KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
"Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.

Data: 2011-12-30 20:48:22
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Fri, 30 Dec 2011 19:44:30 +0100, sqlwiel <jak-login@gmail.com>
wrote:

IMO szykuje się zwała na złocie jak ament w pacierzu he he :)

... a to będzie wył±czn± win± Zofii :)

ooo, czuję się pominięty :-)
Tyle postów, witrak z przeręblami, a żadnej winy na mnie?!
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-31 13:32:46
Autor: witrak()
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-30_20:48
wrote:

IMO szykuje się zwała na złocie jak ament w pacierzu he he :)

... a to będzie wyłączną winą Zofii :)

ooo, czuję się pominięty :-)
Tyle postów, witrak z przeręblami, a żadnej winy na mnie?!

Na Ciebie to spadnie wina za najdłuższe w Usenecie powtarzanie
tych samych argumentĂłw w jednym wÄ…tku :-)

PS. witrak(), proszÄ™...

o kupowaniu i sprzedawaniu złota