o kupowaniu i sprzedawaniu złota

Data: 2011-12-20 08:01:29
Autor: witek
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On 12/19/2011 11:00 PM, sqlwiel wrote:
Kupowanie złota, to złoty interes, ale dla tych, którzy je (zawodowo)
sprzedają. Wyłącznie.

Dokładnie na tym to polega.
Naciągnąć jak najwięcej frajerów.

Data: 2011-12-20 15:12:38
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Tue, 20 Dec 2011 08:01:29 -0600, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

On 12/19/2011 11:00 PM, sqlwiel wrote:
Kupowanie złota, to złoty interes, ale dla tych, którzy je (zawodowo)
sprzedaj±. Wył±cznie.

Dokładnie na tym to polega.
Naci±gn±ć jak najwięcej frajerów.

No cóż, nie mam najlepszego zdania o "rynkach finansowych" i prezesach
banków centralnych, ale chyba nazywanie ich "frajerami" jest pewn±
przesad±...
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-20 15:32:59
Autor: Zofia
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Pozwolę sobie mój news doł±czyć do tego w±tku, bo tutaj o wiele
bardziej pasuje.

Dziękuj±c za wszystkie wyja¶nienia i rady chciałabym jeszcze
zapytać na jakiej stronie mogłabym ¶ledzić zmiany kursu złota
w PLN?
Znalazłam stronę http://zloto.bullionvault.pl/wykres-cen-zlota.do,
ale ona podaje te dane w USD. Mam oszczędno¶ci w PLN,
a domy¶lam się, że ostateczny kurs złota w PLN jest wypadkow±
zmian w kursie złota w USD i kursu USD/PLN.
Ponadto zmiany na w/w stronie s± podawane co 60 sek. Mnie
to nie jest potrzebne, wystarczyłyby zmiany codzienne.

A propos sklepu, znalazłam Warszawskie Centrum Numizmatyczne,
(http://wcn.pl/gold), które również handluje monetami inwestycyjnymi.
Czy kto¶ ma jaka¶ opinię o tym Centrum?

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-20 17:59:28
Autor: MarekZ
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Użytkownik "Zofia" <abc@def.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4ef09c98$0$1203$65785112@news.neostrada.pl...

http://stooq.pl/q/?s=xaupln

Data: 2011-12-20 18:40:28
Autor: Zofia
[...]

Dziękuję i pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-20 18:47:50
Autor: mx
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Dziękuję i pozdrawiam
Zofia

Kobiety grupę przejmuj±!
Anka - najlepsza informatorka
Zo¶ka - czołowa inwestorka

Data: 2011-12-20 19:08:35
Autor: azot
o kupowaniu i sprzedawaniu złota

Użytkownik "Zofia" <abc@def.com> napisał w wiadomo¶ci news:4ef09c98$0$1203$65785112news.neostrada.pl...
A propos sklepu, znalazłam Warszawskie Centrum Numizmatyczne,
(http://wcn.pl/gold), które również handluje monetami inwestycyjnymi.
Czy kto¶ ma jaka¶ opinię o tym Centrum?

Popatrz na stronę Mennicy Wrocławskiej. Skoro kupuje od nich Alior, to chyba można mieć  jakie¶ zaufanie. Oczywi¶cie nie polecam kuopowac w Aliorze. Alior towar dostarcza prawie "od ręki", ale ¶rednio 300 złotych drozej na uncji niż w Mennicy. No i Alior sprzedaje tylko sztabki, nie sprzedaje monet.

http://www.mennicawroclawska.pl/product-pol-5-1-uncja-zlota-Krugerrand.html

http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/centrum_informacyjne/aktualnosci/wiadomosc?newsId=666,Sztabki-zlota-do-kupienia-w-oddzialach-Alior-Banku

Data: 2011-12-20 12:12:22
Autor: witek
On 12/20/2011 12:08 PM, azot wrote:

[...]

A ja sie pytam za ile można sprzedać, bo za ile można kupić to mało istotne.

Data: 2011-12-20 19:15:37
Autor: azot
o kupowaniu i sprzedawaniu złota

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:jcqj66$p3q$1inews.gazeta.pl...

A ja sie pytam za ile można sprzedać, bo za ile można kupić to mało istotne.

Przecież nie kupujesz po to , zeby sprzedawać teraz. Inwestycja na lata. Popatrz na wykres w skali 5-ciu lat.
http://stooq.pl/q/?s=xaupln&c=5y&t=l&a=lg&b=0

Data: 2011-12-20 14:13:38
Autor: witek
On 12/20/2011 12:15 PM, azot wrote:

[...]

no i najwyzszy czas na spadek

tylko przed tym trzeba jak najwiecej sprzedac.

Data: 2011-12-20 21:47:00
Autor: xbartx
Dnia Tue, 20 Dec 2011 14:13:38 -0600, witek napisał(a):

tylko przed tym trzeba jak najwiecej sprzedac.

Też mam takie wrażenie, że jest coraz większy nacisk na to aby, jak to mówią fachowcy, ubrać ulicę w złoto na górce. No ale zobaczymy jak to się dalej potoczy.

Data: 2011-12-21 12:20:41
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Tue, 20 Dec 2011 21:47:00 +0000 (UTC), xbartx <bart@hashzero.net>
wrote:

Też mam takie wrażenie, że jest coraz większy nacisk na to aby, jak to mówi± fachowcy, ubrać ulicę w złoto na górce. No ale zobaczymy jak to się dalej potoczy.

A nie s±dzisz, że z takiej opinii przeczy fakt zwiększania zakupów
przez banki centralne (chyba, że to też "ulica")?

http://blogs.wsj.com/marketbeat/2011/11/17/central-banks-in-scramble-to-buy-gold/
http://www.ft.com/cms/s/0/c0025500-10ef-11e1-a95c-00144feabdc0.html#axzz1hAPcFDMQ
http://online.wsj.com/article/SB10001424053111903520204576483223952488748.html
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-21 13:07:46
Autor: xbartx
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Dnia Wed, 21 Dec 2011 12:20:41 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

A nie sądzisz, że z takiej opinii przeczy fakt zwiększania zakupów przez
banki centralne (chyba, ĹĽe to teĹĽ "ulica")?

Ja tam się nie znam ale pamiętam jak w 2008 roku, postów o kredyty mieszkaniowe, głównie we frankach, było na grupie jak wiem - 3-5 dziennie i waluty już nie miały najmniejszych szans i opcji aby wzrosnąć - jak było to wszyscy dobrze wiemy.

--
xbartx

Data: 2011-12-21 14:19:47
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Wed, 21 Dec 2011 13:07:46 +0000 (UTC), xbartx <bart@hashzero.net>
wrote:

Dnia Wed, 21 Dec 2011 12:20:41 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

A nie s±dzisz, że z takiej opinii przeczy fakt zwiększania zakupów przez
banki centralne (chyba, że to też "ulica")?

Ja tam się nie znam ale pamiętam jak w 2008 roku, postów o kredyty mieszkaniowe, głównie we frankach, było na grupie jak wiem - 3-5 dziennie i waluty już nie miały najmniejszych szans i opcji aby wzrosn±ć - jak było to wszyscy dobrze wiemy.

A czego to ma dowodzić poza tym, że "ulica" to nie wyrocznia, a
większo¶ć ludzi kieruje się "obiegowymi opiniami"?

Data: 2011-12-23 08:21:27
Autor: xbartx
Dnia Wed, 21 Dec 2011 14:19:47 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

A czego to ma dowodzić poza tym, że "ulica" to nie wyrocznia, a
większość ludzi kieruje się "obiegowymi opiniami"?

No właśnie dokładnie tego. Skoro na tej grupie, na której o złocie ktoś gdzieś tam kiedyś od święta wspomniał przy okazji jakiejś swojej wypowiedzi, nagle zaczynają się pojawiać posty "w co inwestować i dlaczego w złoto" a Panie typu Zosia, chcą w 3 tygodnie przeczytać pół "interneta" aby wiedzieć tyle co "fachowcy" z TVN biznes ;) - to znaczy, że coś może być na rzeczy i raczej należałoby to brać pod uwagę.

--
xbartx

Data: 2011-12-23 13:03:57
Autor: Zofia
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
a Panie typu Zosia, chcą w 3 tygodnie przeczytać pół
"interneta" aby wiedzieć tyle co "fachowcy" z TVN biznes ;)
Ja chcę??? Naprawdę tak przeczytałeś?

To witrak() twierdził: (cytuję):
"(1) zainwestuj w siebie i zapoznaj siÄ™ z tÄ… dziedzinÄ… (wystarczy
dwa-trzy tygodnie netto)", a george mu wtórował.
Skoro fachowcy tak twierdzą, to zapytałam jak to zrobić i tyle.

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-23 20:29:11
Autor: sqlwiel
W dniu 2011-12-23 09:21, xbartx pisze:
[...]

.... prosta zasada - jeĹ›li panie typu "Zofia" chcÄ… kupowac zĹ‚oto, to jest to ostatni dzwonek, ĹĽeby posiadane zĹ‚oto sprzedać PKCem i zainwestować, nie wiem...  w puszki po piwie?

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-27 09:34:55
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Fri, 23 Dec 2011 20:29:11 +0100, sqlwiel <jak-login@gmail.com>
wrote:

... prosta zasada - je¶li panie typu "Zofia" chc± kupowac złoto, to jest to ostatni dzwonek, żeby posiadane złoto sprzedać PKCem i zainwestować, nie wiem...  w puszki po piwie?

stosuj, Twoja kasa, Twoje decyzje. Ja z wyprzedaż± poczekam na wybór Rona Paula na prezydenta :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-21 19:02:38
Autor: george

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:jcsln2$20o$5inews.gazeta.pl...
[...]

wiesz, wtedy wszyscy mieli juz kredyty na mieszkanka.
Osobiście znam naprawdę mało osób którzy mają jakiekolwiek metal w celach inwestycyjnych.
Sporo osĂłb o tym rozmawia ale sÄ… skutecznie wystraszeni tymi "zjazdami" i sÄ… daleko od wiÄ…ĹĽÄ…cych decyzji.

george

Data: 2011-12-21 19:03:38
Autor: xbartx
Dnia Wed, 21 Dec 2011 19:02:38 +0100, george napisał(a):

[...]

No ale na fundusze akcyjne się ich już na pewno drugi raz naciągnąć nie da - na to raczej nikt nie liczy, więc może teraz na złoto. Oczywiście ja nie twierdzę, że to taki sam garnitur mniej więcej szyją - tak po prostu mi się ten mechanizm kojarzy.

Data: 2011-12-21 20:15:35
Autor: george

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:jctaia$i2m$1inews.gazeta.pl...
[...]

mi siÄ™ ten mechanizm kojarzy.

W sumie trudno sie z toba niezgodzić, ryzyko zawsze jest wiec nie należy przesadzać :)

george

Data: 2011-12-22 11:33:29
Autor: Solar
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
A jestes pewien ze RZECZYWISCIE kupuja  ?  ;-)   ...wlascicielami serwisow informacyjnych przewaznie sa conajniej milonerzy.

Z analizy tech. wkresu miesiecznego wynika na 97% GORKA po czym trend spadkow przez min 1.5-2.5 roku....

Data: 2011-12-27 09:42:24
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Thu, 22 Dec 2011 11:33:29 -0800 (PST), Solar <ialleks@gmail.com>
wrote:

[...]

a tak po ludzku: od teraz będzie w dół przez 1,5-2,5 roku?
A uwzględniłe¶ w tej analizie QE, QE2, TARP i "pomoc Grecji"?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-20 19:43:14
Autor: sqlwiel
W dniu 2011-12-20 19:15, azot pisze:

Przecież nie kupujesz po to , zeby sprzedawać teraz. Inwestycja na lata.
Popatrz na wykres w skali 5-ciu lat.
http://stooq.pl/q/?s=xaupln&c=5y&t=l&a=lg&b=0

A masz gdzie¶ taki wykres na następne 5 lat?

:D

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-20 19:46:52
Autor: azot
o kupowaniu i sprzedawaniu złota

Użytkownik "sqlwiel" <jak-login@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jcql06$n74$1inews.gazeta.pl...
A masz gdzie¶ taki wykres na następne 5 lat?

:D

Szklana kula?

Data: 2011-12-21 14:05:35
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Tue, 20 Dec 2011 12:12:22 -0600, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

A ja sie pytam za ile można sprzedać, bo za ile można kupić to mało istotne.

Akurat ostatnio z ciekawo¶ci zaznaczyłem sobie do obserwacji 5 aukcji
"orła bielika" 1/10 uncji na alledrogo: ceny końcowe były od 781 do
796 zł (cena sprzedaży NBP w ostatnich 3 dniach to ok. 851 zł).
NBP skupiłby je po ok. 549 zł.

Tu s± np. notowania jednego kantorów:
http://kantorapollo.com.pl/index.php
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-21 13:11:53
Autor: xbartx
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
Dnia Wed, 21 Dec 2011 14:05:35 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

Akurat ostatnio z ciekawości zaznaczyłem sobie do obserwacji 5 aukcji
"orła bielika" 1/10 uncji na alledrogo: ceny końcowe były od 781 do 796
zł (cena sprzedaży NBP w ostatnich 3 dniach to ok. 851 zł). NBP skupiłby
je po ok. 549 zł.

Ok tylko teraz jest stabilnie i nawet można się w aukcję bawić. Możesz zapewnić, że będzie tak samo łatwo jak nastanie "No i w pizdu i wylądował"?

--
xbartx

Data: 2011-12-21 14:21:53
Autor: Jarek Andrzejewski
o kupowaniu i sprzedawaniu złota
On Wed, 21 Dec 2011 13:11:53 +0000 (UTC), xbartx <bart@hashzero.net>
wrote:

[...]

Ok tylko teraz jest stabilnie i nawet można się w aukcję bawić. Możesz zapewnić, że będzie tak samo łatwo jak nastanie "No i w pizdu i wyl±dował"?

Ja tylko podałem przykładowe ceny w odpowiedzi na pytanie "za ile
można sprzedać złoto".

Nie jest dla mnie jasne, co rozumiesz przez "No i w pizdu i
wyl±dował", ale je¶li krach pieni±dza fiducjarnego, to raczej ceny
niczego nie będ± stabilne w tym czasie.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-21 19:03:10
Autor: george

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:jcslup$20o$6inews.gazeta.pl...
[...]

hmm, ile wtedy bedzie wart papier ?

george

Data: 2011-12-21 19:06:57
Autor: xbartx
Dnia Wed, 21 Dec 2011 19:03:10 +0100, george napisał(a):

hmm, ile wtedy bedzie wart papier ?

Zawsze będzie można użyć jako podpałkę albo toaletowy - ze sztabką złota to nie przejdzie ;)

Data: 2011-12-21 20:15:46
Autor: sqlwiel
W dniu 2011-12-21 20:06, xbartx pisze:
Dnia Wed, 21 Dec 2011 19:03:10 +0100, george napisał(a):

hmm, ile wtedy bedzie wart papier ?

Zawsze będzie można użyć jako podpałkę albo toaletowy - ze sztabką złota
to nie przejdzie ;)

Swego czasu po grupach giełdowych chodziła taka anegdota o porównaniu zainwestowania we wczesnych latach '90 w jakieś "dobrze rokujące" akcje (nie pamiętam jakie, ale "tłuste", typu Apple, albo coś z tego rzędu) i piwo w puszkach. Piwo można było wypić, a ok. 2005r puszki sprzedać. Zysk na uwtórnionym aluminium był większy, niż na wspomnianych akcjach. Pomijając wypite piwo.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-21 20:17:56
Autor: george

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:jctaoh$i2m$2inews.gazeta.pl...
Dnia Wed, 21 Dec 2011 19:03:10 +0100, george napisał(a):

hmm, ile wtedy bedzie wart papier ?

Zawsze będzie można użyć jako podpałkę albo toaletowy - ze sztabką złota
to nie przejdzie ;)

fakt :).

ale mam nadzieje że naszym Paniom dalej sie te ozdóbki będą podobać.

george

Data: 2011-12-21 20:27:23
Autor: sqlwiel
W dniu 2011-12-21 20:17, george pisze:

[...]

.... ale jak sobie tę sztabkę tam-czy-siam wetkną, to będzie nieco niewygodnie.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-21 20:37:00
Autor: george

[...]