o ma³y w³os...

Data: 2009-09-29 11:08:42
Autor: kucik
o ma³y w³os...
U¿ytkownik "metalbeast" <psych@-- -- -- -- -master.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9ol3d$tjq$1ns.master.pl...
Na moto zacz±³em jezdziæ w czerwcu zesz³ego roku. Od tamtej pory zrobi³em
[ciach]
> Dzi¶ poraz pierwszy poczu³em realne zagro¿enie i wcale mi z tym dobrze nie
jest, staram siê nie my¶leæ co by by³o gdyby, ale jednak to jest odemnie
silniejsze, nie daje mi to spokoju...
Uwa¿ajcie koledzy i kole¿anki.

No to ja jakis dziwny jestem. Jakies 2 tyg temu wozac sie wkolo komina wieczorem, brat na moich oczach skasowal moto. Bylo juz ciemno, wiec nie jechalismy na dlugich swiatlach co by nie oslepiac <sic>, obwodnica miasta, duzy ruch, a niedzielny kierowca (pozyczonym autem bo nawet swojego nie ma) zrobil ladnego stopa i ruszyl prosto pod nasze motocykle, bo " widzial tylko tira [tuz za nami], a nas wogole". Ja wyhamowalem, ale brat na VFR jechal jako prowadzacy pare mentrow z przodu i nie mial szans hamowac. Probujac zrobic unik walnal w przednie kolo fiesty i przelecial nad autem. Moto mocno skasowane, on poobijany ale grunt ze nic powaznego sie nie stalo.
Widziec z tylu sytuacje jak bliska osoba wali z impetem w bok auta, to niezbyt ciekawa opcja. Jednak juz za 2 dni razem latalismy na motocklach (brat wzial ojca XJ). Jakos nie mamy urazu do motocykli, latamy jak dawniej i tylko rozwalona VFR w garazu i siniaki brata swiadcza ze niedawno byl dzwon. Wnioski jakie wyciagnelismy - 1. wyjezdzajacy z boku to gorsze gowno niz olej na zakrecie, 2. chocbym dostal kiedys mandat to i tak zawsze prowadzacy w naszej grupie bedzie jezdzil na dlugich, zwlaszcza w dzien i na zabudowanym, w nocy okazyjnie - ale long light save lives

Kucik
FJ 1200

Data: 2009-09-29 11:17:23
Autor: Leszek Karlik
o mały włos...
On Tue, 29 Sep 2009 11:08:42 +0200, kucik <cut18@poczta.onet.pl> wrote:

[...]
2. chocbym dostal kiedys mandat to i tak zawsze
prowadzacy w naszej grupie bedzie jezdzil na dlugich, zwlaszcza w dzien  i na zabudowanym, w nocy okazyjnie - ale long light save lives

Znaczy co, trzymetrowa świetlówka przymocowana z boku?

Myślę, że chodziło Ci o high beams ;-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-09-30 13:13:59
Autor: kucik
o ma³y w³os...
U¿ytkownik "Leszek Karlik" <leslie@hell.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:op.u00he9jabkkx24attitude-adjust...
[...]

Znaczy co, trzymetrowa ¶wietlówka przymocowana z boku?

My¶lê, ¿e chodzi³o Ci o high beams ;-)

no tak ale to takie ponglish'owe mialo byc:) - long light on strit

Kucik
FJ1200

Data: 2009-09-29 12:36:00
Autor: Monster
o ma³y w³os...
kucik pisze:
  Wnioski jakie wyciagnelismy - 1. wyjezdzajacy z boku to gorsze gowno
niz olej na zakrecie,
1.od oleju ciê¿ej dostaæ nr polisy.
2. chocbym dostal kiedys mandat to i tak zawsze
prowadzacy w naszej grupie bedzie jezdzil na dlugich, zwlaszcza w dzien i na zabudowanym, w nocy okazyjnie - ale long light save lives
Nic Ci d³ugie nie pomog± jak wyje¿d¿aj±ca sierota patrzy siê tylko w drugim kierunku(mój dzwon z zesz³ego tygodnia)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-09-29 12:46:49
Autor: James
o ma³y w³os...
"Monster" wrote...
kucik pisze:
[...]

Poszedl bym nawet o krok dalej... z moich doswiadczen smiem sadzic, ze dlugie swiatla znacznie utrudniaja ocene odleglosci i predkosci pojazdu. Widac tylko swiatlo. A jak taki debil na dlugich przeciska sie jeszcze w korku i swieci po oczach to czasem mam ochote wyjsc i mu te swiatla wylaczyc. Uzywaj ROZUMU, a nie swiatel czy pustych rur. Inni czasem nie mysla, Ty jadac na moto musisz myslec caly czas i myslec za innych.

--
pozdro
James

Data: 2009-09-30 13:48:08
Autor: kucik
o ma³y w³os...
U¿ytkownik "James" <no@ddress.for.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9sol1$858$1news.onet.pl...
"Monster" wrote...
kucik pisze:
[...]

a z moich doswiadczen wynika ze wyjezdzajac z bocznej puszka jak zobaczy pojedyncze walace po oczach swiatlo to sie zatrzymuje i czeka, a nie pcha sie na hama, bo wlasnie nie moze ocenic jak szybko zbliza sie motocykl. Jezdze od 6 lat i narazie odpukac zadnego dzwona nie mialem ( pomijajac maly slizg na torze).

Uzywaj ROZUMU, a nie swiatel czy pustych rur. Inni czasem nie mysla, Ty jadac na moto musisz myslec caly czas i myslec za innych.

zazwyczaj rozum nie wystarcza, czasem trzeba posluchac swojego przeczucia. - cos mowi "zwolnij" a tuz za zakretem chlop traktorem w lewo skreca...

Kucik
FJ 1200

Data: 2009-09-30 14:05:40
Autor: gildor
o ma³y w³os...
kucik pisze:
[...]

uwa¿aj ¿eby nie pomy¶la³a, ¿e to kombajn, bo po jednej wielkiej plamie ¶wiat³a nie widaæ czy to jedno czy dwa ¶wiat³a, a kombajn jedzie wolniej.

ja za¶ uwa¿am, ¿e jakby¶ jecha³ wtedy, co Ci siê wydaje, na mijania, to ta puszka te¿ by poczeka³a.

Jezdze od 6 lat i narazie odpukac zadnego dzwona nie mialem ( pomijajac maly slizg na torze).

no popatrz. a ja jeden z winy puszki, ale d³ugie by tu nie pomog³y.

[...]

i d³ugie na to przeczucie pomagaj±?

d³ugie, drogi kolego, to efekt placebo. nigdy nie dowiesz siê czy pomagaj±, ale bankowo wkurwiaj±. mo¿esz za¶ siê przekonaæ, ¿e szkodz±. oby¶ nie do¶wiadczy³.

....chyba, ¿e Twoje d³ugie maj± moc moich postojowych.

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-10-02 12:16:46
Autor: duddits
o ma³y w³os...
gildor pisze:
i d³ugie na to przeczucie pomagaj±?

Zdecydowanie nie, natomiast z w³asnego do¶wiadczenia wiem, ¿e dobry
efekt daje kamizelka odblaskowa. Znacznie poprawia Twoj± widoczno¶æ, no
ale nie ma takiego lansu jak rozumiem ... :)

--
duddits

Data: 2009-10-02 13:40:14
Autor: gildor
o ma³y w³os...
duddits pisze:
gildor pisze:
[...]

e-e, ju¿ nie pomaga. kiedy¶ pomaga³a. pomaga³a, bo kierowcy uwa¿ali, ¿e jedzie policja. teraz pewnie Twoja kurtka ma tyle odblasków, co ma Twoja kamizelka. w nocy nie widaæ czy masz ¿ó³t± kurtkê czy czarn±. w dzieñ zza owiewki s³abo widaæ ¿ó³t± kamizelkê a odblaski w dzieñ siê nie przydaj± fcale ;)
generalnie i to równie¿ uwa¿am za placebo :) ale nie krêpuj siê, nie mam nic przeciwko noszeniu tego¿, jak komus pomaga na samopoczucie :)
niektóre znane mi "¿ó³te" kamizelki by³y mo¿e ¿ó³te podczas zakupu ;) teraz maj± kolor... kobiety cza zapytaæ, ja siê na kolorach nie znam.

Data: 2009-10-02 13:43:36
Autor: KJ Si³a S³ów
o ma³y w³os...
gildor pisze:

e-e, ju¿ nie pomaga. kiedy¶ pomaga³a.

w sytuacji kiedy w nocy zatrzymasz  sie gdzies na drodze, bo cos sie stalo pomaga zdecydowanie.

Na codzien jako element widocznosci w jezdzie miejskiej rzeczywscie nic nie wnosi.

KJ

Data: 2009-10-02 14:04:24
Autor: gildor
o ma³y w³os...
KJ Si³a S³ów pisze:
gildor pisze:
e-e, ju¿ nie pomaga. kiedy¶ pomaga³a.

w sytuacji kiedy w nocy zatrzymasz  sie gdzies na drodze, bo cos sie stalo pomaga zdecydowanie.

a my nie rozmawiali¶my czasem o je¼dzie? moja kamizelka wyl±dowa³a teraz w aucie.

Na codzien jako element widocznosci w jezdzie miejskiej rzeczywscie nic nie wnosi.

o to to.

Data: 2009-10-02 14:27:48
Autor: duddits
o ma³y w³os...
gildor pisze:
[...]

No to mo¿e je¼dzimy po dwóch ró¿nych ¶wiatach, bo w moim spe³nia swoje
zadanie koncertowo. Z pewno¶ci± lepiej ni¿ walenie d³ugimi po oczach, co
dla mnie jest (poza tym, ¿e niezgodne z przepisami) zwyk³ym lamerstwem.

[...]

Moja po 3 miesi±cach codziennego je¿d¿enia jest dalej ¿ó³ta, a raczej ma
¿ó³te paski, bo to jest w³a¶nie taka kamizelka quasi-policyjna.

Je¼dzi³em w niej w trasê i w deszczu. Wygl±da dalej tak jak w momencie
zakupu :)

Taki model:
http://allegro.pl/item759135330_kamizelka_odblaskowa_na_motocykl_3m_jak_policja.html

Pozdrawiam.

--
duddits

Data: 2009-10-02 15:12:22
Autor: gildor
o ma³y w³os...
duddits pisze:
gildor pisze:
[...]

znaczy jak to stwierdzasz i czym je¼dzisz?

Data: 2009-10-02 16:15:23
Autor: duddits
o ma³y w³os...
gildor pisze:
znaczy jak to stwierdzasz i czym je¼dzisz?

Stwierdzam to stosuj±c dos³ownie na w³asnej skórze, a czym je¿d¿ê? W
kontek¶cie tej grupy to chyba oczywiste: motocyklem.

--
duddits

Data: 2009-10-02 17:29:35
Autor: gildor
o ma³y w³os...
duddits pisze:
gildor pisze:
znaczy jak to stwierdzasz i czym je¼dzisz?

Stwierdzam to stosuj±c dos³ownie na w³asnej skórze,

no ale jak? trochê w a trochê bez?

a czym je¿d¿ê? W kontek¶cie tej grupy to chyba oczywiste: motocyklem.

w kontek¶cie tej grupy pytanie brzmia³o: jakim?

Data: 2009-10-02 14:48:19
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
o ma³y w³os...
gildor napisa³(a):
e-e, ju¿ nie pomaga.

Pomaga. Jak w nocy sprawdzasz poziom oleju to ten z tylu wie gdzie sie konczy tu³ów.

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-10-02 15:13:33
Autor: gildor
o ma³y w³os...
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisa³(a):
e-e, ju¿ nie pomaga.

Pomaga. Jak w nocy sprawdzasz poziom oleju to ten z tylu wie gdzie sie konczy tu³ów.

a gdzie zaczyna ¶wiat³o latarki?