o matach Artiach i wiecznych gwarancjach na nie

Data: 2010-01-15 12:43:00
Autor: Olin
o matach Artiach i wiecznych gwarancjach na nie
Dziewczęta i Chłopcy!

Jako Prawdziwi Ludzi Gór stajecie czasem w obliczu męki wyboru, związanej z
zakupem maty samopompującej. Aby ułatwić Wam to zadanie, pragnę podzielić
się z Szeroką Publicznością tym, co można przeczytać w opinii dystrybutora
mat Artiach w Polsce - tj. firmy KS Sport-Service z Gliwic - kiedy próbuje
się skorzystać z wiecznej gwarancji, która jest oferowana Drogim Klientom
przez producenta.

Przytoczenie poniższego tekstu nie tylko przyniesie mi ulgę, ale sprawi
również, iż nie tylko ja będę mógł cieszyć się jego poetyką. Niestety,
dokument sygnowany jest jedynie pieczątką i nieczytelnym podpisem, przeto
obiecujący literat w swej skromności pozostaje anonimowy.

Poniżej omawiany dokument, przytoczony in extenso.

**********
Opinia producenta i sposób załatwienia reklamacji.

Stan maty świadczy o jej intensywnym użytkowaniu. Na macie widnieją liczne
łatki klejone przez użytkownika "domowym" sposobem. Przedstawiona do
oględzin mata jest produktem mocno zużytym i wysłużonym. Każdy produkt ma
swoją określoną żywotność i nie służy wiecznie.
*Okres gwarancji producenta zgodnie z prawem Unii Europejskiej wynosi 2
lata.* Stara niepisana zasada "wiecznej gwarancji" firmy Artiach dotyczy
wyłącznie defektów produkcyjnych. Obejmuje ona sytuacje gdy mata po zakupie
nie jest długo używana, a po jej pierwszym użyciu po np. 3 latach wyjdzie
na jaw jakaś wada produkcyjna.
Widniejący na omawianej macie odklejony "bąbel" nie zalicza się do wad
fabrycznych. Świadczy on o całkowitym zużyciu tej maty po latach
eksploatacji i o tym, że przyszedł moment nieuniknionej wymiany tego
sprzętu na nowy.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Tylko niewielu ludzi, którzy cierpią na kaszel, idzie do lekarza.
 Większość udaje się do teatru."
Alec Guinness

Data: 2010-01-15 13:05:48
Autor: Wojciech Wierba
Olin pisze:

Opinia producenta i sposób załatwienia reklamacji.

A może tak mailik do producenta opisujący sprawę
z kopią do KS Sport-Service z Gliwic.

Zadziwiające, ale często takie działanie skutkuje,
albo załatwieniem pozytywnie sprawy przez producenta,
albo pogonieniem polskiego dystrybutora przez producenta.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-15 14:32:38
Autor: Olin
Dnia Fri, 15 Jan 2010 13:05:48 +0100, Wojciech Wierba napisał(a):

[...]

Do producenta już pisałem, kiedy chciałem ustalić, kto jest dystrybutorem
mat w Polsce, ale moja emalia zniknęła gdzieś w elektronicznym niebycie i
mogłem tylko rozkoszować się głuchą ciszą.

Pewnie popieniaczę się w sądzie polubownym, tylko muszę ustalić, czy
ewentualna sprawa toczyłaby się w Krakowie, czy jednak na Górnym Śląsku.
Nie mam co robić z pieniędzmi, więc najwyżej wtopię kasę za trud
rzeczoznawcy, ale na wyprawę do Katowic/Gliwic się raczej nie zdobędę.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Przejdą lata i wieki przeminą, pójdą w zapomnienie złodzieje
 i aferzyści z pierwszych stron gazet, a ojca Tadeusza Rydzyka
 będą zapewne wspominały pokolenia jak Ojca Kordeckiego.
 Prawda zmartwychwstała, choć grobu pilnowali żołnierze."
prof. Włodzimierz Bojarski

Data: 2010-01-15 13:05:49
Autor: bans
W dniu 2010-01-15 12:43, Olin pisze:

Jako Prawdziwi Ludzi Gór stajecie czasem w obliczu męki wyboru, związanej z
zakupem maty samopompującej.

W życiu. W porównaniu z dobra karimata to dla mnie tylko drogi gadżet, z którym jak widać ma się mnóstwo kłopotów.

--
bans

Data: 2010-01-15 13:07:52
Autor: Basia Z.
o matach Artiach i wiecznych gwarancjach na nie
Czyli jak rozumiem "dożywotnia gwarancja" obejmuje tylko przypadek, kiedy maty się nie używa a leży ona w szafie ?

B.

Data: 2010-01-15 13:26:29
Autor: Daniel Stalica
W dniu 2010-01-15 13:07, Basia Z. pisze:
Czyli jak rozumiem "dożywotnia gwarancja" obejmuje tylko przypadek, kiedy maty
się nie używa a leży ona w szafie ?

Tak :) jak bardzo trzeba być naiwnym kupując rzecz i myśląc, że będzie się jej używać w nieskończoność bo producent ją wymieni na nową... Jak napisał producent, obejmuje wady fabryczne w dowolnym czasie i jest to zdecydowanie więcej niż to co oferowane jest standardowo.

--
Systemy kominowe http://twojkomin.pl

Data: 2010-01-15 14:37:51
Autor: Olin
Dnia Fri, 15 Jan 2010 13:07:52 +0100, Basia Z. napisał(a):

Czyli jak rozumiem "dożywotnia gwarancja" obejmuje tylko przypadek, kiedy maty się nie używa a leży ona w szafie ?

Zgodnie z ulotką, którą otrzymałem od twojej koleżanki, Joli W., producent
głosi:

"Wszystkie materace firmy Artiach są indywidualnie testowane i posiadają
wieczną gwarancję obejmującą defekty w materiałach i wykonaniu. Gwarancja
nie obejmuje uszkodzeń na skutek rozdarcia ostrymi przedmiotami,
naturalnego zużycia materiału, jak również uszkodzeń wynikających z
nieprawidłowego użytkowania materaca. Każdy materac posiadający defekt
zostanie naprawiony lub wymieniony, zależnie od decyzji Technicznego
Serwisu firmy Artiach."

Data: 2010-01-15 15:17:31
Autor: Jarek K.
W dniu 15 sty 2010, o godzinie 14:37, Olin napisał(a):

[...]

Ale o jaką wadę chodzi, bo nigdzie nie doczytałem się co takiego tej macie
się stało, że ją reklamujesz?
Tak sobie myślę, że pomimo iż granica jest płynna w pojęciu wady
fabrycznej, a zwykłym zużyciem materiału, to jest duże pole do nadużyć
zarówno przez użytkownika jak i producenta. No bo przecież jest możliwa
sytuacja, że producent wykona daną rzecz najsolidniej jak potrafi, a i tak
taki wyrób będzie miał skończoną ilość dni jego eksploatacji. Myślę, że nie
ma takiej technologii, która zapewni wieczną żywotność jakiemukolwiek
wyrobowi oraz że zużywanie się produktu nie jest wadą producenta.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2010-01-15 16:26:41
Autor: Olin
Dnia Fri, 15 Jan 2010 15:17:31 +0100, Jarek K. napisał(a):

Ale o jaką wadę chodzi, bo nigdzie nie doczytałem się co takiego tej macie
się stało, że ją reklamujesz?

Robi się bąbel, który z czasem sie jakby powiększa, przy zwijaniu maty lub
próbie jej dopompowania. Tak jakby powłoka straciła kontakt z tą wewnętrzną
strukturą, która "łapie" powietrze.

 Myślę, że nie
ma takiej technologii, która zapewni wieczną żywotność jakiemukolwiek
wyrobowi oraz że zużywanie się produktu nie jest wadą producenta.

W sumie jestem podobnego zdania, tylko po co mydlić oczy publice dobrze
brzmiącą marketingowo "wieczną gwarancją", która w praktyce nic nie znaczy.
Ja ich nie zmuszam do ściemniania, kiedy chcą dobrze wypaść na tle
konkurencji.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

prawo Sattingera:
Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
do gniazdka.

Data: 2010-01-15 22:48:08
Autor: j
o matach Artiach i wiecznych gwarancjach na nie
  Myślę, że nie
ma takiej technologii, która zapewni wieczną żywotność jakiemukolwiek
wyrobowi

a czy prawidłowo wykonane (odkute i utwardzone) kowadło nie spełni takiego założenia?

Data: 2010-01-16 20:16:55
Autor: Jarek K.
W dniu 15 sty 2010, o godzinie 22:48, j napisał(a):

[...]

W tej materii słobo się orientuję - niech wypowiedzą się kowale :)

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-01-16 22:31:02
Autor: Paweł Olaszek
Jarek K. pisze:
[...]

Może być trudno w usenecie o takiego, który potwierdzi że kowadło wytrzymało wieczność :)

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2010-01-16 22:45:49
Autor: Wojciech Wierba
Paweł Olaszek pisze:
Jarek K. pisze:
[...]

"Dwie proste równoległe do siebie przecinają sie w nieskończoności.
Tego sie nie da udowodnić, ale ja to widziałem."
Powiedział Pan Bóg.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-17 19:17:07
Autor: Doczu
W dniu 2010-01-16 22:45, Wojciech Wierba pisze:
"Dwie proste równoległe do siebie przecinają sie w nieskończoności.
Tego sie nie da udowodnić, ale ja to widziałem."
Powiedział Pan Bóg.

hmmm to ja już nie wiem...
To samo słyszałem o Chucku Norrisie ;)

--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-01-17 19:22:00
Autor: Wojciech Wierba
Doczu pisze:
[...]

IMVHO Chuck Noris to pan pikuś przy Panu Bogu.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-16 23:02:18
Autor: Zbynek Ltd.
Paweł Olaszek napisał(a) :
Jarek K. pisze:
[...]

Jeżeli jest ono produkcji ChRL, to obawiam się, że i pół jednego
pokolenia nie wytrzyma.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2010-01-17 12:22:02
Autor: j
o matach Artiach i wiecznych gwarancjach na nie

Jeżeli jest ono produkcji ChRL, to obawiam się, że i pół jednego
pokolenia nie wytrzyma.

Zwracam uwagę szanownym współpiścom że mam na myśli "prawidłowo wykonane" kowadło

:-)

Data: 2010-01-15 14:01:22
Autor: Zbynek Ltd.
Olin napisał(a) :
[...]

Ty się w ogóle ciesz, że otrzymałeś odpowiedź. Mi PolarSport z
Krakowa w ogóle nie odpowiedział. Po dwóch miesiącach jak się
przypomniałem, to odesłali mi z powrotem dziurawą matę TaR z jakimś
bełkotem od, jakoby, dystrybutora. No cóż. Na takie dictum jest
tylko jedna sprawdzona metoda - sąd. I nie zawaham się go użyć.
PolarSport ignoruje prawa klienta. Na takich drani to tylko sąd i
komornik. Sprawa ewidentna - art.8 Ustawy z 27.lipca 2002 - brak
odpowiedzi w ciągu 14 dni jest akceptacją roszczeń klienta.

Nie dajcie się różnego pokroju firemkom-hochsztaplerom.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

o matach Artiach i wiecznych gwarancjach na nie