o nartach w PR3...

Data: 2009-10-21 13:54:01
Autor: gajowy
o nartach w PR3...

...a dokladniej - dyskusja nt zakazu picia na stokach.
Wlasnie wypowiadal sie niejaki Kurdziel (NTN). Czy on w jakiejs innej
rzeczywistosci zyje? Czy moze ja nie jestem na biezaco?
Bo wyraznie powiedzial ze istnieje nakaz jazdy w kasku...

Słuchałem tego ..ale mnie chciało "roztrzepać".
Strasznie mnie irytują pomysły typu zakaz/nakaz, wrrr :)

Właściwie to nic nowego nie usłyszałem.
Refleksje miałem taką, że im kto bardziej kompetentny
tym mądrzej mówił - niby nic odkrywczego...,
ale w praktyce dziś to oznaczało, że jest mniej radykalny :)

Najsensowniej GOPRowiec i może mecenas/instruktor(?)
najgłupiej ten od wprowadzenia prawa jazdy na narty...
Kurdziela jakoś w efekcie nie zrozumiałem :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-10-21 17:22:50
Autor: Andrzej Ozieblo
o nartach w PR3...
gajowy pisze:

Słuchałem tego ..ale mnie chciało "roztrzepać".
Strasznie mnie irytują pomysły typu zakaz/nakaz, wrrr :)

Jak i mnie, zwlaszcza na nartach. Najwiecej tych pomyslow maja tzw. neofici, czyli zapaleni nowicjusze. Bardzo podobal mi sie historia z wprowadzeniem obowiazku jazdy w kasku na rowerze w Nowej Zelandii bodajze, a moze w Australii. Smiertelnosc czy urazowosc per jadacy nie spadla, spadla za to... liczba rowerzystow.

Data: 2009-10-21 18:35:33
Autor: gajowy
o nartach w PR3...
Andrzej Ozieblo wrote:

gajowy pisze:

> Słuchałem tego ..ale mnie chciało "roztrzepać".
> Strasznie mnie irytują pomysły typu zakaz/nakaz, wrrr :)

Jak i mnie, zwlaszcza na nartach. Najwiecej tych pomyslow maja tzw.
neofici, czyli zapaleni nowicjusze.

Tak, ale oprócz tego w PL jest jakos tak, ze cala masa ludzi chce
regulowac innych ludzi - nawet w kwestiach, które ich nie dotyczą.
Piszę, że w PL bo ...tak mi sie wydaje :)
Jest to oczywiście ryzykowna teza ale wypływa intuicyjnie
z wymiernych badań typu - brak zaufania do innych itp.
Przykładowo: na Onecie wsród kilkudziesięciu tysięcy ludzi
głosujących, jakieś 2/3 było za ostrym zakazem alko na stoku.

Z jednej strony to kraj, w którym alkohol jest powszechny,
można powiedzieć, że spełnia ważną rolę w kulturze (i OK)
a z drugiej masa ludzi, którzy potępiają go w czambuł.

Brak jakiegoś zdrowego rozsądku, równowagi - nie łapię tego :/

Bardzo podobal mi sie historia z
wprowadzeniem obowiazku jazdy w kasku na rowerze w Nowej Zelandii
bodajze, a moze w Australii. Smiertelnosc czy urazowosc per jadacy nie
spadla, spadla za to... liczba rowerzystow.

Ooo, rewelacja :)
Jakbyś znalazł źródło - jakąś konkretniejszą statystykę :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-10-22 15:54:03
Autor: Andrzej Ozieblo
o nartach w PR3...
gajowy pisze:

[...]

Nawet probowalem, ale nie wyszlo. Informacja pochodzi z grupy pl.rec.rowery, w ktorej kiedys intesywnie uczestniczylem m.in. w gigantycznym watku http://tiny.pl/hq656 Link do statystyk z Nowej Zelandii i Australii podawal niejaki Rado Rzeznicki, ktory przez dluzszy czas mieszkal, a moze wciaz miesza, na Antypodach. Niestety link ze statystykami nie dziala.

O statystykach dotyczacych zmniejszenia nastepstw wypadkow narciarskich czytalem kiedys na skiforum bodajze. Reasumujac, raczej za noszeniem, ale nic definitywnego.

Temat rzeka i troche bez sensu. Wyobraznia posuwa oczywiste rozwiazania, a zycie pokazuje, ze nie do konca sa one sluszne.

Andrzej

Data: 2009-10-22 16:25:03
Autor: Andrzej Ozieblo
o nartach w PR3...
Andrzej Ozieblo pisze:
gajowy pisze:

[...]

Znalazlem. Wystarczylo tylko zmienic jezyk na angielski. http://www.cycle-helmets.com/ Wynika, ze jest jeszcze gorzej niz myslalem. Tlumacze tylko pierwsze trzy wnioski:

     * increased hospital admissions per cyclist on the road

     * reduced the popularity of cycling

     * damaged public health

- zwiekszenie przyjec do szpitala
- zmniejszenie popularnosci rowerowania
- pogorszenie zdrowia publicznego

Nawet nie przypuszczalem, ze az tak.

Data: 2009-10-22 17:41:29
Autor: Andrzej Ozieblo
o nartach w PR3...
I jeszcze jedna statystyka. Tym razem dotyczaca noszenia kaskow w sportach zimowych. Bardzo zrownowazona. http://www.ski-injury.com/prevention/helmet
Bardzo bliski jest mi koncowy fragment wstepu (moje luzne tlumaczenie):

American Medical Association (Amerykanskie Stowarzyszenie Medyczne) opracowala przekonywujacy i bardziej obiektywne (od cytowanego w powyzszym linku) opracowanie dotyczace uzywanie kaskow w sportach zimowych (w oryginale podano link do opracowania). Osobiscie (cyt. autora, nie moj :)) jako ze sam uzywam kasku, polecam go kazdemu, ale zgadzam sie z wnioskami AMA, ze brakuje dostatecznych argumentow do wprowadzenia obowiazkowego noszenia kaskow na trasach. To prawda, obrazenia glowy zdarzaja sie, a kaski moga je zmniejszyc, ale prawdopodobienstwo tego typu obrazen jest zbyt niewielkie by na kimkolwiek wymuszac uzywania kasku. Wg. mnie to indywidualny wybor kazdego.

Data: 2009-10-22 21:29:41
Autor: @ndrzej
o nartach w PR3...
  Wg. mnie to indywidualny wybor kazdego.
Tez tak uwazam, nie uzywalem teraz uzywam, mialem taka krakse nie z mojej winy
nic nikomu na szczescie sie nie stalo ze jak wrocilem z gor od razu kupilem kask.
Po za ty m uwazam ze dobrze dobrany kask jest lepszy niz jakakolwiek czapka.
pzdr
andrzej

Data: 2009-10-24 15:57:44
Autor: gajowy
o nartach w PR3...
Andrzej Ozieblo wrote:

[...]

Dzieki za linki. Chwilowo nie mam czasu sie wgryzac
ale chetnie to zrobie ...w przyszlosci :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-10-24 23:15:22
Autor: Titus Atomicus
o nartach w PR3...
In article <4AE307D5.857AA1F6@cut_poczta.onet.pl>,
 gajowy <studiografit_cut@cut_poczta.onet.pl> wrote:

Dzieki za linki. Chwilowo nie mam czasu sie wgryzac
ale chetnie to zrobie ...w przyszlosci :)

A jak wylacza internet?

TA

Data: 2009-10-22 07:59:39
Autor: Piotr
o nartach w PR3...

Użytkownik "Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hbn8mu$6ok$1srv.cyf-kr.edu.pl...
gajowy pisze:
Najwiecej tych pomyslow maja tzw. neofici, czyli zapaleni nowicjusze.

no, no

pozdr
Piotr

o nartach w PR3...