[blog] o pewnej stolicy małego, europejskiego miasta

Data: 2012-02-14 17:21:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[blog] o pewnej stolicy małego, europejskiego miasta
Witam!
Tak mi się życie poukładało, że mój rower i ja trafili¶my do Bratysławy.
Dzisiaj był nasz drugi dzień wspólnej jazdy i muszę powiedzieć, że jestem
zachwycony! Mieszkam około 5km od rynku starego miasta, na dużym osiedlu
akademickim.
Pozwolę sobie kilka słów na temat Bratysławy dla rowerzystów:
-drogi dla rowerów: nie s± wybitne, ale s±. Znaczy... Głównie nad Dunajem
(choć wiele powiedzieć nie mogę, bo jak pisałem: jeĽdziłem dzisiaj drugi
dzień i w sumie przejechałem 25km), od mostu Lafranconi do mostu Apollo
jest DDR po lewej stronie Dunaju, po prawej stronie pewnikiem jest między
Novym Mostom i mostem Lafranconi.
-przez Dunaj można na 100% przejechać wydzielonymi DDR (albo s± PONIŻEJ
drogi, albo most jest w likwidacji:P) przez trzy mosty: Stary, Novy,
Lafranconi
-gdy powstawała DDR to powstawała w cało¶ci, ł±cznie z wiaduktami
rowerowymi (podjeżdżalne na rowerze miejskim typu Romet Kalina przez
jeĽdĽca o dziadowskiej kondycji!) nad ulicami i liniami tramwajowymi.
-DDR s± od¶nieżone
-po całej Bratysławie rozsiane s± _bezpieczne_ parkingi dla rowerów.
Znajduj± się głównie przed miejscami użyteczno¶ci publicznej - widziałem po
teatrem (!), na placach miejskich, przed budynkami uniwersytetu, przed
kilkoma bankami oraz przed jednym z budynków urzędu miejskiego. -słowaccy rowerzy¶ci miejscy nie pozdrawiaj± się w czasie jazdy ;-)

To na razie tyle. Jeżeli wyrazicie zainteresowanie, to jeszcze pospamuję,
porobię zdjęcia i wrzucę.

Pozdrawiam z "dzikiego kraju na południu", jak to mi kiedy¶ kto¶ o Słowacji
powiedział (a się okazuje, że ten "dziki kraj" jest bardziej cywilizowany
niż Polska. Przynajmniej w niektórych aspektach)

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-02-14 17:44:29
Autor: Tomasz Minkiewicz
[blog] o pewnej stolicy małego, europejskiego miasta
On Tue, 14 Feb 2012 17:21:36 +0100
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

-słowaccy rowerzyści miejscy nie pozdrawiają się w
czasie jazdy ;-)

A polscy siÄ™ pozdrawiajÄ…?
Jak mam dobry humor, to kiwam głową albo nawet podnoszę rękę nawet do
zupełnie nieznajomych, ale nigdy nikt mi nie odpowiada. :(

--
Tomasz Minkiewicz

Data: 2012-02-14 19:20:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[blog] o pewnej stolicy małego, europejskiego miasta
Tomasz Minkiewicz, Tue, 14 Feb 2012 17:44:29 +0100, pl.rec.rowery:
On Tue, 14 Feb 2012 17:21:36 +0100
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

-słowaccy rowerzy¶ci miejscy nie pozdrawiaj± się w
czasie jazdy ;-)

A polscy się pozdrawiaj±?
Jak mam dobry humor, to kiwam głow± albo nawet podnoszę rękę nawet do
zupełnie nieznajomych, ale nigdy nikt mi nie odpowiada. :(

Miejscy to ja nie wiem, bo u mnie w mie¶cie (i w okolicy) rowerzystów
miejskich nie ma, nie licz±c starszych pań jad±cych po zakupy rano :-P A
kolarze-kolarze, owszem pozdrawiaj±. :-)

Data: 2012-02-14 21:00:53
Autor: Tomasz Minkiewicz
[blog] o pewnej stolicy małego, europejskiego miasta
On Tue, 14 Feb 2012 19:20:12 +0100
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

Tomasz Minkiewicz, Tue, 14 Feb 2012 17:44:29 +0100, pl.rec.rowery: > On Tue, 14 Feb 2012 17:21:36 +0100
> Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com>
> Jak mam dobry humor, to kiwam głową albo nawet podnoszę rękę nawet
> do zupełnie nieznajomych, ale nigdy nikt mi nie odpowiada. :(

Miejscy to ja nie wiem, bo u mnie w mieście (i w okolicy) rowerzystów
miejskich nie ma, nie licząc starszych pań jadących po zakupy
rano :-P

Nie liczÄ…c? Czy mi siÄ™ wydaje, czy seksista i ejdĹĽysta z Ciebie
wyłazi? :P

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

[blog] o pewnej stolicy małego, europejskiego miasta