Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   o synchronizacji gaźników

o synchronizacji gaźników

Data: 2009-07-02 10:17:56
Autor: ponury
o synchronizacji gaźników
witam. czyli skonstruowales taki prymitywny wakuometr
pzdr vivaldi bmw k 100

Data: 2009-07-02 17:27:50
Autor: olob kowalski
o synchronizacji gaźników
ponury <vivaldivw@poczta.onet.pl> napisał(a):
witam. czyli skonstruowales taki prymitywny wakuometr
pzdr vivaldi bmw k 100
czy prymitywny może ale jest znacznie bardziej dokładny niż zegarowy i rtęciowy


--


Data: 2009-07-02 23:59:33
Autor: Eskimos
o synchronizacji ga źników
On Thu, 2 Jul 2009 17:27:50 +0000 (UTC), "olob kowalski"
<bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:


czy prymitywny może ale jest znacznie bardziej dokładny niż zegarowy

No, powiedzmy że OK.
 
rtęciowy

A to po czym wnosisz?


A ZXR400 chodzi na wolnych obrotach chujowo, niezależnie czym go
bedziesz regulować. Podobnie jak każde inne krótkoskokowe, wysilone,
rzędowe, czterocylindrowe 400ccm.

--
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-07-02 22:16:42
Autor: olob kowalski
o synchronizacji gaźników
Eskimos <eskimos@tegoniemaicpnet.pl> napisał(a):
On Thu, 2 Jul 2009 17:27:50 +0000 (UTC), "olob kowalski"
<bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:


>czy prymitywny może ale jest znacznie bardziej dokładny niż zegarowy

No, powiedzmy że OK.
 >rtęciowy

A to po czym wnosisz?

po tym że woda jest lżejsza od rtęci i bardziej czuła od membrany zegara poza tym im cieńsza rurka tym jeszcze większa czułość a tym samym jeszcze większa dokładność w ustawieniu ciśnień

A ZXR400 chodzi na wolnych obrotach chujowo, niezależnie czym go
bedziesz regulować. Podobnie jak każde inne krótkoskokowe, wysilone,
rzędowe, czterocylindrowe 400ccm.

właśnie tak chujowo chodził kiedy dawałem burakom do regulacji zegarami a po dzisiejszym włąsnym ustawieniu chodzi jak zegarek na wolnych obrotach przy 500 obrotach nie gaśnie

--


Data: 2009-07-03 00:27:09
Autor: de Fresz
o synchronizacji gaĹşnikĂłw
On 2009-07-03 00:16:42 +0200, "olob kowalski" <bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> said:

A ZXR400 chodzi na wolnych obrotach chujowo, niezależnie czym go
bedziesz regulować. Podobnie jak każde inne krótkoskokowe, wysilone,
rzędowe, czterocylindrowe 400ccm.

właśnie tak chujowo chodził kiedy dawałem burakom do regulacji zegarami a po
dzisiejszym włąsnym ustawieniu chodzi jak zegarek na wolnych obrotach przy
500 obrotach nie gaśnie

Ojajebie, jesteś chłopie boski ;-)
BTW - dżapskie buraki, które skonstruowały ten motocykl, pewnie też gówno wiedzą, bo 500 obrotów to raczej za mało dla wysokoobrotowego R4...


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-07-02 22:57:21
Autor: olob kowalski
o synchronizacji gaźników
de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał(a):
On 2009-07-03 00:16:42 +0200, "olob kowalski" <bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl>
said:

>> A ZXR400 chodzi na wolnych obrotach chujowo, niezależnie czym go
>> bedziesz regulować. Podobnie jak każde inne krótkoskokowe, wysilone,
>> rzędowe, czterocylindrowe 400ccm.
>> > właśnie tak chujowo chodził kiedy dawałem burakom do regulacji zegarami
a po
> dzisiejszym włąsnym ustawieniu chodzi jak zegarek na wolnych obrotach
przy
> 500 obrotach nie gaśnie

Ojajebie, jesteś chłopie boski ;-)
BTW - dżapskie buraki, które skonstruowały ten motocykl, pewnie też gówno wiedzą, bo 500 obrotów to raczej za mało dla wysokoobrotowego R4...

ojajebie :) mało? a dlaczego mało? z jakich powodów mało umiesz to wytłumaczyć? zmuszam ciebie do myslenia :)

--


Data: 2009-07-03 00:30:57
Autor: Kuczu
o synchronizacji gaźników
de Fresz pisze:

Ojajebie, jesteś chłopie boski ;-)

No niezly jest :)

BTW - dżapskie buraki, które skonstruowały ten motocykl, pewnie też gówno wiedzą, bo 500 obrotów to raczej za mało dla wysokoobrotowego R4...

Bo za nich myslaly pieniadze :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-02 22:58:01
Autor: olob kowalski
o synchronizacji gaźników
Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):
de Fresz pisze:

> Ojajebie, jesteś chłopie boski ;-)

No niezly jest :)

> BTW - dżapskie buraki, które skonstruowały ten motocykl, pewnie też > gówno wiedzą, bo 500 obrotów to raczej za mało dla wysokoobrotowego R4...

Bo za nich myslaly pieniadze :)

a ty co? za klakiera robisz --


Data: 2009-07-03 09:44:21
Autor: Sqeeb
o synchronizacji gaźników
On Fri, 3 Jul 2009 00:27:09 +0200
de Fresz wrote:

>> A ZXR400 chodzi na wolnych obrotach chujowo, niezależnie czym go
>> bedziesz regulować. Podobnie jak każde inne krótkoskokowe, wysilone,
>> rzędowe, czterocylindrowe 400ccm.
>> > właśnie tak chujowo chodził kiedy dawałem burakom do regulacji zegarami a po
> dzisiejszym włąsnym ustawieniu chodzi jak zegarek na wolnych obrotach przy
> 500 obrotach nie gaśnie

Ojajebie, jesteś chłopie boski ;-)
BTW - dżapskie buraki, które skonstruowały ten motocykl, pewnie też gówno wiedzą, bo 500 obrotów to raczej za mało dla wysokoobrotowego R4...

Nie chce sie mieszać w tą farsę, ale mógłbyś coś więcej napisać nt.
'dlaczego 500 obrotów to za mało'? Myślałem, że jak silnik równo chodzi
i sie nie dławi na najmniejszych możliwych obrotach to jest ok.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-03 09:51:19
Autor: Kuczu
o synchronizacji gaźników
Sqeeb pisze:

Nie chce sie mieszać w tą farsę, ale mógłbyś coś więcej napisać nt.
'dlaczego 500 obrotów to za mało'? Myślałem, że jak silnik równo chodzi
i sie nie dławi na najmniejszych możliwych obrotach to jest ok.

Ja tam sie nie znam bo mam pustostan ale z tego co wiem to przy zbyt niskich obrotach pompa oleju bedzie podawac olej pod zbyt niskim cisnieniem. A czym to skutkuje to chyba wiadomo.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-03 01:09:59
Autor: Artur Zabroński
o synchronizacji gaźników
On 3 Lip, 09:51, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:

Ja tam sie nie znam bo mam pustostan ale z tego co wiem to przy zbyt
niskich obrotach pompa oleju bedzie podawac olej pod zbyt niskim
cisnieniem. A czym to skutkuje to chyba wiadomo.

Jak kolega się sam przekona przy remoncie panewek za jakiś czas to
zmieni zdanie, prawdopodobnie nie napisze o tym. No chyba że wyklepie
sobie nowe z blachy zamiast płacić XXX PLN :-)

--
Artur

Data: 2009-07-03 10:15:31
Autor: Kuczu
o synchronizacji gaźników
Artur Zabroński pisze:

Jak kolega się sam przekona przy remoncie panewek za jakiś czas to
zmieni zdanie, prawdopodobnie nie napisze o tym. No chyba że wyklepie
sobie nowe z blachy zamiast płacić XXX PLN :-)

Nieno... Da rade :)

W ogole pomijam fakt ze w motocyklu ktory nominalnie ma wolne obroty na poziomie 1150-1250 rpm ustawienie ich na 500 rpm jest miszczostfem sfiata. Az sie dziwie ze to w ogole jeszcze chodzi. Zgodnie z regulami sztuki juz dawno powinno zgasnac. O kulturze pracy silnika przy tych obrotach to juz w ogole nie mozna mowic. W nim wtedy wszystkie ruchome elementy dostaja strasznie po dupie. Chocby ze wzgledu na obroty korby i panewki maja przejebane a jesli dolozyc do tego praktycznie brak smarowania to do rozbiorki silnika jest juz krotka droga.

--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-03 01:22:16
Autor: Artur Zabroński
o synchronizacji gaźników
On 3 Lip, 10:15, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
> Jak kolega się sam przekona przy remoncie panewek za jakiś czas to
> zmieni zdanie, prawdopodobnie nie napisze o tym. No chyba że wyklepie
> sobie nowe z blachy zamiast płacić XXX PLN :-)

Nieno... Da rade :)

Wyklepać panewki z blachy? ;-)
W ogole pomijam fakt ze w motocyklu ktory nominalnie ma wolne obroty na
poziomie 1150-1250 rpm ustawienie ich na 500 rpm jest miszczostfem
sfiata. Az sie dziwie ze to w ogole jeszcze chodzi. Zgodnie z regulami
sztuki juz dawno powinno zgasnac. O kulturze pracy silnika przy tych
obrotach to juz w ogole nie mozna mowic. W nim wtedy wszystkie ruchome
elementy dostaja strasznie po dupie. Chocby ze wzgledu na obroty korby i
panewki maja przejebane a jesli dolozyc do tego praktycznie brak
smarowania to do rozbiorki silnika jest juz krotka droga.

Ja tego jestem świadom :-) W silniku przy tych obrotach nieźle musi
wszystkim szarpać i walic po panewkach a całość pewnie chodzi jak
silnik w ciągniku rolniczym ;-)

--
Artur

Data: 2009-07-03 13:51:08
Autor: olob kowalski
o synchronizacji gaźników
Artur Zabroński <artur.zabronski@gmail.com> napisał(a):
On 3 Lip, 10:15, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
> > Jak kolega si=EA sam przekona przy remoncie panewek za jaki=B6 czas to
> > zmieni zdanie, prawdopodobnie nie napisze o tym. No chyba =BFe wyklepie
> > sobie nowe z blachy zamiast p=B3aci=E6 XXX PLN :-)
>
> Nieno... Da rade :)
>
Wyklepa=E6 panewki z blachy? ;-)
> W ogole pomijam fakt ze w motocyklu ktory nominalnie ma wolne obroty na
> poziomie 1150-1250 rpm ustawienie ich na 500 rpm jest miszczostfem
> sfiata. Az sie dziwie ze to w ogole jeszcze chodzi. Zgodnie z regulami
> sztuki juz dawno powinno zgasnac. O kulturze pracy silnika przy tych
> obrotach to juz w ogole nie mozna mowic. W nim wtedy wszystkie ruchome
> elementy dostaja strasznie po dupie. Chocby ze wzgledu na obroty korby i
> panewki maja przejebane a jesli dolozyc do tego praktycznie brak
> smarowania to do rozbiorki silnika jest juz krotka droga.
>
Ja tego jestem =B6wiadom :-) W silniku przy tych obrotach nie=BCle musi
wszystkim szarpa=E6 i walic po panewkach a ca=B3o=B6=E6 pewnie chodzi jak
silnik w ci=B1gniku rolniczym ;-)

--
Artur
jak troszkę grzebiesz przy silnikach to zamiast tylko je składać i rozkładać czasem pomyśl na jakiej zasadzie działają
mój przy 500 obrotach chodzi równiutko a to dlatego że każdy wybuch u cylindrze jest jednakowy a więc taki sam skład mieszanki i im bardziej jest on dokładniej dobrany tym równiej chodzi silnik nawet przy niskich obrotach tym samym mniej się grzeje, nie czuć z rury po wyłączeniu paliwa bo jest ono w całości spalane

--


Data: 2009-07-03 07:12:06
Autor: Artur Zabroński
o synchronizacji gaźników
On 3 Lip, 15:51, "olob kowalski" <bolo1...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

jak troszkę grzebiesz przy silnikach to zamiast tylko je składać i rozkładać
czasem pomyśl na jakiej zasadzie działają
mój przy 500 obrotach chodzi równiutko a to dlatego że każdy wybuch u
cylindrze jest jednakowy a więc taki sam skład mieszanki i im bardziej jest
on dokładniej dobrany tym równiej chodzi silnik nawet przy niskich obrotach
tym samym mniej się grzeje, nie czuć z rury po wyłączeniu paliwa bo jest ono
w całości spalane

Nie wiem czy wiesz że:
- pompa oleju jest zasilana z silnika
- zatem ciśnienie oleju zależy od prędkości obrotowej silnika
- przy niskiej prędkości obrotowej silnika ciśnienie jest mniejsze
- przy niskim ciśnieniu, panewki na wale nie są smarowane
wystarczająco dostatecznie

co w rezultacie prowadzi do przyspieszonego zużycia tychże. Dodam
jeszcze na koniec to, bo nie wiem czy wiesz silnik spalinowy, nawet 4
cylindrowy nie zapewnia ciągłej, jednakowej mocy przez cały obrót wału
a raczej jest to taki pulsujący moment który przy niższych obrotach
jest bardziej dotkliwy dla wszystkiego co kręci się w silniku.

Ale co ja będę pisał jak Ty to z tych najmądrzejszych, bez pustostanów
pod głowicą, napisali w serwisówce 1200 ale Ty mądrzejszy jesteś i
ustawiłeś 500.
--
Artur

Data: 2009-07-03 14:19:15
Autor: olob kowalski
o synchronizacji gaźników
Artur Zabroński <artur.zabronski@gmail.com> napisał(a):
On 3 Lip, 15:51, "olob kowalski" <bolo1...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
>
> jak troszk=EA grzebiesz przy silnikach to zamiast tylko je sk=B3ada=E6 i
=
rozk=B3ada=E6
> czasem pomy=B6l na jakiej zasadzie dzia=B3aj=B1
> m=F3j przy 500 obrotach chodzi r=F3wniutko a to dlatego =BFe ka=BFdy
wybu=
ch u
> cylindrze jest jednakowy a wi=EAc taki sam sk=B3ad mieszanki i im
bardzie=
j jest
> on dok=B3adniej dobrany tym r=F3wniej chodzi silnik nawet przy niskich
ob=
rotach
> tym samym mniej si=EA grzeje, nie czu=E6 z rury po wy=B3=B1czeniu paliwa
=
bo jest ono
> w ca=B3o=B6ci spalane
>
Nie wiem czy wiesz =BFe:
- pompa oleju jest zasilana z silnika
- zatem ci=B6nienie oleju zale=BFy od pr=EAdko=B6ci obrotowej silnika
- przy niskiej pr=EAdko=B6ci obrotowej silnika ci=B6nienie jest mniejsze
- przy niskim ci=B6nieniu, panewki na wale nie s=B1 smarowane
wystarczaj=B1co dostatecznie

wystarczająco dotatecznie? czyli jak?
to takie stwierdzenie jak "by żyło się lepiej" czyli jak?
co w rezultacie prowadzi do przyspieszonego zu=BFycia tych=BFe. Dodam
jeszcze na koniec to, bo nie wiem czy wiesz silnik spalinowy, nawet 4
cylindrowy nie zapewnia ci=B1g=B3ej, jednakowej mocy przez ca=B3y obr=F3t
w=
a=B3u
a raczej jest to taki pulsuj=B1cy moment kt=F3ry przy ni=BFszych obrotach
jest bardziej dotkliwy dla wszystkiego co kr=EAci si=EA w silniku.

Ale co ja b=EAd=EA pisa=B3 jak Ty to z tych najm=B1drzejszych, bez
pustosta=
n=F3w
pod g=B3owic=B1, napisali w serwis=F3wce 1200 ale Ty m=B1drzejszy jeste=B6
=
i
ustawi=B3e=B6 500.
--
Artur
ustawiłem ponad 1000 ale sprawdzałem przy jak niskich jeszcze będzie chodził tak z ciekawości wiesz co to ciekawość? ale dla ciebie myślenie jest bolesne chyba panewka w mózgu ci się zagrzała

--


Data: 2009-07-03 18:26:09
Autor: Jacot
o synchronizacji gaźników
"olob kowalski" <bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:


ustawiłem ponad 1000 ale sprawdzałem przy jak niskich jeszcze będzie chodził tak z ciekawości wiesz co to ciekawość? ale dla ciebie myślenie jest bolesne chyba panewka w mózgu ci się zagrzała

Stary, ja Cie prosze, dobrze piszesz o sprawie ale nie daj sie wciagac
w te tonacje. Koledzy nazbyt przywykli do hodowania trolli i juz nie
odrozniaja kiedy ktos pisze na temat i wie o czym pisze;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

Data: 2009-07-03 21:50:18
Autor: Sqeeb
o synchronizacji gaźników
On Fri, 3 Jul 2009 14:19:15 +0000 (UTC)
olob kowalski wrote:

ustawiłem ponad 1000 ale sprawdzałem przy jak niskich jeszcze będzie chodził tak z ciekawości wiesz co to ciekawość? ale dla ciebie myślenie jest bolesne chyba panewka w mózgu ci się zagrzała

Nie weryfikuje czy mówisz prawde czy piszesz artystycznie, ale weź troche
przyhamuj z twórczością. Dyskusje czystomerytoryczne lepiej sie czyta.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-06 06:57:50
Autor: Vir
o synchronizacji gaźników

tak z ciekawości wiesz co to ciekawość? ale dla ciebie myślenie jest bolesne chyba panewka w mózgu ci się zagrzała

A jednak :-(

Vir
Duża czarna bawarka

Data: 2009-07-03 15:55:42
Autor: de Fresz
o synchronizacji gaĹşnikĂłw
On 2009-07-03 15:51:08 +0200, "olob kowalski" <bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> said:

jak troszkę grzebiesz przy silnikach to zamiast tylko je składać i rozkładać
czasem pomyśl na jakiej zasadzie działają
mój przy 500 obrotach chodzi równiutko a to dlatego że każdy wybuch u
cylindrze jest jednakowy a więc taki sam skład mieszanki i im bardziej jest
on dokładniej dobrany tym równiej chodzi silnik nawet przy niskich obrotach

Napisz koniecznie coś więcej o regulacji składu mieszanki za pomocą wakuometru (wszystko jedno czy kupnego czy samoróby). Bo robi się coraz ciekawiej...


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-07-03 16:20:51
Autor: Sqeeb
o synchronizacji gaźników
On Fri, 3 Jul 2009 15:55:42 +0200
de Fresz wrote:

On 2009-07-03 15:51:08 +0200, "olob kowalski" <bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> said:

> jak troszkę grzebiesz przy silnikach to zamiast tylko je składać i rozkładać
> czasem pomyśl na jakiej zasadzie działają
> mój przy 500 obrotach chodzi równiutko a to dlatego że każdy wybuch u
> cylindrze jest jednakowy a więc taki sam skład mieszanki i im bardziej jest
> on dokładniej dobrany tym równiej chodzi silnik nawet przy niskich obrotach

Napisz koniecznie coś więcej o regulacji składu mieszanki za pomocą wakuometru (wszystko jedno czy kupnego czy samoróby). Bo robi się coraz ciekawiej...

Kolor farby plakatowej też ma znaczenie.

MSPANC

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-03 14:23:33
Autor: olob kowalski
o synchronizacji gaźników
Sqeeb <sqeeb@internet.community> napisał(a):
On Fri, 3 Jul 2009 15:55:42 +0200
de Fresz wrote:

> On 2009-07-03 15:51:08 +0200, "olob kowalski"
<bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl>=
 said:
>=20
> > jak troszk=EA grzebiesz przy silnikach to zamiast tylko je sk=B3ada=E6
=
i rozk=B3ada=E6
> > czasem pomy=B6l na jakiej zasadzie dzia=B3aj=B1
> > m=F3j przy 500 obrotach chodzi r=F3wniutko a to dlatego =BFe ka=BFdy
wy=
buch u
> > cylindrze jest jednakowy a wi=EAc taki sam sk=B3ad mieszanki i im
bardz=
iej jest
> > on dok=B3adniej dobrany tym r=F3wniej chodzi silnik nawet przy niskich
=
obrotach
>=20
> Napisz koniecznie co=B6 wi=EAcej o regulacji sk=B3adu mieszanki za pomoc=
=B1=20
> wakuometru (wszystko jedno czy kupnego czy samor=F3by). Bo robi si=EA
cor=
az=20
> ciekawiej...

Kolor farby plakatowej te=BF ma znaczenie.

MSPANC

-- =20
Pozdrawiam,
Sqeeb
dla daltonisty nie

--


Data: 2009-07-03 16:29:35
Autor: Arni
o synchronizacji gaźników
olob kowalski pisze:

dla daltonisty nie

weź sie moze doucz:
http://www.wykop.pl/ramka/80981/zobacz-jak-postrzegaja-kolory-daltonisci-z-digg

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC najlepsze auto dla motocyklisty
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

Data: 2009-07-03 14:45:04
Autor: Sqeeb
o synchronizacji gaźników
On Fri, 3 Jul 2009 01:22:16 -0700 (PDT)
Artur Zabroński wrote:

Wyklepać panewki z blachy? ;-)
> W ogole pomijam fakt ze w motocyklu ktory nominalnie ma wolne obroty na
> poziomie 1150-1250 rpm ustawienie ich na 500 rpm jest miszczostfem
> sfiata. Az sie dziwie ze to w ogole jeszcze chodzi. Zgodnie z regulami
> sztuki juz dawno powinno zgasnac. O kulturze pracy silnika przy tych
> obrotach to juz w ogole nie mozna mowic. W nim wtedy wszystkie ruchome
> elementy dostaja strasznie po dupie. Chocby ze wzgledu na obroty korby i
> panewki maja przejebane a jesli dolozyc do tego praktycznie brak
> smarowania to do rozbiorki silnika jest juz krotka droga.
>
Ja tego jestem świadom :-) W silniku przy tych obrotach nieźle musi
wszystkim szarpać i walic po panewkach a całość pewnie chodzi jak
silnik w ciągniku rolniczym ;-)

No co Ty... Silnik we Władku to diesel o obrotach 180-1800rpm.
Wiesz jak to ładnie 'pyrkoce'? ;-)

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-03 10:33:48
Autor: de Fresz
o synchronizacji gaĹşnikĂłw
On 2009-07-03 10:15:31 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:

Jak kolega się sam przekona przy remoncie panewek za jakiś czas to
zmieni zdanie, prawdopodobnie nie napisze o tym. No chyba że wyklepie
sobie nowe z blachy zamiast płacić XXX PLN :-)

Nieno... Da rade :)

W ogole pomijam fakt ze w motocyklu ktory nominalnie ma wolne obroty na poziomie 1150-1250 rpm ustawienie ich na 500 rpm jest miszczostfem sfiata.

Na osłodę dodam, że jak mnie pamięć nie myli, manual do tego modelu zaleca ~1700, za to znajomej ZXR400 nie szło dobrze zestroić, gdy miał wolne poniżej 2000 rpm (się zdziwiłem jak wsiadłem). Jak jeszcze dojdzie zużycie gaźników nakładające się na chimeryczność tego silnika, to jest niezłą sztuką zestrojenie tego tak, żeby chodziło dobrze, zwłaszcza w górnych partiach obrotów, które ten silnik bardzo lubi.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-07-03 13:53:40
Autor: olob kowalski
o synchronizacji gaźników
de Fresz <defresz@nospam.o2.pl> napisał(a):
On 2009-07-03 10:15:31 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:

>> Jak kolega się sam przekona przy remoncie panewek za jakiś czas to
>> zmieni zdanie, prawdopodobnie nie napisze o tym. No chyba że wyklepie
>> sobie nowe z blachy zamiast płacić XXX PLN :-)
> > Nieno... Da rade :)
> > W ogole pomijam fakt ze w motocyklu ktory nominalnie ma wolne obroty na > poziomie 1150-1250 rpm ustawienie ich na 500 rpm jest miszczostfem > sfiata.

Na osłodę dodam, że jak mnie pamięć nie myli, manual do tego modelu zaleca ~1700, za to znajomej ZXR400 nie szło dobrze zestroić, gdy miał wolne poniżej 2000 rpm (się zdziwiłem jak wsiadłem). Jak jeszcze dojdzie zużycie gaźników nakładające się na chimeryczność tego silnika, to jest niezłą sztuką zestrojenie tego tak, żeby chodziło dobrze, zwłaszcza w górnych partiach obrotów, które ten silnik bardzo lubi.

do wczoraj miałem te same problemy o których piszesz :)) dawałem do grzebania super polskim specjalistom co jak nie mają urządzenia to nie potrafią myśleć


--


Data: 2009-07-03 16:00:57
Autor: de Fresz
o synchronizacji gaĹşnikĂłw
On 2009-07-03 15:53:40 +0200, "olob kowalski" <bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> said:

Na osłodę dodam, że jak mnie pamięć nie myli, manual do tego modelu
zaleca ~1700, za to znajomej ZXR400 nie szło dobrze zestroić, gdy miał
wolne poniżej 2000 rpm (się zdziwiłem jak wsiadłem). Jak jeszcze
dojdzie zużycie gaźników nakładające się na chimeryczność tego silnika,
to jest niezłą sztuką zestrojenie tego tak, żeby chodziło dobrze,
zwłaszcza w górnych partiach obrotów, które ten silnik bardzo lubi.

do wczoraj miałem te same problemy o których piszesz :)) dawałem do
grzebania super polskim specjalistom co jak nie mają urządzenia to nie
potrafią myśleć

Jak na razie przechwalasz się jak to teraz silnik zajebiście chodzi na wolnych (wuj tam, że o wiele za niskich). Jeśli kręci Cię tylko dłubanie, to kul, masz fajny mebelek, który jeszcze warczy. Ja tam jestem za to bardzo ciekaw, jak to to teraz ciągnie na średnich i wysokich obrotach i czy zapierdziela jak powinien. I niestety niezmiernie ubolewam nad tym, że nie mogę tego sam organoleptycznie zobaczyć i usłyszeć...

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-07-03 15:21:56
Autor: olob kowalski
o synchronizacji gaźników
Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):
Sqeeb pisze:

> Nie chce sie mieszać w tą farsę, ale mógłbyś coś więcej napisać nt.
> 'dlaczego 500 obrotów to za mało'? Myślałem, że jak silnik równo chodzi
> i sie nie dławi na najmniejszych możliwych obrotach to jest ok.

Ja tam sie nie znam bo mam pustostan ale z tego co wiem to przy zbyt niskich obrotach pompa oleju bedzie podawac olej pod zbyt niskim cisnieniem. A czym to skutkuje to chyba wiadomo.

z tego co wiesz czy z tego co słyszałeś na wichurze bo wiedzieć a słyszeć to nie to samo
poza tym pompa podaje tyle oleju ile silnik potrzebuje im więcej wysilony a więc obrotów tym więcej oleju a raczej nie więcej a szybsza wymiana
normalka więcej obrotów więcej ruchu wyższa temperatura szybsza wymiana oleju przy wyższym ciśnieniu mniej obrotów niższa temparatura silnika mniej ruchy wolniejsza wymiana oleju
cholernie logiczne

--


Data: 2009-07-03 17:25:08
Autor: Easy
o synchronizacji gaźników

Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h2l7mk$9dc$1inews.gazeta.pl...
Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):

Sqeeb pisze:

> Nie chce sie mieszać w tą farsę, ale mógłbyś coś więcej napisać nt.
> 'dlaczego 500 obrotów to za mało'? Myślałem, że jak silnik równo chodzi
> i sie nie dławi na najmniejszych możliwych obrotach to jest ok.

Ja tam sie nie znam bo mam pustostan ale z tego co wiem to przy zbyt
niskich obrotach pompa oleju bedzie podawac olej pod zbyt niskim
cisnieniem. A czym to skutkuje to chyba wiadomo.

z tego co wiesz czy z tego co słyszałeś na wichurze bo wiedzieć a słyszeć to
nie to samo
poza tym pompa podaje tyle oleju ile silnik potrzebuje im więcej wysilony a
więc obrotów tym więcej oleju a raczej nie więcej a szybsza wymiana
normalka więcej obrotów więcej ruchu wyższa temperatura szybsza wymiana
oleju przy wyższym ciśnieniu mniej obrotów niższa temparatura silnika mniej
ruchy wolniejsza wymiana oleju
cholernie logiczne

akurat w takim temacie z Kuczem bym za bardzo nie dyskutowała ;)


--
Easy
Zielona Dziura
Co Cie nie zabije, to Cie wzmocni
NT650V i NTNT650V ;)

Data: 2009-07-03 15:36:56
Autor: olob kowalski
o synchronizacji gaźników
Easy <easy@motocykle.nospam.org> napisał(a):

Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w
wiadomości
news:h2l7mk$9dc$1inews.gazeta.pl...
> Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):
>
>> Sqeeb pisze:
>>
>> > Nie chce sie mieszać w tą farsę, ale mógłbyś coś więcej napisać nt.
>> > 'dlaczego 500 obrotów to za mało'? Myślałem, że jak silnik równo
chodzi
>> > i sie nie dławi na najmniejszych możliwych obrotach to jest ok.
>>
>> Ja tam sie nie znam bo mam pustostan ale z tego co wiem to przy zbyt
>> niskich obrotach pompa oleju bedzie podawac olej pod zbyt niskim
>> cisnieniem. A czym to skutkuje to chyba wiadomo.
>>
> z tego co wiesz czy z tego co słyszałeś na wichurze bo wiedzieć a
słyszeć
> to
> nie to samo
> poza tym pompa podaje tyle oleju ile silnik potrzebuje im więcej
wysilony
> a
> więc obrotów tym więcej oleju a raczej nie więcej a szybsza wymiana
> normalka więcej obrotów więcej ruchu wyższa temperatura szybsza wymiana
> oleju przy wyższym ciśnieniu mniej obrotów niższa temparatura silnika > mniej
> ruchy wolniejsza wymiana oleju
> cholernie logiczne

akurat w takim temacie z Kuczem bym za bardzo nie dyskutowała ;)

to że się rozkręciło 1000 silników i je zmontowało nie oznacza że zna się ich zasadę działania ale na pewno 1000 silników się rozkręciło i zmontowało


--


Data: 2009-07-03 21:47:20
Autor: Sqeeb
o synchronizacji gaźników
On Fri, 3 Jul 2009 15:36:56 +0000 (UTC)
olob kowalski wrote:

> akurat w takim temacie z Kuczem bym za bardzo nie dyskutowała ;)
> to że się rozkręciło 1000 silników i je zmontowało nie oznacza że zna się ich zasadę działania ale na pewno 1000 silników się rozkręciło i zmontowało

Panie, rozmontować to każdy gupi umie, ale poskładać to już jest sztuka ;-)

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-03 17:40:40
Autor: Arni
o synchronizacji gaźników
Easy pisze:

akurat w takim temacie z Kuczem bym za bardzo nie dyskutowała ;)

Easy... to jest taka ogolna tendencja ostatnio, nie zauwazylas?

kuczu ma pecha bo gdy z penwnym typem interlokutorów wejdzie w polemike uzywajac fachowych argumentow to sie okazuje ze jest technicznym abnegatem a do tego ostatnio okazalo sie, że wszystko ma ze szmalu a nie z wlasnej pracy. Nie umie sie facet sprzedac po prostu :)
Mam taka teorie ze nie wchodzi na odpowiednio niski poziom komunikacji, nie bluzga, uzywa normalnej polszczyzny, znaków przestankowych a nie słowotoku itd. Dziwisz sie ze sie dogadac nie umieją? :)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC najlepsze auto dla motocyklisty
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

Data: 2009-07-03 18:09:03
Autor: Easy
o synchronizacji gaźników

Użytkownik "Arni" <arni@NO.spam> napisał w wiadomości news:h2l8pk$d54$1inews.gazeta.pl...
Easy pisze:

akurat w takim temacie z Kuczem bym za bardzo nie dyskutowała ;)

Easy... to jest taka ogolna tendencja ostatnio, nie zauwazylas?

kuczu ma pecha bo gdy z penwnym typem interlokutorów wejdzie w polemike uzywajac fachowych argumentow to sie okazuje ze jest technicznym abnegatem a do tego ostatnio okazalo sie, że wszystko ma ze szmalu a nie z wlasnej pracy. Nie umie sie facet sprzedac po prostu :)
Mam taka teorie ze nie wchodzi na odpowiednio niski poziom komunikacji, nie bluzga, uzywa normalnej polszczyzny, znaków przestankowych a nie słowotoku itd. Dziwisz sie ze sie dogadac nie umieją? :)

przepraszam, zagalopowałam sie ;)


--
Easy
Zielona Dziura
Co Cie nie zabije, to Cie wzmocni
NT650V i NTNT650V ;)

Data: 2009-07-05 13:33:10
Autor: Kuczu
o synchronizacji gaźników
olob kowalski pisze:

poza tym pompa podaje tyle oleju ile silnik potrzebuje im więcej wysilony a więc obrotów tym więcej oleju a raczej nie więcej a szybsza wymiana
normalka więcej obrotów więcej ruchu wyższa temperatura szybsza wymiana oleju przy wyższym ciśnieniu mniej obrotów niższa temparatura silnika mniej ruchy wolniejsza wymiana oleju
cholernie logiczne

Cholernie logiczne ? Wyraznie nie wiesz po co jest olej w silniku. O panewkach i filmie olejowym slyszales ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-05 16:01:45
Autor: Hinek
o synchronizacji gaźników
Skad czerpiesz te anielska cierpliwosc?
:]

--
Hinek

Data: 2009-07-05 20:39:36
Autor: olob kowalski
o synchronizacji gaźników
Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):
olob kowalski pisze:

> poza tym pompa podaje tyle oleju ile silnik potrzebuje im więcej
wysilony a
> więc obrotów tym więcej oleju a raczej nie więcej a szybsza wymiana
> normalka więcej obrotów więcej ruchu wyższa temperatura szybsza wymiana > oleju przy wyższym ciśnieniu mniej obrotów niższa temparatura silnika
mniej
> ruchy wolniejsza wymiana oleju
> cholernie logiczne

Cholernie logiczne ? Wyraznie nie wiesz po co jest olej w silniku. O panewkach i filmie olejowym slyszales ?

za dużo oglądasz reklam olejów shella chyba albo magnateca tam wałkują non stop o filmie olejowym widać tobie też reklamy się udzielają :) pewnie następnym razem opowiesz mi o przywierających molekułach do powierzchni trących i tego typu pierdoły reklamowe
myślisz że jak przywalisz: "film olejowy" to wymięknę może laski które rwiesz na takie teksty zdejmą majty przez głowę ale mnie teksty z reklam nie biorą


--


Data: 2009-07-05 23:33:32
Autor: newrom
o synchronizacji gaŸników
On Sun, 5 Jul 2009 20:39:36 +0000 (UTC), "olob kowalski"
<bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

myślisz że jak przywalisz: "film olejowy" to wymięknę może laski które rwiesz na takie teksty zdejmą majty przez głowę ale mnie teksty z reklam nie biorą

Czyli przed ta reklama film olejowy nie istnial ?

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2009-07-05 23:47:03
Autor: Kuczu
o synchronizacji ga�ników
newrom@spamcom.com pisze:

Czyli przed ta reklama film olejowy nie istnial ?

Widocznie nie. Nawiasem mowiac Bolo powinien dostac za ten tekst jakas nagrode miesiaca czy cus :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-06 07:53:53
Autor: newrom
o synchronizacji ga?ników
On Sun, 05 Jul 2009 23:47:03 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:


Widocznie nie.

W takim razie odszczekuje wszystkie zle rzeczy ktore pisalem o tepych
marketoidach, mylilem sie. Dzial marketingu jest najpotrzebniejszy ze
wszystkich.

Nawiasem mowiac Bolo powinien dostac za ten tekst jakas nagrode miesiaca czy cus :)

Chyba powinien dostac zasade dzialania, nagrode powinien sobie sam
wystrugac.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2009-07-06 00:03:07
Autor: Kuczu
o synchronizacji gaźników
olob kowalski pisze:

za dużo oglądasz reklam

Widocznie. A teraz poszukaj sobie w enternecie hasel "lozyska slizgowe", "panewki", "lozyskowanie walow korbowych" itp. A potem napisz do autorow tekstow to, co napisales mi :)

Kurka i Kaminskiego nie zjebiesz bo juz nie zyja a i reklam Castrola nie pewnie nie widzieli:

http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-06 07:56:43
Autor: newrom
o synchronizacji gaŸników
On Mon, 06 Jul 2009 00:03:07 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Kurka i Kaminskiego nie zjebiesz bo juz nie zyja a i reklam Castrola nie pewnie nie widzieli:

Ale pracowali w komunistycznej tubie propagandowej PZPR. No! pozdr
newrom ;)
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2009-07-06 14:13:42
Autor: Leszek Karlik
o synchronizacji gaŸników
On Mon, 06 Jul 2009 07:56:43 +0200, <newrom@spamcom.com> wrote:

[...]
Kurka i Kaminskiego nie zjebiesz bo juz nie zyja a i reklam Castrola nie
pewnie nie widzieli:
Ale pracowali w komunistycznej tubie propagandowej PZPR.

Fanklub Sondy podłoży Ci bombę w motocyklu, zobaczysz.

newrom ;)
Leslie ;-)
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-07-06 08:00:22
Autor: Ivam
o synchronizacji gaźników
"Kuczu" <qczu666@gmail.com> wrote in message news:h2r7v8$qej$1news.onet.pl...
Widocznie. A teraz poszukaj sobie w enternecie hasel "lozyska slizgowe", "panewki", "lozyskowanie walow korbowych" itp. A potem napisz do autorow tekstow to, co napisales mi :)

Ja bym jeszcze dolozyl haslo "hydrodynamika" w odniesieniu do lozysk slizgowych.

Polecam otworzyc tez ksiazke, a nie tylko internet;)

A z internetu to polecam jeszcze archiwum grupy i sobie poszukac o olejach, bo bylo duuuuuzo:P

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-07-06 08:37:44
Autor: Kuczu
o synchronizacji gaźników
Ivam pisze:

A z internetu to polecam jeszcze archiwum grupy i sobie poszukac o olejach, bo bylo duuuuuzo:P

Grupa ta, jako zbiorowisko przyglupow i ignorantow, nie jest dla niego dosc wiarygodna.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-06 12:32:00
Autor: All
o synchronizacji gaźników

"Kuczu" w news:h2s63s$chp$1news.onet.pl...
/.../

Grupa ta, jako zbiorowisko przyglupow i ignorantow, nie jest dla niego dosc wiarygodna.

Czasem zdarza sie w życiu małolata, iż dostrzega wokół wyłącznie
"gorszych" od siebie. To oczywiście pokłosie środowiska,
z którego wychylił gadającą głowę.
Gorzej, gdy gostek zaczyna ekshibicjonistycznie latać z tym odkryciem
na wierzchu, popisując się nim bez umiaru.
Prędzej czy później dostaje w tyłek.

Zdarza się, że w tych okolicznościach marnowane są prawdziwe talenty,
bo środowisko z reguły nie lubi "lepszych od siebie", a już nie cierpi tych,
którzy nie znają umiaru, refleksji, i nie szanują innych.
Tu najwyraźniej zdarzył się przypadek braku poszanowania połączony
z buńczucznością.

Się wyrówna :).
Sam zapał do rozumienia rzeczy i odkrywania reguł niezależnie od tego,
że ktoś już je kiedyś odkrył, jest jak najbardziej chwalebny.



Kuczu

Mniemam, że rzuciłeś okiem na moją relację z parkingu HD w Karpaczu? :).
Sądzę, że klimat spotkania był w porządku, tak jak zawsze.
Spotkałem też takich zapaleńców HD, którzy wprost poszukiwali zainteresowania
dla siebie i swoich maszyn.

Pozdrawiam
All
KLE pińcet
http://www.wirall.net/sworam/v_016.html

Data: 2009-07-06 12:48:48
Autor: Kuczu
o synchronizacji gaźników
All pisze:

Mniemam, że rzuciłeś okiem na moją relację z parkingu HD w Karpaczu? :).

Rzucilem, tyle ze tych zdjec sie nie da ogladac.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-06 13:17:54
Autor: Tytus z Fabryki
o synchronizacji gaźników
Siemka

*** "All"
Mniemam, że rzuciłeś okiem na moją relację z parkingu HD w Karpaczu? :).

To tak, pierwsza fota i juz plama i to jaka...taki ancfalt, taki winkiel i.....???
 i nozesz 75 kmh na budziku...

--
    T i żółte
(te najszypsze)

Data: 2009-07-06 14:43:10
Autor: Monster
o synchronizacji gaźników
Tytus z Fabryki pisze:
Siemka

*** "All"
Mniemam, że rzuciłeś okiem na moją relację z parkingu HD w Karpaczu? :).

To tak, pierwsza fota i juz plama i to jaka...taki ancfalt, taki winkiel i.....???
 i nozesz 75 kmh na budziku...


jaki winkiel,to najdłuższa prosta w okolicy:-)
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2009-07-06 15:11:49
Autor: All
o synchronizacji gaźników

"Tytus z Fabryki" w news:h2sn3d$p8g$1nemesis.news.neostrada.pl...
/.../

Mniemam, że rzuciłeś okiem na moją relację z parkingu HD w Karpaczu? :).

To tak, pierwsza fota i juz plama i to jaka...taki ancfalt, taki winkiel i.....???
i nozesz 75 kmh na budziku...


:)). No wiem, wiem, plama jak cholera.
Można co najwyżej uwzględnić fak, że na klacie jest kamera i to tak wysoko,
że szczęki zamknąć się nie da. W tym układzie niczego szalonego,
jeśli chodzi o budzik, raczej nie będzie :).
Ale za to winkielki we wszystkich możliwych kierunkach - jak najbardziej.

Co do formy - też się zgodzę. Nie wszystkim cierpliwości starczy na klikanie.
Gdyby włączyć jakiś slajdolot....

Z drugiej strony, takie zestawienia to raczej nie dla Kuczu,
raczej dla tych, co o H-D marzą nocami :)....

Dzieki Tytus za wgląd :).


   T i żółte


All
KLE pińcet

ps. dla lubiących pokaz slaydów, wstawiłem to szlachetne złomowisko :)
na:
http://picasaweb.google.pl/All.SWORAM/Karpacz_HD#

Data: 2009-07-06 15:22:37
Autor: Kuczu
o synchronizacji gaźników
All pisze:

Co do formy - też się zgodzę. Nie wszystkim cierpliwości starczy na klikanie.
Gdyby włączyć jakiś slajdolot....

Ale to nie chodzi o klikanie ! Ja przy 3 fotce doznalem oczoplasu bo zdjecia sa zle zrobione. Nie rozumiem idei pstrykania szczegolow motocykli, zblizen, bez pokazania calego sprzeta. Oczy mi zdurnialy od zmian perspektywy. W sumie na kilku fotkach jest prawie ok, ale reszta do bani.
No i skoro mialo byc o HD to skad tam Rocket III, Goldas i Vulcan ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-06 15:48:17
Autor: All
o synchronizacji gaźników

"Kuczu" w news:h2str2$bhv$2news.onet.pl...
/.../

Ale to nie chodzi o klikanie ! Ja przy 3 fotce doznalem oczoplasu bo zdjecia sa zle zrobione. Nie rozumiem idei pstrykania szczegolow motocykli, zblizen, bez pokazania calego sprzeta. Oczy mi zdurnialy od zmian perspektywy.

Zgoda :). Zauważ - zaczynając temat również użyłem słowa "oczopląs".
Tam, na miejscu, właśnie oczopląsu doznałem, więc może dlatego
reportaż jest taki, jaki jest :).
A "całe sprzęty" fotografują wszyscy!


W sumie na kilku fotkach jest prawie ok, ale reszta do bani.
No i skoro mialo byc o HD to skad tam Rocket III, Goldas i Vulcan ?

No wiesz - ja tam się na H-D nie znam ;).
Również tabliczki "wjazd tylko dla H-D" nie widziałem.
A sprzęty były imponujące - szczególnie dwa takie, na których żadnego
napisu nie uświadczysz. To pewnie ten Rocket III, co?
Taki szczupły i mocno "udziwniony"?


Kuczu


All
KLE pińcet bez chromów

Data: 2009-07-03 10:38:32
Autor: de Fresz
o synchronizacji gaĹşnikĂłw
On 2009-07-03 09:44:21 +0200, Sqeeb <sqeeb@internet.community> said:

Ojajebie, jesteś chłopie boski ;-)
BTW - dżapskie buraki, które skonstruowały ten motocykl, pewnie te
ż
gówno wiedzą, bo 500 obrotów to raczej za mało dla wysokoobrotowe
go
R4...

Nie chce sie mieszać w tą farsę, ale mógłbyś coś więcej nap
isać nt.
'dlaczego 500 obrotów to za mało'? Myślałem, że jak silnik równ
o chodzi
i sie nie dławi na najmniejszych możliwych obrotach to jest ok.

Już Kuczu napisał o smarowaniu, ja za to dodam, że nie widziałem jeszcze silnika który by chodził równo, dobrze się wkręcał itede, przy obrotach ustawionych po pierwsze tak nisko (dla większości silników z 800 to minimum, zwykle optymalnie to 1000-1200, a może być i z 1500), po drugie w tym konkretnym przypadku jest to 1/3 tego, co zaleca producent - ale co oni tam się znają.
Choć oczywiście nie wykluczam, że mało w życiu widziałem i mamy tu do czynienia z geniuszem strojenia gaźników, przy którym dżapscy inżynierowie, to leszcze z pustostanem w dyńkach... :->

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-07-03 14:47:47
Autor: Sqeeb
o synchronizacji gaźników
On Fri, 3 Jul 2009 10:38:32 +0200
de Fresz wrote:

Już Kuczu napisał o smarowaniu, ja za to dodam, że nie widziałem jeszcze silnika który by chodził równo, dobrze się wkręcał itede, przy obrotach ustawionych po pierwsze tak nisko (dla większości silników z 800 to minimum, zwykle optymalnie to 1000-1200, a może być i z 1500),

Ale mówisz o dużych pojemnościach czy również małych?
Pamiętam do dziś, że na egzaminie kat. A, yamaha ybr 125 miała
obroty na luzie równe 500rpm co mnie troche zdziwiło, bo na kursie
ta sama maszyna miała 900rpm.

po drugie w tym konkretnym przypadku jest to 1/3 tego, co zaleca producent - ale co oni tam się znają.
Choć oczywiście nie wykluczam, że mało w życiu widziałem i mamy tu do czynienia z geniuszem strojenia gaźników, przy którym dżapscy inżynierowie, to leszcze z pustostanem w dyńkach... :->

'Panie, skoro to działa bez tych śrubek,
to znaczy że one są niepotrzebne' ;-)

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-03 16:36:26
Autor: Arni
o synchronizacji gaźników
Sqeeb pisze:
Pamiętam do dziś, że na egzaminie kat. A, yamaha ybr 125 miała
obroty na luzie równe 500rpm co mnie troche zdziwiło, bo na kursie
ta sama maszyna miała 900rpm.

zawsze tak robią zeby sprzet nie gasł przy byle ruszaniu
--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC najlepsze auto dla motocyklisty
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

Data: 2009-07-03 21:26:01
Autor: Sqeeb
o synchronizacji gaźników
On Fri, 03 Jul 2009 16:36:26 +0200
Arni wrote:

> Pamiętam do dziś, że na egzaminie kat. A, yamaha ybr 125 miała
> obroty na luzie równe 500rpm co mnie troche zdziwiło, bo na kursie
> ta sama maszyna miała 900rpm.

zawsze tak robią zeby sprzet nie gasł przy byle ruszaniu

Po co? Przecież ten co zdaje powinien ogarniać każdego sprzęta.
Przy niższych obrotach jest łatwiej? Hym... Ja bym się upierał,
że na wyższych. Jak mam duże obroty na luzie, to nawet z
samego sprzęgła ruszę, a jak jest tylko kilkaset rpm to raczej
zgaśnie. No chyba, żeby odpowiednio długo go trzymać na półsprzęgle
ale tak to można i z 6-stki ruszyć, o ile sprzęgło wytrzyma.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-03 23:48:49
Autor: Arni
o synchronizacji gaźników
Sqeeb pisze:
On Fri, 03 Jul 2009 16:36:26 +0200
Arni wrote:

Pamiętam do dziś, że na egzaminie kat. A, yamaha ybr 125 miała
obroty na luzie równe 500rpm co mnie troche zdziwiło, bo na kursie
ta sama maszyna miała 900rpm.
zawsze tak robią zeby sprzet nie gasł przy byle ruszaniu

Po co? Przecież ten co zdaje powinien ogarniać każdego sprzęta.

a gdzie to jest napisane? ten co zdaje ma zdac a nie umiec cokolwiek. Przynajmniej w Polsce.

Przy niższych obrotach jest łatwiej?

a gdzie to napisałem?

Hym... Ja bym się upierał,
że na wyższych. Jak mam duże obroty na luzie, to nawet z
samego sprzęgła ruszę, a jak jest tylko kilkaset rpm to raczej
zgaśnie. No chyba, żeby odpowiednio długo go trzymać na półsprzęgle
ale tak to można i z 6-stki ruszyć, o ile sprzęgło wytrzyma.

no wytłumaczyłes dobrze. Ja o tym pisałem wiec o co pytasz?


--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC najlepsze auto dla motocyklisty
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

Data: 2009-07-04 07:21:44
Autor: Sqeeb
o synchronizacji gaźników
On Fri, 03 Jul 2009 23:48:49 +0200
Arni wrote:

no wytłumaczyłes dobrze. Ja o tym pisałem wiec o co pytasz?

Widocznie źle Cie zrozumiałem ;-)

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-03 16:48:33
Autor: de Fresz
o synchronizacji gaĹşnikĂłw
On 2009-07-03 14:47:47 +0200, Sqeeb <sqeeb@internet.community> said:

Już Kuczu napisał o smarowaniu, ja za to dodam, że nie widziałem

jeszcze silnika który by chodził równo, dobrze się wkręcał it
ede, przy
obrotach ustawionych po pierwsze tak nisko (dla większości silników
 z
800 to minimum, zwykle optymalnie to 1000-1200, a może być i z 1500),

Ale mówisz o dużych pojemnościach czy również małych?
Pamiętam do dziś, że na egzaminie kat. A, yamaha ybr 125 miała
obroty na luzie równe 500rpm co mnie troche zdziwiło, bo na kursie
ta sama maszyna miała 900rpm.

Dziwne wartości. Jak ja zdawałem, na topie w Wawie była SR250 i ona AFAIR powinna mieć 900-1000 rpm, a na kursach często ustawiali na 1500-1800. Ale nie jestem jakimś szczególnym znawcą pierdopędów i może o czymś nie wiem ;-)



--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-07-03 21:26:52
Autor: Sqeeb
o synchronizacji gaźników
On Fri, 3 Jul 2009 16:48:33 +0200
de Fresz wrote:

>> Już Kuczu napisał o smarowaniu, ja za to dodam, że nie widziałem
> >> jeszcze silnika który by chodził równo, dobrze się wkręcał it
> ede, przy
>> obrotach ustawionych po pierwsze tak nisko (dla większości silników
>  z
>> 800 to minimum, zwykle optymalnie to 1000-1200, a może być i z 1500),
> > Ale mówisz o dużych pojemnościach czy również małych?
> Pamiętam do dziś, że na egzaminie kat. A, yamaha ybr 125 miała
> obroty na luzie równe 500rpm co mnie troche zdziwiło, bo na kursie
> ta sama maszyna miała 900rpm.

Dziwne wartości. Jak ja zdawałem, na topie w Wawie była SR250 i ona AFAIR powinna mieć 900-1000 rpm, a na kursach często ustawiali na 1500-1800. Ale nie jestem jakimś szczególnym znawcą pierdopędów i może o czymś nie wiem ;-)

Nie jestem żadnym znawcą więc pytam.
Te 1500-1800 to żeby było łatwiej, tak?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-03 08:56:59
Autor: primuss
o synchronizacji gaźników
"olob kowalski" <bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
po tym że woda jest lżejsza od rtęci i bardziej czuła od membrany zegara
poza tym im cieńsza rurka tym jeszcze większa czułość a tym samym jeszcze

większa dokładność w ustawieniu ciśnień

A czy nie jest tak ze wieksza czulosc daje wieksza podatnosc na blad losowy regulacji (wieksza wariancja w kolejnych pomiarach)? taktylkopytamboniewiem


--
pozdr.,
primuss
FZ6n

Data: 2009-07-03 13:59:31
Autor: olob kowalski
o synchronizacji gaźników
primuss <kanturski.post@home.pl.usunto.i.to.te> napisał(a):
"olob kowalski" <bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
> po tym że woda jest lżejsza od rtęci i bardziej czuła od membrany zegara
> poza tym im cieńsza rurka tym jeszcze większa czułość a tym samym
jeszcze

> większa dokładność w ustawieniu ciśnień

A czy nie jest tak ze wieksza czulosc daje wieksza podatnosc na blad
losowy
regulacji (wieksza wariancja w kolejnych pomiarach)? taktylkopytamboniewiem


--
pozdr.,
primuss
FZ6n
to co zauważyłem to podczas wkręcania na wyższe obroty fantastynie widać które przepustnice mają luzy to znaczy że podczas dodawania gazu jeden cylinder dostaje więcej powietrza a drugi mniej po to żeby za sekundę oba się wyrównały /fajnie to widać na przesuwających się słupach wody w rurkach/
co do błędu tak długo jak będzie równo silnik pracował wchodził i schodził z obrotów mam w dupie statystykę stosowaną do tego co opisałem

--


o synchronizacji gaźników

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona