Data: 2009-06-04 10:17:29 | |
Autor: MarcinJM | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
Witam
Z nudow zaczalem wczoraj zabawy z wydechem w sc. Na poczatak poszedl kat. Po wycieciu i wspawaniu rury: kicha, auto sie nie zbiera kompletnie. Wycinam srodkowy tlumik > jeszcze gorzej. Wspawuje strumienice w miejsce kata > bez zmian. Wspawuje srodkowy tlumik. Zaczyna sie polepszac. Wracam w 100% do fabrycznego zestawu: jest najlepiej ze wszystkich kombinacji. Dzisiaj jeszce wybebesze koncowy tlumik (usune kiszki) i zobacze co to zmieni. Wnioski sa jedne: zwykle wycinanie roznych elementow oryginalnego wydechu nie przynosi zadnych korzysci. Nie ma czegos takiego, ze sie "lepiej zbiera", to, ze warczy to nie znaczy ze jedzie :) Wszystkie pomiary przyspieszenia mierzone kilkukrotnie na tym samym odcinku drogi. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-06-04 10:23:12 | |
Autor: Alex81 | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
In article <h07vuq$obq$1@news.onet.pl>, marcin@inetia.pl says...
Z nudow zaczalem wczoraj zabawy z wydechem w sc.Nic zaskakującego - w silnikach N/A w miejscu katalizatora musi być jakaś komora rozprężna. Wnioski sa jedne: zwykle wycinanie roznych elementow oryginalnego wydechu nie przynosi zadnych korzysci. Nie ma czegos takiego, ze sie "lepiej zbiera", to, ze warczy to nie znaczy ze jedzie :)Korzyści daje wymiana na porządnie policzone elementy ;) Byłem naprawdę zdziwiony jak zmienił się prosty jak cep (i, powiedzmy, cokolwiek żałośnie słabawy) silnik Poloneza po montażu kolektora rurowego 4-2-1 i tłumika (fabrycznego, ze starszych wersji) w miejsce katalizatora. Opcją była jeszcze wymiana ostatniego tłumika na przelotowy ale poprawa osiągów byłaby w okolicy błędu statystycznego za to głośność wzrosłaby znacznie. -- Pzdr Alex |
|
Data: 2009-06-04 10:32:09 | |
Autor: J.F. | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:h07vuq$obq$1news.onet.pl...
Na poczatak poszedl kat. Po wycieciu i wspawaniu rury: kicha, auto sie nie zbiera kompletnie. Wycinam srodkowy tlumik > jeszcze gorzej. Wspawuje strumienice w miejsce kata > bez zmian. Wnioski sa jedne: zwykle wycinanie roznych elementow oryginalnego wydechu nie przynosi zadnych korzysci. Nie ma czegos takiego, ze sie "lepiej zbiera", to, ze warczy to nie znaczy ze jedzie :) Jeszcze jakbys podlaczyl notebooka i powiedzial co na to komputer ... bo do dzialania sondy lamba potrzebne jest chyba odpowiednie cisnienie .. J. |
|
Data: 2009-06-04 09:42:21 | |
Autor: kamil | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:h080q5$r7m$1news.onet.pl... Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:h07vuq$obq$1news.onet.pl... Pytanie czy domorosli tjnunerzy golfow jeden osiem gie te sto pietnascie koniuf podlaczaja cokolwiek do komputera, czy licza wg stawki "brak kata +20KM, naklejka REMUS + 10KM"? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-06-04 10:56:54 | |
Autor: Robert_J | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
Pytanie czy domorosli tjnunerzy golfow jeden osiem gie te sto pietnascie koniuf podlaczaja cokolwiek do komputera, czy licza wg stawki "brak kata +20KM, naklejka REMUS + 10KM"? Spojler z płyty wiórowej 18mm + 18 KM ;-) |
|
Data: 2009-06-04 11:09:29 | |
Autor: krzysiek82 | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
Robert_J pisze:
Pytanie czy domorosli tjnunerzy golfow jeden osiem gie te sto pietnascie koniuf podlaczaja cokolwiek do komputera, czy licza wg stawki "brak kata +20KM, naklejka REMUS + 10KM"? w tym sc masz dwie czy jedną sondę lambda? Jeśli dwie to faktycznie kat musi zostać bo nie uzyskasz nić poza większym spalaniem i innymi kłopotami. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-06-04 13:57:29 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
Dnia Thu, 04 Jun 2009 11:09:29 +0200, krzysiek82 napisał(a):
Spojler z płyty wiórowej 18mm + 18 KM ;-) No właśnie, sonda może się odpiąć ;-) -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2009-06-04 11:04:39 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
MarcinJM wrote:
Witam bo to trzeba trochę poczytać o rezonansach i policzyć długość odbić... i kiedy one trafiają - w sensie otwartego zaworu... samo wycinanie niewiele daje - choć w niektórych samochodach - samowycięcie może dać sporo... ale to kwestia akurat przypadku.... -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-06-04 12:19:32 | |
Autor: MarcinJM | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
zkruk [Lodz] pisze:
bo to trzeba trochę poczytać o rezonansach i policzyć długość odbić... Ale ja to wszystko wiem :) Chcialem sprawdzic na wlasnej skorze watpliwe opowiesci o "silnik dostal niesamowitego kopa". Dlatego nie spodziewalem sie innych efektow niz opisane wczesniej, natomiast nikt nigdy mi nie zarzuci, ze opowiadam teorie. Nie, bede opowiadal praktyke :) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-06-05 10:21:42 | |
Autor: Mario | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
MarcinJM pisze:
zkruk [Lodz] pisze: Ja kiedys wyrzucilem kat, zmienilem tylny tlumik na mniej restrykcyjny (Flowmaster), rura, zamiast 2.5" na 3" oraz inne kolektory. Efekt byl, taki że dużo lepiej jeździło w górnym zakresie obrotów. Co prawda ze to nie jedyne modyfikacje jakie byly zrobione (wieksza przepustnica, wydajniejsza pompa paliwa, filtr KN - nie-stożek). pozdrawiam mario |
|
Data: 2009-06-04 12:36:31 | |
Autor: Agent 0700 | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
Wnioski sa jedne: zwykle wycinanie roznych elementow oryginalnego wydechu nie przynosi zadnych korzysci. Jak chcesz jeździć to pewnie nie przynosi, ale jak chcesz rwać lachony spod dyskoteki to widać od razu, żeś człek niedoświadczony :-) Pozdrawiam Jacek |
|
Data: 2009-06-04 14:25:47 | |
Autor: Srututu | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
Wnioski sa jedne: zwykle wycinanie roznych elementow oryginalnego wydechu nie przynosi zadnych korzysci. Nie ma czegos takiego, ze sie "lepiej zbiera", to, ze warczy to nie znaczy ze jedzie :) Miał ja golfa II 1.3 z kat. Kat poleciał golf lepiej jeździł. Owszem, był dość mocno zatkany ale mimo wszystko po usunięciu orginalnego osiągnąłem jakąś korzyść. Kłamczuch! ;) |
|
Data: 2009-06-04 14:28:30 | |
Autor: MarcinJM | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
Srututu pisze:
Wnioski sa jedne: zwykle wycinanie roznych elementow oryginalnego wydechu nie przynosi zadnych korzysci. Nie ma czegos takiego, ze sie "lepiej zbiera", to, ze warczy to nie znaczy ze jedzie :) No jak byl zatkany... Ja mowie o cieciu sprawnego :) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-06-04 10:26:26 | |
Autor: arek.pp | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
W Astrze 1.6 /75KM/ rocznik 95, po wycięciu i wyrzuceniu zatkanego juz
katalizatora auto odzyło i stało sie niemal rakietą. Samochód juz ledwo jezdził. Taki manewr w nowszych konstrukcjach raczej nie przejdzie :( |
|
Data: 2009-06-05 01:08:23 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
arek.pp@op.pl pisze:
W Astrze 1.6 /75KM/ rocznik 95, po wycięciu i wyrzuceniu zatkanego juz kluczowe slowo *zatkanego* |
|
Data: 2009-06-05 10:40:54 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
Witam serdecznie.
Wszystkie pomiary przyspieszenia mierzone kilkukrotnie na tym samym odcinku drogi.Pojeździłeś trochę żeby komputer zebrał wystarczającą ilość danych czy tak ad-hoc? Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2009-06-06 14:34:04 | |
Autor: Kocureq | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
MarcinJM pisze:
Wnioski sa jedne: zwykle wycinanie roznych elementow oryginalnego wydechu nie przynosi zadnych korzysci. Nie ma czegos takiego, ze sie "lepiej zbiera", to, ze warczy to nie znaczy ze jedzie :) Znajomy w Fordzie Probe 2,5 wyciÄ Ĺ katalizator, aĹź byĹo czuÄ, Ĺźe auto jest zrywniejsze, dĹşwiÄk siÄ teĹź poprawiĹ... Hamownia pokazaĹa prawdÄ - róşnica jest delikatna, ale w dóŠ:) http://www.fordprobe.pl/upload/files/hamowanie..jpg -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-06-06 17:15:53 | |
Autor: MarcinJM | |
o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
Kocureq pisze:
MarcinJM pisze: Nie przesadzaj, miedzy 7 a 8 tys jest znaczaca poprawa ;) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|