oDesk - legalizacja

Data: 2011-02-26 02:06:27
Autor: Wojciech Jakubowski
oDesk - legalizacja
Witam,

Jestem programistą i odkryłem niedawno innowacyjną platformę dla
freelancerów - oDesk.com
Moje pytanie dotyczy płacenia podatków z realizowanych tam zleceń.
Problem polega na tym, że jest to praca zdalna, dla klientów
zagranicznych i w dodatku przez pośrednika. Zleceniodawca określa
zadanie do wykonania, wykonawca określa stawkę godzinową. Wykonawca
instaluje u siebie program, który monitoruje jego pracę, a pracodawca
ma dzięki temu gwarancję, że płaci za efektywny czas pracy. Ale
ponieważ oDesk dodatkowo pobiera różnego rodzaju prowizje,
zleceniodawca wpłaca należność do serwisu oDesk, a ten z kolei po
odliczeniu swoich prowizji, wypłaca wynagrodzenie zleceniobiorcy.
Moje pytanie jest następujące - czy praca przez oDesk.com da się
zalegalizować? Jak obliczyć podatek od takiego zarobku?
Czy muszę mieć podpisaną umowę z klientem, żeby móc zapłacić podatek?
Czy zarejestrowanie własnej działalności gospodarczej w jakikolwiek
sposób ułatwia sprawę skoro i tak nie pracuję bezpośrednio dla
klienta, tylko dla pośrednika?
Z góry dziękuję za pomoc.

Data: 2011-02-26 11:26:36
Autor: witek
oDesk - legalizacja
On 2/26/2011 4:06 AM, Wojciech Jakubowski wrote:
Witam,

Jestem programistą i odkryłem niedawno innowacyjną platformę dla
freelancerów - oDesk.com

daj sobie spokój.
i tak nie przebijesz hindusów z ich ofertami  dolara za godzinę.

Data: 2011-02-26 22:47:22
Autor: tomek
oDesk - legalizacja
Dnia 2011-02-26, o godz. 11:26:36
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

> [...]
> freelancerów - oDesk.com

daj sobie spokój.
i tak nie przebijesz hindusów z ich ofertami  dolara za godzinę.

Rozumiem że stołujesz się w aro bo mają tańsze produkty niż np.
alma ;) ?

Tomek

Data: 2011-02-27 14:11:47
Autor: Pendrive
oDesk - legalizacja
W dniu 2011-02-26 18:26, witek pisze:
[...]

po za tym uwazam za ponizajace dla firmy wypisywanie ofert typu
"Z przyjemnoscia wykonamy Państwa zlecenie" i licytowanie sie z innymi firmami jak to wyglada na zlecenia.przez.net

Data: 2011-02-26 14:28:56
Autor: tomek
oDesk - legalizacja
Dnia 2011-02-26, o godz. 02:06:27
Wojciech Jakubowski <jakubowski84@gmail.com> napisał(a):

Czy zarejestrowanie własnej działalności gospodarczej w jakikolwiek
sposób ułatwia sprawę skoro i tak nie pracuję bezpośrednio dla
klienta, tylko dla pośrednika?

Dla jakiego pośrednika? Bo z regulaminu wynika że na pewno nie dla oDesk

Tomek

oDesk - legalizacja