obawa kontroli z US, jak to rozwi±zac?

Data: 2009-03-13 15:38:21
Autor: wloczykji
obawa kontroli z US, jak to rozwi±zac?
Witam!
Zwróci³ siê do mnie dzisiaj s±siad z pro¶b± o pomoc.
W 2005 i w 2006 przez okres 2 lat sprzedawa³ na allegro ró¿ne rzeczy.
Sprzeda¿ mia³a charakter ci±g³y i zorganizowany, czyli wype³nia³a znamiona
DG, nie mia³ jednak w tym okresie DG i nie p³aci³ podatku.
Po 2 latach, poniewa¿ interes szed³ dobrze za³o¿yl firmê. Teraz wszystko
p³aci i jest OK.
Dowiedzia³ siê, ¿e u kontrahenta od, którego kupowa³ towar do dalszej
odsprzeda¿y trwa w³asñie kontrola z US.
No i teraz trzêsie portkami czy nie dojd± do niego. Nie wiem co mu doradzic?
Kontrahent tak¿e nie mia³ DG, nie wystawia³ FV etc.
Jakie jest prawdopodobieñstwo skontrolowania tak¿e s±siada je¿eli siedz± juz
u kontrahenta? Maj± jego wyci±gi bankowe itd. na wyci±gach s± oczywi¶cie
przelewy za towar od s±siada.

Mo¿e jakie¶ sugestie co najlepiej w takiej sytuacji zrobioc?
Pozdrawiam.

Data: 2009-03-13 19:55:21
Autor: Daniel
obawa kontroli z US, jak to rozwi±zac?
Mo¿e jakie¶ sugestie co najlepiej w takiej sytuacji zrobioc?

Przygotowaæ siê psychicznie na wizytê.
W zale¿no¶ci co US czy IS maj± za cel - mogê rozwijaæ sprawê lub nie. Je¿eli zakupów by³o to du¿o to raczej przyjd±.
Wtedy nie k³amaæ bo to nic nie da. Na podstawie dowodów (przelewy, historia z Allegro) wylicz± co trzeba, nalicz± odsetki i trzeba zap³aciæ. A liczyæ bêd± na podstawie przelewów, historii z Allegro itp

Drugim wyj¶ciem jest zg³oszenie siê samemu. Zanim przyjd±. Oczyw¶cie, wi±¿e siê to z p³aceniem ale uda siê z pewno¶ci± zap³aciæ mniej.

By³o siê tañszym od konkurencji, która p³aci³a podatki, ale teraz trzeba zap³aciæ prowizjê dla pañstwa. Nie tylko dla Allegro :-)

D.

Data: 2009-03-13 21:37:57
Autor:
obawa kontroli z US, jak to rozwi±zac?
No i teraz trzêsie portkami czy nie dojd± do niego. Nie wiem co mu doradzic?
Kontrahent tak¿e nie mia³ DG, nie wystawia³ FV etc.

Dorad¼ mu, ¿eby przynajmniej ewidencje sprzeda¿y VAT za³o¿y³... Choæ z jej uzupe³nieniem bêdzie mia³ pewnie problem, jak notatek nie robi³

Data: 2009-03-14 09:14:18
Autor: Artur
obawa kontroli z US, jak to rozwi±zac?
Dnia Fri, 13 Mar 2009 21:37:57 +0100, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl
napisa³(a):

[...]

A by³ czynnym p³atnikiem podatku od towarów i us³ug VAT ¿eby prowadziæ
ewidencjê?
"Tamten kontrahent" to ju¿ ca³kowicie ma "lipê" - nie prowadzi³ DG, nie by³
p³atnikiem VAT a wystawia³ faktury VAT.... masakra.
Teraz ka¿dy jego kupuj±cy który odliczy³ sobie od zakupu VAT ma ..
przegwizdane.

MSI NX 7800GT 400/1000@485/1170 - 256MB DDR3 256bit | PCI-E x16  ST3160827AS - Barracuda 7200.7 SATA NCQ 160827 - S-ATA150 - 160GB

Data: 2009-03-16 20:08:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 14 Mar 2009, Artur wrote:

[...]

  "Not related" :)
  Powi±zane jedynie z *rodzajem* ewidencji (VAT).
  Ewidencjê VAT powinien równie¿ prowadziæ podatnik zwolniony, równie¿
w przypadku je¶li zwolnienie jest "domy¶lne".
  Oczywi¶cie wtedy wystarczy ewidencja uproszczona (a nie "pe³na",
jak u podatnika czynnego).
  Przekonanie zwolnionych od podatku VAT ¿e nie musz± prowadziæ
ewidencji VAT bywa b³êdne, a przypadki kiedy taki podatnik
sobie nie u¶wiadamia tego ¿e nim JEST równie¿.

  I jest to ca³kiem powa¿ny "hak" - bo jak mu ka¿± zap³aciæ VAT od
sprzeda¿y, a nie pozwol± odliczyæ VAT naliczonego (z tym ostatnim
mo¿e siê próbowaæ s±dziæ a¿ do ET¦ z niewiadomym skutkiem) to
wtopi *znacznie* bardziej, ni¿ w przypadku kiedy bêdzie mia³
"wiarygodn±" ewidencjê sprzeda¿y, zgodn± z ustaw±.
  A przynajmniej tak wynika z przesz³ego przypadku dyskutowanego na
allegro (podatnik sam pyta³ i dwa lata pó¼niej co nieco napisa³).
  Po prostu nie ma okazji do:
- odmowy zwolnienia z VAT (bo zwolnienie jest DOMY¦LNE, ale warunkowe,
   zwolniony ma prowadziæ ewidencjê!) - art.109.2 ustawy o VAT
- dokonania "szacowania podatku", czyli wziêcia danych z kapelusza.

"Tamten kontrahent" to ju¿ ca³kowicie ma "lipê" - nie prowadzi³ DG, nie by³
p³atnikiem VAT a wystawia³ faktury VAT.... masakra.

  A to nie, to zupe³nie inna sprawa :(
  Rozbija siê o VAT wykazany na f-rach.
  Tyle, ¿e apelujê o rozró¿nienie *prowadzenia ewidencji*, samego
i odrêbnie od pozosta³ych naruszeñ prawa.

  Komu¶ kto "tylko" sprzedawa³ "przez nierejestrowan± DG" na alledrogo
taka ewidencja mo¿e zmniejszyæ ilo¶æ zarzutów o 2/3 :]

Teraz ka¿dy jego kupuj±cy który odliczy³ sobie od zakupu VAT ma ..
przegwizdane.

  Ale to jest upomnienie do akcji:
http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/6f8fe7136ad28196
....z dodatkiem Maddy:
http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/msg/f1d6d190533229a1
....i jest niezale¿ne od prowadzenia ewidencji.
  To tak dla porz±dku! :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-14 13:30:46
Autor: Arek
obawa kontroli z US, jak to rozwi±zac?
U¿ytkownik wloczykji napisa³:
Mo¿e jakie¶ sugestie co najlepiej w takiej sytuacji zrobioc?

Sprzedaæ wszystko i zostaæ go³odupcem, albo
wyemigrowaæ, albo
policzyæ ile siê wówczas zarobi³o na ró¿nicach i przygotowaæ sobie 75% od tej kwoty do zap³acenia.

pozdrawiam
Arek

--

www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-03-14 22:26:13
Autor: Cubus
wloczykji pisze:

Mo¿e jakie¶ sugestie co najlepiej w takiej sytuacji zrobioc?

A nie ma teraz czego¶ takiego jak "czynny ¿al"? czy jako¶ tak?
Idziesz, kajasz siê, cmokasz w nogi i co¶ tam mniej kary dowal±?

Data: 2009-03-14 19:45:42
Autor: witek
Cubus wrote:
wloczykji pisze:

Mo¿e jakie¶ sugestie co najlepiej w takiej sytuacji zrobioc?

A nie ma teraz czego¶ takiego jak "czynny ¿al"? czy jako¶ tak?
Idziesz, kajasz siê, cmokasz w nogi i co¶ tam mniej kary dowal±?

Jest. Wszystko siê zgadza z wyj±tkiem tego ostatniego.

Data: 2009-03-15 03:42:08
Autor: kogutek
Cubus wrote:
> Idziesz, kajasz siê, cmokasz w nogi i co¶ tam mniej kary dowal±?
> Jest. Wszystko siê zgadza z wyj±tkiem tego ostatniego.
czyli zostaje jedyny s³uszny sposób Arka. pozwolê sobie zacytowaæ " Sprzedaæ
wszystko i zostaæ go³odupcem". Czego Wam i sobie ¿yczê. Wbrew temu co by siê
mog³o wydawaæ, rozs±dne bycie biednym ma wiêcej plusów ni¿ minusów. --

Data: 2009-03-15 11:29:38
Autor: Andrzej Lawa
kogutek pisze:

wszystko i zostaæ go³odupcem". Czego Wam i sobie ¿yczê. Wbrew temu co by siê
mog³o wydawaæ, rozs±dne bycie biednym ma wiêcej plusów ni¿ minusów.

Có¿, ju¿ Szczepcio i Toñcio o tym wiedzieli ;->

Data: 2009-04-13 11:59:19
Autor: Jacek_P
kogutek napisal:
[...]

Oficjalnym biednym. Nie skladasz PIT-ow, zyjesz dobrze, majatek mozesz
miec znaczny, a dochodow brak :)
Zyjesz beztrosko jak mafia pruszkowska lub wolominska...
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-03-15 15:00:59
Autor: Cubus
witek pisze:

Jest. Wszystko siê zgadza z wyj±tkiem tego ostatniego.

To po kiego ten "czynny ¿al", skoro korzy¶ci ¿adnej z tego nie ma?

Data: 2009-03-15 10:23:22
Autor: witek
Cubus wrote:
witek pisze:

Jest. Wszystko siê zgadza z wyj±tkiem tego ostatniego.

To po kiego ten "czynny ¿al", skoro korzy¶ci ¿adnej z tego nie ma?

po nic, ale nie zaszkodzi

Data: 2009-03-15 15:05:22
Autor: Arek
obawa kontroli z US, jak to rozwi±zac?
U¿ytkownik Cubus napisa³:
To po kiego ten "czynny ¿al", skoro korzy¶ci ¿adnej z tego nie ma?

¯eby obywatel sam siebie poni¿y³.
Mogli zrobiæ tak, ¿e zawiera siê po prostu ugodê, ale przecie¿ wtedy obywatel nie zosta³by upokorzony.

A "korzy¶æ" jest. Sprzedajesz swój honor i godno¶æ w zamian za powiedzmy 1000 z³ grzywny zamiast oberwaæ kilka tysiêcy lub wyrok.
Bo to, ¿e zabior± 75% to jedno, jeszcze bêd± grzywny itd.

pozdrawiam
Arek

Data: 2009-03-14 22:33:33
Autor: cef
Cubus wrote:

Mo¿e jakie¶ sugestie co najlepiej w takiej sytuacji zrobioc?

A nie ma teraz czego¶ takiego jak "czynny ¿al"? czy jako¶ tak?
Idziesz, kajasz siê, cmokasz w nogi i co¶ tam mniej kary dowal±?

Jest. Tylko mo¿e pytaj±cy nie wie jak ogarn±æ temat.
Swoj± drog±,  je¶li kto¶ prowadzi dzia³alno¶æ bez zarejestrowania
to po jak± cholerê sam zostawia dodatkowe ¶lady tego (zap³ata przelewem za towar)
Podobnie jak ten stolarz, co na lewo robi³ meble w gara¿u, ale zaliczki i zap³aty przyjmowa³ na konto.
Pewnie s± te¿ tacy, co zatrudniaj± ludzi na czarno i plac± im przelewem...

obawa kontroli z US, jak to rozwi±zac?