obciachana gwarancja od dewelopera

Data: 2009-08-23 09:57:49
Autor: Marcin Debowski
obciachana gwarancja od dewelopera
On 2009-08-22, yapann <yapann@odwa.pl> wrote:
pytanie dotyczy negocjacji umowy zakupu mieszkania z deweloperem, gdzie ten 'proponuje' (i nie chce negocjować) jedynie 1 rok - zarówno rękojmi jak i gwarancji - na 'wady fizyczne' lokalu. Z tego wynika, że z wadami objawionymi po roku mieszkańcy nie mają po co zwracać się do drugiej strony umowy (?).
O ile się orientuję, bez takiego zapisu gwarancja obowiązuje 3 lata (K.C)

Tak (rękojmia, nie gwarancja). A teraz jest jeszcze:

Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.

Nie jestem świadom takich przepisów, jeśli więc kupujecie to mieszkanie do użytku prywatnego to zapis ograniczający lub wyłączający rękojmie jest po prostu nieskuteczny i możecie go spokojnie zaakceptować.

--
Marcin

Data: 2009-08-23 10:58:43
Autor: yapann