Data: 2019-04-25 14:52:44 | |
Autor: zhbick | |
obciążenie a głośność | |
Jakiś czas temu zauważyłem, że obciążony pasażerami samochód (Civic rocznik 2000, przebieg 130k) stał się znacznie głośniejszy, niż nie obciążony. Dźwięk do złudzenia przypomina odgłos zużytych łożysk, ale nie zmienia się podczas jazdy po zakrętach. Cichnie na krótką chwilę, gdy samochód podskoczy na nierównościach drogi. Przy jeździe w cztery osoby plus bagaż robi się istny młynek do kawy. Gdy jadę sam - jest cicho: słychać szum opon ale bez efektu mielenia.
Co powinienem obstawiać: łożyska z tyłu, czy coś innego? |
|
Data: 2019-04-25 15:15:57 | |
Autor: K | |
obciÄ Ĺźenie a gĹoĹnoĹÄ | |
On 25/04/2019 13:52, zhbick wrote:
Jakiś czas temu zauważyłem, że obciążony pasażerami samochód (Civic rocznik 2000, przebieg 130k) stał się znacznie głośniejszy, niż nie obciążony. Dźwięk do złudzenia przypomina odgłos zużytych łożysk, ale nie zmienia się podczas jazdy po zakrętach. Cichnie na krótką chwilę, gdy samochód podskoczy na nierównościach drogi. Przy jeździe w cztery osoby plus bagaż robi się istny młynek do kawy. Gdy jadę sam - jest cicho: słychać szum opon ale bez efektu mielenia. Tanie opony tak robia. Nawet mimo, ze nie sa jeszcze wizualnie zuzyte. Mialem podobny problem i tez obstawialem lozyska. Zbieglo sie to jednak z wymiana opon z tylu i problem sie sam rozwiazal. |
|
Data: 2019-04-25 18:04:53 | |
Autor: zhbick | |
obciążenie a głośność | |
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q9sfer$1n64$1@gioia.aioe.org...
Co powinienem obstawiać: łożyska z tyłu, czy coś innego? Tanie opony tak robia. Nawet mimo, ze nie sa jeszcze wizualnie zuzyte. Mialem podobny problem i tez obstawialem lozyska. Zbieglo sie to jednak z wymiana opon z tylu i problem sie sam rozwiazal. Faktycznie, to może być powód: problem pojawił się, gdy zrobiło się ciepło. Jeżdżę na 1,5-rocznych Nokian Weatherproof - więc segment raczej bliżej premium, ale mogą się klocki bieżnika rozjeżdżać przy zwiększonym nacisku. Dzięki za podpowiedź! |
|