obciążenie karty EUR PLNami w kraju strefy Euro

Data: 2013-09-03 02:13:45
Autor: az.anonim
obciążenie karty EUR PLNami w kraju strefy Euro
Wróciłem z wakacji w Hiszpanii i w historii transakcji konta walutowego znalazlem dziwny kwiatek:

konto walutowe EUR zostało obciążone kwotą w PLNach.

Efekt jest taki, że przez podwójne przewalutowanie doliczone zostało prawie 10% do transakcji.

Wina pewnie jest po stronie operatora terminala, który *prawdopodobnie* samodzielnie wybrał walutę rozliczeniową jako PLN. W kazdym razie na pewno mnie o to nie spytał.

Ale spytać chciałem w zasadzie o coś innego: jaki jest sens proponowania takiej opcji podczas płatności kartą w walucie kraju w którym się przebywa?

Po co mam mieć mozliwość zapłacenia PLNami płacąc kartą EUR będąc w kraju strefy Euro? Jedyny zysk jaki widzę to zysk banku/operatora karty na podwójnym przewalutowaniu.

Data: 2013-09-03 02:59:09
Autor: Glaukon
obciążenie karty EUR PLNami w kraju strefy Euro
konto walutowe EUR zostało obciążone kwotą w PLNach.
Efekt jest taki, że przez podwójne przewalutowanie doliczone zostało prawie 10% do transakcji.

Mozna powiedziec, ze to hit sezonu w te wakacje :)

Data: 2013-09-03 03:08:02
Autor: luc
W dniu wtorek, 3 września 2013 11:13:45 UTC+2 użytkownik az.anonim napisał:
Wróciłem z wakacji w Hiszpanii i w historii transakcji konta walutowego znalazlem dziwny kwiatek:

konto walutowe EUR zostało obciążone kwotą w PLNach.

Alior?

pzdrwm
luc

Data: 2013-09-03 03:47:03
Autor: az.anonim
obciążenie karty EUR PLNami w kraju strefy Euro
W dniu wtorek, 3 września 2013 12:08:02 UTC+2 użytkownik luc napisał:

Alior?

Dokładnie, Alior Sync. Czyli to Alior ma takie złodziejskie praktyki? Wydawało mi się, że to jest bardziej związane z operatorem karty.

Z ~10 transakcji wykonanych kartą tylko jedna byla rozliczona w PLNach, więc wydaje się że jednak jakieś specjalne okoliczności (terminal?) muszą wystąpić aby wystąpiło podwójne przewalutowanie.

Pytanie o sensowność takiej opcji, z punktu widzenia klienta, wciąż jednak wydaje się zasadne. Wczoraj złożyłem reklamację w Syncu, więc pewnie dopiero za miesiac dowiem się jakie jest ich stanowisko.

Data: 2013-09-03 23:07:45
Autor: Tomasz Chmielewski
obciążenie karty EUR PLNami w kraju strefy Euro
On Tue, 3 Sep 2013 03:47:03 -0700 (PDT)
"az.anonim" <azo80@o2.pl> wrote:

[...]

Moze w polskiej ambasadzie jest terminal, w ktorym za nowy paszport
mozna placic w PLN? :)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2013-09-04 04:24:55
Autor: mucher
On Tuesday, September 3, 2013 12:47:03 PM UTC+2, az.anonim wrote:
> [...]

Z ~10 transakcji wykonanych kartą tylko jedna byla rozliczona w PLNach, więc wydaje się że jednak jakieś specjalne okoliczności (terminal?) muszą wystąpić aby wystąpiło podwójne przewalutowanie.

Powód jest jeden - hiszpańskie kmioty obsługujące terminale bez namysłu wciskają guziki od DCC jak popadnie - bank nie jest winien, winien jest leniwy/nieuczciwy sprzedawca.

Miałem to samo w Hiszpanii. mucher

Data: 2013-09-04 04:32:46
Autor: az.anonim
W dniu środa, 4 września 2013 13:24:55 UTC+2 użytkownik muc...@gmail.com napisał:

Powód jest jeden - hiszpańskie kmioty obsługujące terminale bez namysłu wciskają guziki od DCC jak popadnie - bank nie jest winien, winien jest leniwy/nieuczciwy sprzedawca.

Miałem dokładnie to samo podejrzenie.

Dlatego moje pytanie było raczej ukierunkowane na wątpliwą sensowność przewalutowania na PLN podczas płacenia kartą EUR w kraju strefy Euro.

Data: 2013-09-03 07:57:16
Autor: witek
az.anonim wrote:
[...]

zloz reklamacje
to nie operator, to bank postanowil dodatkowo zarobic.

Data: 2013-09-03 18:17:21
Autor: Marvin
obciążenie karty EUR PLNami w kraju strefy Euro

zloz reklamacje
to nie operator, to bank postanowil dodatkowo zarobic.

Przypomniałem sobie, że będąc w Rumunii w tym roku i wyciągając kasę kartą debetową do konta Sync też mi się raz wyświetliła kwota w PLN. I to oczywiście jakaś wysoka. Czy wszystkie bankomaty to obsługują, tzn. DCC? A może odpowiada za to jakaś aplikacja w chipie karty?
Da się to wyłączyć globalnie? Oczywiście w trosce o bezpieczeństwo :)

Marvin

Data: 2013-09-03 22:47:14
Autor: Dąbrowski
W dniu 2013-09-03 18:17, Marvin pisze:

[...]

3 lata temu gdy płaciłem w Szwajcarii na przejściu granicznym kartą MC za winietę na autostrady to terminal wyświetlił kwotę w PLN i CHF, ale też zapytał w jakiej walucie ma być rozliczona transakcja. Nie pamiętam już po jakim kursie terminal proponował rozliczenie w PLN bo wybrałem CHF.

Data: 2013-09-04 21:17:17
Autor: Imka
Dnia Tue, 3 Sep 2013 02:13:45 -0700 (PDT), az.anonim napisał(a):

[...]

A ja jestem ciekawa od czego/kogo to zależy.
Wyspy Brytyjskie, kredytówka Polbank Visa, ze trzydzieście operacji -
jedno obciążenie w złotówkach.

Carrefour w Warszawie, kasa samoobsługowa, płatność kanadyjską kartą
kredytową, bodajże MasterCard - terminal proponuje zapłatę w CAD
(wezwany pan przestawił na PLN).

Więc "u nas też to działa" ;)

--
Imka

Data: 2013-09-04 14:26:26
Autor: witek
Imka wrote:
jedno obciążenie w złotówkach.

Carrefour w Warszawie, kasa samoobsługowa, płatność kanadyjską kartą
kredytową, bodajże MasterCard - terminal proponuje zapłatę w CAD

A wystarczylo nacinać F1 - No
i transakcja poszlaby w złotówkach
Przynajmniej w normalnej kasie. Nie wiem jakie czytniki maja w samoobslugowych. Omijam je z daleka bo chcą pinu, którego nie mam.

(wezwany pan przestawił na PLN).

nastepnym razem przetaw sobie sama.

obciążenie karty EUR PLNami w kraju strefy Euro