obiektyw

Data: 2009-06-07 15:54:29
Autor: Szkodnik-noci
obiektyw
w celu robienia fotek w gorach i troche w skansenach mam zamiar zmienic obiektyw z SONY 3.5-5.6/18-70 na
TAMARON AF 70-300 mm 4-5,6 macro 1:2  czy to dobry pomysl?
z gory dziekuje za pomoc

-- -- -- -- -Szkodnik-- -- -- -- http://www.garnek.pl/voilltec/a

                    -- -- -- -- -noci-- -- -- --

Data: 2009-06-07 12:32:56
Autor: Vector
obiektyw
obiektywy tego typu to ogólnie zły pomysł. Cokolwiek kupisz i tak kasa
utopiona ;-) 3.5 do 5,6 to rzeźnia nie szkło.

Data: 2009-06-09 21:09:41
Autor: Tomasz Sójka
obiektyw
Dnia Sun, 7 Jun 2009 12:32:56 -0700 (PDT), Vector napisał(a):

obiektywy tego typu to ogólnie zły pomysł. Cokolwiek kupisz i tak kasa
utopiona ;-) 3.5 do 5,6 to rzeźnia nie szkło.

W takim razie 4,5-5,6 to by było już zupełne dno?... Nawet w wersji
100-300APO?.
A do autora wątku - jeśli nie stać cię na jakieś naprawdę dobre szkło to
kup właśnie to. Nie pożałujesz (poza światłem). Flinta aktualnie kosztuje
niewiele mniej, a jest krótsza i trochę gorsza...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-06-07 18:01:10
Autor: waldek
obiektyw
w celu robienia fotek w gorach i troche w skansenach mam zamiar zmienic obiektyw z SONY 3.5-5.6/18-70 na
TAMARON AF 70-300 mm 4-5,6 macro 1:2  czy to dobry pomysl?

Witam!
Mam Sony 300 i oba obiektywy ( i kilka innych jeszcze), wprawdzie nie Tamrona , ale sigmę 70-300 APO.
Uważam że będzie Ci brakować szerokiego kąta. 70 mm to trochę za wąsko i raczej trudno "robić" tym krajobrazy i architekturę. Także aby uzyskać ostrość trzeba 70-300 dość mocno "przymknąć" - czasem będzie brakować światła.
Możesz dokupić 70-300, ale nie zmienić.
Pozdrawiam - Waldek

Data: 2009-06-07 18:56:56
Autor: Szkodnik-noci
obiektyw
Rozumiem by operowac obydwoma

Data: 2009-06-07 19:33:52
Autor: JoannElle
obiektyw
Szkodnik-noci pisze:
w celu robienia fotek w gorach i troche w skansenach mam zamiar zmienic obiektyw z SONY 3.5-5.6/18-70 na
TAMARON AF 70-300 mm 4-5,6 macro 1:2  czy to dobry pomysl?
z gory dziekuje za pomoc

Ja mam takiego tamrona do pentaxa. W celu uzyskania zadowalającego obrazu należy przymknąć go do f/8, nie używać maksymalnej ogniskowej i nie oglądać obrazu w pełnej wielkości (koszmarne aberracje). The decision is Yours ;)
O wadach takiej ogniskowej już Ci napisali.

Pozdrawiam, JoannElle

--
Sama nie rozumiem, skąd to mi się bierze, że jestem mitologiczne zwierzę,
ni to świniobyk, ni to kotopies, w ogóle z innych stron (...)

http://joannelle.digart.pl
GG:2137641

obiektyw