obiektyw 50 mm w formacie 6x6?

Data: 2010-02-17 14:02:02
Autor: Jacek Czerwinski
obiektyw 50 mm w formacie 6x6?
  Marcin pisze:
Witam,

..to jaki to jest odpowiednik obiektywu w  małym obrazku? I czy ktoś z Was mógłby mi powiedziec jak to sie przelicza? , bo mam jeszcze 75 i 150:)

Lekki szeroki, jak 35.

75 do 85 to standardy. Powiedzmy że przekątna klatki to standard.
150 portret (lekkie tele).

Data: 2010-02-17 14:57:25
Autor: dagon0@vp.pl
On 17 Lut, 14:02, Jacek Czerwinski <x...@y.z.pl> wrote:
  Marcin pisze:

> [...]

Lekki szeroki, jak 35.

75 do 85 to standardy. Powiedzmy że przekątna klatki to standard.

Odpowiednikiem funkcjonalnym 35 mm jest dla 6x6 65 mm.
50 mm to odpowiednik funkcjonalny 28 mm
45 to 24 , 40 to 20 mm. 30 mm to już około 16-17 mm
Pozdrawiam Marcin

Data: 2010-02-18 00:34:45
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Jacek Czerwinski napisał:
Marcin pisze:
[...]

W przypadku formatu 6x6 za przekątna należałoby przyjąć przekątną pola 40x60mm - czyli obszaru o proporcjach 2:3 mieszczącego się w kadrze 6x6 (a tak naprawdę jeszcze ciut mniejszego - w końcu 6x6 ma naprawdę coś około 56x56mm

--
Darek

obiektyw 50 mm w formacie 6x6?