obiektyw 50 mm w formacie 6x6?

Data: 2010-02-17 14:28:18
Autor: Paweł Pawłowicz
obiektyw 50 mm w formacie 6x6?
On Wed, 17 Feb 2010 12:55:48 +0000 (UTC), " Marcin"
<mar_p@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Witam,

..to jaki to jest odpowiednik obiektywu w  małym obrazku? I czy ktoś z Was mógłby mi powiedziec jak to sie przelicza? , bo mam jeszcze 75 i 150:)

Proszę bardzo. Format 6x6 ma przekątną 8.49cm, a format 34x36 ma
przekątną 4.33cm. Dzielisz jedno przez drugie i wychodzi 1.96.
A więc obiektyw 50mm zachowa się w formacie 6x6 jak 50/1.96, czyli
25.5mm.
No, prawie, bo jeden format jest kwadratowy, a drugi nie :-)

Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2010-02-17 13:54:19
Autor: Marcin
obiektyw 50 mm w formacie 6x6?
Witam,

Dziękuję wszystkim, a szczególnie Tobie:)
Ciekawe, że różne przekątne wyszły Tobie i "mm" przy formacie 6x6:), ale policzyłem sobie i 8,49 jest ok.
Wszystko jest jasne:)

Pozdrawiam
Marcin

Prosz=EA bardzo. Format 6x6 ma przek=B1tn=B1 8.49cm, a format 34x36 ma
przek=B1tn=B1 4.33cm. Dzielisz jedno przez drugie i wychodzi 1.96.
A wi=EAc obiektyw 50mm zachowa si=EA w formacie 6x6 jak 50/1.96, czyli
25.5mm.
No, prawie, bo jeden format jest kwadratowy, a drugi nie :-)

Pozdrawiam,
Pawe=B3

Data: 2010-02-17 14:57:04
Autor: Jacek Czerwinski
Marcin pisze:
Witam,

Dziękuję wszystkim, a szczególnie Tobie:)
Ciekawe, że różne przekątne wyszły Tobie i "mm" przy formacie 6x6:), ale policzyłem sobie i 8,49 jest ok.
Rzeczywista klatka to 56mm a nie 60

Data: 2010-02-17 14:57:20
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-02-17 14:54, Marcin pisze:
[...]

Nie chciałbym Cię martwić, ale to wynika z faktu, że masz problem z czytaniem. Z poprawnym pisaniem na grupy również:)

A.

ps. na Twoim miejscu zastanowił bym się z 5 razy przed zarzuceniem Markowi jakieś nieścisłości.

Data: 2010-02-17 14:48:50
Autor: Marcin
[...]

Faktycznie, zwracam honor "mm" czyli Markowi, nie zwróciłem uwagi, że to dla różnych rozmiarów było wyliczone. Problemów z czytaniem raczej nie mam, czasem może jednak coś umknie podczas czytania...:)

Twoja radę biorę sobie oczywiście do serca:)

Pzdr
Marcin

Data: 2010-02-17 14:58:02
Autor: mm
obiektyw 50 mm w formacie 6x6?
;)

Ciekawe, że różne przekątne wyszły Tobie i "mm" przy formacie 6x6:), ale
policzyłem sobie i 8,49 jest ok.

ano proste. wymiar klatki w formacie 6x6 jest dokładnie 56x56mm a nie 6x6cm
pozdr
mm

Data: 2010-02-17 14:52:18
Autor: Marcin
obiektyw 50 mm w formacie 6x6?
mm <marekmadej.towyciac@gazeta.pl> napisał(a):
;)

> [...]
> policzyłem sobie i 8,49 jest ok.

ano proste. wymiar klatki w formacie 6x6 jest dokładnie 56x56mm a nie 6x6cm

Juz wiem z czego wynikają róznice. Przepraszam Marek:)

Pozdrawiam
Marcin --

Data: 2010-02-17 15:39:59
Autor: Paweł Pawłowicz
obiektyw 50 mm w formacie 6x6?
On Wed, 17 Feb 2010 13:54:19 +0000 (UTC), "Marcin "
<mar_p@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Witam,

Dziękuję wszystkim, a szczególnie Tobie:)
Ciekawe, że różne przekątne wyszły Tobie i "mm" przy formacie 6x6:), ale policzyłem sobie i 8,49 jest ok.

Ale to mój oponent miał rację, klatka ma rozmiar 56x56. Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2010-02-17 16:49:40
Autor: JA
On 2010-02-17 14:54:19 +0100, "Marcin " <mar_p@NOSPAM.gazeta.pl> said:

Ciekawe, że różne przekątne wyszły Tobie i "mm" przy formacie 6x6:), ale
policzyłem sobie i 8,49 jest ok.

I jest źle, a nie ok.
6x6, to 56x56 mm.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

obiektyw 50 mm w formacie 6x6?