Data: 2010-05-27 23:28:48 | |
Autor: x | |
objawy konca zycia silnika | |
Mam pytanie czysto teoretyczne do osob o nieco wiekszej wiedzy od mojej:
Jak objawia sie praca samochody w koncowej fazie zywotnosci silnika, tuz przed jego remontem generalnym? Czy konczy sie to calkowitym odmowieniem pracy (nie zapali/nie jedzie) czy tez szeregiem objawow (np. zwiekszone ziuzycie oleju, zwiekszone spalanie, spadek mocy). Interesuje mnie co sie nasila, az dochodzi do momentu gdy silnik nadaje sie to kompletnego remontu. Konkretnie chodzi o silnik benzynowy, bez turbiny, powiedzmy o pojemnosci 2,0 (jesli ma to jakis wplyw...), w aucie osobowym. Czy sa jakies typowe objawy? |
|
Data: 2010-05-27 23:09:42 | |
Autor: Pszemol | |
objawy konca zycia silnika | |
"x" <x@xx.pl> wrote in message news:htmo6h$68k$1inews.gazeta.pl...
Mam pytanie czysto teoretyczne do osob o nieco wiekszej wiedzy od mojej: Objawów czasem wcale nie ma - mój silnik 2,2 litra (bez turbo) toyota camry 1995 rok mimo ćwierć miliona mil na liczniku (427 tysięcy kilometrów) nie wykazywał objawów "końcowej fazy" - jest coś takiego? Pozbyłem się go w listopadzie gdy padła mi pompa wodna i poszedł pasek rozrządu... |
|
Data: 2010-05-28 09:17:19 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
objawy konca zycia silnika | |
Pszemol pisze:
Jak objawia sie praca samochody w koncowej fazie zywotnosci silnika, Objawów czasem wcale nie ma - mój silnik 2,2 litra (bez turbo) toyota Skoro nie objawiał, to skąd wiesz, że był w końcowej fazie? A jeśli nie był, to odpowiedź jest nie na temat, prawda? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-05-27 23:35:19 | |
Autor: Lewis | |
objawy konca zycia silnika | |
Użytkownik "x" <x@xx.pl> napisał w wiadomości news:htmo6h$68k$1inews.gazeta.pl...
Mam pytanie czysto teoretyczne do osob o nieco wiekszej wiedzy od mojej: "Bierze" olej, dużo oleju, kopci na niebiesko, nie ma mocy, ciężko odpala.(Pierścienie tłoki cylindry, zawory) Masło pod korkiem oleju, ubywanie boryga (uszczelka pod głowicą) -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-05-28 01:08:46 | |
Autor: J.F. | |
objawy konca zycia silnika | |
On Thu, 27 May 2010 23:28:48 +0200, x wrote:
Jak objawia sie praca samochody w koncowej fazie zywotnosci silnika, tuz przed jego remontem generalnym? trudnosci z zapalaniem lub stukot panewek. A czasem siwy dym z rury i znikanie plynu :-) (np. zwiekszone ziuzycie oleju, zwiekszone spalanie, spadek mocy). Olej to mocno zalezy od tego ile kierownik zniesie :-) J. |
|
Data: 2010-05-28 07:23:28 | |
Autor: Tomek | |
objawy konca zycia silnika | |
Użytkownik "x" <x@xx.pl> napisał w wiadomości news:htmo6h$68k$1inews.gazeta.pl... Mam pytanie czysto teoretyczne do osob o nieco wiekszej wiedzy od mojej: Większość objawów opisali moi przedmówcy. Zużycie można umownie podzielić na zużycie w zakresie tłok/cylinder, korbowód/wał korbowy, uklad zasilania (zawory). Najczesciej zużyciu ulega tłok/cylinder (owalizacja cylindra) rosną luzy na zamkach pierścieni i mamy objawy "brania" oleju (dymienie), gordzej kompresji (wzrost spalania (mniejsza moc), trudniejszy rozruch, Nadmierne luzy na panewkach korbowych powodują stukanie silnika zaraz po uruchomieniu. Zużycie silnika w zasadzie nie ma wpływu na uszczelkę podgłowicową, może ona "pójść" niezależnie od zużycia. Sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach, to bardzo miarodajny sposób określenia zużycia silnika. I sprawdź jak wygląda tzw. odma czyli odpowietrzanie skrzyni korbowej. Gdy będzie tam "masło" (skrzepły, przepalony olej) to oznacza że są duże przedmuchy spalin przez pierścienie i jest to wskazanie do wykonania szlifu oraz założenia nadwymiarowego tloka i pierścieni. T. |
|
Data: 2010-05-28 08:51:08 | |
Autor: Agent | |
objawy konca zycia silnika | |
Tego bym się trzymał w pierwszej kolejności. |
|
Data: 2010-05-28 10:12:30 | |
Autor: krzysiek82 | |
objawy konca zycia silnika | |
x pisze:
Mam pytanie czysto teoretyczne do osob o nieco wiekszej wiedzy od mojej: nadmierne spalanie oleju, problemy z rozruchem (zwłaszcza diesle w których kompresja jest bardzo ważna) stuki pochodzące z okolic głowicy i panewek. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-05-28 13:40:19 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
objawy konca zycia silnika | |
krzysiek82 pisze:
x pisze: Ciśnienie sprężania, ciśnienie oleju - chociaż nie do końca, sprężania może nie mieć jak ma tylko zużyte pierścienie, a ciśnienia oleju przy lichych panewkach, lub problemach w układzie smarowania (za słaba sprężyna w zaworze upustowym). Pozdrawiam !! PS: Jak te 2 powyższe będą + zużycie oleju, + stuaknie panewek to silnik do naprawy głównej. |
|
Data: 2010-05-31 16:26:41 | |
Autor: kamil | |
objawy konca zycia silnika | |
"x" <x@xx.pl> wrote in message news:htmo6h$68k$1inews.gazeta.pl... Mam pytanie czysto teoretyczne do osob o nieco wiekszej wiedzy od mojej: Kiedys z ciekawosci rupieciastego civica 1.6 kupionego za grosze "byle do przegladu" zajezdzilem nie dolewajac oleju. Po krotkim czasie nawet po uzupelnieniu go wiecej niz benzyny, do tego zostawial calkiem spora chmure dymu a soba. Co ciekawe, mocy mu zbyt wiele nie ubylo sadzac po osiagach. Pozdrawiam Kamil |