obligacje

Data: 2020-05-14 14:42:45
Autor: Olin
obligacje
Wszyscy zajęci koronawirusem, a tu Ministerstwo Finansów nie chce, żeby
suweren kupował obligacje.
Jeszcze w kwietniu za 10-latki i 4-latki w pierwszym roku dawało
odpowiednio 2.7% i 2.4%. Teraz można zarobić tylko 1.7% i 1.3%.
Potem do inflacji też doliczają mniej: 1,00%  i 0,75%.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
Jacek Czaputowicz

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-05-14 07:25:05
Autor: Dawid Rutkowski
obligacje
W dniu czwartek, 14 maja 2020 14:43:33 UTC+2 użytkownik Olin napisał:
[...]

To może po to Glapcio ściął stopy na maxa - żeby ulżyć największemu kredytobiorcy w Polsce?
Jak ścinali, to google news wyświetlał mi artykuły: "jak teraz oszczędzać? kup obligacje skarbowe!"

Ale to i tak lepiej niż gdzie indziej - choć jednak coś w stylu kawałów o dobroci Lenina/Stalina - w best korei podobno właśnie jeden przedsiębiorca (podobno są tam i tacy) dostał właśnie czapę, bo nie chciał brać udziału w obowiązkowymi kupowaniu obligacji rządowych...

Data: 2020-05-14 16:34:28
Autor: Olin
obligacje
Dnia Thu, 14 May 2020 07:25:05 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

To może po to Glapcio ściął stopy na maxa - żeby ulżyć największemu kredytobiorcy w Polsce?

Może uznali, że lepiej finansować dług inflacją, niż pożyczać.
W sumie drukowanie pieniędzy jest chyba mniej kłopotliwe i lepsze
medialnie, bo złośliwi się nie czepią, że państwo zadłużone.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-05-14 07:56:43
Autor: Dawid Rutkowski
obligacje
W dniu czwartek, 14 maja 2020 16:35:00 UTC+2 użytkownik Olin napisał:
> [...]

W sumie drukowanie pieniędzy jest chyba mniej kłopotliwe i lepsze
medialnie, bo złośliwi się nie czepią, że państwo zadłużone.

Przy okazji jest to twórcza interpretacja pomysłu jednego pisiora "od finansów", że Polacy trzymają w bankach kupę szmalu i mogliby go państwu (tzn. pisiorskiemu jaśnie państwu) pożyczyć zamiast bezproduktywnie w bankach trzymać.
Inflacja spowodowana dodrukiem pozbawi Polaków tego obciążenia.

Data: 2020-05-14 17:22:49
Autor: Akarm
obligacje
[...]

Na szczęście o nasze finanse dba Partia.
Ministrem został Piotr Patkowski. Może nie wygląda poważnie, ale ma już 28 lat skończone. A że nie zna się na finansach? To nie przeszkoda. Najważniejsze, że jest członkiem Przewodniej Siły Narodu - możemy spać spokojnie.
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/piotr-patkowski-kim-jest-zawrotna-kariera-nowego-wiceministra-pis/5vl83j1

--
-          Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2020-05-14 17:25:25
Autor: ąćęłńóśźż
obligacje
Nie rozumiesz, że szmal to odłożona konsumpcja.
Zastanów się teraz, ile przeciętny Amerykanin musi trzymać w banku, żeby:
* pchnąć dzieci na wyższą uczelnię;
a następnie:
** godnie przeżyć ostatnie 3 lata życia w domu starców i jeszcze rok na OIOM w szpitalu aż do śmierci.
A teraz policz to dla Polaka ubezpieczonego w NFZ.

-- -- -
Polacy trzymają w bankach kupę szmalu i mogliby go państwu pożyczyć zamiast bezproduktywnie w bankach trzymać.

Data: 2020-05-14 18:30:10
Autor: Jerzy
obligacje
W dniu 14.05.2020 o 17:25, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Już partia rządząca ma pomysł na wykorzystanie tych oszczędności w bankach. Oszczędności mocą ustawy zostaną zamienione z mocy prawa na 10 letnie obligacje.

Data: 2020-05-14 22:04:05
Autor: Waldek
obligacje
W dniu 2020-05-14 o 18:30, Jerzy pisze:

-- -- -
[...]

Nie zostaną, bo to skasowałoby chęć do oszczędzania,
czyli nie byłoby już z czego kraść, a tak można kraść małą łyżeczką ... ciągle ;)

Pozdro

Data: 2020-05-15 20:08:46
Autor: J.F.
obligacje
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gcp9vug20bq9.1kqgdr2ozmbz2.dlg@40tude.net...
[...]

Ale jak niby ma Glapinski wprowadzic je do obiegu ?

Dac kazdemu po 100 ... tys ? A co z tego rzad bedzie mial ?

Wiec jesli rzad chce miec pieniadze na maseczki, testy, samochody, dotacje - to formalnie musi pozyczyc.
No chyba, ze im Glapcio jako zysk NBP przekaze.

Wiec zadluzenie wzrosnie.
To zadluzenie moze byc niegrozne, jesli Glapcio pozyczy na zerowy procent i nie bedzie sie domagal zwrotu, ale jednak bedzie.
Ktos kiedys podliczy i moze zaszkodzic.
A my nie jestesmy USA, zeby moc tak stale pozyczac "na wieczne nieoddanie".

Wiec zasadne byloby rozmydlenie tego. Np rzad oglosi kredyty pomocowe dla ludzi, udzielac bedzie PKO, pieniadze dostanie z NBP, wszystko niby do zwrotu i na niski procent, rzad w tym
udzialu nie bierze i zadluzenia nie ma.

Albo ZUS wezmie kredyt, moze i bezposrednio w NBP, a rzad przez rok nie bedzie musial doplacac do emerytur.

O dalszych skutkach to sie trudno wypowiadac - jak zrobi sie duza inflacja, to oprocentowanie obligacji bedzie musialo podskoczyc,
bo chyba NBP, nawet do spolki z PKO nie uciagna calego zadluzenia panstwa.
A jak podskoczy, to panstwo nie wyrobi na splaty.
Chyba, ze dzieki inflacji wplywy nominalne wzrosna, i jednak wyrobi...

J.

Data: 2020-05-15 18:38:04
Autor: Arek
obligacje
Dawid Rutkowski napisał(a) w wiadomości:
<77dc0f08-ee92-45aa-a472-22a88d1d2b33@googlegroups.com>...
[...]

W kwietniu informowano o rekordowym zainteresowaniu obligacjami,
można było przewidzieć.

[...]

W porównaniu z innymi...

[...]

https://independenttrader.pl/polacy-spoleczenstwo-najsilniej-okradane-z-oszczednosci.html
graf z Bloomberga
Polska za Kenią, Angolą.... Nasz wzór Węgry też, choć odrobinę lepiej.

Arek

Data: 2020-05-15 22:31:25
Autor: Arek
obligacje

Arek napisał(a) w wiadomości: <5ebec547$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>...
[...]

W porównaniu z innymi...

[...]

Jeszcze obniżą
https://businessinsider.com.pl/finanse/recesja-w-polsce-opinia-goldman-sachs/4wt0q3x
"Ponadto ekonomiści GS przewidują, że Narodowy Bank Polski obniży
stopę referencyjną z 0,50 proc. do 0,05 proc. pod koniec tego kwartału,
a inflacja ozostanie stosunkowo niegroźna w 2020 roku."

"niegroźna"... dla kogo?

Arek

Data: 2020-05-20 00:16:20
Autor: darek12345
obligacje
Zakup obligacji Skarbu Państwa przy obecnym oprocentowaniu nie ma większego sensu. Coraz gorsze oprocentowanie jest na lokatach. W związku z tym zastanawiam się nad zakupem obligacji komunalnych, jako alternatywy dla długoterminowej (kilkuletniej) lokaty. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie przy zakupie takich obligacji?

Pozdrawiam
Darek

obligacje