obligacje GNB w ofercie OO?

Data: 2012-03-12 21:26:52
Autor: RobertS
obligacje GNB w ofercie OO?
jak w temacie, czy do was również dzwonili?

oprocentowanie obligacji 3,55% + wibor 6M = 8,51% brutto czyli 6,89% netto

inwestycja na 6 lat, ale można je sprzedać wcześniej...nie dopytałem odnośnie szczegółów, ale może ktoś wie coś więcej?

RobertS

Data: 2012-03-13 08:18:30
Autor: Marvin
obligacje GNB w ofercie OO?
W dniu 2012-03-12 21:26, RobertS pisze:
[...]

Dzwonili. Niemniej daje to mniej więcej 0,7% więcej nad lokaty, a w zamian znosi gwarancje BFG. Pewnie są też inne ukryte opłaty.

Marvin

Data: 2012-03-13 07:09:38
Autor: MrMrooz
obligacje GNB w ofercie OO?
On 13 Mar, 08:18, Marvin <mar...@fakename.com> wrote:
W dniu 2012-03-12 21:26, RobertS pisze:> jak w temacie, czy do was równie¿ dzwonili?

> oprocentowanie obligacji 3,55% + wibor 6M = 8,51% brutto czyli 6,89% netto

> inwestycja na 6 lat, ale mo¿na je sprzedaæ wcze¶niej...nie dopyta³em
> odno¶nie szczegó³ów, ale mo¿e kto¶ wie co¶ wiêcej?

Dzwonili. Niemniej daje to mniej wiêcej 0,7% wiêcej nad lokaty, a w
zamian znosi gwarancje BFG. Pewnie s± te¿ inne ukryte op³aty.

Marvin
Lokata tiptop w OO daje 6,1% brutto, to chyba trochê wiêcej ni¿ 0.7pp
mniej ni¿ oproc. obligacji? Czy porównujesz z innymi lokatami?

A propo samych obligacji - czy by³ jaki¶ minimalny próg wej¶cia? Czy
maj± byæ notowane na Catalyst? Bo tam s± ju¿ inne obligacje GNB, ale
tylko na rynku hurtowym.

Pozdrawiam
Micha³ M

Data: 2012-03-13 19:33:14
Autor: RobertS
obligacje GNB w ofercie OO?
W dniu 2012-03-13 15:09, MrMrooz pisze:
[...]

notowane na Catalyst, min. zakup to 25 szt. po 1000 z³

oto info z OO:
- przy zakupie nie ma ¯ADNYCH kosztów
- przed terminem wykupu mo¿na je sprzedaæ dowoln± metod± np.: przed Dom maklerski i poza wymienionymi przez pana kosztami pobieranymi przez dom maklerski nie ma innych op³at ( emitent odkupuje je dopiero na koniec po 6 latach)
- Termin przydzia³u to 23-03-2012 czyli od tego dnia nale¿y liczyæ 6msc

co o tym s±dzicie?

RobertS

Data: 2012-03-14 14:16:38
Autor: MrMrooz
obligacje GNB w ofercie OO?
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisa³(a): ...
[...]

je¿eli bêd± notowane na rynku detalicznym (mo¿na 1 sztuk± obracaæ), to mo¿emy rozmawiaæ. Jak hurtowy (tam minimum to 100tys, czyli 100 sztuk) - to problem. Co do samych obligacji - przyzwoicie, choæ bez rewelacji. Na Catalyst mo¿na kupiæ choæby obligacje BSów, które daj± mar¿e od 3 do 4%. I te¿ s± oparte na WIBOR6M. Tylko ciê¿ko kupiæ je po cenie zbli¿onej do nomina³u. Z drugiej strony, jak porównamy z obligacjami GPW, z mar¿± 1,17%, to rewelacja. Dla kogo¶, kto ma ju¿ co¶ wspólnego z obligacjami, zw³aszcza nie tylko skarbowymi, to do¶æ ciekawa opcja. Dla kogo¶, kto mia³ tylko lokaty - niekoniecznie, zw³aszcza jak nie ma rachunku maklerskiego - bo ciê¿ko bêdzie wyj¶æ w trakcie.

Pozdrawiam
Micha³ M

Data: 2012-03-14 14:29:19
Autor: MrMrooz
obligacje GNB w ofercie OO?
MrMrooz  <mrmrooz@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³(a):
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisa³(a): ...
> notowane na Catalyst, min. zakup to 25 szt. po 1000 z³
Mam co¶ wiêcej. Na stronie noblesecurities mo¿na znale¼æ info. To jest seria PP-III. Poprzednie, PP-I i PP-II, ze stycznia i lutego, mia³y mar¿ê 3,75%, czyli ciut lepiej.

No i na minus, na innym forum znalaz³em info, ¿e s± to obligacje podporz±dkowane - czyli ostatnie w kolejce obligacji do wyp³aty w razie bankructwa emitenta. Pozdrawiam
Micha³ M

--

obligacje GNB w ofercie OO?