obligacje GNB w ofercie OO?

Data: 2012-03-13 08:18:30
Autor: Marvin
obligacje GNB w ofercie OO?
W dniu 2012-03-12 21:26, RobertS pisze:
jak w temacie, czy do was rĂłwnieĹź dzwonili?

oprocentowanie obligacji 3,55% + wibor 6M = 8,51% brutto czyli 6,89% netto

inwestycja na 6 lat, ale można je sprzedać wcześniej...nie dopytałem
odnośnie szczegółów, ale może ktoś wie coś więcej?

Dzwonili. Niemniej daje to mniej więcej 0,7% więcej nad lokaty, a w zamian znosi gwarancje BFG. Pewnie są też inne ukryte opłaty.

Marvin

Data: 2012-03-13 07:09:38
Autor: MrMrooz
obligacje GNB w ofercie OO?
On 13 Mar, 08:18, Marvin <mar...@fakename.com> wrote:
W dniu 2012-03-12 21:26, RobertS pisze:> jak w temacie, czy do was również dzwonili?

> [...]

Dzwonili. Niemniej daje to mniej więcej 0,7% więcej nad lokaty, a w
zamian znosi gwarancje BFG. Pewnie są też inne ukryte opłaty.

Lokata tiptop w OO daje 6,1% brutto, to chyba trochę więcej niż 0.7pp
mniej niż oproc. obligacji? Czy porównujesz z innymi lokatami?

A propo samych obligacji - czy był jakiś minimalny próg wejścia? Czy
mają być notowane na Catalyst? Bo tam są już inne obligacje GNB, ale
tylko na rynku hurtowym.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2012-03-13 19:33:14
Autor: RobertS
obligacje GNB w ofercie OO?
W dniu 2012-03-13 15:09, MrMrooz pisze:
[...]

notowane na Catalyst, min. zakup to 25 szt. po 1000 zł

oto info z OO:
- przy zakupie nie ma ŻADNYCH kosztów
- przed terminem wykupu można je sprzedać dowolną metodą np.: przed Dom maklerski i poza wymienionymi przez pana kosztami pobieranymi przez dom maklerski nie ma innych opłat ( emitent odkupuje je dopiero na koniec po 6 latach)
- Termin przydziału to 23-03-2012 czyli od tego dnia należy liczyć 6msc

co o tym sądzicie?

RobertS

Data: 2012-03-14 14:16:38
Autor: MrMrooz
obligacje GNB w ofercie OO?
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a): ...
[...]

jeżeli będą notowane na rynku detalicznym (można 1 sztuką obracać), to możemy rozmawiać. Jak hurtowy (tam minimum to 100tys, czyli 100 sztuk) - to problem. Co do samych obligacji - przyzwoicie, choć bez rewelacji. Na Catalyst można kupić choćby obligacje BSów, które dają marże od 3 do 4%. I też są oparte na WIBOR6M. Tylko ciężko kupić je po cenie zbliżonej do nominału. Z drugiej strony, jak porównamy z obligacjami GPW, z marżą 1,17%, to rewelacja. Dla kogoś, kto ma już coś wspólnego z obligacjami, zwłaszcza nie tylko skarbowymi, to dość ciekawa opcja. Dla kogoś, kto miał tylko lokaty - niekoniecznie, zwłaszcza jak nie ma rachunku maklerskiego - bo ciężko będzie wyjść w trakcie.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2012-03-14 14:29:19
Autor: MrMrooz
obligacje GNB w ofercie OO?
MrMrooz  <mrmrooz@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a): ...
> notowane na Catalyst, min. zakup to 25 szt. po 1000 zł
Mam coś więcej. Na stronie noblesecurities można znaleźć info. To jest seria PP-III. Poprzednie, PP-I i PP-II, ze stycznia i lutego, miały marżę 3,75%, czyli ciut lepiej.

No i na minus, na innym forum znalazłem info, że są to obligacje podporządkowane - czyli ostatnie w kolejce obligacji do wypłaty w razie bankructwa emitenta. Pozdrawiam
Michał M

--

obligacje GNB w ofercie OO?