obligacje korporacyjne?

Data: 2012-05-28 21:56:13
Autor: RobertS
obligacje korporacyjne?
witam

inwestowaliście może w ten rodzaj obligacji? w jaki sposób (bezpośrednio czy przez fundusz, polisę?)

jakie wraĹźenia, zyski, koszty...

szukam czegoś co byłoby w miarę bezpieczne a oferowało wyższy zysk niż na depozytach bankowych

RobertS

Data: 2012-05-29 06:48:36
Autor: Adam S.
obligacje korporacyjne?

[...]

osobiscie raczej nie ale jakbym sie zdecydować to pewnie przez biuro maklerskie albo pytajac o mozliwośc zakupu jakiejs nowej emisji albo na catalyscie na wtórnym
http://www.gpwcatalyst.pl/instrumenty_notowane?ph_main_content_1_order=bsi_instrument&ph_main_content_1_order_type=DESC - klikajc na nazwie masz podstawowe  informacje.

Przy spadających rynkowych stopach procentowych wybrałbym jaki dobry obligacyjny tfi ale to chyba jeszcze niepredko.

as

Data: 2012-05-29 07:34:27
Autor: MrMrooz
obligacje korporacyjne?
On 28 Maj, 21:56, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
inwestowaliście może w ten rodzaj obligacji? w jaki sposób (bezpośrednio
czy przez fundusz, polisę?)

jakie wrażenia, zyski, koszty...

szukam czegoś co byłoby w miarę bezpieczne a oferowało wyższy zysk niż
na depozytach bankowych
Tak, bezpośrednio przez biuro maklerskie. Ale to zakup na rynku
wtórnym. Za wiele ofert na rynku pierwotnym dostępnych dla 'zwykłego'
Kowalskiego nie ma. Większość na pierwotnym zaczyna się od 50 lub 200
tys PLN.

Co do rynku wtórnego - Catalyst - OK, tylko trzeba się naliczyć sporo,
żeby nie przepłacić.

No i wraz ze wzrostem % rośnie ryzyko - na chwilę obecną przynajmniej
2 firmy nie wykupiły obligacji.... Ale na szczęście to wciąż
mniejszość :-)

Doskonale pamiętam co czułem jak się zbliżał wykup pierwszych
papierów. Ale wszystko było OK.

Jak się trochę orientujesz w rynku, umiesz liczyć i używać excela
(funkcja XIRR), to szkoda zachodu na tfi czy pośredników. Warto
samemu. Średnie % mojego portfela to 11,5% brutto, zaczyna sie od 8,5%
do 14% max. I odsetki są co kwartał/pół roku - wychodzi mi tak od 6,5%
netto do ponad 12% w przypadku niektórych papierów.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2012-05-29 18:19:14
Autor: RobertS
obligacje korporacyjne?

[...]

no i nabyłem, co prawda nie bezpośrednio ale poprzez UFK, kwota wejścia niska i wypłata zysków (brutto) co 3M

pierwszą kasę zobaczę na początku lipca, zobaczymy jaki będzie z tego zysk, bo na lokatach jest teraz kompletna żenada...

RobertS

Data: 2012-05-29 21:20:29
Autor: air force one
obligacje korporacyjne?
W dniu 2012-05-29 18:19, RobertS pisze:

[...]

pozwolicie, ze sie podlacze, bo temat mnie zainteresowal

czy dobrze rozumiem, dla przecietnego kowalskiego, ktory chce zainwestowac kilka tysiecy zlotych jedyna mozliwoscia jest rynek wtorny? aby dokonac zakupu powinienem zalozyc rachunek w biurze maklerskim? jakie biuro polecacie pod katem obligacji?

Data: 2012-05-29 13:19:56
Autor: MrMrooz
obligacje korporacyjne?
On 29 Maj, 21:20, air force one <air_force_...@noname.pl> wrote:
[...]

Są oferty gdzie można wejść z niższym kapitałem - swego czasu była
oferta PCC Rokita, gdzie można było kupić już od 1 sztuki (100 PLN),
ostatnio Gettin Noble oferował swoje obligacje z progiem wejścia 25
tys a chwilę wcześniej była oferta GPW.

Co do biura - to takie gdzie nie ma opłaty za prowadzenie rachunku
(albo jest b. niska) i gdzie prowizje są rozsądne. Na forach o
catalyst pojawiają się mBank, Alior, XTB i BOS.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2012-05-29 23:08:34
Autor: RobertS
obligacje korporacyjne?

[...]

miałem nabyć te oferowane przez GNB, ale coś mi wypadło i finalnie nie spotkałem się z doradcą, następnej emisji już nie przepuszczę ;-)

RobertS

Data: 2012-05-30 22:16:08
Autor: RobertS
obligacje korporacyjne?
jeżeli ktoś jeszcze jest zainteresowany szczegółowymi informacjami to dajcie znać na priva (proszę wyciąć x z adresu), całą operację zakupu można przeprowadzić korespondencyjnie = dokumenty dostaniecie kurierem na wskazany adres ;-)

RobertS

Data: 2012-05-29 21:34:35
Autor: RobertS
obligacje korporacyjne?

[...]

nie, ja zainwestowałem w obligacje korporacyjne w formie UFK, wpłaciłem kasę i o wyniki mają się martwić spece, nie mam ani czasu ani wiedzy które obligacje miałbym kupić, a tak wpłaciłem i niech się zarządzający martwią...

wypłata kasy zawsze na początku nowego kwartału (najbliższa na początku lipca), patrzyłem na wyniki w ostatnich kwartałach i 3-4% na kwartał można było wyciągnąć ;-)

RobertS

Data: 2012-05-29 13:14:31
Autor: MrMrooz
obligacje korporacyjne?
On 29 Maj, 21:34, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

wypłata kasy zawsze na początku nowego kwartału (najbliższa na początku
lipca), patrzyłem na wyniki w ostatnich kwartałach i 3-4% na kwartał

A możesz podać więcej szczegółów tego UFK? Jaki fundusz wypłaca co
kwartał zyski/odsetki?

Michał M

Data: 2012-05-29 23:07:26
Autor: RobertS
obligacje korporacyjne?

A możesz podać więcej szczegółów tego UFK? Jaki fundusz wypłaca co
kwartał zyski/odsetki?

Michał M

daj znać na priva (wytnij "x" z adresu) to Ci wszystko napiszę i prześlę materiały jakie mam

minimalna kwota inwestycji to tylko 5kzł (jak ktoś ma dziesiątki tys. zł na lokatach to warto sobie chociaż trochę portfel zdywersyfikować), ja to zrobiłem na zasadzie testu

opłata za wejście to 1% (alokowane jest 99% wartości wpłaty) czyli min. 50 zł

a najbardziej podoba mi się to, że zyski wypłacane są z kapitału czyli co 3M dostajesz pełny zysk, a podatek płacisz dopiero w momencie wyjścia z inwestycji ;-)

RobertS

Data: 2015-02-06 15:02:10
Autor: netinvest.pl
obligacje korporacyjne?
W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 21:56:13 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
[...]

-- pozdrawiam
RobertS

Większe zyski dają większe ryzyko.
--