obowiązkowe zimówki - lada moment

Data: 2013-11-18 21:42:46
Autor: Trybun
obowiązkowe zimówki - lada moment
W dniu 2013-11-18 19:32, sqlwiel pisze:
DziÅ› w Faktach TVN dyskusja przygotowawcza o <subj>.
Znaczy się "konsultacje społeczne".
Ministerstwo póki co wachluje listkiem figowym, że "trzeba zaufać kierowcom", ale wiadomo, że lobbyści już swoje zrobili, a tfurcy prawa w łapę wzięli.

PZPR-owski aparatczyk Kalisz oczywiście popiera i uzasadnia regulację. Niedługo będą mi dyktować kiedy wolno mi będzie żonę bzykać.

No i w tej sprawie poparcie Kalisza zdaje się jest uzasadnione. Każde posunięcie zwiększające bezpieczeństwo na drogach to dobra inicjatywa.

Data: 2013-11-18 21:58:47
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-18 21:42, Trybun pisze:

No i w tej sprawie poparcie Kalisza zdaje się jest uzasadnione. Każde
posunięcie zwiększające bezpieczeństwo na drogach to dobra inicjatywa.

Tak jest! Zakazać ruchu wszelkich pojazdów z wyjątkiem rządowych/sejmowych. To dopiero radykalnie poprawi bezpieczeństwo! Mogę się założyć o moje roczne dochody.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-18 22:03:12
Autor: Trybun
W dniu 2013-11-18 21:58, sqlwiel pisze:
[...]

Nie wpełni sprawne auta to większe zagrożenie dla użytkowników niż to medialne zło jakim to się na okrągło nas karmi - jazda po kieliszku.

Data: 2013-11-18 22:49:32
Autor: WOJO
obowiązkowe zimówki - lada moment
Nie wpełni sprawne auta to większe zagrożenie dla użytkowników niż to medialne zło jakim to się na okrągło nas karmi - jazda po kieliszku.
Z czego wnosisz ?
Przecież co roku mam obowiązkowy haracz za 100, to dlaczego mam "niesprawny"?
WOJO

Data: 2013-11-20 11:38:26
Autor: Trybun
W dniu 2013-11-18 22:49, WOJO pisze:
[...]

Nie w pełni sprawne ponieważ na śniegu czy lodzie mają zdecydowanie dłuższą drogę hamowania, problemy z ruszaniem itd. w stosunku do auta sprawnego*

O jakim "haraczu" piszesz?

* Wyposażonego w odpowiednie i stosowne dla pory roku ogumienie.

Data: 2013-11-20 12:12:21
Autor: WOJO
obowiązkowe zimówki - lada moment
O jakim "haraczu" piszesz?

O tym, po którym pojawia się pieczątka w DR.
WOJO

Data: 2013-11-19 09:14:24
Autor: Maciek
W dniu 2013-11-18 22:03, Trybun pisze:
Nie wpełni sprawne auta to większe zagrożenie dla użytkowników niż to medialne zło jakim to się na okrągło nas karmi - jazda po kieliszku.
No to ustawowo zlikwidować obrót samochodami używanymi - wtedy wszyscy
sobie kupiÄ… nowe, bezpieczne, z salonu :->

Maciek

Data: 2013-11-19 09:16:13
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 19.11.2013 09:14, Maciek pisze:
[...]

To nie jest nowy pomysł :-/

--
Åšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-11-19 09:19:50
Autor: Maciek
obowiązkowe zimówki - lada moment
W dniu 2013-11-19 09:16, Andrzej Lawa pisze:
To nie jest nowy pomysł :-/
A! Zapomniałem. Ustalić jeszcze płacę minimalną na powiedzmy 5 tysiaków
i będzie dobrze. Albo lepiej 10 :->

Maciek

Data: 2013-11-19 10:22:00
Autor: J.F
obowiązkowe zimówki - lada moment
Użytkownik "Maciek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

No ale w takiej austrii ilosc ofiar od wielu dekad systematycznie spada.
Co roku wypadkow mniej.
A u nich sie raczej wiele nie zmienia ... tylko samochody coraz nowsze.

Czyzby jednak te gwiazdki, ABS, ESP cos dawaly ?

J.

Data: 2013-11-19 11:14:59
Autor: Jaroslaw Postawa
W dniu 2013-11-19 10:22, J.F pisze:

[...]

Tam się stawia na myślenie i kulturę jazdy. Jedziesz sobie w górach drogą na której dopuszczalna prędkość to 100km/h i to Ty masz myśleć, czy zakręt przejedziesz 100, czy może raczej 40. U nas stawia się tyle znaków, że częściej patrzysz na nie, niż na drogę.

Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2013-11-19 11:20:50
Autor: J.F
obowiązkowe zimówki - lada moment
Użytkownik "Jaroslaw Postawa"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Ale co - u nich kiedys tez bylo pelno znakow, ale polikwidowali ?

Nie, wiec to nie w tym przyczyna spadku wypadkow.

J.

Data: 2013-11-19 15:34:12
Autor: anacron
W dniu 19.11.2013 11:20, J.F pisze:
Ale co - u nich kiedys tez bylo pelno znakow, ale polikwidowali ?

Nowsze auta, lepsze drogi, wyższa kultura jazdy (z umiejętnościami to
bywa różnie). Zauważ, że u nas też liczba wypadków spada mniej więcej
wprost proporcjonalnie do ilości przybywających kilometrów autostrad.

--
anacron

Data: 2013-11-19 16:47:32
Autor: J.F
obowiązkowe zimówki - lada moment
Użytkownik "anacron"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

A chyba nie - owszem, ogolnie autostrad przybywa a wypadkow ubywa, ale szczegolowa analiza nie wiem czy pokaze dokladniejsza korelacje.
Ale mozna popatrzec na jakas droge - ile bylo srednio wypadkow dawniej (choc to sie zmienia), a ile na nowej autostradzie :-)

Tylko ze pisalem o Austrii - tam autostrady byly od dawna, kultura byla od dawna, i wcale im tak bardzo sie drogi nie polepszyly jak nam.
Ani samochodow nie przybylo.

J.

Data: 2013-11-19 15:32:23
Autor: anacron
W dniu 19.11.2013 11:14, Jaroslaw Postawa pisze:
[...]

Tu nie chodzi o ilość znaków, ale o ich absurdalność. Za granicą jak
stawiają 40 to ciężko faktycznie pojechać 60 choćby, u nas często na 40
spokojnie przelatujÄ™ przy 100 i zastanawiam siÄ™ po co ta 40 stoi.

--
anacron

Data: 2013-11-19 14:35:08
Autor: AZ
On 2013-11-19, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:
[...]

Zeby dzwig samobiezny ciagnacy za soba przyczepe, jadacy po mokrej
nawierzchni nie wylecial z zakretu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-19 07:09:06
Autor: kogutek444
obowi±zkowe zimówki - lada moment
W dniu wtorek, 19 listopada 2013 15:35:08 UTC+1 u¿ytkownik AZ napisa³:
On 2013-11-19, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:

> Tu nie chodzi o ilo¶æ znaków, ale o ich absurdalno¶æ. Za granic± jak

> stawiaj± 40 to ciê¿ko faktycznie pojechaæ 60 choæby, u nas czêsto na 40

> spokojnie przelatujê przy 100 i zastanawiam siê po co ta 40 stoi.

Zeby dzwig samobiezny ciagnacy za soba przyczepe, jadacy po mokrej

nawierzchni nie wylecial z zakretu.

-- Artur

ZZR 1200

To moze by znaków dostawic? Bryczki 20 dzwigi 30. Autokary 50. Osobowe 100. Tylko nic to nie da bo jak jest 30 bo d¼wig mo¿e jechaæ i droga bêdzie w±ska i ruch z przeciwka du¿y to i tak nikt go nie wyprzedzi.

Data: 2013-11-19 19:00:49
Autor: Budzik
obowi±zkowe zimówki - lada moment
Osobnik posiadaj±cy mail artur.zabronski@gmail.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

Odwrócmy sytuacje.
Znaki sa postawione dobrze, czyli tam gdzie 40 to osobówk± jedzie sie 40.
Leci dzwig i wylatuje z zakretu.
Przyjezdza policja:
- panie, jak pan wylecia³ z tego zakretu?
- bo tu by³a 40 ustawiona!
- i pan mysla³, ze te znaki dla dzwigów sa ustawiane?!?!

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2013-11-19 20:01:11
Autor: masti
obowi±zkowe zimówki - lada moment
Dnia pięknego Tue, 19 Nov 2013 19:00:49 +0000 osobnik zwany Budzik
napisał:

Osobnik posiadający mail artur.zabronski@gmail.com napisał(a) w
poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Znaki sa postawione dobrze, czyli tam gdzie 40 to osobówką jedzie sie
40. Leci dzwig i wylatuje z zakretu.
Przyjezdza policja:
- panie, jak pan wyleciał z tego zakretu? - bo tu była 40 ustawiona!
- i pan myslał, ze te znaki dla dzwigów sa ustawiane?!?!

problem polega na tym, żę przez lata ludzie się przyzwyczaili, że stawiają je dla dźwigów na Starze

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-19 21:00:43
Autor: Budzik
obowi±zkowe zimówki - lada moment
Osobnik posiadaj±cy mail gone@to.hell napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

problem polega na tym, ¿ê przez lata ludzie siê przyzwyczaili, ¿e stawiaj± je dla d¼wigów na Starze

potem jest zdziwienie, jak gdzie postawia dobrze znak, np, na wjazdach na autostrade.
Jest 40, lecisz 50 i nagle musisz dohamowæ bo jest za szybko... :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Pocz±tek i koniec zawsze s± jedno¶ci±."
Frank Herbert

Data: 2013-11-19 21:12:51
Autor: Artur Maśląg
napisał:

[...]

Nie, najwyżej można stwierdzić, że ludzie się przyzwyczaili do
wmawiania, że ograniczenia są stawianie dla dźwigów na Starze
i część z nich potraktowała to jako prawdę...

Data: 2013-11-21 14:10:06
Autor: Przemek
obowi±zkowe zimówki - lada moment
W dniu wtorek, 19 listopada 2013 20:00:49 UTC+1 u¿ytkownik Budzik napisa³:

[...]

Je¶li na drodze bêdziesz mia³ postawione np 70, a bêdzie go³oled¼ i wypadniesz z drogi przy 60, to kogo bêdziesz obwinia³?
Zawsze wydawa³o mi siê, ¿e prêdko¶æ dostosowujemy do panuj±cych warunków, je¿eli nie jeste¶my ich pewni, musimy podj±æ wiêksze ¶rodki ostro¿no¶ci. Tu pewnie sporo bêdzie zale¿a³o od sta¿u/do¶wiadczenia za kierownic±, czy znajomo¶ci danego auta, ale w koñcu to MY trzymamy w rêkach kierownicê i mamy pod kontrol± peda³ gazu, prawda?

pozdrawiam
Przemek

Data: 2013-11-22 06:00:31
Autor: Budzik
obowi±zkowe zimówki - lada moment
Osobnik posiadaj±cy mail przemyslaw.22@gmail.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

A o czym ja pisa³em powy¿ej?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Moi ludzie pracuj± na okr±g³o! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobê!!!"
kpt. Bertorelli/Dzielna Armia W³oska/Allo, Allo

Data: 2013-11-22 21:42:22
Autor: John Ko³alsky
obowi±zkowe zimówki - lada moment

U¿ytkownik "Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com>

[...]

No i w³a¶nie czêsto jeste¶my pewni, bo go³oledzi nie widzimy

Data: 2013-11-19 15:30:42
Autor: anacron
W dniu 19.11.2013 10:22, J.F pisze:
Czyzby jednak te gwiazdki, ABS, ESP cos dawaly ?

Mój ojciec raz wjechał w dupę (na szczęście lekko) gościowi przed nim.
Lata temu, pierwsze auto z ABS i nagle okazało się, że ABS skraca drogę
hamowania ale tylko na suchym, a na mokrym (po deszczu) drastycznie jÄ…
wydłużył, a nie było gdzie uciekać ponoć.

--
anacron

Data: 2013-11-19 17:12:37
Autor: RadoslawF
obowi±zkowe zimówki - lada moment
Dnia 2013-11-19 15:30, U¿ytkownik anacron napisa³:

Czyzby jednak te gwiazdki, ABS, ESP cos dawaly ?

Mój ojciec raz wjecha³ w dupê (na szczê¶cie lekko) go¶ciowi przed nim.
Lata temu, pierwsze auto z ABS i nagle okaza³o siê, ¿e ABS skraca drogê
hamowania ale tylko na suchym, a na mokrym (po deszczu) drastycznie j±
wyd³u¿y³, a nie by³o gdzie uciekaæ ponoæ.

Bo na prawdziwych szkoleniach nikt nie twierdzi ¿e skracaj±
a wszyscy ¿e przed³u¿aj±. No ale "znawcy" i tak wierz± specom
od marketingu a nie od jazdy.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-19 17:46:07
Autor: anacron
W dniu 19.11.2013 17:12, RadoslawF pisze:
Bo na prawdziwych szkoleniach nikt nie twierdzi ¿e skracaj±
a wszyscy ¿e przed³u¿aj±. No ale "znawcy" i tak wierz± specom
od marketingu a nie od jazdy.

Na suchym nagrzanym astacie naprawdê skracaj±, tylko ¿e tylko wtedy.
Jest wiêc to taka pó³prawda.

--
anacron

Data: 2013-11-19 18:19:38
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-11-19 17:12, RadoslawF pisze:
[...]

Fajne szkolenia, na których prawdy nie mówi±. Jak kto¶ komu¶ wjecha³
w "dupê" to niech nie opowiada, ¿e to wina ABS itd. Tak ogólnie
ABS jednak skraca drogê hamowania, ¿e o mo¿liwo¶ci kierowania
nie wspomnê, a ¿e ABS-y ró¿ne, warunki ró¿ne itd., to kierowca ma
je¼dziæ spokojnie, a nie opowiadaæ jak to wszystko dooko³a
zawini³o, tylko nie on. Stare ABS-y dzia³a³y czasem do¶æ dziwacznie,
ale czasy MB W123 to tak ze 30 lat temu. Jak dzia³a w 30 letnim
BWM E24 nie mia³em okazji sprawdziæ, poniewa¿ na obecn± chwilê
nie ma czujników :)

No ale "znawcy" i tak wierz± specom od marketingu a nie od jazdy.

Tu nie chodzi o marketing, a ABS od dawna jest czym¶ wrêcz naturalnym
w wiêkszo¶ci samochodów.

Data: 2013-11-20 11:42:56
Autor: Trybun
W dniu 2013-11-19 09:14, Maciek pisze:
[...]

A niby z jakiego powodu - używane auta często gwarantują wyższy poziom bezpieczeństwa niż pojazdy fabrycznie nowe.

Data: 2013-11-20 13:50:30
Autor: RadoslawF
obowi±zkowe zimówki - lada moment
Dnia 2013-11-20 11:42, U¿ytkownik Trybun napisa³:

Nie wpe³ni sprawne auta to wiêksze zagro¿enie dla u¿ytkowników ni¿ to
medialne z³o jakim to siê na okr±g³o nas karmi - jazda po kieliszku.
No to ustawowo zlikwidowaæ obrót samochodami u¿ywanymi - wtedy wszyscy
sobie kupi± nowe, bezpieczne, z salonu :->

A niby z jakiego powodu - u¿ywane auta czêsto gwarantuj± wy¿szy poziom bezpieczeñstwa ni¿ pojazdy fabrycznie nowe.

O tym porozmawiaj z oficjalnymi dilerami marek Audi i Wolkswagen,
oni oficjalnie przyznali ¿e starsze samochody (w tym ich marek)
s± niebezpieczne i nie powinny byæ dopuszczane do ruchu.
Przespa³e¶ ich inicjatywê ustawodawcz± czy jak ?

Pozdrawiam

Data: 2013-11-20 15:23:00
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-20 11:42, Trybun pisze:
[...]

Bo tak! I już!
(Jak większość urzędniczych decyzji regulujących.)