obowiązkowe zimówki - lada moment

Data: 2013-11-20 10:24:01
Autor: Jan45
obowiązkowe zimówki - lada moment
W dniu 2013-11-18 19:32, sqlwiel pisze:> DziÅ› w Faktach TVN dyskusja przygotowawcza o <subj>.
> Znaczy się "konsultacje społeczne".
> Ministerstwo póki co wachluje listkiem figowym, że "trzeba zaufać
> kierowcom"
> (...)

I tak być powinno. To tak jak z prędkością.
Powinna być dostosowana do warunków. I tyle.
A jeśli jakiś żądny pieniądza zalobbował za
kupowaniem dużej ilości opon (tym samym narzucił
potrzebÄ™ ich przechowywania), trzeba by go
zgasić jednym skutecznym pociągnięciem:
Nakazem używania opon całorocznych, tak jak
to u nas było przed 30 laty. Obowiązkiem kierowcy
i posiadacza samochodu byłoby tylko wymienianie
opon na nowe w przypadku zużycia bieżnika.
A to łatwo sprawdzać.

Przy okazji: Jakie zasady miałyby obowiązywać
w kwestii opon całorocznych, w tym proponowanym
rozporzÄ…dzeniu?

Jan

Data: 2013-11-20 11:16:36
Autor: J.F
obowiązkowe zimówki - lada moment
Użytkownik "Jan45"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
> [...]
> (...)

I tak być powinno. To tak jak z prędkością.
Powinna być dostosowana do warunków. I tyle.

Praktyka dna codziennego pokazuje ze nie bedzie.
Tzn - owszem, prawie bedzie, kierowca pojedzie tak jak mu sie wydaje bezpiecznie, zazwyczaj dobrze trafi ... ale "prawie" czyni roznice i wypadkowosc wzrosnie :-)

Choc przypadek Montany temu przeczy, ale tam chyba jednak troche inaczej bylo :-)

[...]

Ale co z tymi co sami nieprzymuszeni kupuja zimowki i sobie chwala ?

Ja bym ich zgasil inaczej - obowiazkowe badania opony w zimowych warunkach, przyczepnosc do sniegu obowiazkowo podana na etykiecie.
I niech kierowcy sami decyduja.

J.

Data: 2013-11-20 14:03:51
Autor: RadoslawF
obowi±zkowe zimówki - lada moment
Dnia 2013-11-20 11:16, U¿ytkownik J.F napisa³:
U¿ytkownik "Jan45"  napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2013-11-18 19:32, sqlwiel pisze:>
> Znaczy siê "konsultacje spo³eczne".
> Ministerstwo póki co wachluje listkiem figowym, ¿e "trzeba zaufaæ
> kierowcom"
> (...)

I tak byæ powinno. To tak jak z prêdko¶ci±.
Powinna byæ dostosowana do warunków. I tyle.

[...]

A je¶li jaki¶ ¿±dny pieni±dza zalobbowa³ za
kupowaniem du¿ej ilo¶ci opon (tym samym narzuci³
potrzebê ich przechowywania), trzeba by go
zgasiæ jednym skutecznym poci±gniêciem:
Nakazem u¿ywania opon ca³orocznych, tak jak
to u nas by³o przed 30 laty.

Ale co z tymi co sami nieprzymuszeni kupuja zimowki i sobie chwala ?

Dobre zimówki s± dobre bo s± tanie i podobno dobre.
Ubieg³ej zimy mia³em fajny przypadek, ¶nieg le¿a³ ju¿ kilka
dni, g³ówne drogi by³y nawet czarne ale osiedlowe ju¿ nie.
Wraca³em do domu, po drodze zajecha³em pod sklep zrobiæ
zakupu i jecha³em za ³adnym i nie za starym (mniej ni¿ 10 lat)
oplem. Zjazd z dwupasmówki i opla znios³o na lew± stronê drogi,
dobrze ¿e nikt tam nie jecha³ w drug± stronê, no ale tam
akurat jest kiepsko wyprofilowana droga i jak nie wiedzia³
to na ¶liskim (¶nieg) mog³o go znie¶æ. Kolejny zakrêt w prawo
i facet znowu koñczy na lewej stronie jezdni, na trzecim to samo,
ja jadê za nim z tak± sam± prêdko¶ci± i mnie nie znosi.
Ewidentnie jedzie na letnich. Obaj wjechali¶my na ten sam
parking, wysiad³em idê do sklepu ale mijam go¶cia i grzecznie
pytam czy nie boi siê tak po ¶niegu na letnich siê ¶lizgaæ.
A on ¿e ma zimowe, ja na to, "wie pan na osiedlê za panem wjecha³em
ka¿dy zakrêt koñczy³ pan na niew³a¶ciwej stronie jezdni,
to o czym¶ ¶wiadczy" a on ¿e to na 100% zimówki i mogê sprawdziæ
oznaczenie. Powiedzia³em ¿e ja mu sprawdzaæ nie bêdê, ale na tych
oponach to na ¶nieg bym nie wyjecha³.
Kolega któremu to opowiada³em mnie objecha³ i powiedzia³ ¿e
powinienem sprawdziæ producenta ¿eby by³o wiadomo których
nie kupowaæ.

I teraz pytanie który "miszcz kierownicy" ma wiedzê czy jego
zimówki s± na ¶nieg czy mokry asfalt ?

Pozdrawiam

Data: 2013-11-20 14:48:06
Autor: Jan45
obowi±zkowe zimówki - lada moment
W dniu 2013-11-20 14:03, RadoslawF pisze:
(...)
I teraz pytanie który "miszcz kierownicy" ma wiedzê czy jego
zimówki s± na ¶nieg czy mokry asfalt ?

O to chodzi (mniej wiêcej), ¿eby kierowca czu³ siê
odpowiedzialny za stan samochodu. Nadmiar przepisów
sprawia, ¿e odpowiedzialno¶æ ulega rozmyciu. Czyli
ka¿dy czuje siê odpowiedzialny, ale granice tej¿e
odpowiedzialno¶ci sobie ustala po uwa¿aniu.

Ju¿ to kontroler pojazdów, ju¿ to producent, ju¿ to
prawodawca uk³adacz przepisów, i jeszcze organizator
ruchu na drogach i ulicach. I na koñcu kierowca.
Najczê¶ciej ci wy¿ej spychaj± z siebie odpowiedzialno¶æ
w dó³. Czyli sprawa jest dynamiczna. Przy tak powszechnej
motoryzacji i du¿ym natê¿eniu ruchu idea³em by³oby
wyprodukowanie auta bez kierowcy, tylko dla pasa¿erów.
Robotyzacja ruchu drogowego pozwoli na takie zaprogramowanie,
w którym odpowiedzialno¶æ poniesie tylko programista.

I to program, na podstawie wskazañ czujników, okre¶li³by
moment wymiany opon na nowe. A nawet doprowadzi³by
samochód do punktu wymiany. I tam¿e inne roboty dokona³yby
ww. czynno¶ci...

A ja bym sobie poczyta³ gazetê lub nawet ksi±¿kê
podczas jazdy.

Rzecz jasna i utrzymanie dróg trzeba by powierzyæ
robotom. Ale to ju¿ by posz³o ³atwiej. Mam nadziejê...

Jan

Data: 2013-11-21 19:00:33
Autor: John Ko³alsky
obowi±zkowe zimówki - lada moment

U¿ytkownik "Jan45" <j.kazmierski@wp.pl>

Robotyzacja ruchu drogowego pozwoli na takie zaprogramowanie,
w którym odpowiedzialno¶æ poniesie tylko programista.

Programowanie pozwoli na robotyzacjê.

Data: 2013-11-20 18:00:43
Autor: Budzik
obowi±zkowe zimówki - lada moment
Osobnik posiadaj±cy mail radoslawfl@spam_wp.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

I teraz pytanie który "miszcz kierownicy" ma wiedzê czy jego
zimówki s± na ¶nieg czy mokry asfalt ?

Zimówki to jedno.
Ale moze mia³ zimowe slicki?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2013-11-20 20:48:35
Autor: RadoslawF
obowi±zkowe zimówki - lada moment
Dnia 2013-11-20 19:00, U¿ytkownik Budzik napisa³:

I teraz pytanie który "miszcz kierownicy" ma wiedzê czy jego
zimówki s± na ¶nieg czy mokry asfalt ?

Zimówki to jedno.
Ale moze mia³ zimowe slicki?

Dla wielu kierowców w tym i dyskutuj±cych na tej grupie i nawet w
tym w±tku nie ma ró¿nicy miêdzy opon± na ¶nieg, lód czy mokry
asfalt, ma oznaczenie ¿e zimówka to znaczy ¿e jest dobra na zimê
i ¶nieg.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-20 21:39:44
Autor: masti
obowi±zkowe zimówki - lada moment
Dnia pięknego Wed, 20 Nov 2013 20:48:35 +0100 osobnik zwany RadoslawF
napisał:

Dnia 2013-11-20 19:00, Użytkownik Budzik napisał:

I teraz pytanie który "miszcz kierownicy" ma wiedzę czy jego zimówki
są na śnieg czy mokry asfalt ?

Zimówki to jedno.
Ale moze miał zimowe slicki?

Dla wielu kierowców w tym i dyskutujących na tej grupie i nawet w tym
wątku nie ma różnicy między oponą na śnieg, lód czy mokry asfalt, ma
oznaczenie że zimówka to znaczy że jest dobra na zimę i śnieg.

a zwłaszcza dla pomysłodawców przepisu, który zresztą jest tylko pomysłem lobbowanym przez producentów opon

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-22 09:04:02
Autor: J.F.
obowi±zkowe zimówki - lada moment
Dnia Wed, 20 Nov 2013 14:03:51 +0100, RadoslawF napisa³(a):
[...]

Przylaczam sie do kolegi - objazd ci sie nalezy
I teraz pytanie który "miszcz kierownicy" ma wiedzê czy jego
zimówki s± na ¶nieg czy mokry asfalt ?

tylko ten co w rajdach startuje, z "normalnych" - zaden.
No nie - niektorzy najpierw testy ADAC czytaja.

Mialem ci ja 2 sztuki Barum Polaris (juz nie robia tego modelu), to mi pare sezonow zajelo zorientowanie sie ze to g* opona jest.
Tania ... no ale inne do porownania tez tanie byly.
A pomyslalby kto ze Czechy to gorzysty i sniezny kraj i opony maja
dobre jak Finowie :-)

J.

obowiązkowe zimówki - lada moment