obowi±zek darowizny?

Data: 2021-04-16 13:34:26
Autor: JaceK
obowi±zek darowizny?
Sprawa jest taka:
1) kupujê mieszkanie wraz z dziewczyn±
2) dziewczyna finansuje po³owê wk³adu w³asnego w wysoko¶ci 1/6 warto¶ci mieszkania
3) ja finansujê drug± po³owê wk³adu w³asnego w wysoko¶ci 1/6 warto¶ci mieszkania
4) tylko ja przystêpujê do kredytu w wysoko¶ci 2/3 warto¶ci mieszkania
5) w akcie notarialnym bêdziemy wymienieni jako wspó³w³a¶ciciele po 50%

Czy z racji tego, ¿e ona wnosi mniej ¶rodków ni¿ po³owa to powinienem darowaæ jej 1/2-1/6 mieszkania, aby wszystko by³o OK z punktu widzenia podatków? Czy te¿ nie ma to znaczenia?

JaceK

Data: 2021-04-16 14:48:43
Autor: Robert Tomasik
obowi±zek darowizny?
W dniu 16.04.2021 o 13:34, JaceK pisze:
Czy z racji tego, ¿e ona wnosi mniej ¶rodków ni¿ po³owa to powinienem
darowaæ jej 1/2-1/6 mieszkania, aby wszystko by³o OK z punktu widzenia
podatków? Czy te¿ nie ma to znaczenia?

Dok±d bêdziecie razem, to wszystko jest OK!. Ale je¶li by¶cie siê
pok³ócili, to ona dostanie warto¶æ po³owy mieszkania. Ja bym j± do
kredytu dopisa³, albo zgodnie z prawda wpisa³, ¿e jej jest 1/12.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-16 15:55:06
Autor: J.F
obowi±zek darowizny?
On Fri, 16 Apr 2021 14:48:43 +0200, Robert Tomasik wrote:
[...]

Czy tak wszysko ... osoba obca, nie zona :-)

pok³ócili, to ona dostanie warto¶æ po³owy mieszkania. Ja bym j± do
kredytu dopisa³, albo zgodnie z prawda wpisa³, ¿e jej jest 1/12.

A jesli nie ... no, ciekawe, jak podejsc podatkowo.

rzeklbym, ze co roku jest to darownizna polowy raty, ale czy US tez
tak to ocenia ?:-)

Bsnk juz kredyt dal?
Bo kredyt bierzesz na prawie cale, a posiadac bedziesz tylko polowe.
Co prawda bank ma dobre zabezpieczenie hipoteczne.

No i tak jeszcze pomyslmy - rozstaniecie sie, powiedzmy ze
przestaniesz splacac i bank zlicytuje ... czy dziewczyna moze skarzyc
chlopa za utrate jej polowy mieszkania?

Niby sad powinien to rozwazyc i uwzglednic, ale czy uwzgledni ... kto
go tam wie. No i dobrze, ze odsetki chwilowo niskie, bo jakby tak sad zaczal
liczyc: mieszkanie np 300 tys, kredytu 240 tys, ale zobowiazania
calkowitego do banku np 400 tys ... to jak tu rozliczyc bylych
kochankow ?

J.

Data: 2021-04-16 18:13:48
Autor: Robert Tomasik
obowi±zek darowizny?
W dniu 16.04.2021 o 15:55, J.F pisze:
No i tak jeszcze pomyslmy - rozstaniecie sie, powiedzmy ze
przestaniesz splacac i bank zlicytuje ... czy dziewczyna moze skarzyc
chlopa za utrate jej polowy mieszkania?

Obecnie ona ma po³owê z warto¶ci pomniejszonej o hipotekê.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-19 18:38:30
Autor: J.F.
obowi±zek darowizny?
U¿ytkownik "Robert Tomasik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6079b7bd$0$555$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To sie tka prosto liczy?
Czy sie jednak okaze, ze ma polowe mieszkania, a hipoteka to jakos osobno ...

J.

Data: 2021-04-17 09:41:33
Autor: m4rkiz
obowi±zek darowizny?
On 2021-04-16 13:34, JaceK wrote:
4) tylko ja przystêpujê do kredytu w wysoko¶ci 2/3 warto¶ci mieszkania
5) w akcie notarialnym bêdziemy wymienieni jako wspó³w³a¶ciciele po 50%

W oparciu o do¶wiadczenie ¿yciowe powiem krótko - nie kombinuj, ale i tak tego nie pos³uchasz. :)

Data: 2021-04-17 11:16:29
Autor: Pete
obowi±zek darowizny?
Hello, m4rkiz.
On 17.04.2021 09:41 you wrote:

> W oparciu o do¶wiadczenie ¿yciowe powiem krótko - nie kombinuj, ale > i tak tego nie pos³uchasz. :)

Ró¿ne s± sytuacje, strzelam ¿e druga osoba obni¿a zdolno¶æ, ale jednak na ratê siê do³o¿y.

--
Pete

Data: 2021-04-18 07:35:57
Autor: m4rkiz
obowi±zek darowizny?
On 2021-04-17 11:16, Pete wrote:
Hello, m4rkiz.
On 17.04.2021 09:41 you wrote:

  > W oparciu o do¶wiadczenie ¿yciowe powiem krótko - nie kombinuj, ale
  > i tak tego nie pos³uchasz. :)

Ró¿ne s± sytuacje, strzelam ¿e druga osoba obni¿a zdolno¶æ, ale jednak
na ratê siê do³o¿y.

Jednak zdolno¶ci liczy siê nie bez powodu. Moje do¶wiadczenie podpowiada ¿e w podobnych sytuacjach nie warto kombinowaæ z szeregu powodów, takich jak wspomniane mo¿liwe interpretacje kiedy i w jakiej wysoko¶ci darowizny tu nast±pi± (a w przypadku konkubinatu ma to kolosalne znaczenie), problemów w ocenie zdolno¶ci i ryzyka w³a¶nie, oraz ewentualnego podzia³u maj±tku je¿eli poziomy oksytocyny trwale spadn±.

Oczywi¶cie ka¿dy zrobi jak chce, ale dla mnie minimum w tej sytuacji to wizyta u doradcy podatkowego i prowadzenie w miarê szczegó³owych rozliczeñ 'wewnêtrznych' z zachowaniem jakiego¶ ¶ladu na papierze. Romantyzm i 'jako¶ to bêdzie' jest fajne w kinie a nie je¿eli w grê wchodz± kilkunastoletnie zarobki jak siê jest w kwiecie wieku bo mo¿na siê na staro¶æ nie¼le zdziwiæ.

Data: 2021-04-18 11:41:06
Autor: Robert Tomasik
obowi±zek darowizny?
W dniu 18.04.2021 o 07:35, m4rkiz pisze:

[...]

Kobiety s± faworyzowane w wypadku znêcañ i nagle, jak siê co¶ nie
powiedzie, to kobieta z³o¿y zawiadomienie, ¿e sie nad ni± znêca i naka¿±
mu opuszczenie domu. Ona mu sp³aci po³owê i bêdzie mia³a za 7/12 ca³e
mieszkanie.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-19 18:39:56
Autor: J.F.
obowi±zek darowizny?
U¿ytkownik "Pete"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:607aa773$0$507$65785112@news.neostrada.pl...
Hello, m4rkiz.
On 17.04.2021 09:41 you wrote:
> [...]
i tak tego nie pos³uchasz. :)

Ró¿ne s± sytuacje, strzelam ¿e druga osoba obni¿a zdolno¶æ, ale jednak

Powinna podnosic ... chyba, ze nie pracuje, a koszt utrzymania wchodzi ....

J.

Data: 2021-04-19 21:23:00
Autor: Pete
obowi±zek darowizny?
Hello, J.F..
On 19.04.2021 18:39 you wrote:

> Powinna podnosic ... chyba, ze nie pracuje, a koszt utrzymania > wchodzi ...

Mo¿e zarabiaæ za granic±. Mo¿e pracowaæ na czarno.
Mo¿e mieæ minimalna krajow± a resztê z napiwków. Itp itd.
 --
Pete

Data: 2021-04-27 17:01:47
Autor: Jacek
obowi±zek darowizny?
W dniu 16.04.2021 o 13:34, JaceK pisze:
Sprawa jest taka:
1) kupujê mieszkanie wraz z dziewczyn±
£o panie! To¿ to podchodzi pod 189a § 1 kk ;-)
Jacek

obowi±zek darowizny?