[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze

Data: 2014-10-06 22:22:47
Autor: Marcin Hy艂a
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
On 2014-10-06 16:01, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Po wschodniej stronie Wislostrady (tej trasy na ktorej mnie zatrzymano
po stronie zchodniej) wybudowano ostatnio dwukierunkowa droge rowerowa.
O czym nawet nie wiedzialem, mimo ze zachodnia strona jezdze kilka razy
w tygodniu.
I wg policji, mam obowiazek korzystania z tego DDRa.

G*no prawda.

Droga dla rower贸w - zgodnie z ustaw膮 - to jest takie co艣, co wynika ze znak贸w drogowych (art. 2 ustawy). Nie ma znaku - nie ma drogi dla rower贸w. W tej ustawie w art. 7 masz delegacj臋 ustawow膮 do rozporz膮dzenia w sprawie znak贸w i sygna艂贸w drogowych.

I tam偶e w rozporz膮dzeniu jak byk stoi w paragrafie 2 (tez 2 akurat, ale to przypadek) 偶e znaki drogowe umieszczone po _prawej_ stronie jezdni stosuj膮 si臋 do ca艂ej jezdni, nad pasem ruchu - do danego pasa ruchu umieszczone a po lewej stanowi膮 POWT脫RZENIE tych po prawej chyba 偶e "przepis szczeg贸lny stanowi inaczej". W przypadku drogi dla rower贸w _nie_ma_ 偶adnego przepisu szczeg贸lnego, wi臋c znak musi by膰 po prawej stronie jezdni. Czyli stronie odpowiadaj膮cej kierunkowi ruchu.

Co wi臋cej, gdyby powa偶nie interpretowa膰 tak, jak policja jak twierdzisz interpretuje, to by艂oby to zagro偶enie zdrowia i 偶ycia uczestnik贸w ruchu drogowego, bo lewoskr臋t rowerzysty jest bardzo niebezpiecznym manewrem, co policja ma 艣wietnie udokumentowane we w艂asnej bazie danych o wypadkach drogowych. Patrz www.sewik.pl - 艂膮cznie ze zmian膮 pasa ruchu 20% wypadk贸w powodowanych przez rowerzyst贸w i az 30% zabitych w tych wypadkach.

Jak nie ma 偶adnego znaku drogowego po prawej stronie - nie ma 偶adnego obowi膮zku. Wi臋cej o tym tu: http://www.miastadlarowerow.pl/index_poradnik.php?dzial=3&kat=9&art=4&limit=0

- przy czym lojalnie ostrzegam, 偶e w/w wyw贸d owszem _nie_ jest powszechnie oczywisty, s膮 liczni policjanci podzielaj膮cy go (!) ale cho膰by z tego co piszesz s膮 te偶 nie podzielaj膮cy go i by艂y s膮dy I instancji orzekaj膮ce odwrotnie (raz z powodu przypadku nie by艂o ci膮gu dalszego, drugi znany przypadek pacjent skuli艂 uszy i da艂 si臋 zgnoi膰 nie apelowa艂/odwo艂ywa艂 si臋).

Na dzie艅 dobry absolutnie odradzam przyjmowanie mandatu w takim przypadku i taszczenie si臋 przez s膮d (albo policji zmi臋knie rura, odmowa przyj臋cia mandatu to _przewidziana_ prawem _procedura_, PRAWO a nie awanturnictwo).

marcin ha
--
Miasta dla rower贸w http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2014-10-06 23:36:55
Autor: geos
On 06.10.2014 22:22, Marcin Hy砤 wrote:
On 2014-10-06 16:01, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Droga dla rower體 - zgodnie z ustaw - to jest takie co, co wynika ze
znak體 drogowych (art. 2 ustawy). Nie ma znaku - nie ma drogi dla
rower體. W tej ustawie w art. 7 masz delegacj ustawow do
rozporz眃zenia w sprawie znak體 i sygna丑w drogowych.

I tam縠 w rozporz眃zeniu jak byk stoi w paragrafie 2 (tez 2 akurat, ale
to przypadek) 縠 znaki drogowe umieszczone po _prawej_ stronie jezdni
stosuj si do ca砮j jezdni, nad pasem ruchu - do danego pasa ruchu
umieszczone a po lewej stanowi POWT覴ZENIE tych po prawej chyba 縠
"przepis szczeg髄ny stanowi inaczej". W przypadku drogi dla rower體
_nie_ma_ 縜dnego przepisu szczeg髄nego, wi阠 znak musi by po prawej
stronie jezdni. Czyli stronie odpowiadaj眂ej kierunkowi ruchu.

Co wi阠ej, gdyby powa縩ie interpretowa tak, jak policja jak twierdzisz
interpretuje, to by硂by to zagro縠nie zdrowia i 縴cia uczestnik體 ruchu
drogowego, bo lewoskr阾 rowerzysty jest bardzo niebezpiecznym manewrem,
co policja ma 秝ietnie udokumentowane we w砤snej bazie danych o
wypadkach drogowych. Patrz www.sewik.pl - 潮cznie ze zmian pasa ruchu
20% wypadk體 powodowanych przez rowerzyst體 i az 30% zabitych w tych
wypadkach.

Jak nie ma 縜dnego znaku drogowego po prawej stronie - nie ma 縜dnego
obowi眤ku. Wi阠ej o tym tu:
http://www.miastadlarowerow.pl/index_poradnik.php?dzial=3&kat=9&art=4&limit=0

- przy czym lojalnie ostrzegam, 縠 w/w wyw骴 owszem _nie_ jest
powszechnie oczywisty, s liczni policjanci podzielaj眂y go (!) ale
cho鎎y z tego co piszesz s te nie podzielaj眂y go i by硑 s眃y I
instancji orzekaj眂e odwrotnie (raz z powodu przypadku nie by硂 ci眊u
dalszego, drugi znany przypadek pacjent skuli uszy i da si zgnoi nie
apelowa/odwo硑wa si).

OIDP jaki czas temu by przypadek mocniaka, kt髍y dosta mandat bo nie jecha ddr po przeciwnej stronie jezdni.

pozdrawiam
geos

Data: 2014-10-07 06:45:49
Autor: Krzysztof Rudnik
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
geos wrote:

OIDP jaki艣 czas temu by艂 przypadek mocniaka, kt贸ry dosta艂 mandat bo nie
jecha艂 ddr po przeciwnej stronie jezdni.

Wtedy jeszcze nie obowi膮zywa艂 przepis, 偶e DDR musi biec w kierunku, w kt贸rym rowerzysta chce jecha膰.

Data: 2014-10-07 08:41:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-06 22:22, Marcin Hy艂a pisze:
[...]

Sugerujesz, 偶e na tamtym DDRze nie ma znaku po jego prawej stronie - na
kra艅cu z obu kierunk贸w?

--
Liwiusz

Data: 2014-10-07 16:27:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 7 Oct 2014, Liwiusz wrote:

W dniu 2014-10-06 22:22, Marcin Hy砤 pisze:
"przepis szczeg髄ny stanowi inaczej". W przypadku drogi dla rower體
_nie_ma_ 縜dnego przepisu szczeg髄nego, wi阠 znak musi by po prawej
stronie jezdni. Czyli stronie odpowiadaj眂ej kierunkowi ruchu.
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^
....jezdni, jezdni, jezdni...
("wielo秎adowych", "wielo秎adowych", "wielo秎adowych" - wg PoRD!)

Sugerujesz, 縠 na tamtym DDRze nie ma znaku po jego prawej stronie - na
kra馽u z obu kierunk體?

  Czy縝y zanosi硂 si na replay z flejma "czy DDR jest jezdni"?
(zupe硁ie abstrahuj眂 od innego flejma, o tym, 縠 znaki dotycz
drogi oraz sprawy, 縠 AFAIR nie wszystkie znaki s obj阾e tym
warunkiem, to jest trzeciorz阣ne dla zacytowanych argument體 ;))

  A tak swoj drog, w砤秐ie *to* domniemanie kt髍e przedstawiasz
skutkuje faktem, 縠 rowerzy禼i uznaj jazd lew stron drogi
(co oznacza prawie zawsze lew stron jezdni lub lew stron
lewej jezdni) za "norm", r體nie je秎i przypadkiem oznacza
to jazd pod pr眃 :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-07 16:39:00
Autor: Liwiusz
[...]

("wielo艣ladowych", "wielo艣ladowych", "wielo艣ladowych" - wg PoRD!)

Podkr臋膰 jasno艣膰 :)

Sugerujesz, 偶e na tamtym DDRze nie ma znaku po jego prawej stronie - na
kra艅cu z obu kierunk贸w?

 Czy偶by zanosi艂o si臋 na replay z flejma "czy DDR jest jezdni膮"?

Ale偶 jest, tu sporu nie ma.

Marcin Hy艂a chyba b艂臋dnie uwa偶a, 偶e znak DDR musi by膰 umieszczony po
prawej stronie jezdni dla samochod贸w (jakkolwiek absurdalnie to brzmi,
powoduje to, 偶e jezdnia ta sta艂a by si臋 DDRem), a nie po prawej stronie
DDRu w艂a艣nie (cho膰by umieszczonego po lewej stronie jezdni dla samochod贸w).

--
Liwiusz

Data: 2014-10-07 17:07:31
Autor: johnkelly
W dniu 2014-10-07 16:39, Liwiusz pisze:
[...]

Kwestia jest raczej tej natury, 偶e jad膮c po prawej stronie znak DDR mam po swojej lewej. A taki mnie nie obowi膮zuje. 呕eby mnie obowi膮zywa艂, to DDR musi by膰 po mojej prawej stronie, czyli musi by膰 wytyczona dla kierunku w kt贸rym jad臋. Pomijam kwesti臋 dw贸ch pas贸w ruchu i konieczno艣膰 doj艣cia do DDR.

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

--
........ johnkelly(at)wp.pl ........ kontakt(at)maciejrozalski.eu .......
................... blog GOwOM: maciejrozalski.vot.pl ...................

Data: 2014-10-07 17:25:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-07 17:07, johnkelly pisze:
[...]

A ja uwa偶am, 偶e masz jecha膰 DDRem nie dlatego, 偶e znak DDRu masz po
prawej stronie, tylko dlatego, 偶e DDR po prostu jest - czy po prawej,
czy po lewej. Obowi膮zek jazdy nie wynika z "przeczytania znaku", tylko
"z obecno艣ci DDR".

--
Liwiusz

Data: 2014-10-07 17:48:45
Autor: johnkelly
W dniu 2014-10-07 17:25, Liwiusz pisze:

[...]

Znaczy si臋 konieczno艣膰 ust膮pienia pierwsze艅stwa, niezale偶nie od sytuacji, nie wynika z oznakowania tylko z samego faktu, 偶e w poprzek jest jaka艣 inna droga?

Zechcesz wyja艣ni膰 w jaki spos贸b mam si臋 domy艣le膰, 偶e "gdzie艣 tam za g贸rami i lasami, oraz dwoma jezdniami i p艂otkiem" jest sobie DDR?

Czego nie rozumiesz w zapisie o DDR wytyczonej dla kierunku ruchu?

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2014-10-07 17:54:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-07 17:48, johnkelly pisze:
[...]

Czasem wynika z oznakowania, a czasem z samej obecno艣ci drogi. Ale jaki
to ma zwi膮zek z tematem?

Zechcesz wyja艣ni膰 w jaki spos贸b mam si臋 domy艣le膰, 偶e "gdzie艣 tam za
g贸rami i lasami, oraz dwoma jezdniami i p艂otkiem" jest sobie DDR?

Dlaczego si臋 mnie pytasz, a nie ustawodawcy?

Czego nie rozumiesz w zapisie o DDR wytyczonej dla kierunku ruchu?

1. Ta po lewej stronie te偶 jest wyznaczona dla obu kierunk贸w ruchu.
2. Ale nie trzeba jecha膰, je艣li biegn膮ca obok DDRka skr臋ca gdzie艣 w bok
tam gdzie my nie chcemy jecha膰 jezdni膮 (i taka argumentacja te偶 jest
przez "prorowerowc贸w" u偶ywana).

--
Liwiusz

Data: 2014-10-07 18:22:58
Autor: johnkelly
W dniu 2014-10-07 17:54, Liwiusz pisze:
[...]

Taki, 偶e w ten spos贸b kaza艂e艣 mi ust臋powa膰 pierwsze艅stwa w艂膮czaj膮cym si臋 do ruchu.

Zechcesz wyja艣ni膰 w jaki spos贸b mam si臋 domy艣le膰, 偶e "gdzie艣 tam za
g贸rami i lasami, oraz dwoma jezdniami i p艂otkiem" jest sobie DDR?

Dlaczego si臋 mnie pytasz, a nie ustawodawcy?

Dlatego, 偶e to Ty, a nie ustawodawca, postulujesz obowi膮zek korzystania z DDR nawet je艣li o rzeczonej nie mam poj臋cia.

Czego nie rozumiesz w zapisie o DDR wytyczonej dla kierunku ruchu?

1. Ta po lewej stronie te偶 jest wyznaczona dla obu kierunk贸w ruchu.

Po czym pozna艂e艣 b臋d膮c jakie艣 dwadzie艣cia par臋 metr贸w od niej?

2. Ale nie trzeba jecha膰, je艣li biegn膮ca obok DDRka skr臋ca gdzie艣 w bok
tam gdzie my nie chcemy jecha膰 jezdni膮 (i taka argumentacja te偶 jest
przez "prorowerowc贸w" u偶ywana).

Czyli mam zgadywa膰 nie tylko istnienie DDR, ale r贸wnie偶 jej przebieg?

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2014-10-07 18:26:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-07 18:22, johnkelly pisze:
[...]

A mo偶esz wskaza膰 gdzie, bo troch臋 nie 艂api臋 ;)

[...]

Nadal kierujesz uwagi nie do tego podmiotu co trzeba. Obowi膮zek
korzystania z DDR wynika z jej obecno艣ci, a nie z ustawienia
nieistniej膮cego jeszcze znaku przy jezdni dla samochod贸w.

1. Ta po lewej stronie te偶 jest wyznaczona dla obu kierunk贸w ruchu.

Po czym pozna艂e艣 b臋d膮c jakie艣 dwadzie艣cia par臋 metr贸w od niej?

Bez zwi膮zku z tematem.

[...]

Powoli dochodzimy do konsensusu.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-07 23:18:53
Autor: Gotfryd Smolik news
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
On Tue, 7 Oct 2014, johnkelly wrote:

[...do Liwiusza...]

Zechcesz wyja秐i w jaki spos骲 mam si domy秎e, 縠 "gdzie tam za g髍ami
i lasami, oraz dwoma jezdniami i p硂tkiem" jest sobie DDR?

  Dla jasno禼i - odnosz si do *argumentu*, nie do meritum!
  Prosz mi nie wytyka "ale dla DDR ustawa... (albo rozporz眃zenie)" :)
  Odnosz si TYLKO do tezy, jakoby kieruj眂y by wykluczony
z nazwanego tu "domy秎ania", a faktycznie bazowania na stanie
prawnym wynikaj眂ym z dokumentow *innych* ni znaki drogowe.

  Akurat *TEN* problem nie dotyczy tylko DDR, jest rozstrzygni阾y
prawomocnym wyrokiem (wiem, w .pl nie ma precedens體, ale IMO
wyrok jest zgodny z liter prawa i trudno oczekiwa innego wniosku).

  Idzie mi o drog wewn阾rzn - ustawa nie uzale縩ia jej istnienia
od istnienia oznakowania (w odr罂nieniu od strefy ruchu oraz
strefy zamieszkania, kt髍e podlegaj pod prost regu酬 "jest
znak jest strefa").
  Je秎i droga *jest* wewn阾rzna, to kieruj眂y wyje縟縜j眂 na
drog publiczn ma ust眕i pierwsze駍twa. Tyle.
  Jak nie wie mo縠 zajrze do mapki geodezyjnej i sprawdzi status
dzia砶i :>
  Brak znak體 nie zwalnia go od odpowiedzialno禼i za nieust眕ienie
pierwsze駍twa.

Czego nie rozumiesz w zapisie o DDR wytyczonej dla kierunku ruchu?

  A, to mo縠 by INNY argument.
  Bo prowadzi do pytania o definicj "wytyczenia" :)
  Oraz o definicj "kierunku" :>
(matematyczna obejmuje oba przeciwne zwroty)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-10 20:12:20
Autor: Marcin Hy艂a
On 2014-10-07 17:25, Liwiusz wrote:
[...]

Z powy偶szego wynika jasno, 偶e masz bardzo powa偶ne problemy z rozumieniem czegokolwiek.

Ale to Tw贸j problem, niczyj inny (chyba 偶e w zwi膮zku z tym spowodujesz jaki艣 wypadek - wtedy nast膮pi "socjalizacja" twojego problemu).

marcin ha
--
Miasta dla rower贸w http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2014-10-11 00:19:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-10 20:12, Marcin Hy艂a pisze:
On 2014-10-07 17:25, Liwiusz wrote:
[...]

A co艣 merytorycznie?

--
Liwiusz

Data: 2014-10-11 18:20:25
Autor: Marcin Hy艂a
On 2014-10-11 00:19, Liwiusz wrote:

Ale to Tw贸j problem, niczyj inny (chyba 偶e w zwi膮zku z tym spowodujesz
jaki艣 wypadek - wtedy nast膮pi "socjalizacja" twojego problemu).

A co艣 merytorycznie?

By艂aby to strata czasu. Merytorycznie zabra艂em g艂os w tym w膮tku wcze艣niej, raz (6.10.2014 o 22:22). I wystarczy, bo napisa艂em tam merytorycznie _wszystko_ co istotne w tym temacie.

Ludzie dziel膮 si臋 na tych, kt贸rzy co chwila wypierdalaj膮 g艂ow膮 o jaki艣 s艂up oraz tych, kt贸rzy wiedz膮 _dlaczego_ _tamci_ co chwila wypierdalaj膮 g艂ow膮 o jaki艣 s艂up (czy 艣cian臋). Obie grupy dzieli przepa艣膰.

marcin ha
--
Miasta dla rower贸w http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2014-10-11 19:47:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-11 18:20, Marcin Hy艂a pisze:
On 2014-10-11 00:19, Liwiusz wrote:

[...]

Dalej pisa艂em gdzie si臋 mylisz. Piszesz, znak ma by膰 po prawej stronie
jezdni. I jest po prawej stronie jezdni, bo DDR jest jezdni膮.

Je艣li chcesz przy jezdniach dla samochod贸w stawia膰 znak DDR贸w, to walisz
bzdur臋, tworz膮c z tych jezdni DDRy.

Znak stoj膮cy po prawej stronie jezdni obowi膮zuje TYLKO T臉 JEZDNI臉.

Je艣li masz:
jezdnia 1 -- jezdnia 2 -- znak

to znak obowi膮zuje tylko przy jezdni 2.

Je艣li chcesz, aby obowi膮zek jazdy po DDR wynika艂 z obecno艣ci jakiego艣
znaku po prawej stronie jezdni dla samochod贸w, to:
- musisz na艂o偶y膰 taki obowi膮zek w przepisach
- zaprojektowa膰 i wpisa膰 do rozporz膮dzenia taki znak.

Ale wal g艂ow膮 dalej, jak chcesz. Jak wida膰 nawet medialny ekspert mo偶e
si臋 myli膰.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-11 20:13:07
Autor: johnkelly
On 2014-10-11 00:19, Liwiusz wrote:

[...]

Zamiast si臋 napina膰 radzi艂bym poczyta膰 definicje zawarte w PORD, zw艂aszcza zwracaj膮c uwag臋 na s艂owa w rodzaju "drog臋 lub jej cz臋艣膰" tudzie偶 "oddzielona od innych dr贸g lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie".

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2014-10-11 21:34:28
Autor: Liwiusz
On 2014-10-11 00:19, Liwiusz wrote:

[...]

I jakie wnioski z powy偶szego? Bo zwi膮zku z tematem nie widz臋.

--
Liwiusz

On 2014-10-11 00:19, Liwiusz wrote:

[...]

呕e masz sw贸j prywatny PORD...

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

On 2014-10-11 00:19, Liwiusz wrote:

[...]

Nie b膮d藕 dziecinny ;) To jest grupa dyskusyjna. Sw贸j tok rozumowania
przedstawi艂em. Je艣li uwa偶asz, 偶e si臋 myl臋, wska偶 gdzie i napisz dlaczego.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-12 10:48:56
Autor: johnkelly
W dniu 2014-10-12 10:33, Liwiusz pisze:

Nie b膮d藕 dziecinny ;) To jest grupa dyskusyjna. Sw贸j tok rozumowania
przedstawi艂em. Je艣li uwa偶asz, 偶e si臋 myl臋, wska偶 gdzie i napisz dlaczego.

Takie toki rozumowania juz kilka razy mia艂em okazj臋 wys艂uchiwa膰 przy okazji zielonej strza艂ki, wi臋c, sory, ale mi si臋 nie chce.

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2014-10-12 12:13:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-12 10:48, johnkelly pisze:
[...]

Przedstaw to rozumowanie, zobaczymy czy jest jakakolwiek analogia.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-14 09:06:05
Autor: coaster
[...]

Ladne! :-)

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious

Data: 2014-10-07 17:22:49
Autor: Krzysztof Rudnik
Liwiusz wrote:

[...]

Ale to nie musi by膰 znak C-13 (i pochodne). To m贸g艂by by膰 znak informacyjny, 偶e po drugiej stronie istnieje DDR. Bezpo艣rednio takiego znaku nie przewiduje PoRD, jednak s艂ysza艂em, tak偶e tu na grupie, 偶e w takiej sytuacji stawia si臋 B-9 (zakaz wjazdu rower贸w). Ma to sk艂oni膰 rowerzyst臋 by poszuka艂 alternatywnej drogi i pewnie trafi na DDR. Bez 偶adnego znaku po swojej stronie rowerzysta mo偶e wybroni膰 si臋, 偶e nie zosta艂 skutecznie poinformowany o istnieniu DDR.

Data: 2014-10-07 17:27:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-07 17:22, Krzysztof Rudnik pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

M贸g艂by by膰, ale p贸ki co przepisy tego nie nakazuj膮.

[...]

B-9 nie jest rozwi膮zaniem (to jak wylanie dziecka z k膮piel膮, albo s艂o艅 w
sk艂adzie porcelany), bo co w贸wczas z rowerami, kt贸rym przepisy
zabraniaj膮 jecha膰 DDRem?

--
Liwiusz

Data: 2014-10-11 01:56:12
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-07 17:27, Liwiusz wrote:
B-9 nie jest rozwi膮zaniem (to jak wylanie dziecka z k膮piel膮, albo s艂o艅 w
sk艂adzie porcelany), bo co w贸wczas z rowerami, kt贸rym przepisy
zabraniaj膮 jecha膰 DDRem?

Nie pojad膮. To nie jest oczywiste?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-10-11 09:39:54
Autor: Liwiusz
On 2014-10-07 17:27, Liwiusz wrote:
B-9 nie jest rozwi膮zaniem (to jak wylanie dziecka z k膮piel膮, albo s艂o艅 w
sk艂adzie porcelany), bo co w贸wczas z rowerami, kt贸rym przepisy
zabraniaj膮 jecha膰 DDRem?

Nie pojad膮. To nie jest oczywiste?

W艂a艣nie oczywiste. I dlatego nie mo偶na uzna膰, 偶e znakiem kieruj膮cym na
DDR jest znak "zakaz jazdy rower贸w", poniewa偶 oznakowanie takie
uniemo偶liwi jazd臋 rowerom niemog膮cym porusza膰 si臋 po DDR.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-11 15:07:18
Autor: piecia aka dracorp
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
Dnia Sat, 11 Oct 2014 09:39:54 +0200, Liwiusz napisa艂(a):

W艂a艣nie oczywiste. I dlatego nie mo偶na uzna膰, 偶e znakiem kieruj膮cym na
DDR jest znak "zakaz jazdy rower贸w", poniewa偶 oznakowanie takie
uniemo偶liwi jazd臋 rowerom niemog膮cym porusza膰 si臋 po DDR.
A nie jest tak 偶e schodzisz z roweru i dalej z buta?

Nieraz si臋 zastanawia艂em co za idiota stawia takie znaki na drodze. Bo niby sk膮d rowerzysta ma wiedzie膰 jak dalej jecha膰, tym bardziej 偶e zazwyczaj to nie s膮 drogi szybkiego ruchu.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-10-11 20:13:25
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-11 17:07, piecia aka dracorp wrote:
Nieraz si臋 zastanawia艂em co za idiota stawia takie znaki na drodze. Bo
niby sk膮d rowerzysta ma wiedzie膰 jak dalej jecha膰, tym bardziej 偶e
zazwyczaj to nie s膮 drogi szybkiego ruchu.

Jak jest zakaz ruchu, to si臋 dalej po prostu nie jedzie.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-10-12 10:36:55
Autor: piecia aka dracorp
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
Dnia Sat, 11 Oct 2014 20:13:25 +0200, Piotr Kosewski napisa艂(a):

Jak jest zakaz ruchu, to si臋 dalej po prostu nie jedzie.
No nie jedzie, pytanie jaki sens ma stawianie takiego znaku skoro wcze艣niej bez problemu mo偶na by艂o jecha膰.

Odnosz臋 po prostu wra偶enie 偶e chc膮 rowerzyst贸w wyrzuci膰 z ruchu drogowego. Coby drogi by艂y tylko dla aut.

A co do samych DDR贸w, to z dnia na dzie艅 jestem im coraz bardziej przeciwny. W Gda艅sku nie ma dnia bez wymuszenia na DDR. A na drodze wyst臋puje to o wiele rzadziej.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-10-12 19:43:07
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-12 12:36, piecia aka dracorp wrote:
No nie jedzie, pytanie jaki sens ma stawianie takiego znaku skoro
wcze艣niej bez problemu mo偶na by艂o jecha膰.

Jednak jaki艣 ma.
Stoj膮 te偶 w miastach zakazy jazdy zaprz臋giem konnym, ci臋偶ar贸wk膮,
traktorem, samochodem z LPG i tak dalej.
I nikt nie pyta "kt贸r臋dy ten biedny u艂an teraz przejedzie?"
Zakaz to zakaz.

A jak stoi zakaz wjazdu dla rower贸w, to przeci臋tny rowerzysta od razu
szuka jakiej艣 alternatywy. No bo przecie偶 rowerem na pewno si臋 da!
I np. wielu uwa偶a, 偶e wtedy wolno chodnikiem, a tu zonk. Je艣li chodnik
przylega do jezdni, to po nim te偶 nie wolno (nawet je艣li ograniczenie
na jezdni jest > 50km/h).

Odnosz臋 po prostu wra偶enie 偶e chc膮 rowerzyst贸w wyrzuci膰 z ruchu
drogowego. Coby drogi by艂y tylko dla aut.

No i masz racj臋. PoRD i polskie DDRy ewidentnie wymy艣lane s膮 nie
po to, 偶eby zorganizowa膰 i u艂atwi膰 rowerzystom jazd臋, tylko 偶eby
oddzieli膰 ruch rowerowy od samochodowego.
Trzeba jednak przyzna膰, 偶e polscy rowerzy艣ci odstaj膮 wiedz膮 i stylem
jazdy od koleg贸w zza Odry. Gdyby nie DDRy, je藕dziliby po chodnikach,
bo po prostu na jezdni sobie nie radz膮. Jestem raczej sceptyczny wobec
teorii, 偶e gdyby DDR贸w nie by艂o, to tacy rowerzy艣ci mieliby motywacj臋,
偶eby przeczyta膰 PoRD i przekona膰 si臋 do jazdy mi臋dzy samochodami...

Ale znak B-9 jest na ca艂ym 艣wiecie i jest oczyisty. Naprawd臋 nie ma
sensu ani si臋 na niego obra偶a膰 ani kombinowa膰.

A co do samych DDR贸w, to z dnia na dzie艅 jestem im coraz bardziej
przeciwny. W Gda艅sku nie ma dnia bez wymuszenia na DDR. A na drodze
wyst臋puje to o wiele rzadziej.

A ja jestem im przeciwny od samego pocz膮tku - od mojej pierwszej
w 偶yciu przeja偶d偶ki DDRem.
DDR w mie艣cie to fatalny, krzywdz膮cy wymys艂 biednej gospodarki
postsocjalistycznej. Nawet nie ma sensu go broni膰.

Z kolei drogi rowerowe (u nas zwane pasami rowerowymi, cho膰
pewnie niewielu Polak贸w mia艂o okazj臋 takim jecha膰) s膮 pomys艂em
absolutnie fenomenalnym.

pozdrawiam,
PK

Data: 2014-10-12 20:19:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-12 19:43, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-10-12 12:36, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Ale - wr贸膰 si臋 w drzewie w膮tku - ten zakaz jazdy rower贸w mia艂by sta膰
niby po to, aby rowery jecha艂y DDRem (w ramach dyskusji "jak mamy
informowa膰 "jezdniowc贸w" o DDRze"). Jak wspomnia艂em, to g艂upota, bo nie
ka偶dy rower mo偶e jecha膰 DDRem, wi臋c bezmy艣lnie i niepotrzebnie
wykluczamy z ruchu cz臋艣膰 uczestnik贸w.

I np. wielu uwa偶a, 偶e wtedy wolno chodnikiem, a tu zonk. Je艣li chodnik
przylega do jezdni, to po nim te偶 nie wolno (nawet je艣li ograniczenie
na jezdni jest > 50km/h).

Sk膮d 偶e艣 wytrzasn膮艂 ten zakaz je艣li chodnik przylega do jezdni?

--
Liwiusz

Data: 2014-10-12 22:09:11
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-12 20:19, Liwiusz wrote:
[...]

No dobra.
Przyznaj臋, 偶e nie jest dla mnie jasne, czy B-9 wci膮偶 oznacza zakaz
ruchu rower贸w *i w贸zk贸w rowerowych*. Je艣li masz jakie艣 aktualne 藕r贸d艂o,
kt贸re to potwierdza, to b臋d臋 wdzi臋czny.

No a teraz do rzeczy, czyli: czy to taki wielki problem?
Niestety jak si臋 chce mie膰 konkretne przepisy, to trzeba gdzie艣
stawia膰 granice.
Je艣li B-9 zakazuje wjazdu w贸zkom rowerowym, a obok jest DDR, na kt贸r膮
w贸zki nie maj膮 wst臋pu, to... sorry - tak bywa.
Tego typu przypadk贸w w prawie jest mn贸stwo.

[...]

Z rozporz膮dzenia o znakach.
Zakaz wjazdu rower贸w obowi膮zuje na jezdni i poboczu.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-10-12 22:21:30
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-12 22:09, Piotr Kosewski pisze:

Z rozporz膮dzenia o znakach.
Zakaz wjazdu rower贸w obowi膮zuje na jezdni i poboczu.

Cho膰by z art 11 wynika, 偶e chodnik to nie pobocze. O ewentualnym zakazie
chodzenia po takim chodniku w kierunku jazdy samochod贸w ju偶 pisa艂em obok.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-12 22:45:02
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-12 22:21, Liwiusz wrote:
Cho膰by z art 11 wynika, 偶e chodnik to nie pobocze. O ewentualnym zakazie
chodzenia po takim chodniku w kierunku jazdy samochod贸w ju偶 pisa艂em obok.

Nie wynika.

A to, 偶e chodnik przyleg艂y do jezdni jest elementem pobocza, wnioskuje
si臋 podobnie jak to, 偶e na DDR jest wytyczona jezdnia.

Po prostu Art. 11.2 (chodzenie lew膮 stron膮 drogi) jest niedopracowany.
I przecie偶 nie jest wyj膮tkiem w PoRD, wi臋c nie powiniene艣 by膰 tak
bardzo zdziwiony.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-10-12 23:10:42
Autor: Liwiusz
On 2014-10-12 22:21, Liwiusz wrote:
Cho膰by z art 11 wynika, 偶e chodnik to nie pobocze. O ewentualnym zakazie
chodzenia po takim chodniku w kierunku jazdy samochod贸w ju偶 pisa艂em obok.

Nie wynika.

Dlaczego? Skoro wyra藕nie rozr贸偶nia si臋 pobocze i chodnik?

A to, 偶e chodnik przyleg艂y do jezdni jest elementem pobocza, wnioskuje
si臋 podobnie jak to, 偶e na DDR jest wytyczona jezdnia.

Co to znaczy "wytycza膰 jezdni臋 na DDR"?

Po prostu Art. 11.2 (chodzenie lew膮 stron膮 drogi) jest niedopracowany.
I przecie偶 nie jest wyj膮tkiem w PoRD, wi臋c nie powiniene艣 by膰 tak
bardzo zdziwiony.

W jakim sensie niedopracowany?

--
Liwiusz

Data: 2014-10-12 23:12:24
Autor: Liwiusz
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze

Data: 2014-10-20 13:06:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 12 Oct 2014, Liwiusz wrote:

W dniu 2014-10-12 22:45, Piotr Kosewski pisze:> On 2014-10-12 22:21,
Liwiusz wrote:
Cho鎎y z art 11 wynika, 縠 chodnik to nie pobocze. O ewentualnym zakazie
chodzenia po takim chodniku w kierunku jazdy samochod體 ju pisa砮m obok.

Nie wynika.

Dlaczego? Skoro wyra糿ie rozr罂nia si pobocze i chodnik?

  Ale teza, 縠 rozr罂nienie w li禼ie z art.2..1 PoRD oznacza rozr罂nienie
roz潮czne, k砤dzie na 硂patki wersj jakoby DDR by砤 jezdni.
  Tak przy okazji.
  Usuwaj眂 problem znak體 po lewej stronie jezdni ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-16 00:35:29
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2014-10-12 22:21, Liwiusz wrote:
Cho鎎y z art 11 wynika, 縠 chodnik to nie pobocze. O ewentualnym zakazie
chodzenia po takim chodniku w kierunku jazdy samochod體 ju pisa砮m obok.

Nie wynika.

A to, 縠 chodnik przyleg硑 do jezdni jest elementem pobocza, wnioskuje
si podobnie jak to, 縠 na DDR jest wytyczona jezdnia.

  Ale zasady prawne maj pierwsze駍two nad tym, co ustawodawca *my秎a*
(b眃 nam wydaje si 縠 my秎a - w ko馽u niejedna "luka prawna"
wygl眃a na dobrze dopracowan), liczy si co NAPISA.
  Napisa za definicj *OTWART*.
  Poboczej jest cz甓ci "przyleg潮 do jezdni", ale z definicji nie
wynika, 縠 jest CA! przyleg潮 do jezdni cz甓ci drogi.
  Niew眛pliwie opaska (z rozporz眃zenia, ju nie pami阾am kt髍ego)
tudzie skrajnia te poboczem nie s.

Po prostu Art. 11.2 (chodzenie lew stron drogi) jest niedopracowany.

  Ale a contrario wyklucza pokrywanie si chodnika i pobocza.
  Definicja tego nie zabrania, przepis tak stanowi, wi阠 tak jest.

I przecie nie jest wyj眛kiem w PoRD,

  Oczywi禼ie.

wi阠 nie powiniene by tak bardzo zdziwiony.

  Tym 縠 zapis a contrario "dopracowuje" definicj - nie jestem :D
  Tym, 縠 zapis NIE DZIA tak jak wydawa硂by si po pierwszym czytaniu,
bo co tam jest zapl眛ane w tre禼i - te nie jestem :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-18 17:47:37
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-16 00:35, Gotfryd Smolik news wrote:
  Napisa艂 za艣 definicj臋 *OTWART膭*.

Podrzucisz mi definicj臋 "definicji otwartej"?

  Poboczej jest cz臋艣ci膮 "przyleg艂膮 do jezdni", ale z definicji nie
wynika, 偶e jest CA艁膭 przyleg艂膮 do jezdni cz臋艣ci膮 drogi.

W og贸le zacznijmy od tego, 偶e oczywi艣cie PoRD nie u偶ywa s艂owa
"definicja", a jedynie:
"U偶yte w ustawie okre艣lenia oznaczaj膮:"
To zdanie wskazuje, 偶e wymienione dalej terminy tworz膮 nie zbi贸r
definicji, a s艂ownik (kt贸ry nie jest "1-1").

Napiszmy to jeszcze raz:
U呕YTE W USTAWIE okre艣lenie "jezdnia" oznacza cz臋艣膰 drogi przeznaczon膮
do ruchu pojazd贸w.

W jaki spos贸b ludzie na tej podstawie twierdz膮, 偶e ka偶da cz臋艣膰 drogi
przeznaczona dla ruchu pojazd贸w jest jezdni膮 w rozumieniu PoRD - nie mam
poj臋cia. Powa偶nie.

Je艣li jednak kto艣 promuje ide臋, 偶e ka偶da cz臋艣膰 przeznaczona dla pojazd贸w
jest jezdni膮 i w zwi膮zku z tym na DDR jest jezdnia, to czemu nie zgadza
si臋 z - poprowadzonym podobnie - wnioskowaniem, 偶e chodnik przyleg艂y
do jezdni jest fragmentem pobocza?

Tym samym zastanawia mnie nie tyle wyk艂adnia PoRD, co o niejednorodno艣膰
interpretacji u niekt贸rych os贸b (np. Liwiusza). Czyli "jak wygodniej".

Po prostu Art. 11.2 (chodzenie lew膮 stron膮 drogi) jest niedopracowany.

  Ale a contrario wyklucza pokrywanie si臋 chodnika i pobocza.

Nie widz臋 tego wykluczenia. Mo偶esz wyja艣ni膰?

"Pieszy id膮cy po poboczu lub jezdni jest obowi膮zany i艣膰 lew膮 stron膮
drogi."

Na podstawie takiego zapisu kto艣 m贸g艂by najwy偶ej podejrzewa膰, 偶e pobocze
i jezdnia s膮 roz艂膮czne (a przecie偶 takie wnioskowanie te偶 nie jest
poprawne - nawet w konktek艣cie innych zapis贸w PoRD).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-10-20 13:18:02
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2014-10-16 00:35, Gotfryd Smolik news wrote:
  Napisa za definicj *OTWART*.

Podrzucisz mi definicj "definicji otwartej"?

  Dobra, przyj阾e okre秎enie dotyczy tylko "listy".
  A tu trzeba ostro縩iej (bo potrzeba aby w dalszej tre禼i by砤
lista wyra縠), a problem sprowadza si do ustalenia, czy lista
z 2..1 zawiera elementy roz潮czne czy nieroz潮czne.

To zdanie wskazuje, 縠 wymienione dalej terminy tworz nie zbi髍
definicji, a s硂wnik (kt髍y nie jest "1-1").

  OK. Ale w miejscu w kt髍ym "pasuje" ma pierwsze駍two przed
znaczeniem s硂wnikowym, nawet je秎i jest ono odmienne.
  Trudno wi阠 nie nazwa pozycji ze s硂wnika "definicj ustawow".

Napiszmy to jeszcze raz:
U痀TE W USTAWIE okre秎enie "jezdnia" oznacza cz甓 drogi przeznaczon
do ruchu pojazd體.

W jaki spos骲 ludzie na tej podstawie twierdz, 縠 ka縟a cz甓 drogi
przeznaczona dla ruchu pojazd體 jest jezdni w rozumieniu PoRD - nie mam
poj阠ia. Powa縩ie.

Je秎i jednak kto promuje ide, 縠 ka縟a cz甓 przeznaczona dla pojazd體
jest jezdni i w zwi眤ku z tym na DDR jest jezdnia, to czemu nie zgadza
si z - poprowadzonym podobnie - wnioskowaniem, 縠 chodnik przyleg硑
do jezdni jest fragmentem pobocza?

  Pat jest dobry - i ciekawym odpowiedzi - bo nasuwaj眂y si argument, 縠 nazwany element drogi inni ni inkryminowany jest roz潮czny,
prowadzi do wniosku i skoro chodnik nie jest poboczem, to DDR nie jest
jezdni.
  Prawda (albo jeszcze nie widz kolejnego brakuj眂ego elementu).
  Efektem ubocznym jest ewidentno舵 wymogu "znaku po prawej".

  Ale a contrario wyklucza pokrywanie si chodnika i pobocza.

Nie widz tego wykluczenia. Mo縠sz wyja秐i?

  Moja culpa.
  Nie 11.2 - a 11.: je秎i pieszy jest zobowi眤any do korzystania
z chodnika, a *tylko* je秎i nie ma chodnika to z pobocza,
tre舵 powinna brzmie "z pozosta砮j cz甓ci pobocza".
  Acz w zupe硁o禼i si zgodz - tym samym "niedopracowany" jest
nie tylko 11.2 ale ca硑 11. (bo nie wiadomo kt髍a cz甓 jest
nielogiczna lub niepe硁a).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-12 22:10:17
Autor: Krzysztof Rudnik

[...]

Pewnie z definicji pobocza.

Data: 2014-10-12 22:17:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-12 22:10, Krzysztof Rudnik pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

I co, tym chodnikiem mo偶na i艣膰 tylko w jednym kierunku?
Nadinterpretacja (imho).

--
Liwiusz

Data: 2014-10-20 14:03:49
Autor: Gotfryd Smolik news
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
On Sun, 12 Oct 2014, Liwiusz wrote:

W dniu 2014-10-12 22:10, Krzysztof Rudnik pisze:
Liwiusz wrote:

I np. wielu uwa縜, 縠 wtedy wolno chodnikiem, a tu zonk. Je秎i chodnik
przylega do jezdni, to po nim te nie wolno (nawet je秎i ograniczenie
na jezdni jest > 50km/h).

Sk眃 縠 wytrzasn背 ten zakaz je秎i chodnik przylega do jezdni?

Pewnie z definicji pobocza.

I co, tym chodnikiem mo縩a i舵 tylko w jednym kierunku?
Nadinterpretacja (imho).

  Uwaga, mamy (wszyscy jak leci) ryzyko wpadni阠ia w syndrom trawniczka.

  Znaczy dedukcj, 縠 jak czego nie ma w PoRD to tego nie ma w prawie,
a jak co nie jest zabronione w PoRD, to nie jest zabronione, wzgl阣nie
jak z PoRD wydedukujemy zakaz to nie jest uchylony innym aktem.

  Dyskutujemu tu zaci阠ie o kwalifikacji jezdnia/DDR chodnik/pobocze,
a przecie tak naprawd chodzi硂 o *uprawnienia* kt髍e z tego
wynikaj.
  A tu mo縠 do舵 砤two w parad wej舵 jaki inny akt prawny, cho鎎y
nawet "tylko" rangi rozporz眃zenia.

  W ramach ciekawostek:
http://drogipubliczne.eu/umowy-miedzynarodowe/konwencja-o-ruchu-drogowym
  W art.10.1 (kierunek ruchu)
+++
a)  Z wyj箃kiem przypadk體 bezwzgl阣nej konieczno渃i, ka縟y kieruj筩y
  jest obowi箊any korzysta wy彻cznie - je縠li one istniej - z dr骻,
  jezdni, pas體 ruchu i dr骻 wydzielonych, przeznaczonych do ruchu
  u縴tkownik體 tej kategorii, do kt髍ej sam nale縴.
b)  W razie braku przeznaczonego dla nich pasa ruchu lub wydzielonej
  drogi, kieruj筩y motorowerami, rowerzy渃i i kieruj筩y innymi pojazdami
  bez silnika
<BACNOζ! to jest uprawnienie warunkowe, ale z zamkni阾 list warunk體>
  mog,
<spocznij>
  je縠li to jest mo縧iwe bez powodowania utrudnie dla innych
  u縴tkownik體 drogi, wykorzystywa
<BACZNOζ!>
  ka縟e
<spocznij>
  nadaj筩e si do tego pobocze
  odpowiadaj筩e kierunkowi ruchu.
-- -

  Ergo, je秎i chodnik jest poboczem, to wolno po chodniku jecha
*ZAWSZE* o ile nie "powoduje to utrudnie u pieszych".
  Tam jest s硂wo "ka縟e"!

  Komu wychodzi inaczej? ;)
(mo縩a wr骳i do dyskusji czy DDR jest jezdni ;))
  Oczywi禼ie sprawy "czy pieszy po chodniku mo縠 chodzi tylko
w jedn stron" to nie wyja秐ia, ale te nie wszystkie i nie
ca砮 konwencje przegl眃a砮m, a wpad硂 mi w oko z innej
okazji :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-16 00:52:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 12 Oct 2014, Krzysztof Rudnik wrote:

Liwiusz wrote:

Sk眃 縠 wytrzasn背 ten zakaz je秎i chodnik przylega do jezdni?

Pewnie z definicji pobocza.

  To jest definicja "otwarta".
  Nie twierdzi 縠 CA cz甓 drogi przyleg砤 do jezdni stanowi
pobocze. Wbrew pozorom s硂wo w rodzaju "ca砤" jest istotne.
  Tym samym nie stanowi zakazu, aby pobocze by硂 opcjonalne.
  A art.11 a contrario dowodzi, 縠 chodnik poboczem nie jest.
(IMVHO, poboczem nie s r體nie zdefiniowane w innych przepisach
takie elementy drogi przyleg砮 do jezdni jak "opaska", cho
tu mam w眕liwo禼i)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-20 13:13:25
Autor: Gotfryd Smolik news
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
On Sun, 12 Oct 2014, Liwiusz wrote:

W dniu 2014-10-12 19:43, Piotr Kosewski pisze:
Zakaz to zakaz.

Ale - wr箧 si w drzewie w眛ku - ten zakaz jazdy rower體 mia砨y sta
niby po to, aby rowery jecha硑 DDRem (w ramach dyskusji "jak mamy
informowa "jezdniowc體" o DDRze").

  Moment.
  Kto powiedzia, 縠 to ma by *zakaz*?
  Sprawa rozbija si oczywi禼ie o problem innej kategorii - zrobienia
prawid硂wego wjazdu na DDR!

  Tak zupe硁ie na boku przypominam, 縠 jestem przeciw formom
"wydzielenia" innym, ni primo pobocze - r體nie w terenie
zabudowanym, obok chodnika - lub secundo pas rowerowy w jezdni.
  Ale w tej chwili mowa o "istnieniu DDR".

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-12 21:10:48
Autor: piecia aka dracorp
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
Dnia Sun, 12 Oct 2014 19:43:07 +0200, Piotr Kosewski napisa艂(a):

On 2014-10-12 12:36, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Nie o to chodzi.
Jest sobie droga, rowerzysta ni膮 jedzie. Mija skrzy偶owania i od pewnego skrzy偶owania jest zakaz. Na drodze w sumie si臋 nic nie zmienia. Jak dla mnie po prostu nie ma sensownego uzasadnienia stawiania tam zakazu skoro wcze艣niej mo偶na by艂o jecha膰.

[...]
Radz膮 ale nie jest idealnie. Na pewno nie wszyscy kt贸rzy aktualnie jad膮 chodnikiem to boj膮 si臋 jecha膰 drog膮.

Ale znak B-9 jest na ca艂ym 艣wiecie i jest oczyisty. Naprawd臋 nie ma
sensu ani si臋 na niego obra偶a膰 ani kombinowa膰.
A dlaczego nie? To 偶e kto艣 jest nadopieku艅czym idiot膮 i stawia takie znaki bez uzasadnienia to nie oznacza 偶e od razu mamy to zaakceptowa膰.

[...]
Co ma do tego socjalizm? Mo偶e jeszcze lewica, 偶ydzi i masoni?

Z kolei drogi rowerowe (u nas zwane pasami rowerowymi, cho膰 pewnie
niewielu Polak贸w mia艂o okazj臋 takim jecha膰) s膮 pomys艂em absolutnie
fenomenalnym.
A m贸wisz o?

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-10-13 23:32:57
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-12 23:10, piecia aka dracorp wrote:
Nie o to chodzi.
[...]

Tego tak naprawd臋 nie wiesz. Mo偶e droga jest o 30cm we偶sza i wed艂ug
jakich艣tam rozporz膮dze艅 nie da si臋 ju偶 wyprzedzi膰 bezpiecznie
rowerzysty. A mo偶e jest troch臋 przechylona w prawo i samochody
przy wyprzedzaniu wpadaj膮 na rowerzyst贸w. A mo偶e bardzo wieje. Itp itd.
Czasem rzeczywi艣cie zdarza si臋, 偶e zakazy s膮 stawiane bez sensu
i ja nie mam zamiaru tego broni膰. Ale daleki te偶 jestem od podwa偶ania
oznakowania, bo wydaje si臋, 偶e jest tak samo. Za ma艂o mam informacji.

Radz膮 ale nie jest idealnie. Na pewno nie wszyscy kt贸rzy aktualnie jad膮
chodnikiem to boj膮 si臋 jecha膰 drog膮.

Zaryzykuj臋 tez臋, 偶e wi臋kszo艣膰.
Widz臋 to nawet po swoich znajomych i rodzinie.
Najgorzej jest w艣r贸d os贸b wychowanych w Warszawie. Szczeg贸lnie
tych, kt贸re na rowerze nie je藕dzi艂y przed "er膮 DDR".
Z do艣膰 oczywistych wzgl臋d贸w lepiej radz膮 sobie osoby wychowane
na prowincji.

Co ma do tego socjalizm? Mo偶e jeszcze lewica, 偶ydzi i masoni?

Socjalizm nie ma do tego zupe艂nie nic. Napisa艂em o gospodarce
postsocjalistycznej: du偶o reform, szybkie zmiany (nie zawsze
przemy艣lane) i tak dalej. Proces konieczny, ale trudny.
Poza tym w Polsce by艂 socjalizm "niedostatku" (w przeciwie艅stwie do
tzw. welfare state ze Skandynawii).
Gdyby w Polsce przez 50 lat by艂 taki socjalizm jak w Szwecji,
to zapewne mieliby艣my najlepsze DDRy na 艣wiecie.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-10-13 20:12:24
Autor: Marcin Hy艂a
On 2014-10-12 19:43, Piotr Kosewski wrote:

Z kolei drogi rowerowe (u nas zwane pasami rowerowymi, cho膰
pewnie niewielu Polak贸w mia艂o okazj臋 takim jecha膰) s膮 pomys艂em
absolutnie fenomenalnym.

Widz臋 偶e debil/troll, kt贸ry pisa艂 has艂o wikipedii w temacie "dr贸g rowerowych" w sensie w艂a艣nie takim jak opisany powy偶ej ma pos艂uch w艣r贸d sobie podobnych niepe艂nosprytnych.

Temat "rowery" zdradziecki jest. Wypierdalaj膮 si臋 na nim dziennikarze, wypierdoli艂a si臋 na nim polska wikipedia, ale w sumie to zabawne.

marcin ha
--
Miasta dla rower贸w http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2014-10-13 20:14:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-13 20:12, Marcin Hy艂a pisze:
On 2014-10-12 19:43, Piotr Kosewski wrote:

[...]

I nawet Ty potrafisz si臋 wypierdoli膰.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-13 20:18:54
Autor: Marcin Hy艂a
On 2014-10-13 20:14, Liwiusz wrote:
Temat "rowery" zdradziecki jest. Wypierdalaj膮 si臋 na nim dziennikarze,
wypierdoli艂a si臋 na nim polska wikipedia, ale w sumie to zabawne.

I nawet Ty potrafisz si臋 wypierdoli膰.

W rozmowie z debilem ka偶dy w miar臋 przytomny i inteligentny cz艂owiek wykonuje szybko przewr贸t na plecy i wycofuje si臋. Pa.

mh
--
Miasta dla rower贸w http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2014-10-13 23:34:34
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-13 20:12, Marcin Hy艂a wrote:
Widz臋 偶e debil/troll, kt贸ry pisa艂 has艂o wikipedii w temacie "dr贸g
rowerowych" w sensie w艂a艣nie takim jak opisany powy偶ej ma pos艂uch w艣r贸d
sobie podobnych niepe艂nosprytnych.

Nie bardzo wiem, co pr贸bujesz przekaza膰. M贸g艂by艣 w jakim艣 cywilizowanym
j臋zyku? Mo偶e by膰 polski.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-10-14 01:03:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-13 23:34, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-10-13 20:12, Marcin Hy艂a wrote:
[...]

Nie umie. Poobra偶a艂 wszystkich, paln膮艂 g艂upstwa, powyzywa艂 od debili, a
potem uda艂 najm膮drzejszego z m膮drych i poszed艂 farmazoli膰 g艂upstwa na
inne grupy.

Mam tylko nadziej臋, 偶e nie poszed艂 stawia膰 znak贸w DDR przy jezdniach dla
samochod贸w, bo to ju偶 niebezpieczne, w internecie niech sobie b臋dzie
ekspierdem.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-16 01:07:30
Autor: Gotfryd Smolik news
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
On Sun, 12 Oct 2014, Piotr Kosewski wrote:

Z kolei drogi rowerowe (u nas zwane pasami rowerowymi,

  Obawiam si 縠 wiem czego przyczepi si Marcin - podaj
definicj "drogi rowerowej" z kt髍ej da si wywie舵 jakiekolwiek
prawa lub obowi眤ki i b阣ziemy w domu :|
(czy to jest t硊maczenie z jakiego j陑yka obcego?)
  F-19 nie wspomina o "drodze" (pas, po prostu pas[1]), za
P-23 (znak poziomy) nijak nie r罂nicuje.

<OT>
[1]
  IMVHO okre秎enie "DDR" jest strza砮m r體nie (nie)celnym,
jak s砤wne 6 (lub wi阠ej) r罂nych definicji DG (w r罂nych
ustawach).
  Przez sam fakt kolizyjno禼i nazwy z definicj drogi.
"Droga b阣眂a cz甓ci drogi", rewelacja.
  To jest skrzy縪wanie (w znaczeniu zb阣nej komplikacji)
podzia硊 na "ryby i 秎edzie" plus "raka b阣眂ego ryb"
z krzes砮m (nie zapomnie doda 縠 elektrycznym).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-18 15:33:02
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-16 01:07, Gotfryd Smolik news wrote:
  Obawiam si臋 偶e wiem czego przyczepi艂 si臋 Marcin - podaj
definicj臋 "drogi rowerowej" z kt贸rej da si臋 wywie艣膰 jakiekolwiek
prawa lub obowi膮zki i b臋dziemy w domu :|

AFAIK nie ma czego艣 takiego jak "droga rowerowa" w polskim prawie.
O to mi chodzi. A Marcin niech si臋 lepiej zajmie czym艣 konkretnym
w 偶yciu zamiast wyskakiwa膰 z takimi tekstami.

Pas rowerowy (fragment jezdni dla rower贸w) to 艣wietny, naturalny
wynalazek.
A DDR to tak naprawd臋 odpowiednik pasa rowerowego na chodniku, bo
przecie偶 w艂a艣nie przez wydzielenie kawa艂ka tego ostatnego si臋 na
pocz膮tku DDRy wyznacza艂o.

Moja opinia jest bardzo prosta.
Pasy rowerowe - super sprawa. Powinno ich by膰 du偶o i powinien
istnie膰 nakaz korzystania z nich na podstawie dzisiejszych
przepis贸w (je艣li pas prowadzi w kierunku jazdy i mo偶na
po nim kontynuowa膰 jazd臋 i tak dalej => mo偶na go opu艣ci膰 przy
manewrach).

DDRy s膮 elementem infrastryktury, kt贸ry powinien przede wszystkim
u艂atwia膰 偶ycie rowerzystom, a nie realizowa膰 jakie艣 inne zadania (np.
spycha膰 rowerzyst贸w z jezdni). W zwi膮zku z tym DDRy powinni by膰 albo
robione tak, 偶eby 偶ycie u艂atwia膰, albo korzystanie powinno
by膰 dobrowolne.

Automatycznie wynika z tego, 偶e DDRy nie powinny by膰 robione tam, gdzie
偶ycie rowerzystom utrudniaj膮.

Bo co to dla mnie za 艂aska, 偶e musz臋 2 razy pokona膰 jezdni臋 (mo偶e
po przeje藕dzie a mo偶e pieszo po pasach?), 偶eby 300m jecha膰 DDRem po
drugiej stronie?
Bo nie chc臋 艂ama膰 prawa i zastosuj臋 si臋 do znak贸w. Ale skoro
taki DDR jest tylko utrudnieniem, to nie powinno go w og贸le
by膰 (lub powinien prowadzi膰 tylko w kierunku, w kt贸rym jest wygodny).

Tymczasem istnieje nacisk r贸偶nych 艣rodowisk, 偶eby DDRy robi膰
gdzie si臋 da - nawet je艣li po prostu NIE DA si臋 ich zrobi膰 dobrze.

  Przez sam fakt kolizyjno艣ci nazwy z definicj膮 drogi.
"Droga b臋d膮ca cz臋艣ci膮 drogi", rewelacja.

Ju偶 o tym pisa艂em. Idea DDRu, kt贸ry jest cz臋艣ci膮 drogi,
jest absolutnie niepowa偶na w 艣wietle innych przepis贸w PoRD.
Tym bardziej, 偶e nie ma uregulowanego sposobu przej艣cia z "cz臋艣ci
drogi" w "drog臋". DDR mo偶e sta膰 si臋 samodzieln膮 drog膮 nagle i nie
b臋dzie tam 偶adnego znaku ani innej informacji. A obowi膮zuj膮ce
rowerzyst臋 przepisy si臋 zmieni膮.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-10-20 08:25:08
Autor: cytawa
Piotr Kosewski pisze:

AFAIK nie ma czego艣 takiego jak "droga rowerowa" w polskim prawie.
O to mi chodzi. A Marcin niech si臋 lepiej zajmie czym艣 konkretnym
w 偶yciu zamiast wyskakiwa膰 z takimi tekstami.

Tu sie wyglupiles. To, ze Marcin pisze w sposob malo grzeczny ( i na tym traci) nie znaczy, ze sie nie zna. Zrob chocby cwierc tego co on zrobil dla rowerowej sprawy.

Jan Cytawa

Data: 2014-10-20 21:38:51
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-20 08:25, cytawa wrote:
Tu sie wyglupiles. To, ze Marcin pisze w sposob malo grzeczny ( i na tym
traci) nie znaczy, ze sie nie zna. Zrob chocby cwierc tego co on zrobil
dla rowerowej sprawy.

Po pierwsze: znane mi s膮 "dokonania" Marcina H. Nabijam si臋 z niego na
tej grupie od dekady!

Po drugie: dla mnie on NIC nie zrobi艂, wi臋c czemu mia艂bym go jako艣
docenia膰?
I kiedy m贸wi臋 NIC to naprawd臋 mam na my艣li NIC. Cie膰 Pan Stefan mi ze 3
razy w roku odgarnia li艣cie z DDRa pod domem, a to ju偶 jest CO艢.
Taki np. Jezus* zrobi艂 bardzo du偶o dla 呕yd贸w i Chrze艣cijan,
ale dla mnie zupe艂nie nic, wi臋c co mnie to obchodzi? Czujesz ide臋?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

*) posta膰 Jezusa wykorzystana celowo, 偶eby powstrzyma膰 takich, co by
mi chcieli wysoczy膰 z PiSem albo Korwinem. Jakby co - pierwszy rzuc臋
kamieniem. :D

Data: 2014-10-21 08:08:14
Autor: cytawa
  Piotr Kosewski pisze:

[...]

Wspolczuje ci

Jan Cytawa

Data: 2014-10-21 20:42:09
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-21 08:08, cytawa wrote:
Wspolczuje ci

No ale czego mi wsp贸艂czujesz?
Je艣li Hy艂a Ci jako艣 swoimi dzia艂aniami u艂atwi艂 偶ycie, to masz
prawo go chwali膰.

Mi jego dzia艂ania na rzecz "rowerowej sprawy" w 偶aden spos贸b
偶ycia nie u艂atwi艂y. Ju偶 pr臋dzej wr臋cz przeciwnie.
W zwi膮zku z tym nie jestem w "fanklubie".

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-10-21 08:33:45
Autor: coaster
W dniu 2014-10-20 21:38, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-10-20 08:25, cytawa wrote:
[...]

W takim razie, przyjmujac Twoja smetna filozofie zyciowa - dlaczego MH mialby Ci cos zrobic skoro Ty nic mu nie zrobiles?
Uwazaj, bo ani sie obejrzysz, a przehandlujesz swoje zycie. WSMS.

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2014-10-21 20:46:36
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-21 08:33, coaster wrote:
W takim razie, przyjmujac Twoja smetna filozofie zyciowa - dlaczego MH
mialby Ci cos zrobic skoro Ty nic mu nie zrobiles?

Ale czemu MH mia艂by mi co艣 w og贸le robi膰? Albo ja jemu?
Nie wiem o co chodzi. Mo偶e ja艣niej?

Wiem, 偶e MH funkcjonuje jako przedstawiciel jakiej艣 grupy spo艂ecznej.
Nie nazywajmy jej "rowerzystami", bo przecie偶 MH nie reprezentuje
oczekiwa艅 nas wszystkich.
Nie mam nic przeciw temu, 偶e MH dzia艂a na rzecz tej grupy tak
zupe艂nie za nic. To jest jego praca.

W ka偶dym razie ja nie jestem w艣r贸d zainteresowanych czy te偶 "zadbanych
przez MH". Po prostu. Czy to tak trudno ogarn膮膰? :)

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-10-21 12:14:23
Autor: Andrzej Ozieblo
On 2014-10-20 08:25, cytawa wrote:

[...]

Niby logiczne, ale bardzo niezbyt madre. Czyli nalezy docaniac tylko tych, ktorzy nam bezposrednio w czyms pomogli? Taki Newton czy Einstein np. nie pomogli mi w niczym bezposrednio, a wiec nie mam powodu by ich doceniac. ;)

A Marcin Hyla tez nie pomogl mi, jako miejskiemu rowerzyscie, bezposrednio. Ale posrednio juz tak. I Tobie takze, o czym mozesz nawet nie wiedziec. Bo przez lata dzialal w pewnej sprawie, wplynal na wielu ludzi, w tym decydentow, pomagal w planowaniou i budowie infrastruktury rowerowej. Zamieszal wielu ludziom w glowie i dzis oni popieraja idee rowerowania, nawet nie wiedzac dlaczego. Ludzie ktorzy dzialaja w jakiejs sprawie ksztaltuja umysly innych, w pewnym sensie ich urabiajac. Marcin Hyla urabia ludzi, rowniez tych obojetnych, do idei rowerowania w miescie. I robi to skutecznie, choc nie zawsze w optymalnej (dla powodzenia sprawy) formie.

Data: 2014-10-22 00:44:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, Andrzej Ozieblo wrote:

W dniu 2014-10-20 21:38, Piotr Kosewski pisze:
Taki np. Jezus* zrobi bardzo du縪 dla 痽d體 i Chrze禼ijan,
ale dla mnie zupe硁ie nic, wi阠 co mnie to obchodzi? Czujesz ide?

Niby logiczne, ale bardzo niezbyt madre.

  IMVHO, co do logiki, zawiera b潮d logiczny.
  Zak砤da mianowicie, 縠 je秎i co kto dla nas zrobi,
to my o tym WIEMY.

  Sam piszesz:

Ale posrednio juz tak. I Tobie takze, o czym mozesz nawet nie wiedziec.

  Niew眛pliwie w sprawie przepis體 s same plusy.
  Ze "u禼ie縦owieniem" to w sumie przeciwnie - bo idea jest
"przekr阠ana lokalnie" i trzeba obje縟縜 utrudnienia :(

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-16 00:57:48
Autor: Gotfryd Smolik news
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
On Sun, 12 Oct 2014, piecia aka dracorp wrote:

Odnosz po prostu wra縠nie 縠 chc rowerzyst體 wyrzuci z ruchu
drogowego. Coby drogi by硑 tylko dla aut.

  Ba, NIEKT覴YCH aut :> (sprawdzi na .samochody)

A co do samych DDR體, to z dnia na dzie jestem im coraz bardziej
przeciwny.

  W szoku jestem (縠 dopiero teraz).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-16 08:11:07
Autor: dracorp aka piecia
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
On 16.10.2014 00:57, Gotfryd Smolik news wrote:
 W szoku jestem (偶e dopiero teraz).

pzdr, Gotfryd

To znaczy nie dopiero teraz, juz od dluzszego czasu. Po prostu ta niechec
 sie poglebia z dnia na dzien.

--
Pozdrawiam piecia aka dracorp

Data: 2014-10-07 18:52:20
Autor: Titus Atomicus
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
In article <m110ga$bsh$1@node2.news.atman.pl>,
 Krzysztof Rudnik <rudnik@kki.net.pl> wrote:

Bez 縜dnego znaku po swojej stronie rowerzysta mo縠 wybroni si, 縠 nie zosta skutecznie poinformowany o istnieniu DDR.

Rzecz w tym, ze zostalem o tym poinformowany pisemnie. Mimo, ze dotad tego ddra nie widzialem na oczy.
--
TA

Data: 2014-10-08 07:04:20
Autor: Ignac
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
W dniu wtorek, 7 pa糳ziernika 2014 18:52:20 UTC+2 u縴tkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisa:

Rzecz w tym, ze zostalem o tym poinformowany pisemnie. Mimo, ze dotad tego ddra nie widzialem na oczy.

I im w砤snie o to chodzi硂,縠by zosta poinformowany,縠 jest,
a w rzeczywisto禼i tego ddr-a nie ma.
Oni teraz si przyczaj na Ciebie,a Ty pojedziesz tym z硑m ddr-em
kt髍y jest,bo tym dobrym nie pojedziesz bo go po prostu nie ma.
I w ten spos骲 Ci maj.Apeluje,miej si na baczno禼i!

Data: 2014-10-08 00:08:15
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

Podkr赕 jasno舵 :)

  Skoro DDR nie jest jezdni, to fakt istnienia znaku po prawej
stronie DDR *jeszcze* nie podpada pod warunek wy縠j.
  Po prawej stronie *jezdni* (a nie DDR) powinien sta znak, wskazujacy
jak na t DDR wjecha.
  Je秎i argument Liwiusza nie podpada pod wykluczenie przepisem
szczeg髄nym, to tak powinno by r體nie w przypadku, je秎i
na dany odcinek jezdni (od skrzy縪wania) formalnie nie da si
prawid硂wo wjecha rowerem.

Sugerujesz, 縠 na tamtym DDRze nie ma znaku po jego prawej stronie - na
kra馽u z obu kierunk體?

 Czy縝y zanosi硂 si na replay z flejma "czy DDR jest jezdni"?

Ale jest, tu sporu nie ma.

  Hm... chyba wycofam si chwilowo do miejsca spoczynku, bo brakuje
mi implikacji (wymagania pas體 na jezdni :))

Marcin Hy砤 chyba b酬dnie uwa縜, 縠 znak DDR musi by umieszczony po
prawej stronie jezdni dla samochod體 (jakkolwiek absurdalnie to brzmi,
powoduje to, 縠 jezdnia ta sta砤 by si DDRem)

  Nie - po prawej stronie tej jezdni powinien sta znak, wskazuj眂y
*gdzie* jest DDR.
  Poza tramwajami inne pojazdy "potrzebuj" takiego znaku, czy to
furmanki, czy busy czy rowery.

a nie po prawej stronie
DDRu w砤秐ie (cho鎎y umieszczonego po lewej stronie jezdni dla samochod體).

  I potem zdziwko, 縠 rowerzy禼i za rzecz normaln uwa縜j jazd pod pr眃 :P
  Znak "DDR" (C-13) oczywi禼ie 縠 nie.
  W przypadku tej DDRki kt髍 prawie codziennie pracowicie omijam,
stoi AFAIR co w rodzaju R-1:
https://maps.google.pl/?ie=UTF8&t=m&vpsrc=6&layer=c&cbll=50.343982,18.779878&panoid=QsP9ctZHhCpGVWytiKaLjg&cbp=11,22.06,,0,-1.87&ll=50.343982,18.779878&spn=0.000457,0.002645&z=20

"Niewje縟縜lno舵" rzecz jasna pomijam, bo w tym miejscu moja standardowa
pr阣ko舵 oszcz阣na wynosi砤 zawsze 43 do 47 km/h z obu stron :>
(cz阺to je糳zi砮m, nim zrobili DDR) i gratulacje dobrego samopoczucia
dla kogo kto chcia砨y latem wzi辨 ten "zygzak" kawa砮k dalej:
https://maps.google.pl/?ie=UTF8&t=m&vpsrc=6&layer=c&cbll=50.344687,18.780954&panoid=qH_M0y8caP1wXMLUn4bEhw&cbp=11,22.06,,0,-1.87&ll=50.344687,18.780954&spn=0.000457,0.002645&z=20

  Niemniej - znak 縠 DDR jest po lewej stronie "jaki" istnieje.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-08 19:21:04
Autor: Liwiusz
[...]

 Skoro DDR nie jest jezdni膮

Ale偶 jest.

 Hm... chyba wycofam si臋 chwilowo do miejsca spoczynku, bo brakuje
mi implikacji (wymagania pas贸w na jezdni :))

Definicja jezdni jest prosta i nic o pasach nie wspomina.

Marcin Hy艂a chyba b艂臋dnie uwa偶a, 偶e znak DDR musi by膰 umieszczony po
prawej stronie jezdni dla samochod贸w (jakkolwiek absurdalnie to brzmi,
powoduje to, 偶e jezdnia ta sta艂a by si臋 DDRem)

 Nie - po prawej stronie tej jezdni powinien sta膰 znak, wskazuj膮cy
*gdzie* jest DDR.

Nie znam przepisu, kt贸ry by tego wymaga艂. Ale - zak艂adaj膮c 偶e tak
rzeczywi艣cie jest - to mo偶na stwierdzi膰, 偶e je偶d偶enie po 99,99% DDR贸w
nie jest obowi膮zkowe, nie ma bowiem o nich wskaza艅 przy jezdniach dla
samochod贸w.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-08 20:14:26
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-08 19:21, Liwiusz wrote:
  Skoro DDR nie jest jezdni膮

Ale偶 jest.

Ale偶 nie jest. Tak samo jak jezdnia "samochodowa" te偶 nie jest
drog膮. To s膮 zupe艂nie inne byty, wi臋c dotycz膮 ich inne przepisy.

Czy x = {x} ?

Jezdnia jest wytyczona na DDR, ale nie jest Drog膮 Dla Rower贸w.

W og贸le "Droga dla Rower贸w" to jest chyba najgorzej zdefiniowany
w PoRD byt. W og贸le wstyd i 偶al, 偶e w bardzo sp贸jnym i 艂atwym PoRD
na si艂e dodano tak fatalnie skontruowane przepisy dotycz膮ce
rowerzyst贸w. :(

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-10-08 20:24:18
Autor: Liwiusz
On 2014-10-08 19:21, Liwiusz wrote:
  Skoro DDR nie jest jezdni膮

Ale偶 jest.

Ale偶 nie jest. Tak samo jak jezdnia "samochodowa" te偶 nie jest
drog膮. To s膮 zupe艂nie inne byty, wi臋c dotycz膮 ich inne przepisy.

Zupe艂nie Ci臋 nie rozumiem :) Przeredaguj powy偶sze. Zacznij od
zacytowania definicji jezdni i napisz dlaczego DDR ni膮 ma nie by膰.

Czy x = {x} ?

?

Jezdnia jest wytyczona na DDR, ale nie jest Drog膮 Dla Rower贸w.

Odwrotnie - DDR jest jezdni膮.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-08 23:50:25
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2014-10-08 19:21, Liwiusz wrote:
  Skoro DDR nie jest jezdni

Ale jest.

Ale nie jest. Tak samo jak jezdnia "samochodowa" te nie jest
drog.

  Moment, ale "nie bycie jezdni" i "nie bycie drog" to s
dwie r罂ne rzeczy.
  Fakt, 縠 do okre秎enia *jezdni* u縴to *s硂wa* "droga", to
ju zupe硁ie inna sprawa (obstawiam, 縠 jest to niezgodne
z "rozporz眃zeniem o tworzeniu ustaw"[1]), podobnie jak:

W og髄e "Droga dla Rower體" to jest chyba najgorzej zdefiniowany
w PoRD byt.

....brak jasnego wskazania, czy DDR jest jezdni czy nie.

W og髄e wstyd i 縜l, 縠 w bardzo sp骿nym i 砤twym PoRD

  Ta....
  Tylko 縠 bez KW on "nie dzia砤", bo po硂wy definicji brakuje,
i na sam pocz眛ek nale縜硂by miga (sygnalizowa skr阾)
na zakr阠ie (wg PoRD, jakby nie przepis "wi阫szej wagi"
bo zar體no szczeg髄ny jak i w akcie de facto wy縮zej
rangi) z KW.
  Aktualnie (w zwi眤ku z planowan nowelizacj, daj眂
pierwsze駍two pieszym na pasach) wysz硂 (na .samochody),
縠 mo縩a przejecha pieszemu "za plecami" (ale nie po
pi阾ach :P), jednak tylko pod warunkiem, 縠 縜den inny
pojazd nie zatrzyma si przed pasami celem puszczenia
pieszych :> (r體nie z przeciwnej strony).

  Tak szczerze powiedziawszy, to pod k眛em "jezdni DDR"
trzeba by t KW przejrze, ale dzi ju mi si nie chce ;)

[1] formalnie "zasady techniki prawodawczej", rozporz眃zenie
  premiera.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-09 20:20:22
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-08 23:50, Gotfryd Smolik news wrote:
  Moment, ale "nie bycie jezdni膮" i "nie bycie drog膮" to s膮
dwie r贸偶ne rzeczy.

呕e wg. PoRD DDR nie jest jezdni膮, to wydaje si臋 by膰 oczywiste.

Problemem jest to, 偶e DDR drog膮 mo偶e by膰 lub nie by膰. Czyli
jak DDR idzie wzd艂u偶 drogi, to mo偶e by膰 jej cz臋艣ci膮 (ale nie
musi - nie wiadomo!).
A je艣li by艂a t膮 cz臋艣ci膮, ale nagle odbija, to przestaje ni膮 by膰.
I od samego tego "odbicia" zmieniaj膮 si臋 obowi膮zuj膮ce na艅
przepisy. Przecie偶 to jest horror!

DDR powinien by膰 zawsze drog膮, a nie cz臋艣ci膮 drogi. DDRy mia艂yby
swoje znaki, swoje przepisy i tak dalej. Nie by艂oby w膮tpliwo艣ci,
czy co艣 jest skrzy偶owaniem lub czy znak mo偶e by膰 po lewej stronie.

Niestety PoRD pisa艂 kto艣, kto potraktowa艂 DDR jak "chodnik" dla takich
dziwnych stwor贸w na ko艂ach bez silnika. Czyli z grubsza tak, jak robi膮
to projektanci i wykonawcy...

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-10-09 21:03:21
Autor: Liwiusz
On 2014-10-08 23:50, Gotfryd Smolik news wrote:
  Moment, ale "nie bycie jezdni膮" i "nie bycie drog膮" to s膮
dwie r贸偶ne rzeczy.

呕e wg. PoRD DDR nie jest jezdni膮, to wydaje si臋 by膰 oczywiste.

DDR nie jest cz臋艣ci膮 drogi przeznaczon膮 do ruchu pojazd贸w? A mo偶e rower
nie jest pojazdem?

--
Liwiusz

Data: 2014-10-10 22:08:19
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2014-10-08 23:50, Gotfryd Smolik news wrote:
  Moment, ale "nie bycie jezdni" i "nie bycie drog" to s
dwie r罂ne rzeczy.

痚 wg. PoRD DDR nie jest jezdni, to wydaje si by oczywiste.

  ednio na je縜.
  Bo 縠 w potocznym rozumieniu "jezdnia" oznacza "jezdnia przeznaczona
dla ruchu pojazd體 samochodowych" to jedno, a rozumienie "prawne"
to drugie.
  Wg "go砮go" PoRD nie spos骲 wykaza, 縠 DDR jezdni nie jest.
  Pozostaje zmierzy si z konieczno禼i przejrzenia "ca砮go prawa"
(by mo縠 na pocz眛ek KW i rozporz眃zenia wystarcz).

Problemem jest to, 縠 DDR drog mo縠 by lub nie by.

  Owszem :)
  Ale to sprawa odr阞na od bycia *jezdni*.
  Zajrzyj do PoRD i powiedz kt髍ego elementu definicji nie
wype硁ia.

DDR powinien by zawsze drog, a nie cz甓ci drogi.

  Niezmiernie by mi to pasowa硂 ;)
(wyklucza硂by przymus jazdy DDRem, skoro m骻砨ym jecha INN
drog).

Niestety PoRD pisa kto, kto potraktowa DDR jak "chodnik"

  A p蠹niej tak traktuj DDRy:

Czyli z grubsza tak, jak robi to projektanci i wykonawcy...

  Ot罂 to.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-10 23:11:55
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-10-10 22:08, Gotfryd Smolik news wrote:
  艢rednio na je偶a.
  Bo 偶e w potocznym rozumieniu "jezdnia" oznacza "jezdnia przeznaczona
dla ruchu pojazd贸w samochodowych" to jedno, a rozumienie "prawne"
to drugie.
  Wg "go艂ego" PoRD nie spos贸b wykaza膰, 偶e DDR jezdni膮 nie jest.
  Pozostaje zmierzy膰 si臋 z konieczno艣ci膮 przejrzenia "ca艂ego prawa"
(by膰 mo偶e na pocz膮tek KW i rozporz膮dzenia wystarcz膮).

Ja nie twierdz臋, 偶e jad膮c po DDR nie jedzie si臋 po jezdni. Na DDR
z ca艂膮 pewno艣ci膮 istnieje jezdnia. :)

Sprzeciwiam si臋 tylko takim wnioskom, jakie snuje Liwiusz, czyli:
(a) skoro jezdnia jest cz臋艣ci膮 drogi do ruchu pojazd贸w
(b) DDR jest cz臋艣ci膮 drogi do jazdy na rowerze
(c) rower jest pojazdem,
to z tego wynika, 偶e DDR jest jezdni膮. Nie wynika.

To s膮 obiekty r贸偶nej klasy. Zr贸wnywanie ich powoduje tylko zb臋dne
problemy w rozumieniu przepis贸w.
Prosty fakt: powierzchnia wy艂膮czona (P-21). P-21 jest wyznaczony
na drodze, ale jego obszar jest poza jezdni膮. Czyli je艣li
uznamy, 偶e DDR jest jezdni膮, to P-21 jest *niewykonalne*.

Zreszt膮 podobne wnioski jak ten Liwiusza mo偶na wyci膮gn膮膰 te偶
z innych definicji. Np.:
(a) pobocze - cz臋艣膰 drogi przyleg艂a do jezdni, kt贸ra mo偶e by膰
przeznaczona do ruchu pieszych lub niekt贸rych pojazd贸w, postoju
pojazd贸w, jazdy wierzchem lub p臋dzenia zwierz膮t
(b) chodnik - cz臋艣膰 drogi przeznaczona do ruchu pieszych
Czy z tego wynika, 偶e przylegaj膮cy do jezdni chodnik = pobocze?
No nie. Taki chodnik jest cz臋艣ci膮 pobocza. A je艣li poza tym chodnikiem
nie ma niczego innego, to on nadal jest cz臋艣ci膮 pobocza, a nie ca艂ym
poboczem.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-10-16 00:08:44
Autor: Gotfryd Smolik news
[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze
On Fri, 10 Oct 2014, Piotr Kosewski wrote:

Prosty fakt: powierzchnia wy潮czona (P-21). P-21 jest wyznaczony
na drodze, ale jego obszar jest poza jezdni. Czyli je秎i
uznamy, 縠 DDR jest jezdni, to P-21 jest *niewykonalne*.

  Mo縠sz ja秐iej? Bo nie rozumiem.
  Co ma DDR do powierzchni wy潮czonej?
  Powierzchnia wy砤czona mo縠 istnie na ka縟ej jezdni - zar體no
"samochodowej" jak i DDR, formalnie mo縠 istnie r體nie poza
jezdni (cho sens takiego oznakowania jest umiarkowany, poza
wygenerowaniem na .prawo, .samochody i .rowery dyskusji czy
taki obszar jest r體nowa縩y z postawieniem B-36 :>),
w czym problem?

pzdr, Gotfryd

[przepisy] obowiazek jazdy po DDRze