obowiązeksporządzenia planu a inwestycja celu publicznego

Data: 2009-03-24 11:00:23
Autor: Artur
obowiązeksporządzenia planu a inwestycja celu publicznego
Witam!
Czy na terenie objętym obowiązkiem sporzędzenia miejscowego planu zagospodarwoania przestrzennego na podstawie przepisów odrębnych (dokładnie art. 16 ust. 6 ustawy o ochronie zabytków) organ może wydać decyzję o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, czy też priorytetm jest tutaj właśnie sporządzenie planu i powinna nastąpić odmowa wszczęcia postępowania?

W przypadku decyzji o warunkach zabudowy postępowanie zawiesza się obligatoryjniena podstawie art. 62 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagopodarowaniu przestrzennym. Co jednka z inwestycjami celu publicznego?
Artur

Data: 2009-03-24 17:44:49
Autor: HANA

Użytkownik "Artur" <arturboratWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:69b2.0000013c.49c8af37newsgate.onet.pl...
[...]

Inwestycje celu publicznego obowiazuja takie same przepisy
tez sie zaczyna od decyzji o warunkach zabudowy i art. 62 ust. 2
sie klania ;-)

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-03-24 20:12:21
Autor: arturborat
> [...]

Inwestycje celu publicznego obowiazuja takie same przepisy
tez sie zaczyna od decyzji o warunkach zabudowy i art. 62 ust. 2

Jest to mały problem. Art. 4 ust. 2 upzg podaje różnicę między decyzją o warunkach zabudowy a decyzją o lokalizacji celu publicznego. Różnica polega właściwie tylko na nazwie, bo obie są w istocie (wynika to z tego artykułu) decyzjami o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu. Art. 62 ust. 2 mówi o ustaleniu warunków zabudowy. O to mi chodzi: czy ustalenie warunków zabudowy jest tym samym co ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu? Kolegium Odwoławcze twierdzi, że nie i oddaliło mój wnioske o loklaizacji inwestycji celu publicznego na terenie objętym obowiązkiem sporządzania planu miejscowego, twierdząc, że do niej art. 62 ust. 2 nie ma zastosowania. Czy zna ktoś jakieś orzecznicctwo w takich sprawach? Ale chodzi, powtarzam, o decyzje o lokalizacji celu publicznego, a nie decyzje o warunkach zabudowy.
Artur

--

obowiązeksporządzenia planu a inwestycja celu publicznego