obowiazki sprawozdawcze GUS

Data: 2012-12-28 11:10:32
Autor: Krzysztof Jodłowski
obowiazki sprawozdawcze GUS
> Czy jednoosobowa działalność gospodarcza zatrudniająca dodatkowo 2 osoby
> może być wylosowana w celu comiesięcznych sprawozdań?

Może. Jak rozmawiałem z osobą z GUS która nas "obsługiwała", to ok. 10% firm jest losowanych. Upierdliwa rzecz.

> Czy mogą mi narzucić formę elektroniczną?
Nie. O ile mi wiadomo. Ale tak jest szybciej (i taniej) niż wysyłać lub zawozić papierki.

Krzysztof

Data: 2012-12-29 11:53:56
Autor: Big Jack
obowiazki sprawozdawcze GUS
W wiadomości
*Krzysztof Jodłowski* napisał(-a):

Czy mogą mi narzucić formę elektroniczną?
Nie. O ile mi wiadomo. Ale tak jest szybciej (i taniej) niż wysyłać
lub zawozić papierki.

Te elektroniczne formularze na stronie GUS to jakiś koszmar, w którym tylko pracownicy GUS mogą się rozeznać. Nie co miesiąc, ale po każdym kwartale muszę go wypełniać, ale nie robię tego, bo przyprawia mnie on o ból głowy. Za to dzwonię do ZUS i wszystko podaję telefonicznie. Zanim weszła forma elektroniczna, to nie wchodząc w szczegóły, lepiej mi się współpracowało z GUS-em. A w ogóle to się dziwię, że jednostkę tak nieciekawą dla statystyki jak ja jeszcze nie wywalili mnie ze swoich badań. Od lat niezmniennie te same dane. Ma ktoś może patent jak się od nich uwolnić?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-12-29 12:10:30
Autor: cef
Big Jack wrote:

Te elektroniczne formularze na stronie GUS to jakiś koszmar, w którym
tylko pracownicy GUS mogą się rozeznać. ....

A to akurat prawda. Kiedyś mnie wylosowali
i usiłowałem zgodnie z prawdą wypełnić te formularze,
ale się nie dało. Sa jakieś durne samouzupełnienia i jak gdzies
podasz jakieś dane co nie grają z innymi, to system nie przyjmuje,
ale nie informuje dlaczego. Ale po kilku minutach klikania na oślep
i w cokolwiek przyjął jakieś dane.
Współczuję tylko tym, którzy czerpią z tego jakieś informacje.

Od lat niezmniennie te same dane. Ma ktoś może patent
jak się od nich uwolnić?

To musiałeś załapać się na jakieś długofalowe badania.
Sprawdź jakie są kary i jak nie ma, to po prostu olej to.
A jak są, to dokonaj oceny ryzyka :-)

Data: 2012-12-29 14:02:00
Autor: Alek
obowiazki sprawozdawcze GUS
Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał

Ale po kilku minutach klikania na oślep
i w cokolwiek przyjął jakieś dane.
Współczuję tylko tym, którzy czerpią z tego jakieś informacje.

Art. 56.
1. Kto wbrew obowiązkowi przekazuje dane statystyczne niezgodne ze
stanem faktycznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
pozbawienia wolności do lat 2.
2. W wypadku mniejszej wagi sprawca podlega grzywnie.

Sprawdź jakie są kary i jak nie ma, to po prostu olej to.
A jak są, to dokonaj oceny ryzyka :-)

Art. 57.
Kto wbrew obowiązkowi odmawia wykonania obowiązku statystycznego albo udzielenia informacji w spisie powszechnym lub innym badaniu statystycznym, podlega grzywnie.

Data: 2012-12-29 14:21:23
Autor: cef
Alek wrote:

[...]

Nie mam wyrzutów sumienia.
Jaki formularz - taka statystyka.

Data: 2012-12-29 21:36:24
Autor: Alek
[...]

To nie jest kwestia sumienia.

Jaki formularz - taka statystyka.

Jaki respondent - takie problemy.

Data: 2012-12-29 23:51:49
Autor: cef
Alek wrote:

Jaki formularz - taka statystyka.

Jaki respondent - takie problemy.

He, he.
Trafiały mi się już różne obowiązki statystyczne
 i jakoś zawsze udawało się sprytnie
wyklikać opcje "nie dotyczy" czy "zakończ"
ale te ostatnie SP-3 czy CBSG/01 to naprawdę
były chytre. Programiści z GUS przerośli tych
od Celiny i od Płatnika :-)

Data: 2012-12-29 19:01:55
Autor: Maciek
W dniu 2012-12-29 14:02, Alek pisze:
[...]
Kiedyś GUS przysłał mi list z prośbą o jakieś dane. Przysłał listem
zwykłym, więc zrobiłem przekierowanie do kosza razem z innymi ulotkami.
Z 5 lat już minęło. Mogę zaprzestać barykadowania drzwi? ;-)

Art. 57.
Kto wbrew obowiązkowi odmawia wykonania obowiązku statystycznego albo udzielenia informacji w spisie powszechnym lub innym badaniu statystycznym, podlega grzywnie.
Do tej pory nikt mnie nie spisał (ani żony, ani dzieci) w spisie
powszechnym 2011. Wciąż czekam :->

Maciek

Data: 2012-12-29 21:31:16
Autor: Alek
obowiazki sprawozdawcze GUS
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał

[...]

Mnie też nikt nie spisał, ale ja _nie_odmówiłem_ udzielenia informacji tylko zadbałem o to żeby rachmistrz nie miał szczęścia mnie zastać, a to nie jest ścigane ;P

Data: 2012-12-29 22:54:24
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Dnia Sat, 29 Dec 2012 21:31:16 +0100, Alek napisał(a):

[...]

zdecydowaną większośc ludzi spisali z rejestrów, tylko niektórzy byli
wylosowani do szczegółowej ankiety.

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/u2012/Pruszkow/index3.php

Data: 2012-12-30 11:10:11
Autor: Maciek
W dniu 2012-12-29 22:54, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) pisze:
zdecydowaną większośc ludzi spisali z rejestrów, tylko niektórzy byli
wylosowani do szczegółowej ankiety.
To na ch... taki spis, skoro wszystko w rejestrach już mieli? Nie da się
kasy w jakiś mniej spektakularny sposób wyprowadzić, np. machnąć jakiś
stadion, czy cuś?

Maciek

Data: 2012-12-31 10:22:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 30 Dec 2012, Maciek wrote:

[...]

  Do statystycznej oceny prawdziwości tych rejestrów właśnie.
"papier wszystko przyjmie", i do oceny danych z rejestrów dobrze
by było wiedzieć jaki procent danych rejestrowych jest nieaktualny.
  To, że *jakiś* jest, można uznać za pewne.
  Ale po "spisaniu z rejestrów" byłoby wskazane wiedzieć, czy
spodziewamy się błędu 0,5% czy 10%

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-30 16:26:09
Autor: Alek
obowiazki sprawozdawcze GUS
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <adres.na@mojej.www.pl> napisał

[...]

Ja znalazłem się w gronie wybrańców. Pani rachmistrzyni co najmniej kilka razy fatygowała się do mnie, ale jakoś nasze drogi się rozminęły. Pech.

obowiazki sprawozdawcze GUS