obraz z ekranu laptopa wygasza się - dziwny przypadek

Data: 2010-02-27 10:52:43
Autor: Michal Lukasik
obraz z ekranu laptopa wygasza się - dziwny przypadek
Dnia 26.2.2010, micz napisał(a):

Problem pojawił się bezpośrednio po tym jak odchyliłem wyświetlacz do
tyłu w trakcie pracy lapropa. Nagle obrazł wygasł. Nie ZNIKNAŁ, tylko
WYGASŁ do niemal niezauważalnej jasności. I nie był to tryb
oszczędzania energii, w którym wyświetlacz ma mniejszą jasność; tu
[...]
Restart kompa też przywraca normę, ale po załadowaniu Windowsa po
kilku sekundach znowu black-out.

Pomaga również odłączenie zasilacza (sic!). Nie przywraca ono obrazu
do normy, ale gdy odłączam zasilacz W TRAKCIE normalnej pracy ekranu,
black-out nie następuje (sprawdzałem przez dobre kilka minut).

Dobrze zrozumiałem, że problem nie występuje przy pracy na baterii?

Według mnie wygląda to na fizyczny fuck-up jakiegoś styku gdzieś w
okolicach zawiasów ekranu. Laptop ma jakieś 6 lat - takie rzeczy mają
prawo się pojawić, czyż nie? Ale może przyczyna jest gdzie indziej? Co
sądzicie?

Sprawdź czy problem występuje pod kontrolą innego OSa, albo czy jest gdy
wejdziesz w BIOS.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-02-27 20:47:38
Autor: nom

Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości news:ihp7r0nzqxvt$.dlgsmutas.org...
Dobrze zrozumiałem, że problem nie występuje przy pracy na baterii?

Sprawdź czy problem występuje pod kontrolą innego OSa, albo czy jest gdy
wejdziesz w BIOS.

Problem raczej sprzętowy, pewnie jakieś zimne luty w układzie zasilania inwertera świetlówek z zasilacza zewnętrznego.
Przy pracy akumulatorowej działa, bo pewnie tam nie ma zimnych lutów. :-)

Data: 2010-02-28 12:35:34
Autor: micz
obraz z ekranu laptopa wygasza się - dziwny prz ypadek
Trudno powiedzieć, czy ekran świeci na czerwono po zgaśnięciu. Chyba
nie. Jeśli miałbym spodziewać się jakiejś EWIDENTNIE czerwonej
dominanty, to takowa nie występuje. Nie mam jak zrobić zdjęcia, a moja
komórka nie daje rady, ale może spróbuję tak: pamiętacie slajdy
wyświetlane przy pomocy projektora na ścianie (http://
www.bajeczki.o12.pl/images/Prexer321.jpg)? Tak więc sytuacja z moim
laptopem po wygaszeniu się ekranu przypomina moment kiedy oglądamy
taki slajd na jakimś ciemnym tle, bez podświetlenia - niby widać co
nieco, ale nijak się to ma do oglądania slajdu pod światło. Czy to też
pasuje do objawów padniętej świetlówki?

pozdrawiam i w ogóle dzięki za zainteresowanie - myślałem, że sprawa
będzie zbyt niszowa :)

Data: 2010-03-01 07:14:25
Autor: nom

Użytkownik "micz" <micz81@yahoo.com> napisał w wiadomości news:777464d1-767e-4da2-9318-08f277f00605y11g2000yqh.googlegroups.com...
Czy to też pasuje do objawów padniętej świetlówki?

Nie wiem ile w matrycy LCD masz świetlówek, ale niektóre układy inwertera porównują sobie prąd świetlówek i przy dużej różnicy prądu wygaszają wszystkie. Należałoby sprawdzić samo podświetlanie podłączając do układu inwertera napięcie zasilające.  Miałem przypadek w monitorze LCD Iiyamy, że po kilku sekundach wygaszało podświetlanie, okazało się, że 2 z 4 świetlówek nie świeciły.

Data: 2010-03-01 16:34:24
Autor: Jarek Lipinski
> [...]
>niby widać co
nieco, ale nijak się to ma do oglądania slajdu pod światło. Czy to

Widać co nieco bo matryca sama w sobie przepuszcza światło. Wpada sobie z zewnątrz i dlatego coś tam widać ;) Obstawiam, że to nie świetlówka sama w sobie - na to potrzeba długo czasu a degenaracja jest stopniowa. Ktoś napisał że to przetwornica albo styki i ja też tak myślę. Miałem to samo tak w ogóle. Nie naprawiałem, sprzedałem bo i tak dziada miałem ;)

Data: 2010-03-01 16:37:12
Autor: Jarek Lipinski
obraz z ekranu laptopa wygasza się - dz iwny przypadek
>długo czasu
tfu dużo czasu ;)

Data: 2010-03-25 00:06:34
Autor: micz
obraz z ekranu laptopa wygasza się - dziwny prz ypadek
Panowie, miałem w końcu trochę czasu, by rozkręcić tego  śmiecia.
Poruszałem kabelkami, poszukałem organoleptycznie jakichś tropów
(przepaleń, przerwań), ale bez rezultatu. Załączam zdjęcia, które
pomogą Wam mam nadzieję zorientować się w sytuacji. Powiedzcie, jak to
cholerstwo zdiagnozować?
http://www.flickr.com/photos/34997214@N08/sets/72157623564816119/.

Pozdrawiam