obroñca z urzedu ...

Data: 2014-10-28 15:11:22
Autor: marek
obroñca z urzedu ...
czy przys³uguje ka¿demu ?
bo mi sêdzia powiedzia³ ¿e mi nie przys³uguje bo zarabiam 3tys. na rêkê i stac mnie aby sobie wynaj±æ ...
czy to aby zgodne z prawem ??

Data: 2014-10-28 15:24:49
Autor: Miroo
obroñca z urzedu ...
W dniu 2014-10-28 o 15:11, marek pisze:
czy przys³uguje ka¿demu ?
bo mi sêdzia powiedzia³ ¿e mi nie przys³uguje bo zarabiam 3tys. na rêkê i
stac mnie aby sobie wynaj±æ ...
czy to aby zgodne z prawem ??

Zgodne czy nie, je¶li chcesz wygraæ to nie bierz obroñcy z urzêdu.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-28 15:38:35
Autor: marek
obroñca z urzedu ...
Zgodne czy nie, je¶li chcesz wygraæ to nie bierz obroñcy z urzêdu.

Pozdrawiam

na takiego za kase mnie nie staæ... mam ¿one i dziecko na utrzymaniu, rachunki, etc..

Data: 2014-10-28 15:48:28
Autor: Liwiusz
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-28 15:38, marek pisze:
Zgodne czy nie, jeśli chcesz wygrać to nie bierz obrońcy z urzędu.

Pozdrawiam

na takiego za kase mnie nie stać... mam żone i dziecko na utrzymaniu, rachunki, etc..

No to nie bierz, nie ma obowiązku być reprezentowanym, ani państwo
każdemu obrońcy nie daje.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-28 16:14:55
Autor: Krzysztof Jod³owski
obroñca z urzedu ...
ani pañstwo ka¿demu obroñcy nie daje.

Chyba o to w³a¶nie, w sposób po¶redni, pyta³.
Jakie s± kryteria: kiedy daje a kiedy nie? Czy jest przepis czy uznaniowo?

Krzysztof

Data: 2014-10-28 18:14:48
Autor: Icek
obroñca z urzedu ...
W dniu 2014-10-28 16:14, Krzysztof Jod³owski pisze:
ani pañstwo ka¿demu obroñcy nie daje.

Chyba o to w³a¶nie, w sposób po¶redni, pyta³.
Jakie s± kryteria: kiedy daje a kiedy nie? Czy jest przepis czy uznaniowo?

uznaniowe, jak jeste¶ biedny i Ciê nie staæ to dostajesz albo nie. Jak zarabiasz 3k na ³apê to jeste¶ bogaty i Ciê staæ

Icek

Data: 2014-10-28 21:50:29
Autor: grzech
obroñca z urzedu ...
W dniu 2014-10-28 16:14, Krzysztof Jod³owski pisze:
ani pañstwo ka¿demu obroñcy nie daje.

Chyba o to w³a¶nie, w sposób po¶redni, pyta³.
Jakie s± kryteria: kiedy daje a kiedy nie? Czy jest przepis czy uznaniowo?

Przypuszczam, ¿e chodzi o sprawê karn±?
Obroñca z urzêdu przys³uguje w przypadku gdy nie jeste¶ w stanie ponie¶æ kosztów obrony. Sk³ada siê w tej sprawie wniosek do sadu i jest on uznaniowy. Art 78 kpk. W przypadku gdy zachodzi podejrzenie choroby umys³owej lub innych zaburzeñ umys³owych s±d obowi±zkowo wyznacza obroñcê z urzêdu.

Data: 2014-10-28 22:29:52
Autor: Sonn
obroñca z urzedu ...
W dniu 2014-10-28 21:50, grzech pisze:
[...]

3tys. na rêkê i domaga siê obroñcy z urzêdu, to mo¿e siê za³apie na chorobê psychiczn±. Takie ¿±danie przy takich dochodach spokojnie mo¿na podci±gn±æ pod objawy

--
Sonn

Data: 2014-10-28 23:39:42
Autor: Wiwo
obroñca z urzedu ...

U¿ytkownik "Sonn" <paszolwon@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:54500ad4$0$43511$b1db1813$71902154news.astraweb.com...

3tys. na rêkê i domaga siê obroñcy z urzêdu, to mo¿e siê za³apie na chorobê psychiczn±. Takie ¿±danie przy takich dochodach spokojnie mo¿na podci±gn±æ pod objawy

Poniewa¿? Ja rozumiem, ¿e w tym kraju, jak kto¶ zarabia ¶redni± krajow±, to podobno jest bogaczem i ma g³êbokie kieszenie, z których ¶mia³o mo¿na czerpaæ gar¶ciami, jednak rzeczywisto¶æ jest nieco inna...

Wiwo

Data: 2014-10-29 00:07:09
Autor: Big Jack
obroñca z urzedu ...
W wiadomo¶ci
*Wiwo* napisa³(-a):

[...]

Nie ¿artuj. Aktualana ¶rednia krajowa to ju¿ ponad 3,9k

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-10-29 01:07:43
Autor: Wiwo
obroñca z urzedu ...

U¿ytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisa³ w wiadomo¶ci news:m2p7in$9rs$1node2.news.atman.pl...
[...]

No dobra, wiêc tym bardziej nie rozumiem, dlaczego kto¶ kto utrzymuje rodzinê z pensji sporo ni¿szej od ¶redniej krajowej jest uznawany za na tyle dobrze sytuowanego, ¿e powinno go staæ na adwokata.

Wiwo

Data: 2014-10-29 06:48:36
Autor: Liwiusz
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-29 01:07, Wiwo pisze:

Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości
> [...]
W wiadomości
> [...]
*Wiwo* napisał(-a):

Ponieważ? Ja rozumiem, że w tym kraju, jak ktoś zarabia średnią
krajową, to podobno jest bogaczem i ma głębokie kieszenie, z których
śmiało można czerpać garściami, jednak rzeczywistość jest nieco
inna...

Nie żartuj. Aktualana średnia krajowa to już ponad 3,9k

No dobra, więc tym bardziej nie rozumiem, dlaczego ktoś kto utrzymuje
rodzinę z pensji sporo niższej od średniej krajowej jest uznawany za na
tyle dobrze sytuowanego, że powinno go stać na adwokata.

Można było o tym pomyśleć planując przestępstwo i odłożyć odpowiednią
sumÄ™ na obronÄ™ ;)

--
Liwiusz

Data: 2014-10-29 11:52:01
Autor: szerszen
obroñca z urzedu ...
On Wed, 29 Oct 2014 06:48:36 +0100
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Mo¿na by³o o tym pomy¶leæ planuj±c przestêpstwo i od³o¿yæ odpowiedni±
sumê na obronê ;)

A no tak, zapomnia³em ¿e przed s±d trafiaj± tylko winni ;)
To po co s±d, skoro wiadomo z góry ¿e sa winni, to po co wydawaæ nasze
pieni±dze, od razu do pierdla ich wsadzaæ.

szerszen

Data: 2014-10-29 09:48:01
Autor: Przemek Lipski
obroñca z urzedu ...
W dniu ¶roda, 29 pa¼dziernika 2014 10:52:03 UTC u¿ytkownik szerszen napisa³:
> [...]

To po co s±d, skoro wiadomo z góry ¿e sa winni, to po co wydawaæ nasze
pieni±dze, od razu do pierdla ich wsadzaæ.

No w sumie czytalem ostatnio ze w Japonii praktyka jest taka ze w pierwszej instancji zapadaja w wiekszosci wyroki skazujace i dopiero po odwolaniu od wyroku sprawa jest dokladniej badana, ale na ile to prawda nie wiem - na szczescie nie sprawdzalem.

Data: 2014-10-30 10:16:15
Autor: szerszen
obroñca z urzedu ...
On Wed, 29 Oct 2014 09:48:01 -0700 (PDT)
Przemek Lipski <docent_pa@tlen.pl> wrote:

No w sumie czytalem ostatnio ze w Japonii praktyka jest taka ze w
pierwszej instancji zapadaja w wiekszosci wyroki skazujace i dopiero
po odwolaniu od wyroku sprawa jest dokladniej badana,

Wiesz, je¶li wykrywalno¶æ przestêpstw i nieomylno¶æ policji jest w
okolicach 100% to ma to sens, ale w naszej szeroko¶ci geograficznej
niestety jest to nierealne.

szerszen

Data: 2014-10-30 16:38:48
Autor: Przemek Lipski
obroñca z urzedu ...
Nie, to chodzilo o pewna mentalnosc. Doprowadzenie do tego ze sie jest oskarzonym w sadzie jest hanbiace na tyle ze Sad skazuje w pierwszej instancji juz za sam fakt bycia oskarzonym:)

Data: 2014-10-31 06:12:34
Autor: Shrek
obrońca z urzedu ...
On 2014-10-31 00:38, Przemek Lipski wrote:
Nie, to chodzilo o pewna mentalnosc. Doprowadzenie do tego ze sie jest oskarzonym w sadzie jest hanbiace na tyle ze Sad skazuje w pierwszej instancji juz za sam fakt bycia oskarzonym:)

Gdzieś czytałem, że Indiach wszyscy zakładają, ze skoro władzę go oskarżyły to władze mają rację. Wynika to z ichnej kultury - może tak jest w całej Azji.

Shjrek

Data: 2014-10-31 06:10:48
Autor: Shrek
obroñca z urzedu ...
On 2014-10-29 17:48, Przemek Lipski wrote:

[...]

U nas jest tak przy nakazowych.

Shrek.

Data: 2014-11-07 11:55:09
Autor: ±æê³ñ󶼿
obronca z urzedu ...
Czyli dok³adnie tak, jak u nas - wyroki nakazowe i zaoczne, gdzie nawet nie wiesz, ¿e zosta³e¶ oskar¿ony (pozwany) i skazany.
A maj± w Japonii areszty wydobywcze tak jak w Polsce?
Filmy szkoleniowe w rodzaju "Most na rzece Kwai" czy "7. Kompania" wskazuj±, ¿e maj± i to nie¼le wydobywcze.

-- -- -

Data: 2014-11-07 16:49:45
Autor: Przemek Lipski
obronca z urzedu ...
W dniu piątek, 7 listopada 2014 10:56:21 UTC użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Czyli dokładnie tak, jak u nas - wyroki nakazowe i zaoczne, gdzie nawet nie wiesz, że zostałeś oskarżony (pozwany) i skazany.

a  nie, z tego co czytaÅ‚em to oskarzony jest na sali podczas rozprawy. Szkoda ze nie zapisalem sobie adresu z tym tekstem... Generalnie chodziÅ‚o o mentalnosc Japonczykow. Sam fakt oskarzenia jest na tyle hanbiacy ze nie wnika siÄ™ w detale i dopiero przy odwolaniu sa badane :) Byly tez opisywane szpitale w ktorych nie przyjmuje siÄ™ najciezszych przypadkow, bo jest ryzyko ze pacjent moglby umrzec i to by byla ujma dla szpitala. Niech umiera ale u kogos innego i naraza na szwank honor innych...

Data: 2014-10-29 16:02:04
Autor: Wiwo
obrońca z urzedu ...

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:m2pv3n$u26$1node2.news.atman.pl...

Można było o tym pomyśleć planując przestępstwo i odłożyć odpowiednią
sumÄ™ na obronÄ™ ;)

Art. 42 ust. 3 Konstytucji RP już nie obowiązuje? Coś się zmieniło w ostatnim czasie i przegapiłem? ;->

Wiwo

Data: 2014-10-29 16:31:25
Autor: Liwiusz
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-29 16:02, Wiwo pisze:

[...]

A co ma piernik do wiatraka? Jest jakiś przepis, że każdemu niewinnemu
przysługuje adwokat???

--
Liwiusz

Data: 2014-10-29 19:04:44
Autor: Wiwo
obrońca z urzedu ...

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:m2r18h$ahi$1node1.news.atman.pl...

Można było o tym pomyśleć planując przestępstwo i odłożyć odpowiednią
sumÄ™ na obronÄ™ ;)

Art. 42 ust. 3 Konstytucji RP już nie obowiązuje? Coś się zmieniło w
ostatnim czasie i przegapiłem? ;->

A co ma piernik do wiatraka?

No ma, bo to nie ja sugeruję, że oskarżony jest z góry winny...

Jest jakiś przepis, że każdemu niewinnemu
przysługuje adwokat???

A jest jakiś przepis, że każdy oskarżony jest winny?

Wiwo

Data: 2014-10-29 19:12:13
Autor: Liwiusz
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-29 19:04, Wiwo pisze:

[...]

A ja sugeruję. Jakby był niewinny, to by się potrafił obronić sam :)

Jest jakiś przepis, że każdemu niewinnemu
przysługuje adwokat???

A jest jakiś przepis, że każdy oskarżony jest winny?

A po co ma być?

--
Liwiusz

Data: 2014-10-29 19:28:13
Autor: Wiwo
obrońca z urzedu ...

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:m2ram1$kpp$1node1.news.atman.pl...

A ja sugeruję. Jakby był niewinny, to by się potrafił obronić sam :)

Ciekawa teoria. I rozumiem, że wg Ciebie niewinni nie otrzymują wyroków skazujących?

Jest jakiś przepis, że każdemu niewinnemu
przysługuje adwokat???

A jest jakiś przepis, że każdy oskarżony jest winny?

A po co ma być?

Po prostu się upewniam, że w naszym prawodawstwie nie zaszły jakieś drastyczne zmiany. Czytając Twoje tezy miałem pewne obawy...

Wiwo

Data: 2014-10-30 21:09:00
Autor: Mruk
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-29 19:28, Wiwo pisze:

[...]

skazujÄ…cych?

[...]

to jak się dowiesz jak jest to będziesz chciał emigrować

jak jest ? ch..owo jest.

Data: 2014-10-29 19:31:40
Autor: RadoslawF
obrońca z urzedu ...
Dnia 2014-10-29 19:12, Użytkownik Liwiusz napisał:

[...]

Żebyś się nie ośmieszał tak jak zrobiłeś to wyżej zakładając
że wątkotwórca jest winny i dlatego powinien odkładać pieniądze
na adwokata.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-07 11:56:25
Autor: ±æê³ñ󶼿
obronca z urzedu ...
Tak to tylko w Ameryce ;-)))

-- -- -
Jakby by³ niewinny, to by siê potrafi³ obroniæ sam

Data: 2014-10-31 06:24:36
Autor: marek
obroñca z urzedu ...
przestêpstwa nie planowa³em ...
poprostu jecha³em rowerem po paru piwach ....

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:m2pv3n$u26$1node2.news.atman.pl...

-- Liwiusz

Data: 2014-10-31 08:50:42
Autor: Krzysztof Jod³owski
obroñca z urzedu ...
przestêpstwa nie planowa³em ...
poprostu jecha³em rowerem po paru piwach ....

Czyli planowa³e¶. Najpierw pi³e¶, potem z premedytacj± jecha³e¶ wiedz±c o wcze¶niejszym piciu...

Data: 2014-10-31 09:06:20
Autor: Liwiusz
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-31 06:24, marek pisze:
przestępstwa nie planowałem ...
poprostu jechałem rowerem po paru piwach ....

Czyli wina umyślna. Jeśli zrobiłeś to bez planowania konsekwencji, to
tym gorzej dla ciebie. Parę piw, to może być 3 (przy rowerze nic
moralnie nagannego) lub 9 (głupio, ale w praktyce szkoda też niewielka,
bo wbrew opinii różnych grupowych trolli, skutkiem pijanego rowerzysty
jest rowerzysta w rowie, a nie rozwalona cysterna z benzynÄ… i awaria w
elektrowni atomowej), niemniej jednak jest to karalne. Nie bardzo jednak
wiem w czym miałby ci pomóc adwokat, a tym bardziej dlaczego akurat my
mielibyśmy za niego płacić.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-28 16:36:28
Autor: Przemek Lipski
obroñca z urzedu ...
W dniu wtorek, 28 pa¼dziernika 2014 14:48:31 UTC u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

ka¿demu obroñcy nie daje.

-- Liwiusz

Ale w takim razie ¿eby by³a równo¶æ wobec prawa druga strona te¿ powinna mieæ zakaz posiadania obroñcy :) W przeciwnym razie prawo jest tylko dla bogatszego...

Data: 2014-10-29 06:49:17
Autor: Liwiusz
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-29 00:36, Przemek Lipski pisze:
W dniu wtorek, 28 października 2014 14:48:31 UTC użytkownik Liwiusz napisał:
[...]

Ale w takim razie żeby była równość wobec prawa druga strona też powinna mieć zakaz posiadania obrońcy :) W przeciwnym razie prawo jest tylko dla bogatszego...

Jest tak jak chcesz - prokurator oskarża osobiście (bez swojego
pełnomocnika).

--
Liwiusz

Data: 2014-10-29 09:44:28
Autor: Przemek Lipski
obroñca z urzedu ...
W dniu ¶roda, 29 pa¼dziernika 2014 05:49:21 UTC u¿ytkownik Liwiusz napisa³:
W dniu 2014-10-29 00:36, Przemek Lipski pisze:
> W dniu wtorek, 28 pa¼dziernika 2014 14:48:31 UTC u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Jest tak jak chcesz - prokurator oskar¿a osobi¶cie (bez swojego
pe³nomocnika).

heh, no tak, ale prokurator to ten sam profil wykszta³cenia co adwokat :) co stawia oskar¿aj±cego w uprzywilejowanej sytuacji. Tak czy siak nadal równo¶æ wobec prawa nie istnieje, bo ten którego staæ na prawników jest uprzywilejowany i ma wiêksze szanse.

Data: 2014-10-29 17:50:44
Autor: Liwiusz
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-29 17:44, Przemek Lipski pisze:
heh, no tak, ale prokurator to ten sam profil wykształcenia co adwokat :) co stawia oskarżającego w uprzywilejowanej sytuacji. Tak czy siak nadal równość wobec prawa nie istnieje, bo ten którego stać na prawników jest uprzywilejowany

Nie jest uprzywilejowany.

i ma większe szanse.

Szanse ma każdy te same. A to, jak je wykorzysta, no trudno wymagać, aby
każdy człowiek na świecie zachowywał się tak samo i robił to samo.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-29 19:11:25
Autor: Wiwo
obrońca z urzedu ...

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:m2r5t8$ffm$1node1.news.atman.pl...

i ma większe szanse.

Szanse ma każdy te same. A to, jak je wykorzysta, no trudno wymagać, aby
każdy człowiek na świecie zachowywał się tak samo i robił to samo.

Możesz w kilku prostych słowach wyjaśnić, jak rozumiesz równe szanse w "pojedynku" wykształcony prawnik vs. oskarżony bez takiego wykształcenia i środków na dobrego prawnika?

Wiwo

Data: 2014-10-29 19:14:58
Autor: Liwiusz
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-29 19:11, Wiwo pisze:

[...]

Równe szanse = każdy może to samo. A jeśli chodzi o uprzywilejowanie, to
uprzywilejowany jest oskarżony (domniemuje się jego niewinność,
wątpliwości tłumaczy na jego korzyść, jeśli ponadto jest rzeczywiście
niewinny, to tym łatwiej mu zbijać zarzuty oskarżenia).

Nie wiem na co mieszasz tu prawnika, to tylko kwestia oceny dowodów. To
nie sprawa cywilna, gdzie źle użyte słowo zmienia skutki zobowiązania.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-29 20:16:37
Autor: Wiwo
obrońca z urzedu ...

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:m2rar6$kpp$2node1.news.atman.pl...

Możesz w kilku prostych słowach wyjaśnić, jak rozumiesz równe szanse w
"pojedynku" wykształcony prawnik vs. oskarżony bez takiego wykształcenia
i środków na dobrego prawnika?

Równe szanse = każdy może to samo.

Nie wiem jak w Twoim świecie, ale w moim to jednak tak nie działa...
Wg Ciebie, np. bezdomny może swobodnie do swojej obrony zaangażować tych samych adwokatów, co np. biznesmen z pierwszej 10-ki milionerów? OK, od strony formalnej może, jednak argumenty (czyli papierki obowiązującego systemu płatniczego) najczęściej będzie miał słabe.
Można mnożyć przypadki z życia wzięte, które udowadniają, że bogaci/znani/ustosunkowani znacznie częściej unikają odpowiedzialności, niż Ci, których nie stać na dobrych adwokatów. I to niestety nie są pojedyncze przypadki, które można by wrzucić do worka wyjątków "potwierdzających regułę".

[...]

Z tym uprzywilejowaniem byłbym bardzo ostrożny, to zaledwie wyrównanie szans. Oskarżony (nieważne czy winny, czy nie) ma przeciwko sobie sporą i dobrze przygotowaną grupę ludzi. Zaczynając od prokuratora, poprzez policję, która z tym prokuratorem współpracuje, poszkodowanego i w końcu media wraz z opinią publiczną (chociaż w szczególnych przypadkach mogą to być jego sprzymierzeńcy). Uprawnienia, dostęp do informacji, nadzór nad dowodami, to wszystko i wiele innych rzeczy jest we władaniu oskarżenia, oskarżony może pomarzyć o takiej pozycji wyjściowej.
To dlatego dawno temu wymyślono domniemanie niewinności i ten mechanizm jest wykorzystywany do dziś.

Nie zapominajmy również, że koszty po stronie oskarżenia ponosi Państwo, a w przypadku oskarżonego on sam. Oczywiście w szczególnych przypadkach może dostać adwokata z urzędu, jednak nie każdy (jak widać w poście inicjującym wątek), a i jakość tej pomocy jest raczej przypadkowa...

Nie wiem na co mieszasz tu prawnika, to tylko kwestia oceny dowodów.

Jasne. Sugerujesz, że prawnicy są niepotrzebni niewinnym ludziom którzy zostali oskarżeni o coś czego nie zrobili? To jak wytłumaczysz, że zdarza się, i to wcale nie tak rzadko, że niewinni otrzymują wyroki skazujące? Wina ich prawnika? ;>

To nie sprawa cywilna, gdzie źle użyte słowo zmienia skutki zobowiązania.

No nie wiem. Nie jestem prawnikiem, jednak "doświadczenie życiowe" (określenie, którego nowe znaczenie niedawno poznałem na rozprawie cywilnej, wg pani sędzi bije dowody, ekspertyzy, itp.) uczy, że niezależnie od rodzaju rozprawy sądowej źle użyte słowo może pogrążyć niewinnego człowieka.

Wiwo

Data: 2014-10-31 06:15:51
Autor: Shrek
obrońca z urzedu ...
On 2014-10-29 19:14, Liwiusz wrote:

Możesz w kilku prostych słowach wyjaśnić, jak rozumiesz równe szanse w
"pojedynku" wykształcony prawnik vs. oskarżony bez takiego wykształcenia
i środków na dobrego prawnika?

Równe szanse = każdy może to samo.

No - mniej więcej tak samo jak każdy może zostać mistrzem olimpijskim w tańcu na lodzie:P

Shrek.

Data: 2014-10-31 09:09:55
Autor: Liwiusz
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-31 06:15, Shrek pisze:
On 2014-10-29 19:14, Liwiusz wrote:

[...]

No mniej więcej. Chyba nie naginasz logiki twierdząc, że "mieć szansę"
oznacza "mieć pewność zostania"?

A wracając do tematu - do uczestniczenia w sprawie karnej jako słusznie
oskarżony za jazdę po pijaku na rowerze - średnio rozgarnięty oskarżony
nie potrzebuje obrońcy (nic mu nie da). Tym mniej ogarniętym (jakieś
choroby umysłowe i te sprawy) i tak daje się pełnomocników.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-31 16:31:34
Autor: Shrek
obrońca z urzedu ...
On 2014-10-31 09:09, Liwiusz wrote:

No - mniej więcej tak samo jak każdy może zostać mistrzem olimpijskim w
tańcu na lodzie:P

No mniej więcej. Chyba nie naginasz logiki twierdząc, że "mieć szansę"
oznacza "mieć pewność zostania"?

Ty naginasz logikę sugerując, że ma prawo==ma szansę:P

[...]

Nie zgodzę się. Konieczna jest nie tyle jakaś przebiegła strategia sądowa, co po prostu znajomość procedur i prawa. I uważałbym ze stwierdzeniem, że przeciętnie rozgarnięty obywatel taką wiedzę ma. Nie ma, bo normalnie jest mu ona raczej zbędna - od tego są właśnie obrońcy.

Shrek.

Data: 2014-10-29 09:45:18
Autor: Przemek Lipski
obroñca z urzedu ...
> [...]
> W dniu wtorek, 28 pa¼dziernika 2014 14:48:31 UTC u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Jest tak jak chcesz - prokurator oskar¿a osobi¶cie (bez swojego

Sytuacja uczciwa gdy prokurator oskar¿a adwokata :)

Data: 2014-10-30 10:21:24
Autor: Maciek
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-29 o 06:49, Liwiusz pisze:
Jest tak jak chcesz - prokurator oskarża osobiście (bez swojego
pełnomocnika).
Jawna niesprawiedliwość. Państwo powinno delegować pierwszego z brzegu
obywatela o wykształceniu podobnym do wykształcenia oskarżonego i niech
siÄ™ szarpie z paragrafami ;-)

Maciek

Data: 2014-10-30 10:23:19
Autor: Liwiusz
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-30 10:21, Maciek pisze:
[...]

Akurat w obronie w sprawie karnej, jeśli mówimy o niewinnym, najmniej
jest szarpania się z paragrafami, a najwięcej zwykłego obalania dowodów.
Na jakiej podstawie się twierdzi, że akurat prawnik ma być gwarantem
umiejętności logicznego myślenia i analizowania - tego nie wiem.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-30 16:39:58
Autor: Przemek Lipski
obroñca z urzedu ...
W dniu czwartek, 30 pa¼dziernika 2014 09:23:24 UTC u¿ytkownik Liwiusz napisa³:
> Jawna niesprawiedliwo¶æ. Pañstwo powinno delegowaæ pierwszego z brzegu
> obywatela o wykszta³ceniu podobnym do wykszta³cenia oskar¿onego i niech
> siê szarpie z paragrafami ;-)

Akurat w obronie w sprawie karnej, je¶li mówimy o niewinnym, najmniej
jest szarpania siê z paragrafami, a najwiêcej zwyk³ego obalania dowodów.
Na jakiej podstawie siê twierdzi, ¿e akurat prawnik ma byæ gwarantem
umiejêtno¶ci logicznego my¶lenia i analizowania - tego nie wiem.

skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak zle?

Data: 2014-10-31 01:49:28
Autor: Liwiusz
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-31 00:39, Przemek Lipski pisze:
W dniu czwartek, 30 października 2014 09:23:24 UTC użytkownik Liwiusz napisał:
[...]

Ale napiszesz coÅ› na temat, czy bÄ™dziesz tak rzucaÅ‚  bon motami i urban
legend?

--
Liwiusz

Data: 2014-10-31 09:14:10
Autor: Maciek
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-31 o 01:49, Liwiusz pisze:
skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak zle?
Ale napiszesz coÅ› na temat, czy bÄ™dziesz tak rzucaÅ‚  bon motami i urban
legend?
W sumie skoro sędzia może być idiotą/ką, to widać, że jakaś równowaga
jest zachowana. Ciekawe, czy to sÄ… jakieÅ› rozwiÄ…zania systemowe :->

Maciek

Data: 2014-10-31 09:15:48
Autor: Liwiusz
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-31 09:14, Maciek pisze:
[...]

Kolejny co nie umie się normalnie wysłowić? Nic dziwnego, że usenet zdycha.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-31 09:23:51
Autor: Maciek
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-31 o 09:15, Liwiusz pisze:
W sumie skoro sędzia może być idiotą/ką, to widać, że jakaś równowaga
jest zachowana. Ciekawe, czy to sÄ… jakieÅ› rozwiÄ…zania systemowe :->
Kolejny co nie umie się normalnie wysłowić? Nic dziwnego, że usenet zdycha.
Nigdy nie trafiłeś na egzemplarz, z którym rozmawiało się jak z jakimś
zaimpregnowanym betonem? No popatrz: ja miałem jak dotąd do czynienia z
trzema i przynajmniej jeden był typem tego typu. Nazwisko mam Ci podać?
Nie wolno mi, bo naruszyłbym Majestat :->

Maciek

Data: 2014-10-31 09:26:04
Autor: Liwiusz
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-31 09:23, Maciek pisze:
[...]

Po co "rozmawiasz" z sędzią?

--
Liwiusz

Data: 2014-10-31 10:05:53
Autor: Maciek
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-31 o 09:26, Liwiusz pisze:
[...]
Zadawał pytania, to odpowiadałem. Później ja zadałem parę (retorycznych)
i on odpowiadał (nie wiem po co). To nie była rozmowa? :->

Maciek

Data: 2014-11-07 12:01:39
Autor: ±æê³ñ󶼿
obroñca z urzedu ...
No w³a¶nie, po co, ja ostatnio na sêdziê nakrzycza³em, m³oda i ³adna by³a ;-)

-- -- -
Po co "rozmawiasz" z sêdzi±?

Data: 2014-10-28 19:32:38
Autor: Rafał \"SP\" Gil
obrońca z urzedu ...
W dniu 2014-10-28 15:38, marek pisze:
Zgodne czy nie, jeśli chcesz wygrać to nie bierz obrońcy z urzędu.
na takiego za kase mnie nie stać... mam żone i dziecko na utrzymaniu,
rachunki, etc..

A wykazałeś, że wynajęcie za własny pieniądz wywołałoby uszczerbek finansowy taki, że uniemożliwiłoby funkcjonować twojej rodzinie ?

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2014-10-28 17:09:55
Autor: Sonn
obroñca z urzedu ...
W dniu 2014-10-28 15:11, marek pisze:
czy przys³uguje ka¿demu ?
bo mi sêdzia powiedzia³ ¿e mi nie przys³uguje bo zarabiam 3tys. na rêkê i
stac mnie aby sobie wynaj±æ ...
czy to aby zgodne z prawem ??

Oczywi¶cie ¿e zgodne

--