Data: 2010-08-22 10:59:27 | |
Autor: Jacek Czerwinski | |
obroty silnika a zmiana biegu | |
W dniu 2010-08-22 10:54, Soulfixer pisze:
Witam Zalezy od fesnastu okolicznosci, doraznego w danej chwili stylu jazdy, terenu, zamiarow na najblizsze chwile itd. Najprościej kupic skuter z automatem.
Aha, wszystko jasne |
|
Data: 2010-08-22 09:07:02 | |
Autor: Soulfixer | |
obroty silnika a zmiana biegu | |
ale chodzi mi o graniczne wartosci min i max obrotow zeby nieszkodzic maszynie :P
-- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2010-08-22 02:33:14 | |
Autor: ponury | |
obroty silnika a zmiana biegu | |
On 22 Sie, 11:07, Soulfixer <akira38@_NOSPAM_astercity.net> wrote:
ale chodzi mi o graniczne wartosci min i max obrotow zeby nieszkodzic witaj.rozumiem twe rozrterki ale inne sa dla silnika max 7000obr inne dla 14000obr. tak pisal kolega wyzej duuuzo okolicznsci musisz sam wypraktykowac .tak aby moto nie szrpalo i nie wylo i jest oki pzdr ponury bmw k 100 xczerwone i wsiekle |
|
Data: 2010-08-22 11:36:50 | |
Autor: Jacek Czerwinski | |
obroty silnika a zmiana biegu | |
W dniu 2010-08-22 11:33, ponury pisze:
On 22 Sie, 11:07, Soulfixer<akira38@_NOSPAM_astercity.net> wrote: Inne jak leniwie dojezdzam do korka lub konca trasy, inne, jak zapowiada sie manewr... itd, itp. Dodajmy nie wg dziesiejszej mody odpowiedz, przeczytanie czegos drukowanego? Moze z obrazkami nawet bedzie. |
|
Data: 2010-08-22 10:49:53 | |
Autor: Soulfixer | |
obroty silnika a zmiana biegu | |
a jak wygladaloby to dla silnika
Moc maksymalna: 78,1 KW (106,2 PS) przy 10 000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 82,0 Nm (8,4 kgf-m) przy 8 000 obr./min maksymalne obroty silnika to 13 000 zdaje sobie sprawe ze to wszystko zalezy od wielu czynnikow, warunkow w trasie itp... ale chcialbym sie dowiedziec jak to w teorii wyglada :P i czy producenci odaja cos takiego odnosnie swoich modelii motocyklow??? to znaczy jakie obroty sa optymalne dla kazdego z biegow i jakich wartosci nei przekraczac w dol ani w gore??? bo w stosunku do samochodow sa przeciez takie praktyki -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2010-08-22 12:54:55 | |
Autor: Kuczu | |
obroty silnika a zmiana biegu | |
W dniu 2010-08-22 12:49, Soulfixer pisze:
a jak wygladaloby to dla silnika Optymalne obroty to te miedzy max. momentem a max. moca. Czyli w tym wypadku miedzy 8000 a 10000 rpm. Tyle mowi teoria. A w praktyce motocykl ma jechac a nie kaszlec. Jeden bedzie jechal bez problemu od 1500 rpm a inny aby pojechac musi byc wkrecony na 6000 rpm. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-08-23 17:51:23 | |
Autor: Soulfixer | |
obroty silnika a zmiana biegu | |
Dziekuje wszystkim za wyjasnienia ;)
ale znalazlem jszcze wykresy mocy do obrotow i momentu do obrotow :P czy na podstawie tego bdzie mozna teraz wyliczyc jakie minimalne i maksymalne powinny byc obroty dla kazdego z biegow ??? chodzi mi tak teoretycznie ksiazkowo :) -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2010-08-23 11:44:46 | |
Autor: WS | |
obroty silnika a zmiana biegu | |
On 23 Sie, 19:51, Soulfixer <akira38@_NOSPAM_astercity.net> wrote:
ale znalazlem jszcze wykresy mocy do obrotow i momentu do obrotow :P czy jeszcze przelozenia na poszczegolnych biegach musisz poszukac ;) WS PS. a i tak teoretycznie wyliczyc sie nie uda... zalezy od wyczucia ;) jak przy niskich obrotach nie bedziesz przyspieszal to pojedzie, jak dasz zbyt duzo gazu usilujac szybko sie rozpedzic, to szkoda silnika ;) |
|
Data: 2010-08-23 21:07:51 | |
Autor: Paszczak | |
obroty silnika a zmiana biegu | |
ale znalazlem jszcze wykresy mocy do obrotow i momentu do obrotow :P czy na podstawie tego bdzie mozna teraz wyliczyc jakie minimalne i maksymalne powinny byc obroty dla kazdego z biegow ??? chodzi mi tak teoretycznie ksiazkowo :) Cytuję z pamięci, kiedyś było: "Od pieprzenia o pieprzeniu lepsze jest pieprzenie, od pieprzenia o jeżdżeniu lepsze jest jeżdżenie" No ale jak ktoś woli teoretycznie i książkowo ... Pozdr... Paszczak -- |
|
Data: 2010-08-24 02:38:01 | |
Autor: Wieca | |
obroty silnika a zmiana biegu | |
W dniu 2010-08-23 19:51, Soulfixer pisze:
Dziekuje wszystkim za wyjasnienia ;) Teoretycznie to powinieneś dawać bieg w górę przy 9352 obrotach a w dół musisz przydusić maszynę aż na 8157 obrotów. Wtedy jest optymalnie i książkowo. Oczywiście o ile masz prawidłowo wyregulowane zawory i ciśnienie w kołach odpowiada zalecanemu 2,253 bar przód i 2,5213 bar tył. -- Pozdr Wieca DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli |
|
Data: 2010-08-24 07:56:36 | |
Autor: Jacek Czerwinski | |
obroty silnika a zmiana biegu | |
W dniu 2010-08-24 02:38, Wieca pisze:
W dniu 2010-08-23 19:51, Soulfixer pisze: Oszszsz ku... to ja mam 2.5214. To dlatego biegi nie wchodza.... SERIO: zakres powyzej mocy maksymalnej, czy i na ile jest uzywalny? Klasyczna teoria mowi, ze już lepiej bylo byc na nastepnym biegu, lepsze dawkowanie itd. Czy bywa sie na nim tylko ze wzgledu na dynamike (np czas zmiany biegow) podczas intensywnego rozpedzania? Jednak w moto to sa sekundy lub ulamki sekund "przebywania" na jednym biegu. Pytam o tyle, ze instruckje samochodowe nie zaglebiaja sie w obroty mocy max a obroty maksymalne, te od mocy sa przedstawiane jako maksymalne i tyle, motocyklowe z upodobaniem to odrozniaja. |
|
Data: 2010-08-24 08:58:09 | |
Autor: kakmar | |
obroty silnika a zmiana biegu | |
Dnia 24.08.2010 Jacek Czerwinski <x@y.z.pl> napisaĹ/a:
Jak chce siÄ szybko, to siÄ uĹźywa, i w autach i w motocyklach. Zwykle utrata mocy powyĹźej obrotĂłw mocy maksymalnej jest mniejsza niĹź ta zwiÄ zana ze zmianÄ przeĹoĹźenia. I dlatego zwykle warto ciÄ gnÄ Ä pod odciÄcie. OczywiĹcie zaleĹźy to od konkretnego silnika i reszty pojazdu. Czy bywa sie na nim tylko ze wzgledu na dynamike (np czas zmiany biegow) podczas intensywnego rozpedzania? Jednak w moto to sa sekundy lub ulamki sekund "przebywania" na jednym biegu. I montuje siÄ automaty pomagajÄ ce zmieniaÄ biegi. Instrukcje niestety zupeĹnie pomijajÄ wiele moĹźliwych zastosowaĹ dla pojazdĂłw, co nie znaczy Ĺźe moĹźna tylko to co w instrukcji. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2010-08-24 00:59:54 | |
Autor: Olek Kwaśniewski | |
obroty silnika a zmiana biegu | |
W dniu 2010-08-22 11:07, Soulfixer pisze:
ale chodzi mi o graniczne wartosci min i max obrotow zeby nieszkodzic graniczną wartością jest odcięcie zapłonu, jeżeli masz potrzebę tak jechać -- Olek |