Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   obroty silnika a zmiana biegu

obroty silnika a zmiana biegu

Data: 2010-08-25 17:50:19
Autor: Sławo
obroty silnika a zmiana biegu
On 22 Sie, 10:54, Soulfixer <akira38@_NOSPAM_astercity.net> wrote:
...
to optymalna zmiana biegu na wyzszy powinna nastepowac miedzy 8 000 a 1
000 obrtow??? czyli kolo powiedzmy 8 000 ??? a czy zmiana biegu an wyzszy
w zakresie 4 000 - 6 000 obrotow tez nie bedzie bledem i nie bedzie
szkodzic maszynie ??? krotko mowiac jezeli ma sie takie obroty ze maszyna
nie szarpie to jest ok Very Happy??? bo ogolnie slyszalem ze zbyt male
obroty moga byc bardziej szkodliwe od tych wysokich (oczywiscie bez
przesadyzmu) :)


Jezdze GPZ 750 (4 cylindry, ok 80 koni) i utrzymuje obroty w zakresie
2-10 tys :) Z tym ze na niskich obrotach ledwo muskam manetke (wieksze
odkrecenie i tak prawie nic nie zmieni, a wal dostanie w tylek), ze
wzrostem obrotow odkrecam bardziej, stopniowo.
Najbardziej ekonomiczna i przyjemna dla ucha i dla silnika (i wcale
nie musi byc malo dynamiczna) jest jazda na obrotach maksymalnego
momentu dla danego otwarcia przepustnicy (najwyzsza sprawnosc), co
wlasnie ma miejsce z grubsza przy jezdzie jak wyzej opisalem.

-- -
Sławo
http://motokraina.pl

Data: 2010-08-26 10:13:43
Autor: marider
obroty silnika a zmiana biegu
Sławo pisze:
Najbardziej ekonomiczna i przyjemna dla ucha i dla silnika (i wcale
nie musi byc malo dynamiczna) jest jazda na obrotach maksymalnego
momentu dla danego otwarcia przepustnicy (najwyzsza sprawnosc), co
wlasnie ma miejsce z grubsza przy jezdzie jak wyzej opisalem.

Cholera wtedy nie wiem czy na miescie wrzucilbym 2ke jakbym tak jezdzil a na 1ce pociagnie 166km/h wiec przy 10 tys obr mialbym cos kolo 120-140km/h a to ekonomiczne na pewno nie jest, przy wyzszych biegach tymbardziej..


Wszystko zalezy od tego co chcesz osiagnac na drodze w danej chwili i warunkach oraz na danym motocyklu. Nie ma zlotej recepty.

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn20 + dodatki ( sprzedam )
galeria - http://tinyurl.com/32lzh49

Data: 2010-08-26 21:23:15
Autor: EM
obroty silnika a zmiana biegu

Najbardziej ekonomiczna i przyjemna dla ucha i dla silnika (i wcale
nie musi byc malo dynamiczna) jest jazda na obrotach maksymalnego
momentu dla danego otwarcia przepustnicy (najwyzsza sprawnosc), co
wlasnie ma miejsce z grubsza przy jezdzie jak wyzej opisalem.

Ale to jest jakiś dziwny parametr i nie sposób go odnaleźć/oszacować.

A mówienie, że powinno się jeździć na obrotach pomiędzy maksymalnym momentem a mocą to nieporozumienie, które jest tutaj nieraz powtarzane.
Za niskie obroty się po prostu czuje i tyle. Jeśli motocykl nie bardzo reaguje przyspieszeniem na gaz oznacza, że obroty na pewno są już za niskie.
Moja klasyczna Honda przykładowo ma max moment @ 6krpm, a max moc @ 7,5krpm. Czerwone pole od 8krpm.
Silnik jest bardzo elastyczny, bez problemu jeździ się od 2krpm, ale fajnie i lekko silnik pracuje w granicach 3-4krpm, kiedy duże przyspieszenie nie jest konieczne.
--
Pozdr
EdiM

obroty silnika a zmiana biegu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona