Data: 2012-09-26 22:17:42 | |
Autor: maciek p. | |
obsługa LPG | |
Witam,
dostałem na parę miesięcy starsze (14 letnia xsara) auto z LPG (podobno jedna z pierwszych inst. 3 generacji). Jakieś Landi Renzo. Wiem, że pytanie będzie mocno lamerskie ale na necie nie udało mi się znaleźć tego o co pytam a nigdy nie jeździłem samochodem z instalacją LPG. Mam 3 stopniowy przełącznik. Dolny benzyna, góry gaz, nie wiem do czego służy środkowy. Przy środkowym również pali się dioda od gazu. Auto trzeba ręcznie przełączać na gaz, więc robię to po kilku km jak wskazówka temperatury będzie w połowie skali (włączy się dmuchawa). Nie wiem natomiast, czy przed zgaszeniem auta przełączać je z powrotem na benzynę? Czy potem dopiero przed ponownym odpaleniem przełączyć na zgaszonym slniku? A może normalnie można odpalać również na gazie (ale chyba nie w zimie?)? Z tego co zauważyłem to się przełącza na gaz pow. 2000 obrotów. Będę wdzięczny jak ktoś w dwóch zdaniach napisze jak obsługiwać ten przełącznik aby było cacy i żebym nie miał problemów oddając auto (właściciela bym spytał ale jest za granicą a do serwisu wstydzę się jechać ;). dzięki za odp ;). |
|
Data: 2012-09-26 22:51:14 | |
Autor: Maciek | |
obsługa LPG | |
Dnia Wed, 26 Sep 2012 22:17:42 +0200, maciek p. napisa³(a):
(...) Srodkowa pozycja to powinien byc tryb, w ktorym auto odpala na benzynie, a potm automatycznie przechodzi na gaz. Tak jest w moim Landirenzo, chociaz przelacznik mam inny - sa 3 tryby pracy. -- Maciek Karkulowsia³ zwartusia³ Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-09-26 23:22:49 | |
Autor: Kamikazee | |
obs³uga LPG | |
W dniu 2012-09-26 22:17, maciek p. pisze:
¦rodkowa pozycja to automat, odpala na benzynie, po przekroczeniu jakiej¶ warto¶ci obrotów prze³±cza na gaz je¶li instalacja posiada czujnik temperatury to prze³±czy na gaz dopiero po osi±gniêciu zadanej temperatury i obrotów. -- http://kamikaze.mp.waw.pl/ Gaz pieprzowy, obezw³adniaj±cy, ³zawi±cy, który wybraæ? Odpowied¼ znajdziesz na stronie: http://kamikaze.mp.waw.pl/gaz/ |
|
Data: 2012-09-26 23:28:20 | |
Autor: maciek p. | |
obs³uga LPG | |
W dniu 2012-09-26 23:22, Kamikazee pisze:
W dniu 2012-09-26 22:17, maciek p. pisze: Czyli mogê je¼dziæ ca³y czas na ¶rodkowej pozycji (nawet w zimie)?. I dwóch pozosta³ych w ogóle nie u¿ywaæ? Czujnika temperatury nie mam, prze³±cza powy¿ej 2000 obrotów. |
|
Data: 2012-09-27 00:12:17 | |
Autor: z | |
obs³uga LPG | |
W dniu 2012-09-26 23:28, maciek p. pisze:
Czyli mogê je¼dziæ ca³y czas na ¶rodkowej pozycji (nawet w zimie)?. I Na prawdê ma 3 generacjê i 3 pozycje do wyboru? U mnie jest albo automat albo benzyna. Automat to znaczy odpala na benzynie, po osi±gniêciu odpowiedniej temperatury i obrotów prze³±cza na gaz. Wy³±czenie silnika normalnie na gazie. Jak wyje¿d¿ê LPG sam prze³±cza siê na benzynê informuj±c stosownym piszczeniem :-) z PS. Mia³em wcze¶niej 2 gen. i te¿ by³o 2 opcje. Fakt ¿e mo¿na by³o wprowadziæ w specjalny tryb "tylko gaz" ale to wymaga³o specjalnych kombinacji "serwisowych" zap³on-przycisk. |
|
Data: 2012-09-27 00:44:54 | |
Autor: WildS | |
obsługa LPG | |
On 2012-09-26, z <zch28@usunwp.pl> wrote:
Czyli mogę jeździć cały czas na środkowej pozycji (nawet w zimie)?. INa prawdę ma 3 generację i 3 pozycje do wyboru? Przełączanie przy 2k obrotów brzmi jak instalacja starszego typu 2gen. Po prostu zimą startuj z pozycji benzyna, przejedziesz z kilometr i na środkową - pewnie automatyczną, żeby ci wcześniej sam przy ruszaniu już nie przełączył. Na automacie wystartuje zawsze na benzynie. Inne warianty tego były takie, ze był jeden przycisk: benzyna albo benzyna/gaz(automat) a jak sie go dłużej przytrzymało to wymuszał start na gazie. -- WildS |
|
Data: 2012-09-28 05:39:26 | |
Autor: user | |
obsługa LPG | |
W dniu 2012-09-27 00:44, WildS pisze:
Przełączanie przy 2k obrotów brzmi jak instalacja starszego typu 2gen. A dlaczego? W LandiRenzo Omegas (IV gen.) przełącza na benzynę, przy odpowiedniej temperaturze i właśnie po przekroczeniu 2k obrotów, gdy te zaczynają spadać. |
|
Data: 2012-09-28 07:00:18 | |
Autor: z | |
obs³uga LPG | |
W dniu 2012-09-28 05:39, user@domain.invalid pisze:
A dlaczego? W LandiRenzo Omegas (IV gen.) prze³±cza na benzynê, przy I to jest bardzo dobre. Mimo nie wiem jak wyregulowanej instalacji, systematycznego czyszczenia, ma³e szarpniêcie siê mo¿e siê pojawiæ. U mnie jest to akurat w przy porannym zawracaniu na ruchliwej drodze. :-) Oczywi¶cie jest szansa ¿e jaka¶ "blondynka" przejedzie kilkadziesi±t kilometrów nie zmieniaj±c biegu, nie zmniejszaj±c obrotów :-) z |
|
Data: 2012-09-28 10:52:04 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
obsługa LPG | |
W dniu 2012-09-26 22:17, maciek p. pisze:
Auto trzeba ręcznie przełączać na gaz, więc robię to po kilku km jak wskazówka temperatury będzie w połowie skali (włączy się dmuchawa). Trochę przeginasz :) Zwykle automat przełącza na gaz gdy temperatura wynosi 40-50 stopni czyli wskazówka ledwie ruszy. Następuje to po kilkuset metrach, może kilometrze. No chyba że to ostra zima. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-09-28 18:44:11 | |
Autor: Karol Y | |
obs³uga LPG | |
Mam 3 stopniowy prze³±cznik. Dolny benzyna, góry gaz, nie wiem do czego Ustaw na ¶rodkowym i zapomnij o naciskaniu czegokolwiek. Odpalasz i jedziesz. Jak siê koñczy gaz to tankujesz i jedziesz dalej. Ca³a filozofia. -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2012-09-28 22:12:30 | |
Autor: maciek p. | |
obsługa LPG | |
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Dzisiaj zaobserwowałem co następuje.
Na zimnym silniku próba odpalenia na środkowym ustawieniu: od razu po włączeniu zapłonu dioda od gazu świeci się ciągle i słychać charakterystyczne cyknięcie dla przełączenia na gaz. Auto nie odpala, słychać jak się męczy ale bez rezultatu. Ustawienie górne: zapłon. Dioda od gazu miga: a więc wygląda na opisywany automat. Odpala i rusza na benzynie, przełącza na gaz po przejechaniu kilkunastu metrów (2000 obrotów). Po zatrzymaniu na najbliższym skrzyżowaniu i próbie ruszenia auto się dusi i wykonuje skokowe ruchy. Przełączenie na benzynę i jedzie OK. Moje wnioski (ja tam się nie znam): środkowe ustawienie: odpalanie i jazda na LPG. górne: automat i przełączanie na LPG po osiągnięciu odpowiednich obrotów bez czujnika temperatury. Ze względu na to że instalacja ma kilkanaście lat a auto przejechane ponad 300 tys kilometrów odpalanie i jazda od razu na środkowym albo górnym ustawieniu nie jest możliwa. Pozostaje start na benzynie i ręczne przełączenie na LPG po trochę dłuższym dystansie i zagrzaniu silnika (wtedy chodzi OK). |
|
Data: 2012-09-29 11:12:52 | |
Autor: J.F. | |
obsługa LPG | |
Dnia Fri, 28 Sep 2012 22:12:30 +0200, maciek p. napisa³(a):
Na zimnym silniku próba odpalenia na ¶rodkowym ustawieniu: od razu po w³±czeniu zap³onu dioda od gazu ¶wieci siê ci±gle i s³ychaæ charakterystyczne cykniêcie dla prze³±czenia na gaz. Auto nie odpala, s³ychaæ jak siê mêczy ale bez rezultatu. Wyglada mi na to ze masz trzy niemal osobne problemy: 1) nie znasz funkcji urzadzenia ... chyba dobrze odgadles, ale ciagle chyba, mozna ze zlych zalozen bledne wnioski wyciagnac. 2) chyba nie dziala ci automat poprawnie - one lubia poczekac na rozgrzanie silnika. No ale moze masz ustawiony "oszczednie" i szybko przelacza. 3) przy takiej pogodzie jak dzis nie powinien miec problemow z praca na gazie na zimno, ani nawet z ruszeniem na gazie. Moj stary gaznikowiec bez grama automatyki pracowal wylacznie na gazie nawet lekka zima - klopoty robily sie gdzies ponizej -15stC. Byc moze parownik jest juz do wymiany/regeneracji/regulacji. Jedna mozesz zrobic - znajdz w najnizszym punkcie parownika srube, wykrec - sluzy do spuszczania zanieczyszczen. Ale wloz rekawice i odkrec po jezdzie, na rozgrzanym silniku. Ze dwa razy udalo mi sie zatankowac cos takiego co "zakleilo" parownik i dopiero po solidnym rozgrzaniu pracowal na gazie. A jak nie pomoze ... bedziesz musial odwiedzic gazownika. No chyba ze lubisz "zrob to sam" - zestaw naprawczy jest tani, wiele nie ryzykujesz :-) J. |
|
Data: 2012-10-01 20:14:49 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
obsługa LPG | |
Dnia Fri, 28 Sep 2012 22:12:30 +0200, maciek p. napisa³(a):
Ze wzglêdu na to ¿e instalacja ma kilkana¶cie lat a auto przejechane ponad 300 tys kilometrów odpalanie i jazda od razu na ¶rodkowym albo górnym ustawieniu nie jest mo¿liwa. Pozostaje start na benzynie i rêczne prze³±czenie na LPG po trochê d³u¿szym dystansie i zagrzaniu silnika (wtedy chodzi OK). Mniej wiêcej. Albo dobra regulacja :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-09-28 23:05:46 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
obsługa LPG | |
Dnia Wed, 26 Sep 2012 22:17:42 +0200, maciek p. napisa³(a):
Mam 3 stopniowy prze³±cznik. Dolny benzyna, góry gaz, nie wiem do czego s³u¿y ¶rodkowy. Przy ¶rodkowym równie¿ pali siê dioda od gazu. Pewnie wymuszenie startu na gazie. zgaszonym slniku? A mo¿e normalnie mo¿na odpalaæ równie¿ na gazie (ale chyba nie w zimie?)? Z tego co zauwa¿y³em to siê prze³±cza na gaz pow. Czemu nie? 2000 obrotów. Bêdê wdziêczny jak kto¶ w dwóch zdaniach napisze jak Ustawiæ na automatyczne prze³aczanie i zapomnieæ. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-09-30 09:24:04 | |
Autor: tck | |
obs³uga LPG | |
U¿ytkownik "Adam P³aszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:c1.01.3XT55g$1Jimike.oldfield.org.pl... Dnia Wed, 26 Sep 2012 22:17:42 +0200, maciek p. napisa³(a): mozna podkrecic obroty zeby bylo latwiej ruszyc/jechac zanim sie przelaczy. Ustawic np 3tys i po przejechaniu kawalka jak sie juz nieco zagrzeje przygazowke zrobic. w obudowie tego przelacznika masz dziurke na srubokret i potencjometr, ktorym reguluje sie obroty przelaczania- doswiadczalnie- przekrecasz troszke i sprawdzasz przy jakich obrotach przelacza -- pozdr tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2012-10-01 20:15:39 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
obs³uga LPG | |
Dnia Sun, 30 Sep 2012 09:24:04 +0200, tck napisa³(a):
w obudowie tego przelacznika masz dziurke na srubokret i potencjometr, ktorym reguluje sie obroty przelaczania- doswiadczalnie- przekrecasz troszke i sprawdzasz przy jakich obrotach przelacza Albo nie masz. Sa ró¿ne. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|