Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   obsÅ‚uga LPG

obsługa LPG

Data: 2012-09-28 22:12:30
Autor: maciek p.
obsługa LPG
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Dzisiaj zaobserwowałem co następuje.

Na zimnym silniku próba odpalenia na środkowym ustawieniu: od razu po włączeniu zapłonu dioda od gazu świeci się ciągle i słychać charakterystyczne cyknięcie dla przełączenia na gaz. Auto nie odpala, słychać jak się męczy ale bez rezultatu.

Ustawienie górne: zapłon. Dioda od gazu miga: a więc wygląda na opisywany automat. Odpala i rusza na benzynie, przełącza na gaz po przejechaniu kilkunastu metrów (2000 obrotów). Po zatrzymaniu na najbliższym skrzyżowaniu i próbie ruszenia auto się dusi i wykonuje skokowe ruchy. Przełączenie na benzynę i jedzie OK.

Moje wnioski (ja tam siÄ™ nie znam):

środkowe ustawienie: odpalanie i jazda na LPG.

górne: automat i przełączanie na LPG po osiągnięciu odpowiednich obrotów bez czujnika temperatury.

Ze względu na to że instalacja ma kilkanaście lat a auto przejechane ponad 300 tys kilometrów odpalanie i jazda od razu na środkowym albo górnym ustawieniu nie jest możliwa. Pozostaje start na benzynie i ręczne przełączenie na LPG po trochę dłuższym dystansie i zagrzaniu silnika (wtedy chodzi OK).

Data: 2012-09-29 11:12:52
Autor: J.F.
obsługa LPG
Dnia Fri, 28 Sep 2012 22:12:30 +0200, maciek p. napisa³(a):
Na zimnym silniku próba odpalenia na ¶rodkowym ustawieniu: od razu po w³±czeniu zap³onu dioda od gazu ¶wieci siê ci±gle i s³ychaæ charakterystyczne cykniêcie dla prze³±czenia na gaz. Auto nie odpala, s³ychaæ jak siê mêczy ale bez rezultatu.

Ustawienie górne: zap³on. Dioda od gazu miga: a wiêc wygl±da na opisywany automat. Odpala i rusza na benzynie, prze³±cza na gaz po przejechaniu kilkunastu metrów (2000 obrotów). Po zatrzymaniu na najbli¿szym skrzy¿owaniu i próbie ruszenia auto siê dusi i wykonuje skokowe ruchy. Prze³±czenie na benzynê i jedzie OK.

Moje wnioski (ja tam siê nie znam):
¶rodkowe ustawienie: odpalanie i jazda na LPG.
górne: automat i prze³±czanie na LPG po osi±gniêciu odpowiednich obrotów bez czujnika temperatury.

Wyglada mi na to ze masz trzy niemal osobne problemy:
1) nie znasz funkcji urzadzenia ... chyba dobrze odgadles, ale ciagle
chyba, mozna ze zlych zalozen bledne wnioski wyciagnac.

2) chyba nie dziala ci automat poprawnie - one lubia poczekac na rozgrzanie
silnika. No ale moze masz ustawiony "oszczednie" i szybko przelacza.

3) przy takiej pogodzie jak dzis nie powinien miec problemow z praca na
gazie na zimno, ani nawet z ruszeniem na gazie. Moj stary gaznikowiec bez
grama automatyki pracowal wylacznie na gazie nawet lekka zima - klopoty
robily sie gdzies ponizej -15stC. Byc moze parownik jest juz do
wymiany/regeneracji/regulacji. Jedna mozesz zrobic - znajdz w najnizszym punkcie parownika srube, wykrec
- sluzy do spuszczania zanieczyszczen. Ale wloz rekawice i odkrec po
jezdzie, na rozgrzanym silniku. Ze dwa razy udalo mi sie zatankowac cos
takiego co "zakleilo" parownik i dopiero po solidnym rozgrzaniu pracowal na
gazie.

A jak nie pomoze ... bedziesz musial odwiedzic gazownika. No chyba ze lubisz "zrob to sam" - zestaw naprawczy jest tani, wiele nie
ryzykujesz :-)

J.

Data: 2012-10-01 20:14:49
Autor: Adam P³aszczyca
obsługa LPG
Dnia Fri, 28 Sep 2012 22:12:30 +0200, maciek p. napisa³(a):

Ze wzglêdu na to ¿e instalacja ma kilkana¶cie lat a auto przejechane ponad 300 tys kilometrów odpalanie i jazda od razu na ¶rodkowym albo górnym ustawieniu nie jest mo¿liwa. Pozostaje start na benzynie i rêczne prze³±czenie na LPG po trochê d³u¿szym dystansie i zagrzaniu silnika (wtedy chodzi OK).

Mniej wiêcej. Albo dobra regulacja :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

obsługa LPG

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona