obsługa LPG

Data: 2012-09-26 23:22:49
Autor: Kamikazee
obsługa LPG
W dniu 2012-09-26 22:17, maciek p. pisze:

Środkowa pozycja to automat, odpala na benzynie, po przekroczeniu jakiejś wartości obrotów przełącza na gaz jeśli instalacja posiada czujnik temperatury to przełączy na gaz dopiero po osiągnięciu zadanej temperatury i obrotów.
--
http://kamikaze.mp.waw.pl/
Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

Data: 2012-09-26 23:28:20
Autor: maciek p.
obsługa LPG
W dniu 2012-09-26 23:22, Kamikazee pisze:
[...]

Czyli mogę jeździć cały czas na środkowej pozycji (nawet w zimie)?. I dwóch pozostałych w ogóle nie używać? Czujnika temperatury nie mam, przełącza powyżej 2000 obrotów.

Data: 2012-09-27 00:12:17
Autor: z
obsługa LPG
W dniu 2012-09-26 23:28, maciek p. pisze:
Czyli mogę jeździć cały czas na środkowej pozycji (nawet w zimie)?. I
dwóch pozostałych w ogóle nie używać? Czujnika temperatury nie mam,
przełącza powyżej 2000 obrotów.

Na prawdę ma 3 generację i 3 pozycje do wyboru?
U mnie jest albo automat albo benzyna.
Automat to znaczy odpala na benzynie, po osiągnięciu odpowiedniej temperatury i obrotów przełącza na gaz. Wyłączenie silnika normalnie na gazie. Jak wyjeżdżę LPG sam przełącza się na benzynę informując stosownym piszczeniem :-)

PS. Miałem wcześniej 2 gen. i też było 2 opcje.
Fakt że można było wprowadzić w specjalny tryb "tylko gaz" ale to wymagało specjalnych kombinacji "serwisowych" zapłon-przycisk.

Data: 2012-09-27 00:44:54
Autor: WildS
obsługa LPG
On 2012-09-26, z <zch28@usunwp.pl> wrote:
[...]

Przełączanie przy 2k obrotów brzmi jak instalacja starszego typu 2gen.
Po prostu zimą startuj z pozycji benzyna, przejedziesz z
kilometr i na środkową - pewnie automatyczną, żeby ci wcześniej sam przy
ruszaniu już nie przełączył. Na automacie wystartuje zawsze na benzynie.
Inne warianty tego były takie, ze był jeden przycisk:
benzyna albo benzyna/gaz(automat) a jak sie go dłużej przytrzymało to
wymuszał start na gazie.

--
WildS

Data: 2012-09-28 05:39:26
Autor: user
obsługa LPG
W dniu 2012-09-27 00:44, WildS pisze:
Przełączanie przy 2k obrotów brzmi jak instalacja starszego typu 2gen.

A dlaczego? W LandiRenzo Omegas (IV gen.) przełącza na benzynę, przy
odpowiedniej temperaturze i właśnie po przekroczeniu 2k obrotów, gdy te
zaczynają spadać.

Data: 2012-09-28 07:00:18
Autor: z
obsługa LPG
W dniu 2012-09-28 05:39, user@domain.invalid pisze:
A dlaczego? W LandiRenzo Omegas (IV gen.) przełącza na benzynę, przy
odpowiedniej temperaturze i właśnie po przekroczeniu 2k obrotów, gdy te
zaczynają spadać.

I to jest bardzo dobre. Mimo nie wiem jak wyregulowanej instalacji, systematycznego czyszczenia, małe szarpnięcie się może się pojawić.
U mnie jest to akurat w przy porannym zawracaniu na ruchliwej drodze. :-)
Oczywiście jest szansa że jakaś "blondynka" przejedzie kilkadziesiąt kilometrów nie zmieniając biegu, nie zmniejszając obrotów :-)

obsługa LPG