obudowa do dysku

Data: 2014-03-14 14:04:13
Autor: tixe
obudowa do dysku
Planuję zakup obudowy do dysku twardego SATA 2,5''.
W tej chwili podłączam go przez przejściówkę SATA2USB, ale to rozwiązanie potrzebuje zasilacza.
Dlaczego sprzedawcy podają wielkośc dysku, które obsłuży daną kieszeń, jakie to ma znaczenie?
Np tutaj jest napisane 200GB
http://allegro.pl/101-obudowa-dysku-2-5-alu-usb-ide-ata-etui-i4040371891.html
czym się będzie różnił mój dysk 500GB, że nie ruszy w tej obudowie?

Data: 2014-03-14 18:11:26
Autor: RadoslawF
obudowa do dysku
Dnia 2014-03-14 14:04, Użytkownik tixe napisał:
[...]

Ma prawo nie ruszyć, to dosyć stara obudowa.
Ja bym doradzał obudowę obsługującą standard USB3, będzie kosztowała
do 50zł.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-14 22:41:27
Autor: tixe
obudowa do dysku

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:lfvd7s$qaa$2node1.news.atman.pl...
[...]

Tylko dlaczego ma nie ruszyć? Dysk też jest stary, mój komputer nie ma USB 3.0 i nie jest mi to potrzebne.

Data: 2014-03-15 07:17:44
Autor: RadoslawF
obudowa do dysku
Dnia 2014-03-14 22:41, Użytkownik tixe napisał:

[...]

Bo jak projektowali elektronikę obudowy to nie było większych dysków
i projektant mógł strzelić babola. Może nie strzelić ale po co
ryzykować przy takim opisie. Wybierz inny.

Nie masz USB3, wiesz na pewno że nie będziesz miał i tak go nie
lubisz że jak trafisz go u kogoś to będziesz go olewał i korzystał
z wolniejszego rozwiązania. Mądre to nie jest ale twój wybór.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-16 13:23:52
Autor: tixe
obudowa do dysku

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:lg0ra5$9g5$1node1.news.atman.pl...
[...]

Dalej nie rozumiem w czym ma być problem techniczny, tutaj faktycznie omyłkowo podałem link do ATA, ale przy SATA też to piszą i dalej nie wiem,
czemu moja stara badziewna przejściówka IDE/SATA2USB działa z każdym dyskiem jaki dotychczas miałem, największy miał póki co 500GB, a ta obudowa ma jakiś problem
skoro to zwywkła przelotka w pudełku.
Nie mam USB3, a jak zmienie sprzęt na posiadający to złącze, to sobie kupię nowy dysk z tym interfesjem, a nie jakąś badziewną obudową, póki co wpienia inny kabel przy USB 3,
a teraz starcza bardzo powszechny kabelek.

Data: 2014-03-16 15:17:58
Autor: BQB
obudowa do dysku
W dniu 2014-03-16 13:23, tixe pisze:

[...]

Przecież kabelek USB 3.0 możesz podłączyć bez problemu pod USB 2.0 i będzie działać, o ile dysk nie będzie potrzebował większej ilości prądu.

Data: 2014-03-17 19:51:19
Autor: tixe
obudowa do dysku

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:5325b296$0$2369$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mówie o wtyczce po stronie obudowy dysku, dają jakieś nietypowe badziewie teraz, a wcześniej pasował dowolny kabelek od aparatu np

Data: 2014-03-17 20:26:15
Autor: BQB
obudowa do dysku
W dniu 2014-03-17 19:51, tixe pisze:

[...]

Dziwne, w obudowie, którą ja kupowałem mam zwykłe USB 3.0 - gniazdo w obudowie dysku jest takie samo jak w komputerze. Może Tobie chodzi o USB 3.0 mini albo mikro? Można taką obudowę kabelkiem USB 2.0 podłączyć, albo stosując zwykły wtyk USB 2.0 z obu stron, albo z jednej zwykły i drukarkowy, albo zwykły i mikro (do smartfona np.). Część złącz umożliwiająca transfer 3.0 i zasilanie nie zostanie podłączona i o ile dane urządzenie nie potrzebuje większego prądu, to będzie ono działać, tyle, że odpowiednio wolniej.
http://en.wikipedia.org/wiki/USB_3.0_connectors#CONNECTORS
Pewnie Tobie chodzi o takie złącze: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3e/Connector_USB_3_IMGP6033_wp_.jpg
Tu masz zwykłe mikro USB jak do smartfona + dodatkowe piny od złącza USB 3.0 których nie podłączasz.

Data: 2014-03-18 06:52:09
Autor: 666
obudowa do dysku
Rozumiem o czym piszesz, bo podobnie szukałem obudowy do dysku 750 GB.
Pamiętaj, że dyski są bardzo różnie formatowane i ta "przejściówka" musi to wszystko zrozumieć.
Dla porównania taka najtańsza obudowa:
www.amazon.com/gp/product/B001Q2AZPQ/
pracuje bez zastrzeżeń z dyskiem 750 GB, natomiast był problem mechaniczny, bo nie każdy dysk tam wygodnie wchodzi (ta obudowa jest bardzo mała i ciasna i OIDP jest kłopot przy dysku Seagate, a Hitachi i WD wchodzą gładko).

-- -- -

Data: 2014-03-15 01:07:42
Autor: BartekK
obudowa do dysku
W dniu 2014-03-14 14:04, tixe pisze:
[...]

Dlatego, Ĺźe ta obudowa jest do dysku ATA (nie Sata), a dyski ATA ponad 200GB to raczej egzotyka.

Data: 2014-03-16 23:09:49
Autor: Poldek
obudowa do dysku
BartekK wrote:
[...]