Data: 2009-05-12 23:26:53 | |
Autor: RadoslawF | |
obudowany lancuch | |
Dnia 2009-05-12 23:00, Użytkownik szrot napisał:
Dlaczego tak wrażliwa czę¶ć roweru nie doczekała się obudowy? Co stoi technicnzie na przeszkodzie by łańcuch był w cało¶ci w jakiej¶ kasecie/obudowie? Dzięki temu byłby w 100% odporny na uszkodzenia mechaniczne i zabrudzenia. Uszkodzeń mechanicznych łańcucha nie miałem, ale czasami bywa że spadnie, przy typowych zabezpieczeniach łańcuch zakładam bez problemu, gdyby zabezpieczyć go dokładniej to trzeba by to zabezpieczenie rozkręcać na ulicy. Czyli strata czasu i trzeba wozić dodatkowe narzędzie. Ale bywa stosowane w rowerach tzw. miejskich które ja nazywam damskimi. Wła¶cicielka sama i tak nie będzie tego łańcucha zakładać. :-) Co do zabrudzeń to skoro łańcuch nie jest suchy to będzie się go cały brud czepiał, teoretycznie można by zrobić obudowę hermetyczn± tylko rozwi±zanie to będzie miało dwa minusy. Jeden opisałem wyżej a drugi to cena takiego hermetycznego zabezpieczenia. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-05-12 14:39:06 | |
Autor: Saurus | |
obudowany lancuch | |
On 12 Maj, 23:26, RadoslawF <radosla...@gazeta.pl> wrote:
Co do zabrudzeń to skoro łańcuch nie jest suchy to będzie się Ale ilo¶ć brudu który będzie w stanie przenikn±ć będzie znikoma w porównaniu z tym co goły łańcuch i zębatki zbieraj± cał± swoj± lepk± powierzchni±. Ciekawe, czy wpływa to tylko na czysto¶ć i rzadkie smarowanie czy w istotnym stopniu także na zużycie łańcucha - w końcu najbardziej szkodliwy to chyba i tak jest jego własny wytarty metal zmieszany z olejem, poza tym generalnie jednorzędowy napęd potrafi dłużej wytrzymać nawet bez osłony. |
|
Data: 2009-05-12 22:54:09 | |
Autor: Rowerex | |
obudowany lancuch | |
On 12 Maj, 23:39, Saurus <Saur...@gmail.com> wrote:
w końcu najbardziej Wykonaj pilnik z takiego samego materialu jak np. koronki kasety i zacznij pilować w obecnosci oleju. Potem nasyp piasku, wymieszaj z olejem i piłuj w obecnosci takiej brei. poza tym generalnie jednorzędowy napęd potrafi dłużej Jednorzędowe napędy maj± zwykle inne łańcuchy. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-05-13 18:10:11 | |
Autor: reme.k | |
obudowany lancuch | |
> Co do zabrudzeń to skoro łańcuch nie jest suchy to będzie się Te osłony łańcucha s± przede wszystkim dla ochrony ubrania rowerzysty a nie samego łańcucha. -- |
|
Data: 2009-05-13 12:50:21 | |
Autor: Saurus | |
obudowany lancuch | |
On 13 Maj, 18:10, rem...@vp.pl wrote:
Te osłony łańcucha s± przede wszystkim dla ochrony ubrania rowerzysty a nie Do tego to nie potrzeba pełnej, wystarczy czę¶ciowa. |
|
Data: 2009-05-14 17:16:25 | |
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz | |
obudowany lancuch | |
w odpowiedzi Saurus na post
news:f35fe448-b6cf-4b1a-b1b8-fcd3d6c9569ao20g2000vbh.googlegroups.co m z ¦r 13 maj 2009 21:50:21 pisze co nastepuje: Te osłony łańcucha s± przede wszystkim dla ochrony ubrania http://www.hebie.de/Chainglider-359.hebie359chainglideropen.0.html -- o__, - Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl ,>_/-_- "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego, (*)(*) - co w życiu zobaczyłe¶ i przeżyłe¶" - W.Dabrowski www.travelbit.pl, http://tiny.pl/s2gr, http://tiny.pl/s2gw |
|
Data: 2009-05-12 22:48:17 | |
Autor: Rowerex | |
obudowany lancuch | |
On 12 Maj, 23:26, RadoslawF <radosla...@gazeta.pl> wrote:
Uszkodzeń mechanicznych łańcucha nie miałem, ale czasami bywa To jest wazan sprawa. Osłona powinna byc tak zaprojektowana, aby łańcuch po ewentualnym spadnięciu nigdzie się nie klinował i byl łatwy do załozenia. W rowerach z przerzutkami zakladanie łańucha i tak sprowadza się najczę¶ciej do manewru przerzutk± i zakręcenia korb± "aż lańcuch złapie". Czyli strata czasu i trzeba To jest wła¶nie jedna z podstaw "wyższej kultury rowerowej". Nie uczy się tego w szkołach, ale podobne podania, legendy i przypowie¶ci jak w kazdej innej kulturze s± przekazywane z ust do ust. "Wyższo¶ć" owej kultury jest tu zwiazana z bardziej tradycyjnymi i ortodoksyjnymi wartosciami i wyzszymi cenami osprzetu ;-) Co do zabrudzeń to skoro łańcuch nie jest suchy to będzie się Niechaj Rohloff będzie z Tob±, amen! ;-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-05-14 00:13:32 | |
Autor: Coaster | |
obudowany lancuch | |
RadoslawF wrote:
Dnia 2009-05-12 23:00, Użytkownik szrot napisał: LOL - podkszalc sie w historii roweru. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." – Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-05-14 10:51:29 | |
Autor: __Maciek | |
obudowany lancuch | |
Tue, 12 May 2009 23:26:53 +0200 RadoslawF <radoslawfl@gazeta.pl>
napisał: Uszkodzeń mechanicznych łańcucha nie miałem, ale czasami bywa Rozkręcać? Przecież taka osłona może być np złożona z kilku czę¶ci poł±czonych jakimi¶ sprzężynowo-zatrzaskowymi poł±czeniami i wymagać tylko naci¶nięcia w kilku miejscach żeby j± całkowicie zdemontować. Żeby wyj±ć baterię z telefonu komórkowego też musisz odkręcać jakie¶ ¶ruby? ;-) Wła¶cicielka sama i tak nie będzie tego łańcucha zakładać. Ładnie, coraz bliżej ta Hameryka... -- I really hate this damn machine, I wish that they would sell it. It never does just what I want, But only what I tell it. |