obudowany lancuch

Data: 2009-05-12 23:26:53
Autor: RadoslawF
obudowany lancuch
Dnia 2009-05-12 23:00, Użytkownik szrot napisał:
Dlaczego tak wrażliwa czę¶ć roweru nie doczekała się obudowy? Co stoi technicnzie na przeszkodzie by łańcuch był w cało¶ci w jakiej¶ kasecie/obudowie? Dzięki temu byłby w 100% odporny na uszkodzenia mechaniczne i zabrudzenia.

Uszkodzeń mechanicznych łańcucha nie miałem, ale czasami bywa
że spadnie, przy typowych zabezpieczeniach łańcuch zakładam
bez problemu, gdyby zabezpieczyć go dokładniej to trzeba by
to zabezpieczenie rozkręcać na ulicy. Czyli strata czasu i trzeba
wozić dodatkowe narzędzie. Ale bywa stosowane w rowerach tzw. miejskich
które ja nazywam damskimi. Wła¶cicielka sama i tak nie będzie
tego łańcucha zakładać. :-)

Co do zabrudzeń to skoro łańcuch nie jest suchy to będzie się
go cały brud czepiał, teoretycznie można by zrobić obudowę
hermetyczn± tylko rozwi±zanie to będzie miało dwa minusy.
Jeden opisałem wyżej a drugi to cena takiego hermetycznego
zabezpieczenia.

Pozdrawiam

Data: 2009-05-12 14:39:06
Autor: Saurus
obudowany lancuch
On 12 Maj, 23:26, RadoslawF <radosla...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Ale ilo¶ć brudu który będzie w stanie przenikn±ć będzie znikoma w
porównaniu z tym co goły łańcuch i zębatki zbieraj± cał± swoj± lepk±
powierzchni±.
Ciekawe, czy wpływa to tylko na czysto¶ć i rzadkie smarowanie czy w
istotnym stopniu także na zużycie łańcucha - w końcu najbardziej
szkodliwy to chyba i tak jest jego własny wytarty metal zmieszany z
olejem, poza tym generalnie jednorzędowy napęd potrafi dłużej
wytrzymać nawet bez osłony.

Data: 2009-05-12 22:54:09
Autor: Rowerex
obudowany lancuch
On 12 Maj, 23:39, Saurus <Saur...@gmail.com> wrote:

w końcu najbardziej
szkodliwy to chyba i tak jest jego własny wytarty metal zmieszany z
olejem,

Wykonaj pilnik z takiego samego materialu jak np. koronki kasety i
zacznij pilować w obecnosci oleju.

Potem nasyp piasku, wymieszaj z olejem i piłuj w obecnosci takiej
brei.

poza tym generalnie jednorzędowy napęd potrafi dłużej
wytrzymać nawet bez osłony.

Jednorzędowe napędy maj± zwykle inne łańcuchy.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-13 18:10:11
Autor: reme.k
obudowany lancuch
> [...]

Ciekawe, czy wpływa to tylko na czysto¶ć i rzadkie smarowanie czy w
istotnym stopniu także na zużycie łańcucha

Te osłony łańcucha s± przede wszystkim dla ochrony ubrania rowerzysty a nie
samego łańcucha.

Data: 2009-05-13 12:50:21
Autor: Saurus
obudowany lancuch
On 13 Maj, 18:10, rem...@vp.pl wrote:
Te osłony łańcucha s± przede wszystkim dla ochrony ubrania rowerzysty a nie
samego łańcucha.

Do tego to nie potrzeba pełnej, wystarczy czę¶ciowa.

Data: 2009-05-14 17:16:25
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
obudowany lancuch
w odpowiedzi Saurus na post

http://www.hebie.de/Chainglider-359.hebie359chainglideropen.0.html

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2009-05-12 22:48:17
Autor: Rowerex
obudowany lancuch
[...]

To jest wazan sprawa. Osłona powinna byc tak zaprojektowana, aby
łańcuch po ewentualnym spadnięciu nigdzie się nie klinował i byl łatwy
do załozenia. W rowerach z przerzutkami zakladanie łańucha i tak
sprowadza się najczę¶ciej do manewru przerzutk± i zakręcenia korb± "aż
lańcuch złapie".

Czyli strata czasu i trzeba
wozić dodatkowe narzędzie. Ale bywa stosowane w rowerach tzw. miejskich
które ja nazywam damskimi. Wła¶cicielka sama i tak nie będzie
tego łańcucha zakładać. :-)

To jest wła¶nie jedna z podstaw "wyższej kultury rowerowej". Nie uczy
się tego w szkołach, ale podobne podania, legendy i przypowie¶ci jak w
kazdej innej kulturze s± przekazywane z ust do ust. "Wyższo¶ć" owej
kultury jest tu zwiazana z bardziej tradycyjnymi i ortodoksyjnymi
wartosciami i wyzszymi cenami osprzetu ;-)

[...]

Niechaj Rohloff będzie z Tob±, amen! ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-14 00:13:32
Autor: Coaster
obudowany lancuch
RadoslawF wrote:
Dnia 2009-05-12 23:00, Użytkownik szrot napisał:
Dlaczego tak wrażliwa część roweru nie doczekała się obudowy? Co stoi technicnzie na przeszkodzie by łańcuch był w całości w jakiejś kasecie/obudowie? Dzięki temu byłby w 100% odporny na uszkodzenia mechaniczne i zabrudzenia.

[...]
które ja nazywam damskimi. Właścicielka sama i tak nie będzie
tego łańcucha zakładać. :-)

Co do zabrudzeń to skoro łańcuch nie jest suchy to będzie się
go cały brud czepiał, teoretycznie można by zrobić obudowę
hermetyczną tylko rozwiązanie to będzie miało dwa minusy.
Jeden opisałem wyżej a drugi to cena takiego hermetycznego
zabezpieczenia.

LOL - podkszalc sie w historii roweru.

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-05-14 10:51:29
Autor: __Maciek
obudowany lancuch
Tue, 12 May 2009 23:26:53 +0200 RadoslawF <radoslawfl@gazeta.pl>
napisał:

[...]

Rozkręcać? Przecież taka osłona może być np złożona z kilku czę¶ci
poł±czonych jakimi¶ sprzężynowo-zatrzaskowymi poł±czeniami i wymagać
tylko naci¶nięcia w kilku miejscach żeby j± całkowicie zdemontować.
Żeby wyj±ć baterię z telefonu komórkowego też musisz odkręcać jakie¶
¶ruby? ;-)

Wła¶cicielka sama i tak nie będzie tego łańcucha zakładać.

Ładnie, coraz bliżej ta Hameryka...

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.