obudowany lancuch

Data: 2009-05-12 22:36:25
Autor: Rowerex
obudowany lancuch
On 12 Maj, 23:00, "szrot" <n...@szroc.ie> wrote:
Dlaczego tak wrażliwa część roweru nie doczekała się obudowy?

Doczekała się w lągodniejszym wydaniu : http://tinyurl.com/portojny-dyfuzor
;-)

Co stoi
technicnzie na przeszkodzie by łańcuch był w całości w jakiejś
kasecie/obudowie?

Na przeszkodzi stoją np.: tzw. "lans", nie mylic z Armstrongiem i
tradycyjna kultura rowerowa przekazywana z pokolenia na pokolenie.
Łańcuch z obudową i np. botniki budzą odruchy wymiotne i odrażajace
skojarzenia z niedzielnym rowerzystą, rowerem stojacym pod kosciolem,
ciężkim mieszczuchem, itp.

Ludzie wolą wierzyc w zabobony i gusła i namaszczać łancuchy świętymi
olejkami, składając ofiary bóstwom w rodzaju Rohloffa i Finishlinea.
Rower ma byc goły i obłocony - doklejenie czegokolwiek,  to
profanacja, świetokractwo i grzech śmiertelny przeciw bóstwom
rowerowym ;-)

Dzięki temu byłby w 100% odporny na uszkodzenia
mechaniczne i zabrudzenia.

Przy okazji zostałby wywolany poważny kryzys na rynku rowerowym.
Obroty na spadłyby prawie proporcjonalnie do skutecznosci obudowy
napędu.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-13 10:04:17
Autor: MadMan
obudowany lancuch
Dnia Tue, 12 May 2009 22:36:25 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):

[...]

No patrz pan, ja przy okazji wymiany korby zdejmowałem osłonę łańcucha.
Powód prozaiczny - łyda tak się rozrosła że zaczynałem o tą osłonkę
haczyć :)
Błotników póki co też niet, bo nie chciało mi się założyć. Na wyprawę w
lipcu jednak pewnie na powrót się na rowerze znajdą. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

obudowany lancuch