obuwie rekawice itp - co poradzicie poczatkujacemu ?

Data: 2009-10-26 08:00:44
Autor: Basia Z.
obuwie rekawice itp - co poradzicie poczatkujacemu ?

Użytkownik "bourbaki" :

czy raki same w sobie to jakas
zlozona technologia, gdzie sa lepsze raki i gorsze raki czy tez
tak jak z lancuchami do samochodu wszystko jedno co sie
kupi, bo i tak dziala ...

Ja bym dodała jeszcze że jeśli masz zamiar chodzić tylko po "Rusinowej i reglach" to raki nie są konieczne.
Lepiej ten akurat zakup odłożyć i kupić w następnym sezonie jeśli zimowe chodzenie Ci się spodoba, a za to teraz kupić zdecydowanie porządniejsze buty niż takie za 200-300 zł.
Porządne buty zimowe to niestety wydatek ponad 600 zł lub więcej.
Z firm godnych uwagi polecam maindle, hanwagi, scarpy, asolo ale koniecznie trzeba mierzyć, bo każda firma ma trochę inny rodzaj kopyta i każdemu pasują inne.

Za to kijki można kupić z wymiennymi talerzykami i nadają się i na zimę i na lato.

Pozdrowienia

Basia

Data: 2009-10-26 19:29:28
Autor: Krzysztof Halasa
"Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Wlasnie. "W razie czego" to w takich butach bardzo dobrze sie chodzi po
sniegu np. w miescie (i biorac pod uwage ich czas "zycia" wcale nie
wychodzi to drogo). Raki sie w miescie raczej slabo przydaja :-)

Z firm godnych uwagi polecam maindle, hanwagi, scarpy, asolo ale koniecznie trzeba mierzyć, bo każda firma ma trochę inny rodzaj kopyta i każdemu pasują inne.

I trzeba pamietac zeby pytac o buty zimowe, bo te same firmy robia
rozmaite obuwie, takie 3-sezonowe to jest kiepski pomysl w gory na zime.

Na pierwszy rzut oka buty powinny byc ze skory (zwykle licowej), jak
najmniej szwow, osobiscie mam wieksze zaufanie do butow z membrana.
Np. nie kupowalbym zadnych butow z zewnetrznymi czesciami tekstylnymi
(cordura itp). Sluszna uwaga nt. mierzenia, roznice sa np. w szerokosci
piety.
IMHO jesli ktos teraz kupuje buty, to powinny lezec na stopie
"idealnie". Wszelkie opowiesci o tym, ze sie dopasuja itp. mozna sobie
wlozyc miedzy bajki z czasow PRL, wtedy to sie rozne dziwne rzeczy
robilo, gdy nie mozna bylo kupic tego, co bylo potrzebne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-27 07:21:48
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
On 26 Paź, 19:29, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
> [...]

wlozyc miedzy bajki z czasow PRL, wtedy to sie rozne dziwne rzeczy
robilo, gdy nie mozna bylo kupic tego, co bylo potrzebne.

W tym roku w polarsporcie kupowałam trzy pary butów górskich.
Skorzystałam z podpowiedzi sprzedawcy, to on wybrał mi modele.
Oczywiście, że ich nie mierzyłam. Podałam tylko wymiar stopy. Buty
leżą znakomicie.:)

Data: 2009-10-27 21:49:40
Autor: Krzysztof Halasa
"lucynapsciuk@gmail.com" <lucynapsciuk@gmail.com> writes:

[...]

To bardzo ryzykowne, i musiales miec sporo szczescia.
Trzy pary, to na pewno byly normalne zimowe buty?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-28 05:12:37
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
On 27 Paź, 21:49, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
"lucynapsc...@gmail.com" <lucynapsc...@gmail.com> writes:
> [...]
> leżą znakomicie.:)

To bardzo ryzykowne, i musiales miec sporo szczescia.
Trzy pary, to na pewno byly normalne zimowe buty?

Nie, nie mam skorup. Kupowałam z gore tex: trezeta top (jesień-wiosna
i od biedy zima ale w Bieszczadach), karimorry (deszczowe lato,
wczesna jesień i późna wiosna, znacznie lżejsze) z dodatkiem cordury
nie pamiętam modelu i salomony przed kostkę bez menrany z siateczką na
upał. Wszystkie okazały się dobre, a te salomony na które namówił mnie
sprzedawca  wprost rewelacyjne.
Nie należy demonizować zakupów przez internet. Mieszkam w
Bieszczadach, dla mnie wprost idealnym rozwiązaniem jest tego rodzaju
kupowanie. Zdecydowanie większy wybór. Poza tym stałam się stałą
klientką polarsportu w Krakowie. Mam do nich zaufanie, do tej pory
wszystko co kupiłam za ich radą okazało się bardzo dobre. Wymieniałam
tylko leginsy na większy rozmiar, m był zbyt mały.

Data: 2009-10-28 20:53:14
Autor: Zbynek Ltd.
obuwie rekawice itp - co poradzicie poczatkujacemu ?
Witam

lucynapsciuk@gmail.com napisał(a) :
Poza tym stałam się stałą
klientką polarsportu w Krakowie. Mam do nich zaufanie, do tej pory
wszystko co kupiłam za ich radą okazało się bardzo dobre.

Ja z kolei kupiłem u nich 100% bubli, które przestawały działać po
paru dniach. Tzn. 1 sztukę towaru kupiłem :-) Ale bardzo nie podoba
mi się ich sobiepankowe podejście do reklamacji i olewanie klienta
(co jest już zadatkiem do zupełnie innego wątku)

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

obuwie rekawice itp - co poradzicie poczatkujacemu ?