ocena BIK

Data: 2014-05-13 09:52:35
Autor: svettev
ocena BIK
Korzystając z BIK.pl ( na marginesie zapraszam jest promocja bezpłatne dostęp ponad inf. ustawową )
Sprawdziłęm sobie historię i pobrałem aktualną ocenę BIK, i tutaj ZONK nie mam maksymalnej oceny na 631 mam 515, co może być powodem:

1.aktualnie nie mam  długu zadłużenia tylko potencjalne bo z kart kredytowych ( w tym dwie spłacone całkowicie są na wypowiedzeniu, jeszcze w BIK są jako trwające) trzecia kart nie jest opóźniona. ktoś ma rozgryzioną tę punktację BIK

Data: 2014-05-13 18:59:56
Autor: neoniusz
ocena BIK
W dniu 13.05.2014, 18:52, svettev@gmail.com pisze:
ktoś ma rozgryzioną tę punktację BIK

No wlasnie, wiec skad masz miec najwyzsza ocene, skoro tylko 2 KK i to na wypowiedzeniu? Nie sadzisz, ze zeby miec wysoka ocene trzeba jednak aktywniej korzystac z produktow kredytowych?

Data: 2014-05-13 19:01:52
Autor: RobertS
ocena BIK

[...]

dokładnej punktacji nie da się dokładnie wyjaśnić, widziałem dziesiątki raportów, osoby z teoretycznie lepszą historią miały gorszą punktację niż te ze słabszą lub nawet opóźnieniami w płatnościach

RobertS

Data: 2014-05-13 22:54:34
Autor: animka
ocena BIK
W dniu 2014-05-13 19:01, RobertS pisze:

1.aktualnie nie mam  długu zadłuĹźenia tylko potencjalne bo z kart kredytowych ( w tym dwie spłacone całkowicie są na wypowiedzeniu, jeszcze w BIK są jako trwające)
[...]

To chyba zaleĹźy od widzimisie analityka.
Zapytania do Banku i wnioski (odrzucone) też bardzo osłabiają punktację.

--
animka

Data: 2014-05-13 23:01:06
Autor: RobertS
ocena BIK

To chyba zaleĹźy od widzimisie analityka.
Zapytania do Banku i wnioski (odrzucone) też bardzo osłabiają punktację.

w jaki sposób analityk może mieć wpływ na punktację w BIK?

oczywiście zapytania kredytowe (wykonywane przez banki) obniżają punktację tak samo decyzje negatywne

RobertS

Data: 2014-05-13 22:54:32
Autor: Kris
ocena BIK
W dniu wtorek, 13 maja 2014 23:01:06 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

oczywiście zapytania kredytowe (wykonywane przez banki) obniżają punktację tak samo decyzje negatywne
W raportach BIK(tych które widuja analitycy bankowi np) nie spotkałem informacji o wnioskach odrzuconych.

Data: 2014-05-14 08:21:23
Autor: Piotr Gałka
ocena BIK

Użytkownik <svettev@gmail.com> napisał w wiadomości news:8f1900a6-1e12-4e0e-a419-594f63596bcdgooglegroups.com...

Sprawdziłęm sobie historię i pobrałem aktualną ocenę BIK, i tutaj ZONK nie mam maksymalnej oceny na 631 mam 515, co może być powodem:

Twoja wypowiedź sugeruje, że zakładasz, że jak ktoś nigdy nie brał kredytu to ma max i dopiero za wpadki ma obniżaną punktację.
Tymczasem dla banków taki ktoś nie jest w żaden sposób wiarygodny, bo nie mają podstaw, aby przypuszczać jak będzie obsługiwał kredyt.
P.G.

Data: 2014-05-14 08:34:06
Autor: svettev
ocena BIK
Patrząc jeszcze na te ich gwiazdki mam je tylko 4 co uniemożliwia mi( gdybym chciał)skorzystanie z ich promocji gdzie Klienci, których ocena punktowa zawiera pięć gwiazdek, dostaną niższe oprocentowanie kart, kredytów i zniżki na ubezpieczenia

ja wiem że to marketing, nie analizowałem tych ofert pod względem atrakcyjności, i wogóle nie szukam kredytu, ale wiecie oceniają mnie jakimiś dziwnymi kategoriami a ja jestem przecież taki potencjonalny super klient ha ha :-D pozdrow.

Data: 2014-05-14 12:22:19
Autor: Wojciech Bancer
ocena BIK
On 2014-05-13, svettev@gmail.com <svettev@gmail.com> wrote:
[...]

Ja, przy aktywnej 5-letniej historii kredytowej (karty, pożyczki gotówkowe, kredyt samochodowy, kredyt mieszkaniowy), b. dobrej, stabilnej historii zarobków
braku opóźnień itd. mam 551 punktów.

Także niezbadane są wyroki BIK-ckie. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-05-14 14:03:25
Autor: Darek
ocena BIK
W dniu 2014-05-13 18:52, svettev@gmail.com pisze:
[...]

Ja mam 535 pkt - 15-to letnia historia kredytowa, obecnie 2szt. KK + 2 pożyczki. KK spłacane zawsze w kwocie całkowitej, jedno jednodniowe opóźnienie w spłacie raty pożyczki (już spłaconej). Zapytania rzadziej niż raz w roku.

Trzeba chyba składać reklamacje w BIK ;)

Darek

Data: 2014-05-14 05:19:13
Autor: luc
ocena BIK
528 punktów po 7 latach w BIK. Pewnie wkrótce będzie więcej, jak się zrobi porządek z KK do odstrzału...

pzdrwm
luc

Data: 2014-05-14 15:12:06
Autor: neoniusz
ocena BIK
W dniu 14/05/2014 14:19, luc pisze:
528 punktów po 7 latach w BIK. Pewnie wkrótce będzie więcej, jak się zrobi porządek z KK do odstrzału...

Ja po 8 latach w BIK, zadnych kredytow innych niz KK (ktorych bylo 10 na przestrzeni tych lat), obecnie 2 w jednym banku (z limitem wyczerpujacym IMHO moja zdolnosc na KK), mam 572.

Data: 2014-05-14 06:20:04
Autor: luc
ocena BIK
W dniu środa, 14 maja 2014 15:12:06 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:

Ja po 8 latach w BIK, zadnych kredytow innych niz KK (ktorych bylo 10 na przestrzeni tych lat),

A sorry, jednak 10 lat, patrzyłem na pierwszą KK w BIK, a okazało się, że rejestracja w BIK była w 2004 roku.
obecnie 2 w jednym banku (z limitem wyczerpujacym IMHO moja zdolnosc na KK), mam 572.

mBank? Ich OdC czasem są z kosmosu, ale takiego, że warto skorzystać ;-)

pzdrwm luc 'jak czlowiek umrze, to nie zyje' kurt vonnegut, jr.

Data: 2014-05-14 15:34:22
Autor: neoniusz
ocena BIK
W dniu 14/05/2014 15:20, luc pisze:
[...]

Ano. Na przestrzeni tych lat udalo sie skorzystac. A biorac pod uwage, ze to do pewnego momentu byl samonakrecajacy mechanizm to jakas historie udalo sie stworzyc.

Data: 2014-05-14 15:29:35
Autor: Krzysztof Halasa
ocena BIK
luc <bananek_usunpokresce.net@gmx-topmail.de> writes:

528 punktów po 7 latach w BIK. Pewnie wkrótce będzie więcej, jak się
zrobi porządek z KK do odstrzału...

A co się takiego robi z tymi punktami?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-05-14 06:40:26
Autor: luc
ocena BIK
W dniu środa, 14 maja 2014 15:29:35 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

A co się takiego robi z tymi punktami?

Nic. Oprócz podawania na pbb ;-)

Banki na nie raczej nie patrzą - ostatnio DB swojej KK IQ nie chciał mi dać, a mBank na siłę wręcz wciskał. I weź tu bądź mądry....

pzdrwm luc 'jak czlowiek umrze, to nie zyje' kurt vonnegut, jr.

Data: 2014-05-14 15:13:54
Autor: W
ocena BIK
luc wystukał, co następuje:

napisał:

A co się takiego robi z tymi punktami?

Nic. Oprócz podawania na pbb ;-)

Banki na nie raczej nie patrzą - ostatnio DB swojej KK IQ nie chciał mi
dać, a mBank na siłę wręcz wciskał. I weź tu bądź mądry...

ha!
a myślałem, że to tylko mnie DB nie lubi z ich KK, a wnioskowałem raczej o malutki limit... ale podobno 'taki mają standard i dbają o to, żeby mieć solidnych klientów'...

Data: 2014-05-14 19:09:47
Autor: RobertS
ocena BIK

Banki na nie raczej nie patrzą - ostatnio DB swojej KK IQ nie chciał mi dać, a mBank na siłę wręcz wciskał. I weź tu bądź mądry...

pzdrwm
luc

jedne patrzą, inne nie patrzą a pozostałe nie określają czy punktacja w BIK ma znaczenie

RobertS

Data: 2014-05-14 12:23:22
Autor: Kris
ocena BIK
W dniu środa, 14 maja 2014 19:09:47 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

jedne patrz�, inne nie patrz� a pozosta�e nie okre�laj� czy >punktacja w BIK ma znaczenie
Raczej wszystkie patrzą ale punktacja z bik to tylko jeden z kilkudziesięciu kryteriów do oceny scoringowej. Biora jeszcze pod uwage np rodzaj dochodu(umowa o prace, zlecenie, świadczenie zus itp), wysokośc dochodu, wielkośc przedsiębiorstwa, branżę, wykształcenie, osoby na utrzymaniu, stan cywilny, wiek itp. Historia kredytowa to tylko jedno z wielu kryteriów ale ze spora wagą w ocenach scoringowych.
Banki analizuja dane historyczne, wiedzą jakie kredyty im się najczęściej 'psują" i stąd np niechęć do kredytowania zatrudnionych na umowach smieciowych, łatwiejszy dostep do kredytów dla etaciarzy niż tych którzy DG prowadzą itp.
Znam przypadki osób ze stabilnymi wysokimi dochodami, dobra historia kredytową a którym ogólny scoring w banku zmalał po skorygowaniu wykształcenia ze średniego na zawodowe.
To że emeryt z niewielka emerytura dostanie kredyt bez problemu a osoba z DG będzie miała dużo trudniej nie wynika z głupoty analityków tylko z ogólnej oceny scoringowej w oparciu o dane historyczne m.in.
Analitycy mało kiedy indywidualnie do wniosku podchodza: dostają gotowy scoring do którego mają widełki ryzyka i sprawdzają więc wniosek pod wzgledem formalnym i tyle. Stąd między innymi praktycznie brak możliwości kontaktu klient-analityk.

Data: 2014-05-15 11:17:36
Autor: Michał Jankowski
ocena BIK
W dniu 14.05.2014 15:40, luc pisze:

Banki na nie raczej nie patrzą - ostatnio DB swojej KK IQ nie chciał mi dać, a mBank na siłę wręcz wciskał. I weź tu bądź mądry...

Wciskał czy wcisnął?

Bo znane są przypadki, że bank najpierw wciska, a jak klient propozycję przyjmie, to wtedy bank odmawia.

   MJ

Data: 2014-05-15 02:34:28
Autor: luc
ocena BIK
W dniu czwartek, 15 maja 2014 11:17:36 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

Wciska� czy wcisn��?

Bo znane s� przypadki, �e bank najpierw wciska, a jak klient propozycj� przyjmie, to wtedy bank odmawia.

Wciskał w OdC, postanowiłem sprawdzić, czy się da wyrobić (promocja bez opłaty za wydanie) i wcisnął skutecznie. pzdrwm
luc

Data: 2014-05-15 11:37:49
Autor: Wojciech Bancer
ocena BIK
On 2014-05-15, luc <bananek_usunpokresce.net@gmx-topmail.de> wrote:

[...]

Bo znane s� przypadki, �e bank najpierw wciska, a jak klient propozycj� przyjmie, to wtedy bank odmawia.
Wciskał w OdC, postanowiłem sprawdzić, czy się da wyrobić (promocja bez opłaty za wydanie) i wcisnął skutecznie.

Ja często miałem tak, że jak chciałem "tyle ile w ofercie" to przyjmował.
Jak chciałem np. 10-30% tego, to mi odrzucał. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-05-15 12:02:43
Autor: Agnieszka
ocena BIK
On 2014-05-15, luc <bananek_usunpokresce.net@gmx-topmail.de> wrote:

[...]

[...]

Ha, to już wiem, dlaczego odmówili mi podwyższenia limitu na karcie z 3 do 5 tys. Bo w ofrecie było 150 tys :-)
Swoją drogą kogoś nieźle pogięło, że klepnął taką OdC...

Agnieszka

Data: 2014-05-15 03:11:34
Autor: luc
ocena BIK
W dniu czwartek, 15 maja 2014 12:02:43 UTC+2 użytkownik Agnieszka napisał:

Ha, to ju� wiem, dlaczego odm�wili mi podwy�szenia limitu na karcie z 3 do 5 tys. Bo w ofrecie by�o 150 tys :-)

Swoj� drog� kogo� nie�le pogi�o, �e klepn�� tak� OdC...

Ten ktoś to automat ;-)
Było brać, ile dawali i sobie obniżyć...

pzdrwm luc 'jak czlowiek umrze, to nie zyje' kurt vonnegut, jr.

Data: 2014-05-15 13:24:03
Autor: RobertS
ocena BIK

Ten ktoś to automat ;-)
Było brać, ile dawali i sobie obniżyć...

tak jak piszesz, jak daje automat to brać max kwotę (no chyba, że jest prowizja to wtedy trzeba temat przemyśleć)

przykład z życia wzięty:
przychodzi klient po 5000 zł gotówki, po wprowadzeniu danych decyzja (automat) pozytywna na 15.000 zł

klient: nie, to za dużo, wezmę 7000 zł
wniosek trafia do pracownika banku (celem dokonania zmiany), któremu się COŚ (nie wiadomo co) nie podoba i........decyzja negatywna

WTF?

RobertS

Data: 2014-05-15 16:14:21
Autor: Krzysztof Halasa
ocena BIK
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

przykład z życia wzięty:
przychodzi klient po 5000 zł gotówki, po wprowadzeniu danych decyzja
(automat) pozytywna na 15.000 zł

klient: nie, to za dużo, wezmę 7000 zł
wniosek trafia do pracownika banku (celem dokonania zmiany), ktĂłremu
się COŚ (nie wiadomo co) nie podoba i........decyzja negatywna

No to to jest chyba proste? Bank chciał zarobić całość, a nie skromną
połowę. Klient się pewnie namyśli i weźmie 15 kzł.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-05-16 11:20:33
Autor: Borys Pogoreło
ocena BIK
Dnia Wed, 14 May 2014 14:03:25 +0200, Darek napisał(a):

[...]

Aż mnie skłoniliście do wyklikania tego profilu plus. Pokazało mi 554 z
jedną chudą KK, którą właśnie zamykam. Reklamuj :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-05-19 02:54:34
Autor: Lisciasty
ocena BIK
W dniu wtorek, 13 maja 2014 18:52:35 UTC+2 użytkownik sve...@gmail.com napisał:
Korzystając z BIK.pl ( na marginesie zapraszam jest promocja bezpłatne dostęp ponad inf. ustawową )

Zarejestrowałem sobie konto próbne, ale żeby podać punktację
to marudzą, że mam sobie kupić pełną wersję. Czy słusznie marudzą,
czy ja coś źle klikam? :>

L.

Data: 2014-05-19 03:00:48
Autor: luc
ocena BIK
W dniu poniedziałek, 19 maja 2014 11:54:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

Zarejestrowałem sobie konto próbne, ale żeby podać punktację

to marudzą, że mam sobie kupić pełną wersję. Czy słusznie marudzą,

czy ja coś źle klikam? :>

Hint:

"BIK Pass to prosty raport kredytowy - z oceną punktową BIK."

pzdrwm
luc

Data: 2014-05-19 03:09:54
Autor: Lisciasty
ocena BIK
W dniu poniedziałek, 19 maja 2014 12:00:48 UTC+2 użytkownik luc napisał:

Hint:
"BIK Pass to prosty raport kredytowy - z oceną punktową BIK."

Dzięki, zadziałało :]

Widzę, że całkiem nieźle (543) to wygląda u mnie. Mam takie pytanie przy okazji, generalnie jeśli chodzi
o wszelkiej maści kredyty, karty i debety miałem zawsze
wszystko tip-top, ale tradycyjnie zdarza mi się zapomnieć
o zapłaceniu mandatu (ściągają mi z pensji), rachunku od telekomuny (pogróżki pisemne) tudzież OC za jakiś motór stojący na strychu (pogróżki od ściągaczy długów).
Czy takie wpadki są gdzieś notowane, czy głupi ma szczęście
i jestem czysty? ;P

L.

Data: 2014-05-19 03:13:41
Autor: luc
ocena BIK
W dniu poniedziałek, 19 maja 2014 12:09:54 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

[...]

http://www.big.pl/konsument-raport-o-sobie

pzdrwm
luc

Data: 2014-05-19 03:28:28
Autor: az.anonim
ocena BIK
Czy likwidując dwie aktywne, spłacane regularnie, karty kredytowe (w sumie na 40 tys.) można znacząco podbić score?

Nie zależy mi na wyżyłowaniu zdolności kredytowej a jedynie na dogodnych warunkach kredytu (niska prowizja/marża). Czy wyższy score ma na to wpływ?

Data: 2014-05-19 04:24:09
Autor: luc
ocena BIK
W dniu poniedziałek, 19 maja 2014 12:28:28 UTC+2 użytkownik az.anonim napisał:

Nie zależy mi na wyżyłowaniu zdolności kredytowej a jedynie na dogodnych warunkach kredytu (niska prowizja/marża). Czy wyższy score ma na to wpływ?

W BIK są dostępne takie oferty:

=========================
BGŻ
Atrakcyjna pożyczka gotówkowa, oprocentowanie tylko 9%

GETIN BANK

Kredyt gotówkowy z 0% prowizji lub obniżoną marżą. Karta Kredytowa z oprocentowaniem obniżonym o 1 p. proc. Produkt ubezpieczeniowy z obniżoną opłatą transakcyjną lub
sfinansowaną przez Bank drugą składką regularną. Dla KK szczegóły:

ODBIERZ KARTĘ KREDYTOWĄ GETIN BANKU
I KORZYSTAJ Z NIEJ NA LEPSZYCH
NIŻ STANDARDOWE WARUNKACH:

brak opłat za wydanie i wznowienie Karty
brak opłaty miesięcznej za kartę
dłuższy okres bezodsetkowy - aż 64 dni
oprocentowanie niższe od standardowego 1 punkt procentowy*
Dla kogo?
Promocja "Karta z BIK Passem" dostępna jest dla wszystkich osób posiadających
BIK Pass z 5 gwiazdkami oceny punktowej.

Jak skorzystać z promocji?
Wystarczy, że okażesz Doradcy ważny dokument BIK Pass, wydany przez BIK, z którego wynika ocena punktowa oraz liczba gwiazdek, oraz złożysz wniosek o wydanie karty kredytowej. Promocja dostępna we wszystkich Placówkach własnych Banku, Placówkach franczyzowych, Centrach Kredytowych. Pamiętaj! Getin Bank zaakceptuje Twojego BIK Pass-a w ciągu 7 dni od daty jego wygenerowania.

=========================
pzdrwm luc 'jak czlowiek umrze, to nie zyje' kurt vonnegut, jr.

Data: 2014-05-19 04:34:43
Autor: az.anonim
ocena BIK
W dniu poniedziałek, 19 maja 2014 13:24:09 UTC+2 użytkownik luc napisał:
> [...]

> Nie zależy mi na wyżyłowaniu zdolności kredytowej a jedynie na dogodnych warunkach kredytu (niska prowizja/marża). Czy wyższy score ma na to wpływ?

Sorry, nie napisałem dokładnie o jaki kredyt mi chodzi: hipoteczny z dosyć dużym wkładem własnym. Więc pytanie o wpływ scoringu BIK na marżę/prowizję dotyczył tego typu intstrumentów finansowych.

Data: 2014-05-19 13:41:34
Autor: Wojciech Bancer
ocena BIK
On 2014-05-19, az.anonim <marek.horst@gmail.com> wrote:

[...]

Sorry, nie napisałem dokładnie o jaki kredyt mi chodzi: hipoteczny z dosyć dużym wkładem własnym. Więc pytanie o wpływ scoringu BIK na marżę/prowizję dotyczył tego typu intstrumentów finansowych.

IMHO wpływ BIK przy hipo jest kobiecy (damy, albo nie damy).
Późniejsze warunki i tak już są ustalane w oparciu o to takie rzeczy jak wkład własny, stabilność dochodów itd.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-05-20 22:18:56
Autor: Borys Pogoreło
ocena BIK
Dnia Mon, 19 May 2014 22:39:58 +0200, RobertS napisał(a):

w PKO BP tak, ale są banki, które silnie patrząc na BIK np. w GNB miał wpływ na warunki marżowo-ubezpieczeniowe a obecnie jak ktoś nie ma rating A+ lub A to w ww. kredytu nie dostanie

Od kiedy to klony stały się takie ostrożne? Ze skrajności w skrajność,
kiedys Dom Bank był ostatnim, co nie da kredytu...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-05-20 22:32:56
Autor: RobertS
ocena BIK

Od kiedy to klony stały się takie ostrożne? Ze skrajności w skrajność,
kiedys Dom Bank był ostatnim, co nie da kredytu...

GNB woli dawać gotówki niż hipoteki... hipo tylko dla najlepszych klientów oraz b.słabe warunki cenowe

RobertS

Data: 2014-05-19 22:42:45
Autor: RobertS
ocena BIK

Sorry, nie napisałem dokładnie o jaki kredyt mi chodzi: hipoteczny z dosyć dużym wkładem własnym.

Więc pytanie o wpływ scoringu BIK na marżę/prowizję dotyczył tego typu intstrumentów finansowych.

jeżeli BIK nie jest zły to dostaniesz warunki z tabeli (standardowe warunki), a jak słaby to negat lub zwyżka marży

oczywiście niskie LTV pozytywnie wpływa na warunki cenowe

RobertS

Data: 2014-05-19 12:58:28
Autor: Piotr Gałka
ocena BIK

Użytkownik "az.anonim" <marek.horst@gmail.com> napisał w wiadomości news:73ec33f3-a002-44df-bb4b-08b304dcc4c1googlegroups.com...

Czy likwidując dwie aktywne, spłacane regularnie, karty kredytowe (w sumie na 40 tys.) można znacząco podbić score?

Z tego co tu ludzie piszą (ja nie wiem) to by wynikało, że może być wręcz odwrotnie.
Spłacając regularnie zobowiązania (np. karty) podbija się score. Jak się je przestanie spłacać to zniknie to źródło podbijania.
Likwidując karty podniesie się za to zdolność kredytowa, bo oni chyba liczą tak, jakby człowiek miał co miesiąc do spłacenia odsetki od całego limitu karty. A czy zdolność ma wpływ na warunki, czy jest tylko warunkiem bezwzględnym to nie wiem.
P.G.

Data: 2014-05-19 13:16:12
Autor: Wojciech Bancer
ocena BIK
On 2014-05-19, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

tak, jakby człowiek miał co miesiąc do spłacenia odsetki od całego limitu karty.

Zazwyczaj zdolność zmniejsza się o 3%/5% limitu karty/debetu.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-05-19 16:55:14
Autor: Borys Pogoreło
ocena BIK
Dnia Mon, 19 May 2014 13:16:12 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

tak, jakby człowiek miał co miesiąc do spłacenia odsetki od całego limitu karty.

Zazwyczaj zdolność zmniejsza się o 3%/5% limitu karty/debetu.

Nie zabrakło tam jakiegoś "w ujęciu rocznym" czy coś?

Bo przy takiej karcie z limitem 5k to byłyby grosze, przy liczeniu
zdolności w setkach tysięcy.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-05-19 17:12:37
Autor: Wojciech Bancer
ocena BIK
On 2014-05-19, Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> wrote:

[...]

Zazwyczaj zdolność zmniejsza się o 3%/5% limitu karty/debetu.

Nie zabrakło tam jakiegoś "w ujęciu rocznym" czy coś?

Bo przy takiej karcie z limitem 5k to byłyby grosze, przy liczeniu
zdolności w setkach tysięcy.

No "zdolność" zazwyczaj rozpatruje się w ujęciu miesięcznym nie,
czyli zdolność do płacenia miesięcznych rat w wysokości X.
Przy karcie na 10k, zdolność miesięczna się o te ~500 zł obniża,
a to już można poczuć (zależy ile kto zarabia oczywiście). Przynajmniej tak było jak pytałem o to. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-05-19 17:32:10
Autor: Borys Pogoreło
ocena BIK
Dnia Mon, 19 May 2014 17:12:37 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

[...]

Ok, teraz jasne. Przyjąłem, że chodzi o maksymalną kwotę kredytu :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-05-19 17:42:47
Autor: Wojciech Bancer
ocena BIK
On 2014-05-19, Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> wrote:

[...]

No "zdolność" zazwyczaj rozpatruje się w ujęciu miesięcznym nie,
czyli zdolność do płacenia miesięcznych rat w wysokości X.

Ok, teraz jasne. Przyjąłem, że chodzi o maksymalną kwotę kredytu :)

Tak to nie dałoby się chyba nic policzyć. W końcu kwota może rosnąć
z "czasem". AFAIK rekomendacje opierają się na dochodach miesięcznych
(raty kredytu nie mogą przekroczyć x% w ujęciu miesięcznym).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-05-19 17:19:02
Autor: J.F
ocena BIK
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:llco3l$2gb$1@srv.chmurka.net...
Likwidując karty podniesie się za to zdolność kredytowa, bo oni chyba liczą tak, jakby człowiek miał co miesiąc do spłacenia odsetki od całego limitu karty.

Jak komus potrzeba grubszego kredytu, to latwo moze do tego dojsc :-)

J.

Data: 2014-05-19 16:45:10
Autor: J.F
ocena BIK
Użytkownik "az.anonim"  napisał w wiadomości
Czy likwidując dwie aktywne, spłacane regularnie, karty kredytowe (w sumie na 40 tys.) można znacząco podbić score?

Watpie. Maja ponoc wplyw na ocene zdolnosci, ale na tym Ci nie zalezy.

W sumie to powinny podnosic - znak ze banki Ci zaufaly, i nie bez racji.

Nie zależy mi na wyżyłowaniu zdolności kredytowej a jedynie na dogodnych
warunkach kredytu (niska prowizja/marża). Czy wyższy score ma na to wpływ?

Powatpiewam. Moze w szczegolnym przypadku ryzykownego klienta, ale raczej i tak beda sie starali wcisnac "produkt ubezpieczeniowy".

Znajoma szukala niedawno kredytu na mieszkanie. Mozliwosc zabezpieczenia kredytu hipoteka na starym mieszkaniu zmniejszala rate o 3 zl ..

J.

Data: 2014-05-19 22:40:56
Autor: RobertS
ocena BIK

Znajoma szukala niedawno kredytu na mieszkanie. Mozliwosc zabezpieczenia
kredytu hipoteka na starym mieszkaniu zmniejszala rate o 3 zl ..

J.

czy zabezpieczeniem będzie stare czy nowe mieszkanie - nie ma znaczenia, liczy się jego wartość

RobertS

Data: 2014-05-21 01:55:45
Autor: J.F.
ocena BIK
Dnia Mon, 19 May 2014 22:40:56 +0200, RobertS napisał(a):
[...]

Dwa mieszkania to chyba znacznie wieksza wartosc niz jedno ?
I znacznie wieksza szansa ze dluznik pokryje calosc dlugu.
A jednak dla banku bez znaczenia.

W sumie nie ma sie co dziwic - bank ma zarobic, wiec rata musi byc
duza. A drugie mieszkanie komornik i tak moze zlicytowac :-)

J.

Data: 2014-05-21 22:41:38
Autor: RobertS
ocena BIK

Dwa mieszkania to chyba znacznie wieksza wartosc niz jedno ?
I znacznie wieksza szansa ze dluznik pokryje calosc dlugu.
A jednak dla banku bez znaczenia.

dwie nieruchomości to dla banku znacznie lepiej niż jedna, a dla klienta sytuacja mega niekorzystna, bo co jak będzie chciał jedno z nich sprzedać?

tylko raz miałem taki przypadek, klient musiał zabezpieczyć się na drugiej nieruchomości, bo musiał mieć niższe LTV no i nie była konieczna kasa na ubezpieczenie NWW

W sumie nie ma sie co dziwic - bank ma zarobic, wiec rata musi byc
duza. A drugie mieszkanie komornik i tak moze zlicytowac :-)

bank nie może udzielić kredytu osobie bez zdolności, samo zabezpieczenie nie wystarczy - takie mamy przepisy

RobertS

ocena BIK