Data: 2016-10-22 13:14:53 | |
Autor: Maciek | |
[rama] ocena pęknięcia | |
W dniu 2016-10-22 o 10:48, Zarazek pisze:
Spawanie ponoć się nie opłaca - koszt ~300 zł w Warszawie. Kumpel spawał alu pod siodełkiem, na rurze pionowej, więc w miejscu mocno obciążanym. Raz u gościa, który powiedział, że nic z tego nie będzie i nie było. Za raz strzeliła w tym samym miejscu. Drugi raz w firmie mającej chyba większe pojęcie o tym, mówili, że będzie ok i jest ok już od kilku lat. Koszt poniżej 100zł z tego co pamiętam w granicach 30-40zł. Aha no i nie serwis rowerowy a firma zajmująca się metalami alu/stal. Także wychodzi też kwestia tego na kogo trafisz i jakie ma doświadczenie oraz wiedzę w tym temacie. |
|
Data: 2016-10-22 05:10:13 | |
Autor: Zarazek | |
[rama] ocena pÄkniÄcia | |
Trochę przesadziłem z ceną, ale sprawdziłem teraz dokładnie: Cyklon.eu (Warszawa) mi odpisał że "w dobrym zakładzie cena takiej usługi to okolice 250 zł".
A zatem zmieniam pytanie na: gdzie spawać w Warszawie/okolicach? |
|
Data: 2016-10-22 17:21:50 | |
Autor: ToMasz | |
[rama] ocena pÄkniÄcia | |
W dniu 22.10.2016 o 14:10, Zarazek pisze:
Trochę przesadziłem z ceną, ale sprawdziłem teraz dokładnie: Cyklon.eu (Warszawa) mi odpisał że "w dobrym zakładzie cena takiej usługi to okolice 250 zł".olx, spawanie aluminium, naprawa felg aluminiowych. ja mam spawarkę do aluminium (też) ale aluminium to nie zabardzo umiem spawać. jednak z tego co wiem, jest tak: jeśli zgodzisz się aby na ramie była naspawana "glista" to trzymać będzie. Jeśli chcesz mieć spaw "głaskany", znaczy wyszlifowany, niewidoczny jak w "karbonowej" ramie, to pęknie. (no chyba ze się to jakoś wzmocni w niewidoczny sposób) ToMasz Ps. napisz jaki chcesz mieć rower za te 3-4 tysiące. |
|
Data: 2016-10-22 19:37:52 | |
Autor: __Maciek | |
[rama] ocena pęknięcia | |
Sat, 22 Oct 2016 17:21:50 +0200 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
napisał: olx, spawanie aluminium, naprawa felg aluminiowych. ja mam spawarkę do aluminium (też) ale aluminium to nie zabardzo umiem spawać. Pochwal się jaką maszynkę masz! Welders Fantasy? Magnum? Też bym w sumie chciał TIGa AC, ale nie wydam 3kzł na spawarkę. Pozostaje olać alu - ostatecznie to gówniany materiał, a konstrukcje robić z prawdziwych - St3S i nierdzewka. tego co wiem, jest tak: jeśli zgodzisz się aby na ramie była naspawana "glista" to trzymać będzie. Jeśli chcesz mieć spaw "głaskany", znaczy wyszlifowany, niewidoczny jak w "karbonowej" ramie, to pęknie. (no chyba ze się to jakoś wzmocni w niewidoczny sposób) Ja bym proponował wręcz naspawać jeszcze jakieś wzmocnienie (płytę). Chyba ważniejsze jest żeby trzymało, niż żeby było ssssliczne. I tu jest przewaga ram stalowych - stal łatwo pospawać tanią spawarką i nie pęka tak często sama z siebie jak alu. |
|
Data: 2016-10-23 10:30:53 | |
Autor: ToMasz | |
[rama] ocena pęknięcia | |
W dniu 22.10.2016 o 19:37, __Maciek pisze:
Sat, 22 Oct 2016 17:21:50 +0200 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>sherman. ale to trudny temat. Pierwsza jaką "wziąłęm" praktycznie nie spawała. Na próbach spawacz powiedział że "tą lepiej nie pospawa" więc ją oddałem, wziąłem lepszy model. Tak więc opcja zwrotu - jest w tym przypadku kluczowa. wcześniej spawałem (dość dobrze, szczelne spawy) migomatem, ale tigiem - to inna zabawa. mocno dużo bardzo trudniejsza Pozostaje olać alu - ostatecznie to gówniany materiał, a konstrukcje nie. to nie tak. alu ma być lekkie. Więc stąpamy po cieńkim lodzie. za lekkie znaczy za mało wytrzymałe. ale tak z praktyki wiem, że 1.7kg to delikatna rama. 2.2 kg to pancerna konstrukcja. pi razy oko oczywiście to idź do dowolnego spawacza aluminium i poproś o właśnie takie rozwiązanie. I tu jest przewaga ram stalowych - stal łatwo pospawać tanią spawarkąwięc sam widzisz że różnica to cena spawarki... ToMasz |
|