ocena zestawu komputerowego

Data: 2011-11-11 05:30:14
Autor: mj
ocena zestawu komputerowego
Witam,

co myślicie o następującym zestawie:

procesor: i5-2400 3,1GHz
pamięć: corsair vengeance 2x4GB 1600mhz
płyta: ASUS P8Z68-V
karta graficzna: ASUS GTX560Ti DCII TOP/2DI/1GD5 (900/2100 MHz)
zasilacz: Corsair 650W BOX (CMPSU-650TXV2EU)

obudowy i dysku póki co nie kupuję. Zestaw ma przede wszystkim służyć
do grania, chcę wydać do 3000zł.Czy zmienilibyście coś w tej
konfiguracji? Czy zasilacz (moc) będzie wystarczający?

Data: 2011-11-11 19:07:46
Autor: WiesłaW
Dnia 11-11-2011 o 14:30 mj napisał na pl.comp.pecet:

co myślicie o następującym zestawie:

procesor: i5-2400 3,1GHz
pamięć: corsair vengeance 2x4GB 1600mhz
płyta: ASUS P8Z68-V
karta graficzna: ASUS GTX560Ti DCII TOP/2DI/1GD5 (900/2100 MHz)

Wygląda na zestaw do podkręcania, tylko procesor jakoś do tego nie
pasuje. Albo płyta.. :)

[...]

Z moich szacunków wynika, że zestaw będzie pobierał max ok 300W.
Zakładając, że rzadko lub wcale osiągniesz max TDP odejmuję 50W i mnożę
przez 2 (ponieważ zasilacze najekonomiczniej pracują na połowie mocy).
500W jest w sam raz :). Oczywiście tej klasy co ten Corsair.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-11 20:07:38
Autor: Tom01
W dniu 11.11.2011 14:30, mj pisze:
Czy zasilacz (moc) będzie wystarczający?

Może lepiej 1 kilowat? Będzie lepiej wyglądał... :)

Komputery pobierają od lat podobną moc a tymczasem "moc" zasilaczy "podwaja się" mniej więcej co 3 lata. Taki komputer potrzebuje w normalnej pracy ok 50-80W, przy dużym obciążeniu nigdy w życiu nie przekroczy 200W. Mierzone.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

Data: 2011-11-12 04:01:49
Autor: mj
ocena zestawu komputerowego
a przy ewentualnym dodaniu drugiej karty i korzystaniu z SLI jaki by
wystarczył? dodam że do kompa będą jeszcze podłączone 2 dyski sata,
ale pewnie to niewielki pobór mocy....

Data: 2011-11-12 18:29:20
Autor: WiesłaW
Dnia 11-11-2011 o 20:07 Tom01 napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Rozumiem, że w swoim komputerku masz zasilacz 200 watowy?
Zresztą, oprócz pierwszego zdania nie zgadzam się z Twoim
stwierdzeniem w całości. To są niczym nie uzasadnione ogólniki.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-12 19:09:38
Autor: gadacz
W dniu 2011-11-11 20:07, Tom01 pisze:
[...]

Tom, skoro przy mocy jesteśmy, to istnieje jakiś soft, którzy zmierzy ilość pobieranej mocy?
Wiem, ze UPS takie coś pokazuje, ale chwilowo takiego urządzenia nie mam, wiec może jakaś alternatywa?

pozdrawiam
gadacz

Data: 2011-11-13 01:50:49
Autor: Feromon

Użytkownik "mj" <michal.jablonsk@gmail.com> napisał w wiadomości news:1798364a-2fe8-41a3-8346-be57a6a6c9fam7g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

Myślę, że masz za dużo lub za mało pieniędzy.
Jak grafa wydoli (albo dwie) to i zasilacz też.
Jak go uruchomisz bez dysku? Obuowa najmniej ważna....
Jaki system, że użyje 8 GB RAM?
Do grania w Solitera wystarcy komp za 400 zł.
Tak myślę. Ale wolę odpoczywać....

Feromon

Data: 2011-11-13 00:12:53
Autor: mj
ocena zestawu komputerowego
Jak go uruchomisz bez dysku? Obuowa najmniej ważna....

mam dysk sata 320gb - kupię większy jak potanieją, póki co wystarczy,
docelowo jak pisałem będą 2 dyski sata

Jaki system, że użyje 8 GB RAM?

win 7 64-bit. pewnie 4gb na początek by starczyło-ceny jednak nie są
wysokie, więc myślę że warto zainwestować na przyszłość

Do grania w Solitera wystarcy komp za 400 zł.

chciałbym raczej grać w bardziej wymagające gry na tv w hd, wolę kupić
lepszą kartę na której dłużej pogram w nowsze tytuły

Data: 2011-11-14 22:37:41
Autor: Feromon

Użytkownik "mj" <michal.jablonsk@gmail.com> napisał w wiadomości news:c5068af5-1282-4ca4-86ff-32397618d00eo15g2000vbo.googlegroups.com...
[...]

To spoko starczy.
W razie czego grafę się zmieni.
Jak 64 bit to 8GB obsłuży.
Dla mnie dysk poniżej 2000GB to "składzik na węgiel".
Ale ja kolekcjonuję filmy...

Feromon

Data: 2011-11-14 14:02:19
Autor: mj
ocena zestawu komputerowego
Dla mnie dysk poniżej 2000GB to "składzik na węgiel".

no ja mniejszego niż 2TB nie zamierzam kupować...tyle że teraz są 2x
droższe niż miesiąc temu

Data: 2011-11-18 00:47:53
Autor: Feromon

Użytkownik "mj" <michal.jablonsk@gmail.com> napisał w wiadomości news:12fda971-f72f-4b9e-b44b-a264ad3c95e9p16g2000yqd.googlegroups.com...
Dla mnie dysk poniżej 2000GB to "składzik na węgiel".

no ja mniejszego niż 2TB nie zamierzam kupować...tyle że teraz są 2x
droższe niż miesiąc temu

Cieszę się zatem podwójnie , że zdążyłem...
Ale jakoś nagrywarki Blue Ray nie tanieją...

Feromon

ocena zestawu komputerowego