ochraniacze na portki

Data: 2011-08-21 17:12:13
Autor: Qkam
ochraniacze na portki
Użytkownik "savage" <severinus@o2.pl> napisał w wiadomości news:j2qvb3$1af$1node2.news.atman.pl...
Utaplany nie dajacym sie doprac blockiem po ostatnim spacerze na Czerwone Wierchy dojrzewam do decyzji o zakupie ochraniaczy na dol spodni ... Czy ochraniacze mozna kupic dowolne i jedynym kryterium jest tu cena czy tez roznia sie jakos technologia - czy tez wszystkie sa tak samo robione ... moje wymaganie jest raptem jedno - zeby sie nie zsuwaly - ale moze sa jakies inne kryteria ? sa jakies firmy, ktore sprawdziliscie i wiecie ze na pewno nie nalezy ich kupowac, bo np. przemakaja, latwo pekaja sciagacze etc. ?

moze ktos przetarl w tym temacie szlak i moglby sluzyc w tym, blachym wydaje sie temacie, radami lub obserwacjami ?

Jeśli chodzi Ci o stuptuty, to pomiędzy poszczególnymi producentami, a nawet modelami tego samego producenta są dość istotne róznice.
Najpierw musisz odpowiedzieć sobie na pytanie jak często i w jakich warunkach będziesz ich używał. Jeśli dość często będziesz je zakladał na trasie w głębokim śniegu, mając ubrane rękawiczki na dłoniach, to bierz takie stuptuty, ktore rozpinają się z przodu, to baaaardzo ułatwia zakładanie i zdejmowanie ochraniacza, zwłaszcza, kiedy na zamku błyskawicznym osadzi się lód. Inną ważną rzeczą jest pasek, który przebiega pod butem. Może to być płaski pasek z jakiegoś wytrzymałego materiału (w takim jednak wypadku, chodzenie np. po granitowych skałach może go szybko zniszczyć) lub linka stalowa (bardziej wytrzymała, ale widziałem przypadek, kiedy po kilkunastu godzinach marszu, linka taka nacięła podeszwę buta).
Oprócz tego masz jeszcze wybór pomiędzy roznymi materiałami z których wykonano stuptuty. Najdroższe oczywiście są te z membraną.

Ja używam jakichś najprostszych Milo. Mają zamek z tyłu, pasek pod butem zapina się na malutką sprzączkę (nie do zapięcia nawet w cienkich rękawiczkach), ale na moje potrzeby są jak najbardziej ok. Jedyne co mi dokucza, to brak membrany... po kilku godzinach noga potrafi się nieźle spocić.

Qkam

ochraniacze na portki