ochraniacze na portki

Data: 2011-08-21 12:47:32
Autor: Jacek G.
ochraniacze na portki
Nie wiem dlaczego wszyscy tak się dziwią na określenie "ochraniacze" - zanim wymyślono nazwę "stuptuty" było to dość powszechnie stosowane określenie, a i dzisiaj się je stosuje - np. na stronach niektórych sklepów turystycznych.
Za dawnych czasów szyliśmy je samodzielnie z ortalionu. Obecnie jest faktycznie spory wybór i jak ze wszystkim - trzeba zrobić doktorat, albo wybrać pierwsze z brzegu, które pasują. Przedpiścy wskazali już na co zwrócić uwagę.
Ja tylko dodam, że coraz rzadziej ich używam - jeśli już, to zimą a latem przy ulewnym deszczu, lub w wysokiej, mokrej trawie, żeby się nie lało do butów.
Na błoto, to lepiej podwinąć lub odpiąć nogawki spodni. Stuptuty mają dziwną właściwość "przyciągania" błota.
--
Jacek G.

Data: 2011-08-21 22:38:24
Autor: szufla
ochraniacze na portki
Na pewno nazwe stuptuty uzywam od `84 roku ;) chociaz ochraniacze brzmia lepiej.
Nie rozumiem tylko na czym polega problem. Spodnie w gory to w gory, do ciorania. Zawsze moga sie pobrudzic czy podrzec.
Kupowanie specjalnie ochraniaczy bo sie brudza nogawki to jakis nonsens. Kiedys sie uzywalo na mokre trawy bo szybko buty przesiakaly i moczyly sie jeansy, a te slabo schly :) Obecnie wszystko sie zmienilo, uzywa sie ochraniaczy na snieg przewaznie mokry i tez nie zawsze.

sz.

Data: 2011-08-22 10:03:31
Autor: Tomasz Sójka
ochraniacze na portki
Dnia Sun, 21 Aug 2011 22:38:24 +0200, szufla napisał(a):

[...]

Witam!
Ale dlaczego nonsens? To chyba nie jest jakaś dzika fantazja erotyczna -
żeby schodząc bodaj do kościoła nie być brudnym jak nieboskie stworzenie?
Czy wejść na obiad i/lub piwo do lepsiejszej knajpy tak żeby nie wszyscy
się za mną oglądali? Czy wejść do busa/autobusa bez lęku że kierowca mnie
wyrzuci? Czy wreszcie wsiąść do własnej bryki bez konieczności przebierania
nowych specjalnie po to zabranych ciuchów albo kładzenia kocyka na
tapicerkę?... ;)
Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-08-22 10:33:33
Autor: szufla
ochraniacze na portki
[...]

Tomku, rozmawiamy o nogawkach, ktore od biedy mozesz sobie podwinac wsiadajac do swojego S-klasse ;)
Zrozumialbym to o czym piszesz gdybys wpadl do bajora po szyje :)

sz.

Data: 2011-08-22 14:09:42
Autor: Tomasz Sójka
ochraniacze na portki
Dnia Mon, 22 Aug 2011 10:33:33 +0200, szufla napisał(a):

[...]

Ależ proszę bardzo, to wszystko prawda, chodzi mi tylko o to że z faktu że
komuś nurzanie się w błocie podoba się, nie wypływa wniosek że powinno
podobać się wszystkim. I analogicznie jak się komuś nie podoba. I słowo
nonsens nie powinno się pojawić ani w pierwszym, ani w drugim kontekście :)
A w bagno po pas to w grudniu 09 wpadłem :) Ale wtedy niespecjalnie mi na
wygladzie zależało...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-08-22 16:00:17
Autor: wobo 1704
ochraniacze na portki
Każde stuptuty dobre. Gdy ich nie ma, to można do nogawek przypiąć agrafkami  folie PE. Lekkie, łatwo dostepne , nieprzemalakne.

Data: 2011-08-23 15:28:42
Autor: Titus Atomicus
ochraniacze na portki
In article <1si64ymm223yv.10ugcnkvwt1kn$.dlg@40tude.net>,
 Tomasz Sójka <t_sojka@02.pl> wrote:

[...]

I myslisz ze jakiekolwiek ochraniacze by ci wtedy pomogly?

TA

Data: 2011-08-24 08:56:54
Autor: Tomasz Sójka
ochraniacze na portki

[...]

> [...]